NAVİGASYON
*ANASAYFA(Home)
*BLOG SİTEMİZ
*ÜYE OL (Register)
*FORUM İNDEX
*TEKNİK DANIŞMAN-Technic Advisor
*FORUM KULLANIMI (SSS)
*FORUM KURALLARI
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Upload Photos)
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Güncel Anlatım)
*BULUŞMALARIMIZ (Meetings)
*FACEBOOK GRUBUMUZ
*LPG SORUNLARI
*YOL DURUMU
*UZAKLIKLAR (İl-İlçe)
*HAVA DURUMU (Detaylı)
En son konular
Giriş yap
Kimler hatta?
Toplam 13 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 13 Misafir :: 1 Arama motorlarıYok
Sitede bugüne kadar en çok 88 kişi Çarş. Ocak 19, 2011 2:53 pm tarihinde online oldu.
En çok konu başlayanlar
Admin | ||||
AYTAÇ | ||||
oğuzhan(efsane) | ||||
SİLENTHİLL | ||||
0M42 | ||||
KADO | ||||
delmanicomio | ||||
serkan | ||||
zeki19 | ||||
Başkan Yrd. |
En aktif konular
En bakılan konular
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user |
Ayın en aktif yollayıcıları
No user |
Arama
TAUNUS MODİFİYESİ
+4
ilti
falco911
Mehmet
MaviiAlbatros
8 posters
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER :: MEKANİK VE TEKNİK BAZI BİLGİLER
1 sayfadaki 2 sayfası
1 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
TAUNUS MODİFİYESİ
merhaba arkadaşlar; eskiden beri bizim otomobillerin gerçekçi ve güvenilir bir şekilde en çok ne kadar güçlendirilebileceğini merak ederdim.konuyu okuyan vy ilerde göz atacak olan arkadaşlarımızın çoğunun maddi açıdan böyle şeylerin gereksiz olduğunu düşünecek olmaları kendi açılarından haklıdır.bu zamanda maddiyat neye yetiyorki çelik bir krank vy weber çift karbüratörlü manifold alınabilsin.bunun yerine çocuğumuzun geleceğine minik minik yatırımlar vy ihtiyacımız olan başka bir sürü şey karşılanabilir.
buna rağmen konuyu açmamın vy gelişmesi için zaman harcamak istememin nedeni istisna olabilecek durumlarda ihtiyaç halinde ekleyeceğimiz bilgi belgelere başvururak deneyim kazanmak.zaten bu konuyla ilgili bilimsel olarak çok az kişinin deneyimi vy bilgisi var sanırım.Orjinalci Hocamız yabancı sitelerde bununla ilgili birçok makale olduğunu söylemişti.bazılarını çevirmeden sadece fotolar için, bazılarınıda çevirisini yaparak yazınsal bilgilerinden faydalanmaya ve eklemeye çalışacam.
bazı firmaların, ralli için motor gücü arttırma yöntemlerinden birtanesi.fazla yakıt hava karışımı ve bu karışımın ortaya çıkaracağı yanma oranlarına dayanabilecek, çoğunluğu çelik parçalardan oluşan Pinto Engine..
[color=#00030a]
When the 2.0 litre pinto engine first appeared in the RS 2000 Escort many of our customers chose it to compete with. We first started building this engine as a group 1 rally engine and then later developing more powerful units with side draft Weber carbs, dry sump systems and in turn all steel engines for racing. Since then we have continued to build the engines for formula ford, short oval racing and even long stroke 2.4 litre versions, still building this engine to date.
PİNTO ENGINE R S
Pinto Engine R S ile ralliye katılan arabalar.Arkadaşlar, ben en öndekinin bir Ford S T C olduğunu düşündüm,sizce ?
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Pinto tipi motorlar için parçalar ve bileşenleri ..
Alttan Giriş Manifold 44 IDF
buna rağmen konuyu açmamın vy gelişmesi için zaman harcamak istememin nedeni istisna olabilecek durumlarda ihtiyaç halinde ekleyeceğimiz bilgi belgelere başvururak deneyim kazanmak.zaten bu konuyla ilgili bilimsel olarak çok az kişinin deneyimi vy bilgisi var sanırım.Orjinalci Hocamız yabancı sitelerde bununla ilgili birçok makale olduğunu söylemişti.bazılarını çevirmeden sadece fotolar için, bazılarınıda çevirisini yaparak yazınsal bilgilerinden faydalanmaya ve eklemeye çalışacam.
bazı firmaların, ralli için motor gücü arttırma yöntemlerinden birtanesi.fazla yakıt hava karışımı ve bu karışımın ortaya çıkaracağı yanma oranlarına dayanabilecek, çoğunluğu çelik parçalardan oluşan Pinto Engine..
FORD 'PINTO' |
When the 2.0 litre pinto engine first appeared in the RS 2000 Escort many of our customers chose it to compete with. We first started building this engine as a group 1 rally engine and then later developing more powerful units with side draft Weber carbs, dry sump systems and in turn all steel engines for racing. Since then we have continued to build the engines for formula ford, short oval racing and even long stroke 2.4 litre versions, still building this engine to date.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
PİNTO ENGINE R S
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Pinto Engine R S ile ralliye katılan arabalar.Arkadaşlar, ben en öndekinin bir Ford S T C olduğunu düşündüm,sizce ?
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[color=#000]Wilcox,[color=#000] İngiltere ve Avrupa alanda önde gelen motor.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Pinto tipi motorlar için parçalar ve bileşenleri ..
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
dövme çelik piton ve biyel kolları
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
EN40B çelik krank milleri
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
dövme çelik piton ve biyel kolları
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
EN40B çelik krank milleri
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Alttan Giriş Manifold 44 IDF
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Bölüm | Maliyet |
Yeni Silindir Kapağı Kurşunsuz koltuk | 200,00 £ |
88mm Çelik Krank EN40B 76.95mm, 84mm, | 1.200,00 £ |
Çelik conrods 5.000 "(Özel sipariş) | 600,00 £ |
Çelik conrods 'H' bölümünde | 700,00 £ |
Çelik Volanlar 6 veya 9 cıvata 81 / 2 "debriyaj veya 71 / 4" debriyaj | 180,00 £ |
Tam Kuru karter kiti | 960,00 £ |
Yüksek basınç / yüksek kapasiteli yağ pompası | 85,50 £ |
Yüksek basınçlı yağ pompası | 55,00 £ |
Poly V krank kasnak, patron ve yıkayıcı | 57,92 £ |
Poly V su pompası kasnak | 34,75 £ |
Poly V alternatör kasnak | 36,12 £ |
Poly V kayışı | 19,49 £ |
Cam kemer | 11,72 £ |
Eksantrik (doğrudan) çeşitli profiller, düşük yarış hızlı yol | 120,00 £ |
Ağır büyük sonunda saplama seti | 53,00 £ |
Yan taslak karbonhidrat için emme manifoldu. | 84,00 £ |
Sübap yayları - çift | 86,00 £ |
Sübap yayları - tek | 36,00 £ |
Cam takipçileri normal ped | 54,50 £ |
Cam takipçileri özel yastık | 64,00 £ |
Çelik valf hizmetli | 6,00 £ (her biri) |
Vana hizmetli - std | 5,77 £ (her biri) |
Vana kılavuzları (cast) | 1,89 £ (her biri) |
Supap mühür | 0,95 £ (her biri) |
Alaşım cam örtüsü - ıslak veya kuru karter | POA |
Vernier kam makarası - oluklu tip | 74,50 £ |
Powergrip su pompası sürücü kiti | £ 93,60 YTL |
Giriş valfi - Rimflow, 1,654 ", 1.750 | 14,50 £ (her biri) |
Egzoz valfi Rimflow, 1,420 ", 1.500" | 14,50 £ (her biri) |
Giriş Vana - 1. Grup, 1.750 " | 14,50 £ (her biri) |
Egzoz valfi - 1. Grup, 1.500 " | 14,50 £ (her biri) |
[color:1709=#000]Değişebilir birçok diğer parçalar mevcut, fiyatlar. [color:1709=#000]Tüm parçalar + KDV olarak |
MaviiAlbatros- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 30/09/10
Mesaj Sayısı : 705
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : Antakya / HATAY
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
2.0 pinto motordan bu modifiyeler sayesinde 220Bg güç alıyorlar.
Mehmet- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 08/03/09
Mesaj Sayısı : 390
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : İzmir
Otomobili : Taunus 1.6
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
bütçe elverdiği sürece yapılmayacak iş yok , hele ki blok dökme demirken...
ancak mevcut şanzuman ve defransiyellerimiz bu gücü kaldırmaz.
bir ara liste çıkartmıştım, 30 bin dolar civarındaydı maliyeti.
v6 blok, 10.2:1 sıkıştırma atmosferik (turbosuz, chargersız) 9 10bin devir çevirecek şekilde , aşağıda saydıklarımla
wiseco pistonlar,
darton gömlekler,
forged krank,
forged alu süpaplar,
skunk2 süpap yayları,
293 derece egzantirik,
yüksek basınçlı yağ pompası,
cncden çıkartılıp ısıl işlemden geçecek emme manifoldu,
özel sipariş conta seti,
AEM hava filtresi,
megasquirt3 ,
walbro benzin pompaları,
300 cc*6 enjektör,
edis6 coil pack,
nkg buji seti ,
msd blaster ateşleme bobini,
port polish (yüzey taşlama, parlatma)
quaife defransiyel ve akslar,
getrag ters1, 6+1 şanzuman,
bronz debriyaj balatası,
karbonfiber şaft,
lgl fren diskleri ve kaliper seti,
AL DELCO westinghouse,
H&R yay ve amortisörler,
aklıma gelmeyen şeyler de var tabi
modifiye işinin sonu yok, yeter ki para olsun...
ancak mevcut şanzuman ve defransiyellerimiz bu gücü kaldırmaz.
bir ara liste çıkartmıştım, 30 bin dolar civarındaydı maliyeti.
v6 blok, 10.2:1 sıkıştırma atmosferik (turbosuz, chargersız) 9 10bin devir çevirecek şekilde , aşağıda saydıklarımla
wiseco pistonlar,
darton gömlekler,
forged krank,
forged alu süpaplar,
skunk2 süpap yayları,
293 derece egzantirik,
yüksek basınçlı yağ pompası,
cncden çıkartılıp ısıl işlemden geçecek emme manifoldu,
özel sipariş conta seti,
AEM hava filtresi,
megasquirt3 ,
walbro benzin pompaları,
300 cc*6 enjektör,
edis6 coil pack,
nkg buji seti ,
msd blaster ateşleme bobini,
port polish (yüzey taşlama, parlatma)
quaife defransiyel ve akslar,
getrag ters1, 6+1 şanzuman,
bronz debriyaj balatası,
karbonfiber şaft,
lgl fren diskleri ve kaliper seti,
AL DELCO westinghouse,
H&R yay ve amortisörler,
aklıma gelmeyen şeyler de var tabi
modifiye işinin sonu yok, yeter ki para olsun...
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
Güzel payşlaşım; teşekkürler.
"Para var, güç var" demişler..
"Para var, güç var" demişler..
ilti- ADMİN
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 1765
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 1992 Ford Taunus GTS
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
falco911 demiş ki:bütçe elverdiği sürece yapılmayacak iş yok , hele ki blok dökme demirken...
ancak mevcut şanzuman ve defransiyellerimiz bu gücü kaldırmaz.
bir ara liste çıkartmıştım, 30 bin dolar civarındaydı maliyeti.
v6 blok, 10.2:1 sıkıştırma atmosferik (turbosuz, chargersız) 9 10bin devir çevirecek şekilde , aşağıda saydıklarımla
wiseco pistonlar,
darton gömlekler,
forged krank,
forged alu süpaplar,
skunk2 süpap yayları,
293 derece egzantirik,
yüksek basınçlı yağ pompası,
cncden çıkartılıp ısıl işlemden geçecek emme manifoldu,
özel sipariş conta seti,
AEM hava filtresi,
megasquirt3 ,
walbro benzin pompaları,
300 cc*6 enjektör,
edis6 coil pack,
nkg buji seti ,
msd blaster ateşleme bobini,
port polish (yüzey taşlama, parlatma)
quaife defransiyel ve akslar,
getrag ters1, 6+1 şanzuman,
bronz debriyaj balatası,
karbonfiber şaft,
lgl fren diskleri ve kaliper seti,
AL DELCO westinghouse,
H&R yay ve amortisörler,
aklıma gelmeyen şeyler de var tabi
modifiye işinin sonu yok, yeter ki para olsun...
Düşünemiyorum dehşet bir makina olur...
Mehmet- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 08/03/09
Mesaj Sayısı : 390
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : İzmir
Otomobili : Taunus 1.6
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
falco911 demiş ki:bütçe elverdiği sürece yapılmayacak iş yok , hele ki blok dökme demirken...
ancak mevcut şanzuman ve defransiyellerimiz bu gücü kaldırmaz.
bir ara liste çıkartmıştım, 30 bin dolar civarındaydı maliyeti.
v6 blok, 10.2:1 sıkıştırma atmosferik (turbosuz, chargersız) 9 10bin devir çevirecek şekilde , aşağıda saydıklarımla
wiseco pistonlar,
darton gömlekler,
forged krank,
forged alu süpaplar,
skunk2 süpap yayları,
293 derece egzantirik,
yüksek basınçlı yağ pompası,
cncden çıkartılıp ısıl işlemden geçecek emme manifoldu,
özel sipariş conta seti,
AEM hava filtresi,
megasquirt3 ,
walbro benzin pompaları,
300 cc*6 enjektör,
edis6 coil pack,
nkg buji seti ,
msd blaster ateşleme bobini,
port polish (yüzey taşlama, parlatma)
quaife defransiyel ve akslar,
getrag ters1, 6+1 şanzuman,
bronz debriyaj balatası,
karbonfiber şaft,
lgl fren diskleri ve kaliper seti,
AL DELCO westinghouse,
H&R yay ve amortisörler,
aklıma gelmeyen şeyler de var tabi
modifiye işinin sonu yok, yeter ki para olsun...
Falco kardeş senin niyetin bozuk arabayı yerde götürmek değil
erdem44- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/08/10
Mesaj Sayısı : 564
Yaş : 51
Yaşadığı Şehir : kocaeli
Otomobili : Ford Taunus 1992 GTS
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
bu tür modlara herkesin gücü yetmiyor, ancak 15-20 bg alabileceğimiz basit işlemleri bilmekte fayda var diyorum.
oğuzhan(efsane)- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 16/11/08
Mesaj Sayısı : 3407
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : Tokat /Turhal
Otomobili : 89-1,6 gl
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
falco arkadaşım, yazdıklarını hemen not edip araştırmaya başladım tamam yapabileceğimizden değil ama bilgimizin olması iyi olur.. ayrıca acaba zamanında Taunus 2 ' nin modifiyesinde kullanılan yöntem vy parçalar nelerdir, bilginiz var mı? yazısını okuduğumda yarış esnasında son dk şanzuman ile ilgili bir sorun yaşadığını belirtiyorlardı da; sorunun ne olduğunu anlatmamışlardı.bilginiz var mı?
Oğuzhan bey, haklısınız.ayrıca herkesin gücü yetmiyor değil; muhtemelen hiçbirimizin gücü yetmez vy tercih etmez diyelim [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ama bilgi deneyim sohbet paylaşımı oluyor ve aramızda çok meraklı olanların merakı gideriliyor işte.yada benim gibi bunları okudukça hayal gücümüz artıyor diyelim [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ..
15-20 beygir arttırmak nasıl mümkün olur acaba Oğuzhan Bey ? bizlerin yapabileceği türdense irdelemek isterim doğrusu..
Oğuzhan bey, haklısınız.ayrıca herkesin gücü yetmiyor değil; muhtemelen hiçbirimizin gücü yetmez vy tercih etmez diyelim [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ama bilgi deneyim sohbet paylaşımı oluyor ve aramızda çok meraklı olanların merakı gideriliyor işte.yada benim gibi bunları okudukça hayal gücümüz artıyor diyelim [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ..
15-20 beygir arttırmak nasıl mümkün olur acaba Oğuzhan Bey ? bizlerin yapabileceği türdense irdelemek isterim doğrusu..
MaviiAlbatros- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 30/09/10
Mesaj Sayısı : 705
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : Antakya / HATAY
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
Gücü yetenin yetiyor da.. Gücü yettiği zaman ilk iş Taunus'u satmak oluyor genellikle..15000TL peşin ver, 60 ay boyunca ayda 500 öde. 60 ay sonra aracını bugünkü 15000'e saysınlar yine 60 ay öde..--Araba senin mi?--Benim.Duy da inanma..Ben bu makinayı 15000'e mal edip ayda 500 ödesem her halde NASA teknolojisine ulaşmıştım. Euro NCAP'in test alanını da deler geçerdim. Tamam; abarttım biraz ama haksız mıyım yani. Onun için öğrenelim de, belki Taunus'u satıp 30 bin dolara ruhsuz bir alet almak yerine modifiye yapmak birilerimizin aklına gelir.
ilti- ADMİN
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 1765
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 1992 Ford Taunus GTS
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
ee, bu kadar esaslı konuşmadan sonra teknik bilgini deneyimini konuştur o zaman İlteriş Hocam [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] mesela en ufaktan beygir gücü nasıl arttırılır vy performans artışına nereden başlanmalıdır ? sakıncalar, amaçlar nelerdir paylaşalım burada.bir nevi rehber olur sonuçta herkese.
bi de Hocam meraktan sordum, hangi bölümdesiniz ? mizaha yatkınlığın olduğunu kaç mesajdır farkediyorum [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
bi de Hocam meraktan sordum, hangi bölümdesiniz ? mizaha yatkınlığın olduğunu kaç mesajdır farkediyorum [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
MaviiAlbatros- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 30/09/10
Mesaj Sayısı : 705
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : Antakya / HATAY
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
Garip bir milletiz biz hep yeninin peşindeyiz.Sevmiyorum ama Amerikalılar niye hala eski arabalarını modifiye ve iyileştirme çabasındalar yok shelby yok,camaro vs. onlar bu işi biliyorlar çünkü yeni araçlarda ruh yok.
Ben aracıma bindiğim zaman keyif almak istiyorum ve Taunusumda da bunu fazlasıyla buluyorum.
Ben aracıma bindiğim zaman keyif almak istiyorum ve Taunusumda da bunu fazlasıyla buluyorum.
erdem44- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/08/10
Mesaj Sayısı : 564
Yaş : 51
Yaşadığı Şehir : kocaeli
Otomobili : Ford Taunus 1992 GTS
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
bence makul olan, pintolari zetec le swaplamaktir.
Ondan kellisi, gelsin MS gitsin Turbo...
4 silindir Ecoboostlar ayaga dusunceye kadar bumudur budur...
V6 lara gelince bir yol buldum evlere senlik, akillara ziyan.
Amerikada bir sirket var, v6 ford motorlarla bozmus. 2.9 cologne icin stroker kit yapiyor. Kapiyi tiklatip selamin aleykum bizde 2.8 (2.3 e de olur) Cologne var. buna amerikan silindir kafa, amerikan intake bide 2.9 stroker kiti yapanmi demek lazim.
2.9 icin olan makinayi 3.5 yapiyor, 3.500 usd mi ne. Kafalar kranklar, piston kollari ivir zivir hersey dahil...
Ustunede MS cakip, BRC nin yeni likit/benzin enjeksiyon sistemini monte edicen.
Falan filan, para olmadan bu isler yalan...
Ondan kellisi, gelsin MS gitsin Turbo...
4 silindir Ecoboostlar ayaga dusunceye kadar bumudur budur...
V6 lara gelince bir yol buldum evlere senlik, akillara ziyan.
Amerikada bir sirket var, v6 ford motorlarla bozmus. 2.9 cologne icin stroker kit yapiyor. Kapiyi tiklatip selamin aleykum bizde 2.8 (2.3 e de olur) Cologne var. buna amerikan silindir kafa, amerikan intake bide 2.9 stroker kiti yapanmi demek lazim.
2.9 icin olan makinayi 3.5 yapiyor, 3.500 usd mi ne. Kafalar kranklar, piston kollari ivir zivir hersey dahil...
Ustunede MS cakip, BRC nin yeni likit/benzin enjeksiyon sistemini monte edicen.
Falan filan, para olmadan bu isler yalan...
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
2.0lar için yapılacak işlem sierra kapağı toplayıp monte etmektir,enjektörleri, beyni, sensörleriyle falan. motor rektefiye edilecekse düşük sıkıştırma pistonlarıyla toplanıp turbolanabilir. (turbosuz 140 hp civarı , turboyla 200hp günlük kullanılır)
2.0a 1.6 gt kapağı takanlar da var, yakıtını bilemem ama gücün arttığı kesin. (1.6 gt egzantiriği daha yüksek derecelidir,süpaplar daha erken açılıp daha uzun süre açık kalır, süpap büyüklükleri gtslerle aynıdır)
egsoz taunuslarda çok önemli, defransiyelin etrafından dönen egsoz borusu çekişi ciddi anlamda düşürüyor. headers yaptırılıp egsoz defransiyelin önünde bitirilebilir (mustanglerde çok örneğini gördüm, gerçi onlarda son susturucu da yoktu )
dediğim gibi, her şey para modifiye işinde, bütçem şu kadar dedikten sonra kafa yormak gerekiyor ne yapılacağına.
2.0a 1.6 gt kapağı takanlar da var, yakıtını bilemem ama gücün arttığı kesin. (1.6 gt egzantiriği daha yüksek derecelidir,süpaplar daha erken açılıp daha uzun süre açık kalır, süpap büyüklükleri gtslerle aynıdır)
egsoz taunuslarda çok önemli, defransiyelin etrafından dönen egsoz borusu çekişi ciddi anlamda düşürüyor. headers yaptırılıp egsoz defransiyelin önünde bitirilebilir (mustanglerde çok örneğini gördüm, gerçi onlarda son susturucu da yoktu )
dediğim gibi, her şey para modifiye işinde, bütçem şu kadar dedikten sonra kafa yormak gerekiyor ne yapılacağına.
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
ben tam da bunu demek istiyordum..mesela egsozun böyle dez avantajı olduğunu bilmiyordum ve zaten benim egsoz en fazla 2-3 ay gider. değiştireceğim zaman Falco arkadaşımızın dediği headers uygulaması nedir ne değildir araştırıyorum hemen.maliyeti normal egsoz takmaktan ne kadar daha fazla öğrenmeye çalışayım.bir iki soru yazayım aşağıya;
2.0 motoruma 1,6 kapak takarken karşılaşılabilecek ne tür sorunlar olabilir ? 2.0 motor hem gls de hem de gts de var; her ikisine de 1.6 kapak uyar mı ?
taban genişliği ve yüksekliği birebir uyar mı ? sonuçta kam mili dişlisinin 2.0 kapağına göre yüksekte vy alçakta kalması sorun yaratır ..
şayet bu kapak meselesi; 2.0 kapağını sök yerine 1.6 kapak tak ve gaza bas kadar kolay birşey ise 3. sıradaki planım bu olacak .çünkü zaten Fordumun ben de kalmasını istediğim için yedek çelik yüzüklü bir kapak alacaktım.şu anki kapağın durumu çok iyi,hiç işlem görmedi şu ana kadar.çelik yüzüklü, yeni sübaplı piyanolu ve yeni yaylı kapak alabilirm 1 yıl içerisinde. sağlayacağı beygir gücü minumum ne kadardır acaba ?
Sayın Orjinalci Hocamızda okuduğu bir makalede bunu belirtmişti aslında.egsoz ve 1.6 kapağın uygulama aşaması hakkında bilgisi olan arkadaşlar paylaşırlarmı bizimle.
2.0 motoruma 1,6 kapak takarken karşılaşılabilecek ne tür sorunlar olabilir ? 2.0 motor hem gls de hem de gts de var; her ikisine de 1.6 kapak uyar mı ?
taban genişliği ve yüksekliği birebir uyar mı ? sonuçta kam mili dişlisinin 2.0 kapağına göre yüksekte vy alçakta kalması sorun yaratır ..
şayet bu kapak meselesi; 2.0 kapağını sök yerine 1.6 kapak tak ve gaza bas kadar kolay birşey ise 3. sıradaki planım bu olacak .çünkü zaten Fordumun ben de kalmasını istediğim için yedek çelik yüzüklü bir kapak alacaktım.şu anki kapağın durumu çok iyi,hiç işlem görmedi şu ana kadar.çelik yüzüklü, yeni sübaplı piyanolu ve yeni yaylı kapak alabilirm 1 yıl içerisinde. sağlayacağı beygir gücü minumum ne kadardır acaba ?
Sayın Orjinalci Hocamızda okuduğu bir makalede bunu belirtmişti aslında.egsoz ve 1.6 kapağın uygulama aşaması hakkında bilgisi olan arkadaşlar paylaşırlarmı bizimle.
En son MaviiAlbatros tarafından Ptsi Haz. 27, 2011 1:30 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi
MaviiAlbatros- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 30/09/10
Mesaj Sayısı : 705
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : Antakya / HATAY
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
Sancar abi hem fikrini yazmış hem de sonunda sitem etmiş [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ..Sancar abi bu arada yazdıkların teknik terim içerdiğinden ben başta olmak üzere diğer arkadaşlar okuyup okuyup heyecanlanıyoruz fakat çok anladığımızdan değil [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] bence..
MaviiAlbatros- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 30/09/10
Mesaj Sayısı : 705
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : Antakya / HATAY
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
hocam kapak değiştirme işini ankarada yaptırmanızı tavsiye ederim.
olay sök birini tak öbürünü kadar basit sayılır, saplamalar ve birkaç parça daha değişiyor ama bu işi daha önce yapmamış birine gitmemek lazım.
bu işlemden sonra sıkıştırma ve yanma süresi epey değişeceği için daha önce böyle bir şey yapmayan bi usta, olmadı bu sökelim diyebilir
olay sök birini tak öbürünü kadar basit sayılır, saplamalar ve birkaç parça daha değişiyor ama bu işi daha önce yapmamış birine gitmemek lazım.
bu işlemden sonra sıkıştırma ve yanma süresi epey değişeceği için daha önce böyle bir şey yapmayan bi usta, olmadı bu sökelim diyebilir
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
ben evde yapmayı düşünüyordum [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] .. neyse ustayı bulmak mesele olmayabilir. Hocam peki minimum ne kadarlık beygir artışı sağlanır ? (ayrıca dökecek bir yer bulursam kapağı çelikten dökmeyi düşünüyorum ) ve headersi biraz daha açıklar mısnız ?
MaviiAlbatros- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 30/09/10
Mesaj Sayısı : 705
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : Antakya / HATAY
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
beygir artışı vereceğiniz yakıtla alakalı hocam, aynı yaksın diye ayarlarsanız 6 7 beygir artar, ama yakıttan kaçmazsanız 30 32 beygir kadar artacaktır.
headers olayını hemen her egsozcu yapabilir, yukarıdaki resimlerde paylaşmışsınız , bobin resminin üstündeki siyah egsoz manifoldu.
lama kesilir kapağa oturacak şekilde, egsoz çıkışlarına uygun delikler açılır, gerisi büküm ve kaynak.
1. ve 4. silindir bir grup, 2. ve 3. silindir ikinci grup olarak kapaktan 43cm sonra birleşicek,
kapaktan 86 cm sonra hepsi birleşecek şekilde ölçüp ona göre büküm yapmak gerekiyor. (bu uzunluklar boruların uzunluğu tabi )
defransiyelin üstünden dolanma konusunda yapılabilecek bir şey yok, ya egsoz defransiyelin önünde bitecek, ya da eski şekliyle kullanılacak.
headers olayını hemen her egsozcu yapabilir, yukarıdaki resimlerde paylaşmışsınız , bobin resminin üstündeki siyah egsoz manifoldu.
lama kesilir kapağa oturacak şekilde, egsoz çıkışlarına uygun delikler açılır, gerisi büküm ve kaynak.
1. ve 4. silindir bir grup, 2. ve 3. silindir ikinci grup olarak kapaktan 43cm sonra birleşicek,
kapaktan 86 cm sonra hepsi birleşecek şekilde ölçüp ona göre büküm yapmak gerekiyor. (bu uzunluklar boruların uzunluğu tabi )
defransiyelin üstünden dolanma konusunda yapılabilecek bir şey yok, ya egsoz defransiyelin önünde bitecek, ya da eski şekliyle kullanılacak.
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
evet Falco Hocam, bana bu bilgileri vererek hem başınıza benim gibi bir bela almış oldunuz, hem de cebimde oluşacak zararlardan dolayı bizimkilerden kötü bir dua .. şaka şaka, bizimkiler kötü dua etmez ama ben bayağı soru sorarım artık.zaten Orjinalci Hocamıza bu günlerde daha az sormaya çalışıyorum ki beni attırmasın forumdan [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Falco Hocam;
1- yakıta kıyıp 30 küsür beygir arttırmak; karbüratör ayarı ile mi ilgilidir, bizim weber çift boğaz yetecek midir, yoksa başkasını mı bulmak durumunda olacaz?
2-yakıt ile oynamaz isek bile 6 beygir gibi artış olduğu halde neden fazla güç= fazla yakıt realitise burda işlemiyor ?
3-yakıt max. ne kadar artış gösterir ?
4- motorun sesi ne yönde değişir ?
5-hararet normale göre ne yönde seyir gösterir ?
6-kam mili dişlisi hiç işlem görmeden uyar mı ?
7- 30 küsür beygir artış olduğunda yürüyen aksamda ve frenlerde extra bir iyileştirme vy değişim gerektirir mi ?
9- saygılar sevgiler Falco Hocam [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Falco Hocam;
1- yakıta kıyıp 30 küsür beygir arttırmak; karbüratör ayarı ile mi ilgilidir, bizim weber çift boğaz yetecek midir, yoksa başkasını mı bulmak durumunda olacaz?
2-yakıt ile oynamaz isek bile 6 beygir gibi artış olduğu halde neden fazla güç= fazla yakıt realitise burda işlemiyor ?
3-yakıt max. ne kadar artış gösterir ?
4- motorun sesi ne yönde değişir ?
5-hararet normale göre ne yönde seyir gösterir ?
6-kam mili dişlisi hiç işlem görmeden uyar mı ?
7- 30 küsür beygir artış olduğunda yürüyen aksamda ve frenlerde extra bir iyileştirme vy değişim gerektirir mi ?
9- saygılar sevgiler Falco Hocam [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
MaviiAlbatros- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 30/09/10
Mesaj Sayısı : 705
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : Antakya / HATAY
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
MaviiAlbatros demiş ki:falco arkadaşım, yazdıklarını hemen not edip araştırmaya başladım tamam yapabileceğimizden değil ama bilgimizin olması iyi olur.. ayrıca acaba zamanında Taunus 2 ' nin modifiyesinde kullanılan yöntem vy parçalar nelerdir, bilginiz var mı? yazısını okuduğumda yarış esnasında son dk şanzuman ile ilgili bir sorun yaşadığını belirtiyorlardı da; sorunun ne olduğunu anlatmamışlardı.bilginiz var mı?
Oğuzhan bey, haklısınız.ayrıca herkesin gücü yetmiyor değil; muhtemelen hiçbirimizin gücü yetmez vy tercih etmez diyelim [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ama bilgi deneyim sohbet paylaşımı oluyor ve aramızda çok meraklı olanların merakı gideriliyor işte.yada benim gibi bunları okudukça hayal gücümüz artıyor diyelim [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ..
15-20 beygir arttırmak nasıl mümkün olur acaba Oğuzhan Bey ? bizlerin yapabileceği türdense irdelemek isterim doğrusu..
valla kardeş bende bilmiyorum, ancak sancar saran abimize bu konuyu sormuştum bana çek walf olayı anlatmıştı, benim aklıma yattı ve taktım kafaya onu yapıcam.
zaten bizim taunuslarda çok fazla bg artması 50-75 kadar diğer değişiklikleride yanında getirir. şanzuman defransiyel başta geliyor, devamında frenler ve süspansiyonla ilgilenmek gerekir, buda çok fazla bir maliyet demek.
oğuzhan(efsane)- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 16/11/08
Mesaj Sayısı : 3407
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : Tokat /Turhal
Otomobili : 89-1,6 gl
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
Oğuzhan Bey, Falco arkadaşımızın paylaştıklarından yola çıkarak astronomik bir masraf yapmadan 30 bg elde edebilirsek şimdilik iyi.yukarda yazmıştım yine örnek vereyim.ben zaten bugünlerde olmasada önümüzdeki zamanlarda yedek olması maksadıyla çelik yüzüklü bir silindir kafası alcaktım.madem 1.6 kapağı böyle bir gücün oluşmasında başrol oynuyor ; o zaman ben de alacağım kapağı 2.0 kapağı değil de, çelik yüzüklü 1,6 kapağı alırım.ikinci bir örnekte egsoz meselesi.egsoz bende 3-4 ay sonra değişmek zorunda.3-4 ay yerine 6-7 ay beklerim ve headers denilen uygulamayı yaparım.bana ikisinin extradan masrafı 200-300 lira olur sanırım, çünkü zaten egsozu da kapağı da alacak idim. 200-300 tl az diye değil asla ! zaten Taunusumuzda herşeyi hemen ve topluca halletmeye çalışırken büyük maddi hatalar yaptım.şimdi geriye sabredip toparlanmayı ve ondan sonra bu sefer yavaşça bu güç arttırışı uygulamalarını yapmam kalıyorsanırım..
Taunusumuzu satmayı hiç düşünmüyorum ve ayrıca ortalama bir buçuk yıl gibi bir süreden sonra günlük binmeyi değil de; hafta sonları vy şehir dışına çıktığımızda keyif maksatlı kullanmayı planlıyorum.bunun ilk nedeni sık sık şehir içinde çukurlarda tozda toprakta kullanarak eskimesini istememem ve uzun müddet kimsenin olmasada benim güçlü klasiyim olmasını ümit etmem.hem bu şekilde kullanırsam beygir gücü arttığından dolayı oluşacak yakıt bedelini toplam zamanda aza indirmiş olurum diye düşünüyorum.
bilmem, fazla mı hayalperest bir düşünce [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Taunusumuzu satmayı hiç düşünmüyorum ve ayrıca ortalama bir buçuk yıl gibi bir süreden sonra günlük binmeyi değil de; hafta sonları vy şehir dışına çıktığımızda keyif maksatlı kullanmayı planlıyorum.bunun ilk nedeni sık sık şehir içinde çukurlarda tozda toprakta kullanarak eskimesini istememem ve uzun müddet kimsenin olmasada benim güçlü klasiyim olmasını ümit etmem.hem bu şekilde kullanırsam beygir gücü arttığından dolayı oluşacak yakıt bedelini toplam zamanda aza indirmiş olurum diye düşünüyorum.
bilmem, fazla mı hayalperest bir düşünce [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
MaviiAlbatros- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 30/09/10
Mesaj Sayısı : 705
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : Antakya / HATAY
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
Bence sen orta karar bir ekzantrik mili arti 38 lik karburator al.
Yakitin artsada, arac daha bir guzel olur
Yakitin artsada, arac daha bir guzel olur
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
hepsi zamanla olacak şeyler albatros bey. umarım herşey gönlünüzce olur.
oğuzhan(efsane)- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 16/11/08
Mesaj Sayısı : 3407
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : Tokat /Turhal
Otomobili : 89-1,6 gl
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
sağolasın Oğuzhan Hocam.umarım zamanla ve sabır ile.
Sancar bey 38 lik karbüratörü ve orta karar kam milini biraz daha açıklar mısınız ?
hem benim için hem de konuya biraz daha az aşina olan arkadaşlar için mümkünse.
teşekkür ederim.
Sancar bey 38 lik karbüratörü ve orta karar kam milini biraz daha açıklar mısınız ?
hem benim için hem de konuya biraz daha az aşina olan arkadaşlar için mümkünse.
teşekkür ederim.
MaviiAlbatros- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 30/09/10
Mesaj Sayısı : 705
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : Antakya / HATAY
Geri: TAUNUS MODİFİYESİ
MaviiAlbatros demiş ki:ee, bu kadar esaslı konuşmadan sonra teknik bilgini deneyimini konuştur o zaman İlteriş Hocam [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] mesela en ufaktan beygir gücü nasıl arttırılır vy performans artışına nereden başlanmalıdır ? sakıncalar, amaçlar nelerdir paylaşalım burada.bir nevi rehber olur sonuçta herkese.
bi de Hocam meraktan sordum, hangi bölümdesiniz ? mizaha yatkınlığın olduğunu kaç mesajdır farkediyorum [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Benim silindir kapağım çatladığında 1.6 kapağı almayı düşünmedim değil fakat montaj ve ayar problemi olmasın diye 2.0 aldım. Modifiye işini uzmanları cevaplıyorlar; bana pek bir şey düşmez. Benim yapacağım en iyi iş, şehir içi kullanıma uygun (rölantiyi bozmayan) hafif modifiyeli bir egsantrik mili ve esaslı bir karbüratörden ibaret olabilir. Ben de karbüratör konusu açmıştım; Weber 38/38 DGAS veya uydurulabilirse Zenith 35/40 (Mercedes karbüratörü). Onu da Sancar üstadım soktu aklıma sağolsun Cepte kumpas, çıkmacıları bir dolaşmak lazım
Bir keresinde eBay tarama yaptığımda 4 boğaz karbüratör için özel yapım Pinto manifold bulmuştum; o da satılalı uzun zaman oldu. Hayallerimden biri bu makinaya Holley Double Pumper takmak. Takmasından ziyade, yakması ben ürkütüyor. İnşallahi bir gün.. diyorum..
Ben yükseği Kimya bölümünde yapıyorum fakat aslen fizikçiyim.
ilti- ADMİN
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 1765
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 1992 Ford Taunus GTS
1 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Similar topics
» Taunus 1.6 gl 88 model taunus un en fazLa yapaçagı Km hIZI kaçdır
» VE NİHAYET TAUNUS CLUP TÜRKİYE 'NİN İLK TAUNUS BULUŞMASI YAPILDI !
» 91 GT TAUNUS MOTOR PROBLEMLERİM (bir taunus macerasıda benden)
» Ford taunus 20M -23M veya diğer M serilerinin parçaları bulunur. Normal taunus parçaları da elimizde mevcuttur.
» taunus
» VE NİHAYET TAUNUS CLUP TÜRKİYE 'NİN İLK TAUNUS BULUŞMASI YAPILDI !
» 91 GT TAUNUS MOTOR PROBLEMLERİM (bir taunus macerasıda benden)
» Ford taunus 20M -23M veya diğer M serilerinin parçaları bulunur. Normal taunus parçaları da elimizde mevcuttur.
» taunus
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER :: MEKANİK VE TEKNİK BAZI BİLGİLER
1 sayfadaki 2 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Nis. 28, 2023 10:22 pm tarafından fordju75
» Uzun zaman sonra forum' a bir ilk yapalım.
Çarş. Mart 15, 2023 3:04 pm tarafından fthpl
» Kaput İzalatörü
Perş. Ara. 03, 2020 6:23 am tarafından fthpl
» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
Ptsi Tem. 22, 2019 4:52 pm tarafından by_mek4
» avans hortum baglantılarını güncelleyelim
Cuma Tem. 19, 2019 4:24 am tarafından Jeep100
» 92 model gt bagaj kilidi
Paz Ekim 14, 2018 4:39 pm tarafından eroguls
» Tekrar selamlar :) Far değişimi
C.tesi Haz. 23, 2018 4:04 pm tarafından tolergul
» Marş basıyor çalışmıyor
C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan
» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan
» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist
» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber
» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron
» 92 GT otomatik jikle
Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft
» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel
» ön cama hava gelmiyor
Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan
» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci
» Yokuşta Bayılma
Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Tofaş radyator fan kullanan var mi
Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89
» 78 taunus koltuk
Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml
» Ford taunus çakmaklık
Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist
» Süratli giderken vonlama
Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan
» Lütfen yardımcı olur musunuz
Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz
» Devir saati düşme sorunu yardım
Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul
» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist
» tekleme
Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» Erzincan...
C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77
» Devir saati düşme sorunu yardım
C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo
» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi
» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel
» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy
» araba soğukken patırtılı çalışma
Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» proje fazlası 88 taunus gls
Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44
» Yıldım arkadaş
Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42
» granada zetec
Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen
» Swaymar Cologne V6
Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran
» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron
» Kalorifer petek iptali
Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul
» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist
» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti
» Subap ayarı tek soru.
Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul
» Silindir kapak contası yandı.
C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango
» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu
» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78
» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik
» Tamir ve Bakım Klavuzları
C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler
» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64
» arka stop lambası hk.
Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66
» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78
» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici
» yağ seviyesi sorunu
Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist
» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti
» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ
» 2000 sübab ayarı
Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca
» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunus kaporta aksamları
Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca
» Şaft askısı degisimi
Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca
» Motor yağ kapağı temizliği.
Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca
» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66
» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay
» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1976 model ford taunus
Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Fren & devir saati karmaşası
Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan
» Kurucular yardımcı olabilir mi?
Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli
» Direksiyon kutusu
Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza
» Weber Karbüratör Yardım
Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul
» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici
» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist
» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem
» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay
» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley
» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42
» orjinal sol stop
Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay
» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay
» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici
» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT
» corum mını buluşma03.04.2016
Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil
» taunus headers arıyorum
Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT
» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT
» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gt-Gts kalorifer kumandası
Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gösterge ışıkları
Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT
» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan
» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti
» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT
» araçda lpg de dahi benzin kokusu
Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay
» Disk koruma sacı ses yapıyor
Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran