NAVİGASYON
*ANASAYFA(Home)
*BLOG SİTEMİZ
*ÜYE OL (Register)
*FORUM İNDEX
*TEKNİK DANIŞMAN-Technic Advisor
*FORUM KULLANIMI (SSS)
*FORUM KURALLARI
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Upload Photos)
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Güncel Anlatım)
*BULUŞMALARIMIZ (Meetings)
*FACEBOOK GRUBUMUZ
*LPG SORUNLARI
*YOL DURUMU
*UZAKLIKLAR (İl-İlçe)
*HAVA DURUMU (Detaylı)
En son konular
Giriş yap
Kimler hatta?
Toplam 12 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 12 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 88 kişi Çarş. Ocak 19, 2011 2:53 pm tarihinde online oldu.
En çok konu başlayanlar
Admin | ||||
AYTAÇ | ||||
oğuzhan(efsane) | ||||
SİLENTHİLL | ||||
0M42 | ||||
KADO | ||||
delmanicomio | ||||
serkan | ||||
zeki19 | ||||
Başkan Yrd. |
En aktif konular
En bakılan konular
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user |
Ayın en aktif yollayıcıları
No user |
Arama
Sente İşareti Denk Gelmiyor.
+6
BAFRALIFERHAT
zeki19
orjinalci
ilti
erdem44
Mehmet
10 posters
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER
1 sayfadaki 2 sayfası
1 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Sente İşareti Denk Gelmiyor.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Bugün aracımın Triger kayışını kontrol ederken bir şey dikkatimi çekti. Krank kasnağı Yukarıdaki resimdeki poziyonda iken, ekzantrik kasnağında ki kırmızıla işaretlediğim yer sipob kapağındaki noktanın 1cm solunda duruyor, ekzantrik kasnağını bir diş geri attırdığım da ise 1cm sağında duruyor. Yani hiç bir şekilde sente işaretine denk gelmiyor.
Konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşlarımın va abilerimin yardımını bekliyorum. Herkese İyi Seneler...
Bugün aracımın Triger kayışını kontrol ederken bir şey dikkatimi çekti. Krank kasnağı Yukarıdaki resimdeki poziyonda iken, ekzantrik kasnağında ki kırmızıla işaretlediğim yer sipob kapağındaki noktanın 1cm solunda duruyor, ekzantrik kasnağını bir diş geri attırdığım da ise 1cm sağında duruyor. Yani hiç bir şekilde sente işaretine denk gelmiyor.
Konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşlarımın va abilerimin yardımını bekliyorum. Herkese İyi Seneler...
Mehmet- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 08/03/09
Mesaj Sayısı : 390
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : İzmir
Otomobili : Taunus 1.6
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
Evet benimkide denk gelmiyor tam denk geldiği zamana ayarlarsam aracım aptal çalışıyor ve performansı çok kötü oluyor.
Eksantrik kasnağı çentiği tam noktayı karşıladığında krank kasnağı o andaki pozisyonda çentikleri geçiyormu ?
Eksantrik kasnağı çentiği tam noktayı karşıladığında krank kasnağı o andaki pozisyonda çentikleri geçiyormu ?
erdem44- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/08/10
Mesaj Sayısı : 564
Yaş : 51
Yaşadığı Şehir : kocaeli
Otomobili : Ford Taunus 1992 GTS
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
Eksantrik kasnağı tam noktaya gelince krank kasnağı 2. ile 3. çentik arasına denk geliyor.
Mehmet- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 08/03/09
Mesaj Sayısı : 390
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : İzmir
Otomobili : Taunus 1.6
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
Mehmet demiş ki:Eksantrik kasnağı tam noktaya gelince krank kasnağı 2. ile 3. çentik arasına denk geliyor.
Tamam hocam o zaman sıkıntı yoktur.
erdem44- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/08/10
Mesaj Sayısı : 564
Yaş : 51
Yaşadığı Şehir : kocaeli
Otomobili : Ford Taunus 1992 GTS
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
erdem44 demiş ki:Mehmet demiş ki:Eksantrik kasnağı tam noktaya gelince krank kasnağı 2. ile 3. çentik arasına denk geliyor.
Tamam hocam o zaman sıkıntı yoktur.
Teşekkür ederim hocam.
Mehmet- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 08/03/09
Mesaj Sayısı : 390
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : İzmir
Otomobili : Taunus 1.6
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
Bendeki sente de aynı şekilde biraz kayık. 2 piston tam yukarı sıfırken krankın sentesi karşılıyor fakat kam milinin sentesi yarım diş hatalı.
ilti- ADMİN
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 1765
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 1992 Ford Taunus GTS
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
"Kayık" diye tabir ettiğiniz tüm ayarlamalar hatalıdır. Arkadaşların araçlarındaki sorunların baş sebeplerinden biri de budur sanırım. Ayar bozuksa her şey en baştan yapılmalıdır.
Normal bir motorda ayar yerlerinin tutmaması diye bir durum söz konusu olamaz. Ya sizin bakış açınız sizi yanıltıyordur ya da işaretli plakalar yanlıştır. Kranktaki işaret karşılamasını işaretle bir doğru oluşturacak konumdan kontrol etmeli. Eksantrikteki plakanın durumunu da aynayla kontrol etmelisiniz.
Bazı araçlarda kranktaki işaretli plaka işaretsizdir. İşareti koymak için 1inci piston elle çevrilerek üst ölü noktaya getirilir. Sonra plakaya bir çentik atılır. Bu yeterlidir. Üst ölü noktayı bulmak için buji deliğinden içeriye ince bir cisim sokularak piston yavaş yavaş hareket ettirilir ve hareketin durduğu nokta hassas bir şekilde belirlenir. Bu noktada piston hareketsizdir. Aracınızdaki işaretli yerin doğru yer olup olmadığını da bu şekilde anlayabilirsiniz.
Triger değişiminde/sökülüp takılmasında uygulanacak aşamalar sabittir. Yanlış yapılırsa bu tür kaymalar olabilir.
ÖNEMLİ NOKTA 1: Kranktaki vidayla döndürme her zaman motor dönüş istikametinde olmalıdır.
ÖNEMLİ NOKTA 2: Kayış asla gergi rulmanı bastırılarak gerilmemelidir. Ayarlar (sente) yerine getirildikten sonra gergi rulmanı serbest bırakılır. Sıkıştırılmaz. Motor krank iki tur yapacak şekilde elle döndürülür. Bu işlem esnasında gergi rulmanı kayışın boşluğunu kendisi alır. Gergi rulmanını tutan iki vida sıkılır. İşlem bitmiştir.
Normal bir motorda ayar yerlerinin tutmaması diye bir durum söz konusu olamaz. Ya sizin bakış açınız sizi yanıltıyordur ya da işaretli plakalar yanlıştır. Kranktaki işaret karşılamasını işaretle bir doğru oluşturacak konumdan kontrol etmeli. Eksantrikteki plakanın durumunu da aynayla kontrol etmelisiniz.
Bazı araçlarda kranktaki işaretli plaka işaretsizdir. İşareti koymak için 1inci piston elle çevrilerek üst ölü noktaya getirilir. Sonra plakaya bir çentik atılır. Bu yeterlidir. Üst ölü noktayı bulmak için buji deliğinden içeriye ince bir cisim sokularak piston yavaş yavaş hareket ettirilir ve hareketin durduğu nokta hassas bir şekilde belirlenir. Bu noktada piston hareketsizdir. Aracınızdaki işaretli yerin doğru yer olup olmadığını da bu şekilde anlayabilirsiniz.
Triger değişiminde/sökülüp takılmasında uygulanacak aşamalar sabittir. Yanlış yapılırsa bu tür kaymalar olabilir.
ÖNEMLİ NOKTA 1: Kranktaki vidayla döndürme her zaman motor dönüş istikametinde olmalıdır.
ÖNEMLİ NOKTA 2: Kayış asla gergi rulmanı bastırılarak gerilmemelidir. Ayarlar (sente) yerine getirildikten sonra gergi rulmanı serbest bırakılır. Sıkıştırılmaz. Motor krank iki tur yapacak şekilde elle döndürülür. Bu işlem esnasında gergi rulmanı kayışın boşluğunu kendisi alır. Gergi rulmanını tutan iki vida sıkılır. İşlem bitmiştir.
orjinalci- ADMİN
- Kayıt tarihi : 25/01/08
Mesaj Sayısı : 1940
Yaş : 57
Yaşadığı Şehir : bursa
Otomobili : 1993 Taunus GTS A/C
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
Başkanım bu arada bende bilgilenmiş oldum tesekkür[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] sizleri seviyorum [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
zeki19- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 05/12/09
Mesaj Sayısı : 953
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : çorum
Otomobili : Mondeo 2.0 98 ghıa
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
orjinalci demiş ki:"Kayık" diye tabir ettiğiniz tüm ayarlamalar hatalıdır. Arkadaşların araçlarındaki sorunların baş sebeplerinden biri de budur sanırım. Ayar bozuksa her şey en baştan yapılmalıdır.
Normal bir motorda ayar yerlerinin tutmaması diye bir durum söz konusu olamaz. Ya sizin bakış açınız sizi yanıltıyordur ya da işaretli plakalar yanlıştır. Kranktaki işaret karşılamasını işaretle bir doğru oluşturacak konumdan kontrol etmeli. Eksantrikteki plakanın durumunu da aynayla kontrol etmelisiniz.
Bazı araçlarda kranktaki işaretli plaka işaretsizdir. İşareti koymak için 1inci piston elle çevrilerek üst ölü noktaya getirilir. Sonra plakaya bir çentik atılır. Bu yeterlidir. Üst ölü noktayı bulmak için buji deliğinden içeriye ince bir cisim sokularak piston yavaş yavaş hareket ettirilir ve hareketin durduğu nokta hassas bir şekilde belirlenir. Bu noktada piston hareketsizdir. Aracınızdaki işaretli yerin doğru yer olup olmadığını da bu şekilde anlayabilirsiniz.
Triger değişiminde/sökülüp takılmasında uygulanacak aşamalar sabittir. Yanlış yapılırsa bu tür kaymalar olabilir.
ÖNEMLİ NOKTA 1: Kranktaki vidayla döndürme her zaman motor dönüş istikametinde olmalıdır.
ÖNEMLİ NOKTA 2: Kayış asla gergi rulmanı bastırılarak gerilmemelidir. Ayarlar (sente) yerine getirildikten sonra gergi rulmanı serbest bırakılır. Sıkıştırılmaz. Motor krank iki tur yapacak şekilde elle döndürülür. Bu işlem esnasında gergi rulmanı kayışın boşluğunu kendisi alır. Gergi rulmanını tutan iki vida sıkılır. İşlem bitmiştir.
Teşekkür ederim Hocam.
Eksantrik kasnağı işarete denk geldiğinde, Krank kasnağının karşılaması, krankın 2. ile 3. çentiği arasına denk geliyor.
Senteyi 1 diş kaydırdığımda,Krank kasnağının karşılaması, kranktaki 1. çentiğin 1cm felan soluna denk geliyor.
Diğer Taunusuma da baktım. Onda eksantrik kasnağı işarete denk geldiğinde, Krank kasnağının karşılaması, tam krankın 1. çentiğine denk geliyor.
Mehmet- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 08/03/09
Mesaj Sayısı : 390
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : İzmir
Otomobili : Taunus 1.6
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
benımkı herşeyıyle denk gelıyor ust kapak sokturecegım usta ınsallah ayarını kacırmaz
BAFRALIFERHAT- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 06/08/08
Mesaj Sayısı : 2266
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : Samsun
Otomobili : Taunus 2000 GTS
fordcu 58- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 20/12/11
Mesaj Sayısı : 264
Yaş : 56
Yaşadığı Şehir : sivas
Otomobili : 1988 taunus 1.6 gl
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
sente bence hiç te basit e alınmaması gereken bir konu: pistonun içine alınan yada püskürtülen hava-yakıt karışımının , silindir içinde sıkıştırma zamanını bitirip , ateşleme zamanı başlangıcında üst ölü noktada bulunduğu anda emme ve eksoz supablarının kapalı olması durumuna denir. sıkıştırılmış ve bu arada ısınmış hava-yakıt karışımının öngörülen en verimli patlama için ateşlemeye hazır olduğu andır .
fordcu 58- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 20/12/11
Mesaj Sayısı : 264
Yaş : 56
Yaşadığı Şehir : sivas
Otomobili : 1988 taunus 1.6 gl
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Yukarıdaki resimde olan derece hikayesini anlamadım. Bi destek arkadaşlar
Yukarıdaki resimde olan derece hikayesini anlamadım. Bi destek arkadaşlar
sayiweb- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 08/01/13
Mesaj Sayısı : 416
Yaş : 42
Yaşadığı Şehir : Elazığ
Otomobili : 78 Taunus 1.6 L
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
tam benim işime yarayacak konu,
avans ayarının derecesi o
avans ayarı konusu açmıştım ya orda derece deyip duruyordum işte o bu
ben tamir kitabında bulamadım bu resmi, 78 taunusta mı var acaba sizin ?
1nolu bujiye ışın tabancası bağla eğer o işaret hangi dereceyi gösterirse kam milinin hareketine göre buji ateşlemesi ayarlanacak, distribütor sağa sola çevrilerek rötar yada avans olacak, sayı ne kadar artarsa avans düşerse rötar oluyor.
gts'in fabrika değeri 8derece
düşük devirde performans ve lpg'nin yüksek oktanına karşı 10derece ayarlanabilir
bildiğim bu, ama canımı sıkan 92 gts'de bu işaret yok!
avans ayarının derecesi o
avans ayarı konusu açmıştım ya orda derece deyip duruyordum işte o bu
ben tamir kitabında bulamadım bu resmi, 78 taunusta mı var acaba sizin ?
1nolu bujiye ışın tabancası bağla eğer o işaret hangi dereceyi gösterirse kam milinin hareketine göre buji ateşlemesi ayarlanacak, distribütor sağa sola çevrilerek rötar yada avans olacak, sayı ne kadar artarsa avans düşerse rötar oluyor.
gts'in fabrika değeri 8derece
düşük devirde performans ve lpg'nin yüksek oktanına karşı 10derece ayarlanabilir
bildiğim bu, ama canımı sıkan 92 gts'de bu işaret yok!
delmanicomio- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/04/12
Mesaj Sayısı : 626
Yaş : 31
Yaşadığı Şehir : Yalova
Otomobili : 92 Taunus GTS 2.0
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
Yabancı bir sitede buldum istersen kaynağı verebilirim.
Pinto motorlar standart zaten. 2.0 motorlar için 8-12, 1.6 lar için 4-8 derece diyor galiba neden böyle bir fark olsunki.
Ozaman avans ayarını sadece dist. yapmak mantıklı değil.
Pinto motorlar standart zaten. 2.0 motorlar için 8-12, 1.6 lar için 4-8 derece diyor galiba neden böyle bir fark olsunki.
Ozaman avans ayarını sadece dist. yapmak mantıklı değil.
sayiweb- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 08/01/13
Mesaj Sayısı : 416
Yaş : 42
Yaşadığı Şehir : Elazığ
Otomobili : 78 Taunus 1.6 L
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
fark silindirlerin hacminden dolayı kam milini dönüş sayısı ile alakalı olabilir, işin eksperti değilim ama teoriğini bildiğim araştırdığım kadarıyla böyle, yabancı kaynağı da link atarsanız sevinirim.
bizde standart 95oktan için 8derece avans
ateşleme rötarda veya avansta ise ne olacak
abd'de olduğu gibi 89-91 oktanlı benzinler için düşük dereceye sente denk getirelecek, lpg gibi yanması biraz daha zor için avans artırılması gerekiyor çok az olsa
gerçi lpg konusu biraz teferruat, kışın 89 oktan yazın 105oktan mı ne oluyormuş büton propan karışımından dolayı
benzine gelirsek 95 oktan için;
ateşeleme rötara verilirse, alt devirler ölecek üst devirlerde farkedilmeyecek bir artış olacak (pek olmasını isteyeceğim surum değil)
ateşleme avansa geçerse alt devir performansı canlanacak üst devirler güç kaybedecek
örnek verecek olursak benim araba 101beygiri 5500devir civarı veriyor, avansı 10 dereceye ayarlarsam lpg ve alt devir performansı için 101i 4800devirde alacağım ve devir bandının sonunda araba yalan yere bağıracak
tam sayısına kadar doğru değil ama olacak bu.
haddinden fazla verilen avans silindirleri kömüre çevirecek zaman içersinde
avans ayarı distribütörün yönü değiştirelerek yapılıyor diye biliyorum sadece
bizde standart 95oktan için 8derece avans
ateşleme rötarda veya avansta ise ne olacak
abd'de olduğu gibi 89-91 oktanlı benzinler için düşük dereceye sente denk getirelecek, lpg gibi yanması biraz daha zor için avans artırılması gerekiyor çok az olsa
gerçi lpg konusu biraz teferruat, kışın 89 oktan yazın 105oktan mı ne oluyormuş büton propan karışımından dolayı
benzine gelirsek 95 oktan için;
ateşeleme rötara verilirse, alt devirler ölecek üst devirlerde farkedilmeyecek bir artış olacak (pek olmasını isteyeceğim surum değil)
ateşleme avansa geçerse alt devir performansı canlanacak üst devirler güç kaybedecek
örnek verecek olursak benim araba 101beygiri 5500devir civarı veriyor, avansı 10 dereceye ayarlarsam lpg ve alt devir performansı için 101i 4800devirde alacağım ve devir bandının sonunda araba yalan yere bağıracak
tam sayısına kadar doğru değil ama olacak bu.
haddinden fazla verilen avans silindirleri kömüre çevirecek zaman içersinde
avans ayarı distribütörün yönü değiştirelerek yapılıyor diye biliyorum sadece
delmanicomio- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/04/12
Mesaj Sayısı : 626
Yaş : 31
Yaşadığı Şehir : Yalova
Otomobili : 92 Taunus GTS 2.0
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
sayiweb- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 08/01/13
Mesaj Sayısı : 416
Yaş : 42
Yaşadığı Şehir : Elazığ
Otomobili : 78 Taunus 1.6 L
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
sağolasın
delmanicomio- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/04/12
Mesaj Sayısı : 626
Yaş : 31
Yaşadığı Şehir : Yalova
Otomobili : 92 Taunus GTS 2.0
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
Sende saolasın
Avansım iyi fakat geçenlerde yüksek devir vurdumdum 30 saniye kadar, Daha sonra çat çat diye ses yapmaya başladı motor.
Emme manifoldunun oradanda 4. piston egzoz gazı geri tepiyor. Bu zamanlamanın problemli olduğunun bi göstergesi galiba.
Linki yeni buldum aracın trigger kayışının doğru takılıp takılmadığını kontrol edeceğim. Tahminim triggeri bizim ustalar bikaç diş kaydırmış galiba. Başka bi ihtimal göremiyorum. Sizce?
Çünkü 3 piston iyi çalışıyor. 4.pistonda ise problem var. hafifde olsa kayışdaki kayma bu kadar etkilermi? saygılar
Avansım iyi fakat geçenlerde yüksek devir vurdumdum 30 saniye kadar, Daha sonra çat çat diye ses yapmaya başladı motor.
Emme manifoldunun oradanda 4. piston egzoz gazı geri tepiyor. Bu zamanlamanın problemli olduğunun bi göstergesi galiba.
Linki yeni buldum aracın trigger kayışının doğru takılıp takılmadığını kontrol edeceğim. Tahminim triggeri bizim ustalar bikaç diş kaydırmış galiba. Başka bi ihtimal göremiyorum. Sizce?
Çünkü 3 piston iyi çalışıyor. 4.pistonda ise problem var. hafifde olsa kayışdaki kayma bu kadar etkilermi? saygılar
sayiweb- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 08/01/13
Mesaj Sayısı : 416
Yaş : 42
Yaşadığı Şehir : Elazığ
Otomobili : 78 Taunus 1.6 L
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
30 saniye kadarvites değiştirmeden mi yüksek devir kullandınız yoksa 30 saniye kadar yüksek devir mi gitti araba
eğer ilk dediğim gibi ise çatlama patlama normal olabilir motorun yaşından dolayı o anki zorlama, ne kadar baksan da iyi kondisyonda da olsa metal yorgunluğu denilen birşey var
ha tek neden bu mu değil tabi kontrol edin kayışı pek anlamam o kadarından araştıralım onu da
bir gelişme olursa yazın
eğer ilk dediğim gibi ise çatlama patlama normal olabilir motorun yaşından dolayı o anki zorlama, ne kadar baksan da iyi kondisyonda da olsa metal yorgunluğu denilen birşey var
ha tek neden bu mu değil tabi kontrol edin kayışı pek anlamam o kadarından araştıralım onu da
bir gelişme olursa yazın
delmanicomio- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/04/12
Mesaj Sayısı : 626
Yaş : 31
Yaşadığı Şehir : Yalova
Otomobili : 92 Taunus GTS 2.0
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
Sorununuz bana ayarsızlık kadar, dengesizlikle de ilgili gibi geldi.
* Emme manifoldundan egzos gazı nasıl geri teper? Sübaplar tam kapanmıyordur ve/veya egzantrik milinin derecelerinde aşınma kaynaklı bir değişim olabilir.
* 4. buji kablosu gerginlikten gevşemiş veya içeriden kopma yapmış olabilir.
* Buji tırnak aralığının ateşlemeyi geciktirme etkisi olduğu için tırnak ayarı avans ayarıyla bir bütündür. Avans ayarının aşırı düşük veya yüksek olması da tırnak ayarındaki dengesizliğin etkilerinin abartılı olmasına sebep olur.
* Egzantrilk milinin 4. silindirle ilgili kamlarında aşınma olabilir.
* Emme manifoldundan egzos gazı nasıl geri teper? Sübaplar tam kapanmıyordur ve/veya egzantrik milinin derecelerinde aşınma kaynaklı bir değişim olabilir.
* 4. buji kablosu gerginlikten gevşemiş veya içeriden kopma yapmış olabilir.
* Buji tırnak aralığının ateşlemeyi geciktirme etkisi olduğu için tırnak ayarı avans ayarıyla bir bütündür. Avans ayarının aşırı düşük veya yüksek olması da tırnak ayarındaki dengesizliğin etkilerinin abartılı olmasına sebep olur.
* Egzantrilk milinin 4. silindirle ilgili kamlarında aşınma olabilir.
ilti- ADMİN
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 1765
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 1992 Ford Taunus GTS
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
ilti başkan yanlış değilim dimi bizim arabaların krank kasnağında avans derecesi için yazı çizgi sente falan yok ?
delmanicomio- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/04/12
Mesaj Sayısı : 626
Yaş : 31
Yaşadığı Şehir : Yalova
Otomobili : 92 Taunus GTS 2.0
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
Benim motorda kasnağın üzerinde çentikler var ve senteyi ayarladığımda eksantrik kasnağı işareti 1 cm kadar solda duruyor bunun nedenini üretim hatasına bağlıyorum.
Sentesi kayık görünen arkadaşlar senteyi ayarladığınızda eksantrik kasnağı işaretinden 1 cm solda kalıyorsa sente ayarınız doğrudur.Bir diş sağa alarakta denedim sola alarakta denedim bir diş sağa kaydırınca eksantrik işareti 1 cm sağda kalıyor ve bu durumda motor performansı düşüyor emiş sesi artıyor yakıt artıyor vs. bir diş sola kaydırınca subap pistona vuruyor zaten bu şekilde çalışma ihtimali yok.
Sentesi kayık görünen arkadaşlar senteyi ayarladığınızda eksantrik kasnağı işaretinden 1 cm solda kalıyorsa sente ayarınız doğrudur.Bir diş sağa alarakta denedim sola alarakta denedim bir diş sağa kaydırınca eksantrik işareti 1 cm sağda kalıyor ve bu durumda motor performansı düşüyor emiş sesi artıyor yakıt artıyor vs. bir diş sola kaydırınca subap pistona vuruyor zaten bu şekilde çalışma ihtimali yok.
0M42- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/11/08
Mesaj Sayısı : 1290
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 2.3 AMG & Senator
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
delmanicomio demiş ki:ilti başkan yanlış değilim dimi bizim arabaların krank kasnağında avans derecesi için yazı çizgi sente falan yok ?
Olmak zorunda yoksa neye göre avansı ayarlanacak ? Uydurma bir kasnak takılmış olabilir avans çentiği olmadan olmaz bir çentik bile olsa olmalı.
0M42- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/11/08
Mesaj Sayısı : 1290
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 2.3 AMG & Senator
Geri: Sente İşareti Denk Gelmiyor.
sonradan değişmiş bir parça değil, orjinal
ben göremedim heralde, araştıracağım güzelce haftasonu, iş güç derken bakamıyorum 6da hava da kararıyor
elle dönüyor mu bu belki ben bakarken çentik altta kalmıştır
ben göremedim heralde, araştıracağım güzelce haftasonu, iş güç derken bakamıyorum 6da hava da kararıyor
elle dönüyor mu bu belki ben bakarken çentik altta kalmıştır
delmanicomio- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/04/12
Mesaj Sayısı : 626
Yaş : 31
Yaşadığı Şehir : Yalova
Otomobili : 92 Taunus GTS 2.0
1 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Similar topics
» Rampaya Gelmiyor...
» sente ayarı ! !
» Sente Ayarı
» distribütör sente ayarı.
» ön cama hava gelmiyor
» sente ayarı ! !
» Sente Ayarı
» distribütör sente ayarı.
» ön cama hava gelmiyor
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER
1 sayfadaki 2 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Nis. 28, 2023 10:22 pm tarafından fordju75
» Uzun zaman sonra forum' a bir ilk yapalım.
Çarş. Mart 15, 2023 3:04 pm tarafından fthpl
» Kaput İzalatörü
Perş. Ara. 03, 2020 6:23 am tarafından fthpl
» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
Ptsi Tem. 22, 2019 4:52 pm tarafından by_mek4
» avans hortum baglantılarını güncelleyelim
Cuma Tem. 19, 2019 4:24 am tarafından Jeep100
» 92 model gt bagaj kilidi
Paz Ekim 14, 2018 4:39 pm tarafından eroguls
» Tekrar selamlar :) Far değişimi
C.tesi Haz. 23, 2018 4:04 pm tarafından tolergul
» Marş basıyor çalışmıyor
C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan
» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan
» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist
» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber
» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron
» 92 GT otomatik jikle
Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft
» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel
» ön cama hava gelmiyor
Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan
» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci
» Yokuşta Bayılma
Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Tofaş radyator fan kullanan var mi
Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89
» 78 taunus koltuk
Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml
» Ford taunus çakmaklık
Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist
» Süratli giderken vonlama
Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan
» Lütfen yardımcı olur musunuz
Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz
» Devir saati düşme sorunu yardım
Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul
» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist
» tekleme
Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» Erzincan...
C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77
» Devir saati düşme sorunu yardım
C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo
» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi
» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel
» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy
» araba soğukken patırtılı çalışma
Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» proje fazlası 88 taunus gls
Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44
» Yıldım arkadaş
Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42
» granada zetec
Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen
» Swaymar Cologne V6
Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran
» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron
» Kalorifer petek iptali
Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul
» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist
» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti
» Subap ayarı tek soru.
Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul
» Silindir kapak contası yandı.
C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango
» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu
» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78
» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik
» Tamir ve Bakım Klavuzları
C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler
» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64
» arka stop lambası hk.
Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66
» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78
» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici
» yağ seviyesi sorunu
Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist
» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti
» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ
» 2000 sübab ayarı
Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca
» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunus kaporta aksamları
Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca
» Şaft askısı degisimi
Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca
» Motor yağ kapağı temizliği.
Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca
» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66
» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay
» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1976 model ford taunus
Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Fren & devir saati karmaşası
Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan
» Kurucular yardımcı olabilir mi?
Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli
» Direksiyon kutusu
Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza
» Weber Karbüratör Yardım
Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul
» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici
» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist
» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem
» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay
» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley
» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42
» orjinal sol stop
Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay
» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay
» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici
» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT
» corum mını buluşma03.04.2016
Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil
» taunus headers arıyorum
Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT
» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT
» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gt-Gts kalorifer kumandası
Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gösterge ışıkları
Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT
» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan
» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti
» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT
» araçda lpg de dahi benzin kokusu
Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay
» Disk koruma sacı ses yapıyor
Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran