NAVİGASYON
*ANASAYFA(Home)
*BLOG SİTEMİZ
*ÜYE OL (Register)
*FORUM İNDEX
*TEKNİK DANIŞMAN-Technic Advisor
*FORUM KULLANIMI (SSS)
*FORUM KURALLARI
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Upload Photos)
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Güncel Anlatım)
*BULUŞMALARIMIZ (Meetings)
*FACEBOOK GRUBUMUZ
*LPG SORUNLARI
*YOL DURUMU
*UZAKLIKLAR (İl-İlçe)
*HAVA DURUMU (Detaylı)
En son konular
Giriş yap
Kimler hatta?
Toplam 8 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 8 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 88 kişi Çarş. Ocak 19, 2011 2:53 pm tarihinde online oldu.
En çok konu başlayanlar
Admin | ||||
AYTAÇ | ||||
oğuzhan(efsane) | ||||
SİLENTHİLL | ||||
0M42 | ||||
KADO | ||||
delmanicomio | ||||
serkan | ||||
zeki19 | ||||
Başkan Yrd. |
En aktif konular
En bakılan konular
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user |
Ayın en aktif yollayıcıları
No user |
Arama
TAUNUS MODİFİYESİ
+4
ilti
falco911
Mehmet
MaviiAlbatros
8 posters
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER :: MEKANİK VE TEKNİK BAZI BİLGİLER
2 sayfadaki 2 sayfası
2 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
öncelikle aslen fizikçi olmanızı zaten tahmin etmiştim.abartı değil 6. his diğelim [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] .. gerçi karşılaştığım fizikçiler nadiren espirili olurlar ama bu konuya sonradan tekrar değinmek isterim . insan davranışlarını ve nedenlerini hep merak etmişimdir [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ..
motorumuzun modifiyesine dönecek olursak; Orjinalci Hocamızın okumuş olduğu makaleden ve Falco911 arkadaştan 1.6 kapakta; sizden ve Sancar Ustamızdan da karbüratör konusunda yoğunlaşmamız gerektiğini anlıyorum.yanlış isem düzeltin lütfen. (tabi headers uygulamasını unutmamam lazım gelir.)
o zaman dersime şu şekilde çalışırsam olur heralde değil mi Hocam ) nasılsa zamandan çok ne var
1-1.6 kapak ölçülerini araştırıp 2.0 kapağınkiyle karşılaştırmalıyım.(yükseklik,genişlik,saplamaların derinliği vs.)
2-olası bir karbüratör değişiminde hangisini takmalıyım, uyumu nasıl olmalı, değerleri ne olmalı ona bakmalıyım.
3-headers i iyi öğrenmeliyim.
4-bu uygulamalar ne kadarlık bir güç artışı sağlar ve bunun için arabadaki diğer geliştirmeler (frenler, şanzuman, difransiyel) ne yönde ve nasıl olmalıdır ?
5-bunlar yapıldıktan sonra olası bir aksilikte yedeklerini temin etme ve toplam maliyet ne olur ?
motorumuzun modifiyesine dönecek olursak; Orjinalci Hocamızın okumuş olduğu makaleden ve Falco911 arkadaştan 1.6 kapakta; sizden ve Sancar Ustamızdan da karbüratör konusunda yoğunlaşmamız gerektiğini anlıyorum.yanlış isem düzeltin lütfen. (tabi headers uygulamasını unutmamam lazım gelir.)
o zaman dersime şu şekilde çalışırsam olur heralde değil mi Hocam ) nasılsa zamandan çok ne var
1-1.6 kapak ölçülerini araştırıp 2.0 kapağınkiyle karşılaştırmalıyım.(yükseklik,genişlik,saplamaların derinliği vs.)
2-olası bir karbüratör değişiminde hangisini takmalıyım, uyumu nasıl olmalı, değerleri ne olmalı ona bakmalıyım.
3-headers i iyi öğrenmeliyim.
4-bu uygulamalar ne kadarlık bir güç artışı sağlar ve bunun için arabadaki diğer geliştirmeler (frenler, şanzuman, difransiyel) ne yönde ve nasıl olmalıdır ?
5-bunlar yapıldıktan sonra olası bir aksilikte yedeklerini temin etme ve toplam maliyet ne olur ?
MaviiAlbatros- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 30/09/10
Mesaj Sayısı : 705
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : Antakya / HATAY
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
Öncelikle, sorulan soruya hepimiz elimizden geldiğince cevap vermeye çalışırız. Ben kendimi pek sınırlamıyorum, açıkçası. O yüzden yazdığım mesajları metrekareye vursak kaç Taunus'a döşeme olurdu kim bilir Abartılı bir modifiye olacaksa frenlerin ve süspansiyonun tekrar modellenmesi gerekir; o da Falco911 gibi mühendislerin işi. Headers uygulamasında daha çok önemli gibi görünen harmonik osilasyonlar fiziğin konusu fakat şahsen o işi ben yapsam orta susturucunun bomba gibi patlamayacağını garanti edemem yani o da mühendislik gerektiren bir iş. Piyasada bize göre tasarlanmış headers olabilir yine de.
1_1.6 ve 2.0 kapaklarının özellikleri Taunus tamir kitabında var (motor bölümünün sonlarında). Buradan anlaşılacağı üzere 1.6'nın yanma odası hacmi 2.0'dan küçük, yani sıkıştırma oranı artar fakat egzantrik dereceleri 2.0'dan daha düşük. 1.6 kapağa 2.0 egsantik uyar mı, bilmiyorum. Uyarsa bence şahane olur. Diğer bir yol da; egsantrik milini ısıl işlemden geçirip derecelerini değiştirerek modifiye ediyorlar. Bunu yapan Hüner Kamşaft adında bir firma var. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Fiyat yazmamışlar; telefonla sormak lazım. Başka yerlerden de araştırılabilir.
2_Şu an orjinal karbüratörlerimiz Weber 32/36 DGAV. Bununla en yakın akraba olan, daha güçlü ve senkron çift boğazlı karbüratör Weber 38 DGAS. Bunu önce ben bulursam bende kalır 38'lik çift boğazın bir diğer avantajı ise kelebek mekanizması hariç tüm parçalarının şu ankiyle uyumlu olması. Yani conta, diyafram, meme ve sair her şeyi piyasada Taunus parçası olarak var.
3_Ben de öğrenmeliyim.
4_Ölçmek lazım. Aslında, takılacak parçaların niteliğine ve biraz da işçiliğe bağlı. %5 de olabilir, _pek sanmıyorum ama_ %50 de olabilir. Turbo uygulamasıyla %100'ü de geçebilir. Bence en iyisi ekonomiyi de düşünmek; maksimum gücü artırmaya yönelmek yerine daha çok 2500_4000 devir aralığında çekişi artıracak işlemlere yönelmek. Egsantrik dereceleri düşük devirleri bozacak kadar agresif olmazsa, özel manifold+2 tane çift boğaz yüksek performans karbüratörü yerine, manifold değiştirmeden üstündekinden daha geniş çift boğaz karbüratör takılırsa (38 Weber gibi) hem ilk yapım maliyeti hem de uygulama sonrasında yakıt tüketimi makul seviyelerde kalır. Üstelik mkina da çok zorlanmaz, çelik piston, özel krank vs istemez diye düşünüyorum. Hatta frenler şaft ve saire de standart haliyle işi kurtarabilir.
5_Ölçmek lazım. Aslında, takılacak parçaların niteliğine ve biraz da işçiliğe bağlı.
1_1.6 ve 2.0 kapaklarının özellikleri Taunus tamir kitabında var (motor bölümünün sonlarında). Buradan anlaşılacağı üzere 1.6'nın yanma odası hacmi 2.0'dan küçük, yani sıkıştırma oranı artar fakat egzantrik dereceleri 2.0'dan daha düşük. 1.6 kapağa 2.0 egsantik uyar mı, bilmiyorum. Uyarsa bence şahane olur. Diğer bir yol da; egsantrik milini ısıl işlemden geçirip derecelerini değiştirerek modifiye ediyorlar. Bunu yapan Hüner Kamşaft adında bir firma var. [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Fiyat yazmamışlar; telefonla sormak lazım. Başka yerlerden de araştırılabilir.
2_Şu an orjinal karbüratörlerimiz Weber 32/36 DGAV. Bununla en yakın akraba olan, daha güçlü ve senkron çift boğazlı karbüratör Weber 38 DGAS. Bunu önce ben bulursam bende kalır 38'lik çift boğazın bir diğer avantajı ise kelebek mekanizması hariç tüm parçalarının şu ankiyle uyumlu olması. Yani conta, diyafram, meme ve sair her şeyi piyasada Taunus parçası olarak var.
3_Ben de öğrenmeliyim.
4_Ölçmek lazım. Aslında, takılacak parçaların niteliğine ve biraz da işçiliğe bağlı. %5 de olabilir, _pek sanmıyorum ama_ %50 de olabilir. Turbo uygulamasıyla %100'ü de geçebilir. Bence en iyisi ekonomiyi de düşünmek; maksimum gücü artırmaya yönelmek yerine daha çok 2500_4000 devir aralığında çekişi artıracak işlemlere yönelmek. Egsantrik dereceleri düşük devirleri bozacak kadar agresif olmazsa, özel manifold+2 tane çift boğaz yüksek performans karbüratörü yerine, manifold değiştirmeden üstündekinden daha geniş çift boğaz karbüratör takılırsa (38 Weber gibi) hem ilk yapım maliyeti hem de uygulama sonrasında yakıt tüketimi makul seviyelerde kalır. Üstelik mkina da çok zorlanmaz, çelik piston, özel krank vs istemez diye düşünüyorum. Hatta frenler şaft ve saire de standart haliyle işi kurtarabilir.
5_Ölçmek lazım. Aslında, takılacak parçaların niteliğine ve biraz da işçiliğe bağlı.
ilti- ADMİN
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 1765
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 1992 Ford Taunus GTS
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
ilti hocam 1.6 gtnin egzantiriği gtsninkinden yüksek derecedir, gl'lerin egzantirik düşüktür. gl egzantiriğiyle gt egzantiriğini ben şahsen ayıramam birbirinden , ustaya sormak lazım hangisi hangisidir diye.
gl gt gts gls egzantirikleri aynı şablonda , birininki yerine diğeri takılır hatırladığım kadarıyla.
gelelim cevaplara
1 : evet, karbüratör ayarıyla ilgilidir, sıkıştırma artınca ve egzantirik profili değişince daha fazla yakıt yakabilecek hale gelir motor, o yakıtı dengelemek için de daha fazla hava girer, haliyle daha çok beygirimiz olur
2 : güç = fazla yakıt her parçası aynı iki araç arasında geçerlidir. sıkıştırma oranı, beslemesi, bujisi, hatta aküsü farklı olsa dahi aynı marka model arabadan biri diğerinden farklı yakar
3 : kullanacağınız egzantiriğe ve karbüratöre bağlı, 16 litreyi geçemezsiniz isteseniz de .
4 : yanan hava ve yakıt artacağı için ses incelir, sıkıştırma artacağı için ses boğuklaşır .
5 : hararet yükselir , elektrikli fan şart.
6 : hatırladığım kadarıyla uyar ama yine ustama sormam lazım.
7 : 30 35 beygir baskı balata bilya hariç hiçbir şeyi aşırı zorlamaz, hele ki atmosferikse, ancak frenlerin dengeli olması önemli her zaman için.
gl gt gts gls egzantirikleri aynı şablonda , birininki yerine diğeri takılır hatırladığım kadarıyla.
gelelim cevaplara
1 : evet, karbüratör ayarıyla ilgilidir, sıkıştırma artınca ve egzantirik profili değişince daha fazla yakıt yakabilecek hale gelir motor, o yakıtı dengelemek için de daha fazla hava girer, haliyle daha çok beygirimiz olur
2 : güç = fazla yakıt her parçası aynı iki araç arasında geçerlidir. sıkıştırma oranı, beslemesi, bujisi, hatta aküsü farklı olsa dahi aynı marka model arabadan biri diğerinden farklı yakar
3 : kullanacağınız egzantiriğe ve karbüratöre bağlı, 16 litreyi geçemezsiniz isteseniz de .
4 : yanan hava ve yakıt artacağı için ses incelir, sıkıştırma artacağı için ses boğuklaşır .
5 : hararet yükselir , elektrikli fan şart.
6 : hatırladığım kadarıyla uyar ama yine ustama sormam lazım.
7 : 30 35 beygir baskı balata bilya hariç hiçbir şeyi aşırı zorlamaz, hele ki atmosferikse, ancak frenlerin dengeli olması önemli her zaman için.
En son falco911 tarafından Salı Haz. 28, 2011 9:39 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi (Sebep : ek)
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
Konuyu dün gece iyi inceleyememişim..
Egzos diferansiyelin üstünden dönmemesi için yandan çıkarılabilir bence fakat estetik olarak nasıl olur, bilemem
Bu arada egzantrik konusunda bilgi için teşekkürler.
Egzos diferansiyelin üstünden dönmemesi için yandan çıkarılabilir bence fakat estetik olarak nasıl olur, bilemem
Bu arada egzantrik konusunda bilgi için teşekkürler.
ilti- ADMİN
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 1765
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 1992 Ford Taunus GTS
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
yandan çıkartmayı düşündüm ben de ama son susturucuyu sığdıracak yer yok
hadi benimki tek kapı, arka koltuğun altını oyar keser biçerim de, 4 kapıda ne olur bilemem.
hadi benimki tek kapı, arka koltuğun altını oyar keser biçerim de, 4 kapıda ne olur bilemem.
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
merhabalar, sizden öğrendiğim herşeyi not edip tek tek inceleme altına almayı düşündüm.hali hazırda siz de egsozun difransiyelden dönüyor olma problemini son olarak anlatmışken.. ve egsoz sistemiyle headersi incelemek en kolaydan başlamak gibi olur sanırım.aşağıya bir headers uygulaması ve hemen ardından gelen bir tahmini paylaşayım :
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
sol alt tarafta bulunan parça, egsoz dumanlarının motordan daha rahat çekilmesi için takılmış (yani vakum vazifesi gören) bir fan mıdır ? fan derken başka kelime bulamadım şu an [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ve borular sizce krom mudur ?
İlti ve Faolco911 Hocam, headers ve komple egsoz sistemi dizynında hangi maddeden boru kullanılır ise daha hafif olur ? mesela krom mu?
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
sol alt tarafta bulunan parça, egsoz dumanlarının motordan daha rahat çekilmesi için takılmış (yani vakum vazifesi gören) bir fan mıdır ? fan derken başka kelime bulamadım şu an [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ve borular sizce krom mudur ?
İlti ve Faolco911 Hocam, headers ve komple egsoz sistemi dizynında hangi maddeden boru kullanılır ise daha hafif olur ? mesela krom mu?
MaviiAlbatros- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 30/09/10
Mesaj Sayısı : 705
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : Antakya / HATAY
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
O bir fan, o bir kompressor, o bir Turbo....
Borular paslanmaz celik
Borular paslanmaz celik
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
Headersın cıvatalarının çoğu boşta. Turbo da boşta. Motajı tam bitmemiş bunun..
Egzos için krom biraz yumuşak kalır. En iyisi uygun oranlarda nikel_krom ağırlıklı bir alaşım (ona da paslanmaz çelik diyorlar). Veya normal çeliği galvaniz kaplamak. İç_dış galvaniz kaplı olursa kullanıma ve ortam koşullarına bağlı olarak 5 ila 10 yıl arası gitmesi gerekir. Düzgün yapılmışsa tabii.. Galvaniz, bir kenardan kalkma yaparsa oradan kaçırır sonra. Bence en ekonomiği özel yapıma girmeden kaliteli bir egzos alıp kullanmak.. Headers olunca harmonikler değişeceği için ona göre değişik susturucu kullanmak gerekebilir yani standart Taunus egzosunun headersta tam randıman vereceğinden emin değilim.
Egzos için krom biraz yumuşak kalır. En iyisi uygun oranlarda nikel_krom ağırlıklı bir alaşım (ona da paslanmaz çelik diyorlar). Veya normal çeliği galvaniz kaplamak. İç_dış galvaniz kaplı olursa kullanıma ve ortam koşullarına bağlı olarak 5 ila 10 yıl arası gitmesi gerekir. Düzgün yapılmışsa tabii.. Galvaniz, bir kenardan kalkma yaparsa oradan kaçırır sonra. Bence en ekonomiği özel yapıma girmeden kaliteli bir egzos alıp kullanmak.. Headers olunca harmonikler değişeceği için ona göre değişik susturucu kullanmak gerekebilir yani standart Taunus egzosunun headersta tam randıman vereceğinden emin değilim.
ilti- ADMİN
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 1765
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 1992 Ford Taunus GTS
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
sol alttaki turbo Sancar abinin dediği gibi, egsozdan çıkan gazlar turbonun pervanesini çevirir,o dönen pervanenin diğer ucunda başka bir pervane vardır, o da dışarıdan temiz hava çekip emme manifolduna gönderir.
Boru paslanmaz çelik de olur, paslanan demir de olur, farketmez, paslanmaz daha ağırdır ama...
Headersın hesabını yaptıktan sonra randıman alınır.
önemli olan , boruların birleşme noktalarını doğru hesaplamak, harmonik yeterince kötü zaten taunuslarda
Boru paslanmaz çelik de olur, paslanan demir de olur, farketmez, paslanmaz daha ağırdır ama...
Headersın hesabını yaptıktan sonra randıman alınır.
önemli olan , boruların birleşme noktalarını doğru hesaplamak, harmonik yeterince kötü zaten taunuslarda
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
turbo olmasına sevindim; çünkü headers' e ek bir işlem olsaydı araştırmamız gereken başka bir nokta ve planda yine değişiklik olacaktı..headers işlemi bu turbo olmadan da olur değil mi ? (olursa çok süper olur muhakkak ta, şimdilik en sona kalsın mümkünse )
Sancar Usta ve diğer arkadaşlar; biliyorsunuzki gücü arttırma meselesi sağlam yapılacak ise bayağı masraflı iş.e ama bir yıl dan fazla sürecek olsa da aklımızda yer etti bir defa.bu durum karşısında ister istemez en az rakamlarla planı faaliyete koymaya çalışmamız lazım.
ilk örnek; headers hakkındaki ölçüleri Falco911 Hocamız yazmış idi.bir cm aşağı vy yukarı olarak, ev ortamında; daha önce kullanılmış, sağlam görünen egzoz borularını ( GTS in çift manifoldunu hurdacıdan bulabilirsem) bükerek yapsak ortaya ne çıkar sizce ? bahsettiğim şey çekiçle levyeyle bükmek DEĞİL ? oksijen kaynağıyla ısıtıp eğim vermeye çalışsak, sonrada sizin dediğin gibi 1. ve 4. silindir bir grup ; 2. ve 3. silindir çıkışı bir grup olarak ayarlansa..
çok basit olduğunu düşünmüyorum, aklınıza böyle birşey gelmesin lütfen.ama headers belli cm. ölçümlerine sahip, motorla kaporta arasına sığabilecek uygun büküm verilmiş, ısıya dayanıklı ve nihayetinde içi boş borulardan oluşmuyor mu?
cevabınız evet ise bu işlem için gerekli malzemeler ;
1-oksijen kaynağı
2-mengene
3-sağlam bir tezgahın olduğu mekan
4-çekiç
5-büküm verebilmek için sabit demirlerin olduğu bir duvar
6-demir testere (biliyorum, sipral makinesi olursa kaslarımı o kadar
yormaya gerek kalmaz ama iki gün sıkı bir ağırlık antremanına girdim sayarım kendimi, zaten kondisyonsusuz )
7-ya az kullanılmış çift boğazlı olan atıl durumdaki gts manifoldu (gerekirse iki tane) yahut çelik boru (ama ona istediğim bükümü çok veremeyebilirim sanırım, ya da veremem belki de ?)
8-ısıya dayanıklı sanayi eldiveninden ibaret değil midir !! ?
(saydıklarım azmış gibi bir de vurgu yapmaz mıyım [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] )
ben bunların hiçbirine para vermeme gerek yok çünkü bazıları bende mevcut bazılarını da komşulardan temin edebilirim.
NOT; samimi söylüyorum GÜLMEK serbest, nasılsa bunu ancak planımı faaliyete geçirmek için bir ivme olarak görürüm
fikriniz nedir Sevgili Arkadaşlar ?
Sancar Usta ve diğer arkadaşlar; biliyorsunuzki gücü arttırma meselesi sağlam yapılacak ise bayağı masraflı iş.e ama bir yıl dan fazla sürecek olsa da aklımızda yer etti bir defa.bu durum karşısında ister istemez en az rakamlarla planı faaliyete koymaya çalışmamız lazım.
ilk örnek; headers hakkındaki ölçüleri Falco911 Hocamız yazmış idi.bir cm aşağı vy yukarı olarak, ev ortamında; daha önce kullanılmış, sağlam görünen egzoz borularını ( GTS in çift manifoldunu hurdacıdan bulabilirsem) bükerek yapsak ortaya ne çıkar sizce ? bahsettiğim şey çekiçle levyeyle bükmek DEĞİL ? oksijen kaynağıyla ısıtıp eğim vermeye çalışsak, sonrada sizin dediğin gibi 1. ve 4. silindir bir grup ; 2. ve 3. silindir çıkışı bir grup olarak ayarlansa..
çok basit olduğunu düşünmüyorum, aklınıza böyle birşey gelmesin lütfen.ama headers belli cm. ölçümlerine sahip, motorla kaporta arasına sığabilecek uygun büküm verilmiş, ısıya dayanıklı ve nihayetinde içi boş borulardan oluşmuyor mu?
cevabınız evet ise bu işlem için gerekli malzemeler ;
1-oksijen kaynağı
2-mengene
3-sağlam bir tezgahın olduğu mekan
4-çekiç
5-büküm verebilmek için sabit demirlerin olduğu bir duvar
6-demir testere (biliyorum, sipral makinesi olursa kaslarımı o kadar
yormaya gerek kalmaz ama iki gün sıkı bir ağırlık antremanına girdim sayarım kendimi, zaten kondisyonsusuz )
7-ya az kullanılmış çift boğazlı olan atıl durumdaki gts manifoldu (gerekirse iki tane) yahut çelik boru (ama ona istediğim bükümü çok veremeyebilirim sanırım, ya da veremem belki de ?)
8-ısıya dayanıklı sanayi eldiveninden ibaret değil midir !! ?
(saydıklarım azmış gibi bir de vurgu yapmaz mıyım [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] )
ben bunların hiçbirine para vermeme gerek yok çünkü bazıları bende mevcut bazılarını da komşulardan temin edebilirim.
NOT; samimi söylüyorum GÜLMEK serbest, nasılsa bunu ancak planımı faaliyete geçirmek için bir ivme olarak görürüm
fikriniz nedir Sevgili Arkadaşlar ?
MaviiAlbatros- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 30/09/10
Mesaj Sayısı : 705
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : Antakya / HATAY
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
Sancar Ustam, kızdın mı yoksa güldün mü yoksa başka bir şey mi
yazdıklarımı okurken içinden neler geçti lütfen yazar mısın buraya [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
yazdıklarımı okurken içinden neler geçti lütfen yazar mısın buraya [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
MaviiAlbatros- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 30/09/10
Mesaj Sayısı : 705
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : Antakya / HATAY
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
herhangibirşey geçmedi... örnek headers verdik yapasın diye canavar olmadan zor o boruları kesmen...
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
eklediğin fotoyu bilgisayar çok geç açtığından "Al sana header tasarımı" lafını okuyunca önce anlam verememiştim [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] , tuhafıma gitmişti, ondan sordum sonra foto açılınca da yazdığımı silmedim..
neyse, konuya geri gelecek olursak; Falco911 Hocam demişki, borular paslnır da olur paslanmaz da.yani şimdilik boruları çelik seçmesemde olur sanırım değil mi?
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] bu şekilde borulardan yarın bir tane komşudan aşıracam, kendi kaynak işleriyle ilgileniyor ve arta kalan sağlam uzunluktakileri bahçe duvarına dayamıştı [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] .. (tabi resimdeki gibi bükümlü değil, çeşit olarak aynı).. borunun et kalınlığı bizim egsoz borularının et kalınlığından 2 kat fazla.paslanır mı paslanmaz mı bilemeyecem.ama ısıya dayanıklı gibi geliyor..
canavar derken neyi kasteddin, siprali mi? [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] zorda olsa demir testere ile keser, ama oluşacak çıkıntılar için kaynak atelyesine gider hallederim.. Sancar Ustamız, yoksa başka birşey mi kasteddiniz canavar derken ?
ölçüyü Falco911 Hocamız :
"lama kesilir kapağa oturacak şekilde, egsoz çıkışlarına uygun delikler açılır, gerisi büküm ve kaynak.
1. ve 4. silindir bir grup, 2. ve 3. silindir ikinci grup olarak kapaktan 43cm sonra birleşicek,
kapaktan 86 cm sonra hepsi birleşecek şekilde ölçüp ona göre büküm yapmak gerekiyor. (bu uzunluklar boruların uzunluğu tabi ) şeklinde olmalı demişti.
eklemek istediğiniz birşey varsa sabırsızlıkla bekliyorum; yarın boruyu aşıracam ve benim çatıarası odamı (motoruda moleküllerine o odada ayırmıştım [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ) temizleyip mengenemi kuracam.listeyi ve çizimi tamamlayacam.
neyse, konuya geri gelecek olursak; Falco911 Hocam demişki, borular paslnır da olur paslanmaz da.yani şimdilik boruları çelik seçmesemde olur sanırım değil mi?
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] bu şekilde borulardan yarın bir tane komşudan aşıracam, kendi kaynak işleriyle ilgileniyor ve arta kalan sağlam uzunluktakileri bahçe duvarına dayamıştı [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] .. (tabi resimdeki gibi bükümlü değil, çeşit olarak aynı).. borunun et kalınlığı bizim egsoz borularının et kalınlığından 2 kat fazla.paslanır mı paslanmaz mı bilemeyecem.ama ısıya dayanıklı gibi geliyor..
canavar derken neyi kasteddin, siprali mi? [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] zorda olsa demir testere ile keser, ama oluşacak çıkıntılar için kaynak atelyesine gider hallederim.. Sancar Ustamız, yoksa başka birşey mi kasteddiniz canavar derken ?
ölçüyü Falco911 Hocamız :
"lama kesilir kapağa oturacak şekilde, egsoz çıkışlarına uygun delikler açılır, gerisi büküm ve kaynak.
1. ve 4. silindir bir grup, 2. ve 3. silindir ikinci grup olarak kapaktan 43cm sonra birleşicek,
kapaktan 86 cm sonra hepsi birleşecek şekilde ölçüp ona göre büküm yapmak gerekiyor. (bu uzunluklar boruların uzunluğu tabi ) şeklinde olmalı demişti.
eklemek istediğiniz birşey varsa sabırsızlıkla bekliyorum; yarın boruyu aşıracam ve benim çatıarası odamı (motoruda moleküllerine o odada ayırmıştım [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ) temizleyip mengenemi kuracam.listeyi ve çizimi tamamlayacam.
MaviiAlbatros- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 30/09/10
Mesaj Sayısı : 705
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : Antakya / HATAY
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
ben kendim yapıcam (tabikide aracım biterse:hrhrhr:) yinede bir araştırdım ustaya gidip sordum bana sesmi güçmü istiyorsun dedi ben ses olarak istediğimi söyledim 150 tl fiyat istedi susturucular herşey dahil sormak istediğim sesin ve gücün ölçüleri farklımı
albatros arkadaşım bükme yaparsan kullandığın materyalin özelliğini bozabilirsin (incelme buruşma vs 45 90 120 derecelik demir borular var onları alıp yapabilirsin ve yaptıktan sonra cam elyafla sarabilirsin boruları kesin çözüm olur diye düşünüyorum
albatros arkadaşım bükme yaparsan kullandığın materyalin özelliğini bozabilirsin (incelme buruşma vs 45 90 120 derecelik demir borular var onları alıp yapabilirsin ve yaptıktan sonra cam elyafla sarabilirsin boruları kesin çözüm olur diye düşünüyorum
gayır- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 28/02/10
Mesaj Sayısı : 265
Yaş : 40
Yaşadığı Şehir : ksk li ve marmariste
Otomobili : 74 taunus coupe
2 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Similar topics
» Taunus 1.6 gl 88 model taunus un en fazLa yapaçagı Km hIZI kaçdır
» VE NİHAYET TAUNUS CLUP TÜRKİYE 'NİN İLK TAUNUS BULUŞMASI YAPILDI !
» 91 GT TAUNUS MOTOR PROBLEMLERİM (bir taunus macerasıda benden)
» Ford taunus 20M -23M veya diğer M serilerinin parçaları bulunur. Normal taunus parçaları da elimizde mevcuttur.
» taunus
» VE NİHAYET TAUNUS CLUP TÜRKİYE 'NİN İLK TAUNUS BULUŞMASI YAPILDI !
» 91 GT TAUNUS MOTOR PROBLEMLERİM (bir taunus macerasıda benden)
» Ford taunus 20M -23M veya diğer M serilerinin parçaları bulunur. Normal taunus parçaları da elimizde mevcuttur.
» taunus
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER :: MEKANİK VE TEKNİK BAZI BİLGİLER
2 sayfadaki 2 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Nis. 28, 2023 10:22 pm tarafından fordju75
» Uzun zaman sonra forum' a bir ilk yapalım.
Çarş. Mart 15, 2023 3:04 pm tarafından fthpl
» Kaput İzalatörü
Perş. Ara. 03, 2020 6:23 am tarafından fthpl
» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
Ptsi Tem. 22, 2019 4:52 pm tarafından by_mek4
» avans hortum baglantılarını güncelleyelim
Cuma Tem. 19, 2019 4:24 am tarafından Jeep100
» 92 model gt bagaj kilidi
Paz Ekim 14, 2018 4:39 pm tarafından eroguls
» Tekrar selamlar :) Far değişimi
C.tesi Haz. 23, 2018 4:04 pm tarafından tolergul
» Marş basıyor çalışmıyor
C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan
» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan
» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist
» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber
» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron
» 92 GT otomatik jikle
Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft
» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel
» ön cama hava gelmiyor
Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan
» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci
» Yokuşta Bayılma
Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Tofaş radyator fan kullanan var mi
Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89
» 78 taunus koltuk
Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml
» Ford taunus çakmaklık
Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist
» Süratli giderken vonlama
Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan
» Lütfen yardımcı olur musunuz
Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz
» Devir saati düşme sorunu yardım
Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul
» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist
» tekleme
Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» Erzincan...
C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77
» Devir saati düşme sorunu yardım
C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo
» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi
» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel
» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy
» araba soğukken patırtılı çalışma
Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» proje fazlası 88 taunus gls
Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44
» Yıldım arkadaş
Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42
» granada zetec
Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen
» Swaymar Cologne V6
Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran
» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron
» Kalorifer petek iptali
Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul
» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist
» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti
» Subap ayarı tek soru.
Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul
» Silindir kapak contası yandı.
C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango
» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu
» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78
» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik
» Tamir ve Bakım Klavuzları
C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler
» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64
» arka stop lambası hk.
Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66
» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78
» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici
» yağ seviyesi sorunu
Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist
» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti
» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ
» 2000 sübab ayarı
Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca
» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunus kaporta aksamları
Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca
» Şaft askısı degisimi
Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca
» Motor yağ kapağı temizliği.
Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca
» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66
» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay
» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1976 model ford taunus
Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Fren & devir saati karmaşası
Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan
» Kurucular yardımcı olabilir mi?
Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli
» Direksiyon kutusu
Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza
» Weber Karbüratör Yardım
Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul
» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici
» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist
» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem
» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay
» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley
» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42
» orjinal sol stop
Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay
» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay
» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici
» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT
» corum mını buluşma03.04.2016
Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil
» taunus headers arıyorum
Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT
» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT
» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gt-Gts kalorifer kumandası
Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gösterge ışıkları
Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT
» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan
» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti
» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT
» araçda lpg de dahi benzin kokusu
Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay
» Disk koruma sacı ses yapıyor
Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran