NAVİGASYON
*ANASAYFA(Home)
*BLOG SİTEMİZ
*ÜYE OL (Register)
*FORUM İNDEX
*TEKNİK DANIŞMAN-Technic Advisor
*FORUM KULLANIMI (SSS)
*FORUM KURALLARI
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Upload Photos)
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Güncel Anlatım)
*BULUŞMALARIMIZ (Meetings)
*FACEBOOK GRUBUMUZ
*LPG SORUNLARI
*YOL DURUMU
*UZAKLIKLAR (İl-İlçe)
*HAVA DURUMU (Detaylı)
En son konular
Giriş yap
Kimler hatta?
Toplam 12 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 12 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 88 kişi Çarş. Ocak 19, 2011 2:53 pm tarihinde online oldu.
En çok konu başlayanlar
Admin | ||||
AYTAÇ | ||||
oğuzhan(efsane) | ||||
SİLENTHİLL | ||||
0M42 | ||||
KADO | ||||
delmanicomio | ||||
serkan | ||||
zeki19 | ||||
Başkan Yrd. |
En aktif konular
En bakılan konular
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user |
Ayın en aktif yollayıcıları
No user |
Arama
Ehliyet almak MEB'e bağlanıyor!
+2
kaptan59
Admin
6 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
Ehliyet almak MEB'e bağlanıyor!
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Trafik kazalarının yüzde 99'unun insan kaynaklı olduğunun tespit edilmesinin ardından MEB sürücü kurslarına çeki düzen vermek için harekete geçti.
İlk başta sınavlardaki soru sayısı azaltılacak
Milli Eğitim Bakanlığı sürücü kurslarında düzenlemeler için yönetmelik değişikliğine giderek devrim gibi bir yapılanmaya imza atıyor. Bugün'ün haberine göre; taslak metni tamamlanan yönetmelik için kurum ve kuruluşların görüşü alınırken yapılacak sınavda hazırlanacak soru sayısı 120'den 60'a düşürüldü.
Türkiye'de yaşanan trafik kazalarının yüzde 99'unun sürücü hatasından oluşması kursların eğitim kalitesini tartışmalı hale getirdi. Bu kapsamda çalışmalara başlayan Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretimler Genel Müdürlüğü uzun zamandır üzerinde çalıştığı sürücü kursları yönetmelik taslağında son aşamaya geldi. İlk olarak soru sayılarının çokluğu ele alınarak soru sayısı 120'den 60'a indirildi.
SORU SAYISI DÜŞTÜ
Milli Eğitim Bakanlığı uzmanları yeni yönetmelik için birçok Avrupa ülkesini incelemeye aldı. Ülkelerin trafik kazalarını nasıl minimuma indirdiği belirlendi. Yönetmelik bu amaca göre hazırlandı. Avrupa ülkelerinin kurslardaki denetim mekanizması ve eğitim teknikleri Türkiye'ye uyarlandı.
Bakanlık yetkilileri Avrupa ülkelerinin ele alındığı kapsamlı raporda soru sayısının en fazla olduğu ülke olarak Türkiye'yi belirledi. Türkiye'de teorik sınavda 120 soru sorulduğunu saptayan uzmanlar Avrupa ortalamasının 42 olduğunu ortaya koydu. Bu kapsamda soru sayısının 60'a indirilmesi kararlaştırıldı. Az soruyla daha fazla başarı sağlamayı hedefleyen uzmanlar sistemi uygulamak için yönetmeliği çıkarmak için çalışmalara başladı.
KURUMLAR ARASI İŞBİRİLİĞİ
Yönetmelik taslağını hazırlayan bakanlık yetkilileri sistemin yeterliliği için ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile ortak hareket etti. Bu kapsamda Milli Eğitim Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü taslak metin üzerinde uzlaştı.
UYGULAMA SAATİ ARTIRILIYOR
Kurslardaki teorik sınavın yanı sıra uygulama sınavında da önemli değişikliklere gidilecek. Mevzuata göre Türkiye'de 15 dakika yapılması gereken sınavın diğer AB ülkelerinde 30 dakika veya 1 saat olduğunu belirleyen uzmanlar Türkiye'de de uygulama sınavının bu seviyeye çekilmesi için çalışmalara başladı.
Trafik kazalarının yüzde 99'unun insan kaynaklı olduğunun tespit edilmesinin ardından MEB sürücü kurslarına çeki düzen vermek için harekete geçti.
İlk başta sınavlardaki soru sayısı azaltılacak
Milli Eğitim Bakanlığı sürücü kurslarında düzenlemeler için yönetmelik değişikliğine giderek devrim gibi bir yapılanmaya imza atıyor. Bugün'ün haberine göre; taslak metni tamamlanan yönetmelik için kurum ve kuruluşların görüşü alınırken yapılacak sınavda hazırlanacak soru sayısı 120'den 60'a düşürüldü.
Türkiye'de yaşanan trafik kazalarının yüzde 99'unun sürücü hatasından oluşması kursların eğitim kalitesini tartışmalı hale getirdi. Bu kapsamda çalışmalara başlayan Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretimler Genel Müdürlüğü uzun zamandır üzerinde çalıştığı sürücü kursları yönetmelik taslağında son aşamaya geldi. İlk olarak soru sayılarının çokluğu ele alınarak soru sayısı 120'den 60'a indirildi.
SORU SAYISI DÜŞTÜ
Milli Eğitim Bakanlığı uzmanları yeni yönetmelik için birçok Avrupa ülkesini incelemeye aldı. Ülkelerin trafik kazalarını nasıl minimuma indirdiği belirlendi. Yönetmelik bu amaca göre hazırlandı. Avrupa ülkelerinin kurslardaki denetim mekanizması ve eğitim teknikleri Türkiye'ye uyarlandı.
Bakanlık yetkilileri Avrupa ülkelerinin ele alındığı kapsamlı raporda soru sayısının en fazla olduğu ülke olarak Türkiye'yi belirledi. Türkiye'de teorik sınavda 120 soru sorulduğunu saptayan uzmanlar Avrupa ortalamasının 42 olduğunu ortaya koydu. Bu kapsamda soru sayısının 60'a indirilmesi kararlaştırıldı. Az soruyla daha fazla başarı sağlamayı hedefleyen uzmanlar sistemi uygulamak için yönetmeliği çıkarmak için çalışmalara başladı.
KURUMLAR ARASI İŞBİRİLİĞİ
Yönetmelik taslağını hazırlayan bakanlık yetkilileri sistemin yeterliliği için ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile ortak hareket etti. Bu kapsamda Milli Eğitim Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü taslak metin üzerinde uzlaştı.
UYGULAMA SAATİ ARTIRILIYOR
Kurslardaki teorik sınavın yanı sıra uygulama sınavında da önemli değişikliklere gidilecek. Mevzuata göre Türkiye'de 15 dakika yapılması gereken sınavın diğer AB ülkelerinde 30 dakika veya 1 saat olduğunu belirleyen uzmanlar Türkiye'de de uygulama sınavının bu seviyeye çekilmesi için çalışmalara başladı.
Admin- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/06/07
Mesaj Sayısı : 3201
Yaş : 48
Yaşadığı Şehir : Ankara
Otomobili : FORD MONDEO 2.0 GHİA
Geri: Ehliyet almak MEB'e bağlanıyor!
admin bilgilendirme yaptığın için teşekkürler zaden trafikten alınıp kurslara verilince kaza olayı çoğaldı inşallah ülkemiz için hayırlısı olur saygılarAdmin(Yönetici) demiş ki:[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[color=darkblue][i][b]Trafik kazalarının yüzde 99'unun insan kaynaklı olduğunun tespit edilmesinin ardından MEB sürücü kurslarına çeki düzen vermek için harekete geçti.
İlk başta sınavlardaki soru sayısı azaltılacak
Milli Eğitim Bakanlığı sürücü kurslarında düzenlemeler için yönetmelik değişikliğine giderek devrim gibi bir yapılanmaya imza atıyor. Bugün'ün haberine göre; taslak metni tamamlanan yönetmelik için kurum ve kuruluşların görüşü alınırken yapılacak sınavda hazırlanacak soru sayısı 120'den 60'a düşürüldü.
Türkiye'de yaşanan trafik kazalarının yüzde 99'unun sürücü hatasından oluşması kursların eğitim kalitesini tartışmalı hale getirdi. Bu kapsamda çalışmalara başlayan Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretimler Genel Müdürlüğü uzun zamandır üzerinde çalıştığı sürücü kursları yönetmelik taslağında son aşamaya geldi. İlk olarak soru sayılarının çokluğu ele alınarak soru sayısı 120'den 60'a indirildi.
SORU SAYISI DÜŞTÜ
Milli Eğitim Bakanlığı uzmanları yeni yönetmelik için birçok Avrupa ülkesini incelemeye aldı. Ülkelerin trafik kazalarını nasıl minimuma indirdiği belirlendi. Yönetmelik bu amaca göre hazırlandı. Avrupa ülkelerinin kurslardaki denetim mekanizması ve eğitim teknikleri Türkiye'ye uyarlandı.
Bakanlık yetkilileri Avrupa ülkelerinin ele alındığı kapsamlı raporda soru sayısının en fazla olduğu ülke olarak Türkiye'yi belirledi. Türkiye'de teorik sınavda 120 soru sorulduğunu saptayan uzmanlar Avrupa ortalamasının 42 olduğunu ortaya koydu. Bu kapsamda soru sayısının 60'a indirilmesi kararlaştırıldı. Az soruyla daha fazla başarı sağlamayı hedefleyen uzmanlar sistemi uygulamak için yönetmeliği çıkarmak için çalışmalara başladı.
KURUMLAR ARASI İŞBİRİLİĞİ
Yönetmelik taslağını hazırlayan bakanlık yetkilileri sistemin yeterliliği için ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile ortak hareket etti. Bu kapsamda Milli Eğitim Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü taslak metin üzerinde uzlaştı.
UYGULAMA SAATİ ARTIRILIYOR
Kurslardaki teorik sınavın yanı sıra uygulama sınavında da önemli değişikliklere gidilecek. Mevzuata göre Türkiye'de 15 dakika yapılması gereken sınavın diğer AB ülkelerinde 30 dakika veya 1 saat olduğunu belirleyen uzmanlar Türkiye'de de uygulama sınavının bu seviyeye çekilmesi için çalışmalara başladı.
kaptan59- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 05/01/13
Mesaj Sayısı : 913
Yaş : 58
Yaşadığı Şehir : istanbul/bayrampaşa
Otomobili : taunus 89 1.6 s
Geri: Ehliyet almak MEB'e bağlanıyor!
* Kursların eğitim kalitesini artırmak için soru sayısı 120 den 60 düşecekmiş, peki soru sayısı azalınca kalite artar mı yoksa azalır mı? Zaten okumayı, eğitilmeyi sevmeyen bir milletiz, soru sayısının azaltılması demek müfredatın daraltılması anlamına gelmez mi? Eğitmenlerin "buradaki bilgiler önemsiz, zaten, buradan soru çıkmaz, boşverin öğrenmesiniz de olur " dediklerini duyar gibiyim. Bana göre soru sayısı azaltılacağına daha kaliteli müfredat üzerinde durulmalıdır.
* Yurt dışında ortalama 30-60 dakikalık bir süre ayrılan teorik sınava ülkemizde 15 dakikanın ayrılması sorunun nedenini zaten belirliyor.
* Piyasada trafik levhalarının ne olduklarını hiç bilmeyen, emniyet kemeri nasıl takılır beceremeyen, hatta okuma yazması olmayan sürücüler varken ilgililer neyin tartışmasını yapıyorlar anlamak elde değil.
* Arabayı sadece çalıştırabilen, adam gibi düz yolda gidemeyen nice insanlara ehliyet verildi, bunları engelleyemediler şimdi oturmuş yeni yönetmelik hazırlıyorlar. Yani suçlu olarak işini adam gibi yapmayanlar değil de mevcut yönetmelik bulunmuş, yeni yönetmeliği aynı adamlar aynı zihniyetle uygulayacaklarına göre bana göre yapılanlar gereksiz.
* Yurt dışında ortalama 30-60 dakikalık bir süre ayrılan teorik sınava ülkemizde 15 dakikanın ayrılması sorunun nedenini zaten belirliyor.
* Piyasada trafik levhalarının ne olduklarını hiç bilmeyen, emniyet kemeri nasıl takılır beceremeyen, hatta okuma yazması olmayan sürücüler varken ilgililer neyin tartışmasını yapıyorlar anlamak elde değil.
* Arabayı sadece çalıştırabilen, adam gibi düz yolda gidemeyen nice insanlara ehliyet verildi, bunları engelleyemediler şimdi oturmuş yeni yönetmelik hazırlıyorlar. Yani suçlu olarak işini adam gibi yapmayanlar değil de mevcut yönetmelik bulunmuş, yeni yönetmeliği aynı adamlar aynı zihniyetle uygulayacaklarına göre bana göre yapılanlar gereksiz.
savas- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/08/09
Mesaj Sayısı : 690
Yaş : 66
Yaşadığı Şehir : İzmir
Otomobili : 1963 P3 Taunus
Geri: Ehliyet almak MEB'e bağlanıyor!
savaş bey bence düşünceleriniz doğru burada ne oluyor bence rang gelir başka birşey değil dediğiniz gibi peşin eğitim fakat bugün bizleri eğiten ve okutan hocarımız ne yazık ki halini gördüğümüz gibi dirsek çürütüp öğretmen olmak için sıra bekleyenler var saygılarsavaş demiş ki:* Kursların eğitim kalitesini artırmak için soru sayısı 120 den 60 düşecekmiş, peki soru sayısı azalınca kalite artar mı yoksa azalır mı? Zaten okumayı, eğitilmeyi sevmeyen bir milletiz, soru sayısının azaltılması demek müfredatın daraltılması anlamına gelmez mi? Eğitmenlerin "buradaki bilgiler önemsiz, zaten, buradan soru çıkmaz, boşverin öğrenmesiniz de olur " dediklerini duyar gibiyim. Bana göre soru sayısı azaltılacağına daha kaliteli müfredat üzerinde durulmalıdır.
* Yurt dışında ortalama 30-60 dakikalık bir süre ayrılan teorik sınava ülkemizde 15 dakikanın ayrılması sorunun nedenini zaten belirliyor.
* Piyasada trafik levhalarının ne olduklarını hiç bilmeyen, emniyet kemeri nasıl takılır beceremeyen, hatta okuma yazması olmayan sürücüler varken ilgililer neyin tartışmasını yapıyorlar anlamak elde değil.
* Arabayı sadece çalıştırabilen, adam gibi düz yolda gidemeyen nice insanlara ehliyet verildi, bunları engelleyemediler şimdi oturmuş yeni yönetmelik hazırlıyorlar. Yani suçlu olarak işini adam gibi yapmayanlar değil de mevcut yönetmelik bulunmuş, yeni yönetmeliği aynı adamlar aynı zihniyetle uygulayacaklarına göre bana göre yapılanlar gereksiz.
kaptan59- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 05/01/13
Mesaj Sayısı : 913
Yaş : 58
Yaşadığı Şehir : istanbul/bayrampaşa
Otomobili : taunus 89 1.6 s
Geri: Ehliyet almak MEB'e bağlanıyor!
istedikleri uygulamayı getirsinler ülkemizde başarılı olamaz nedeni ise sürüş eğitimi ile alakalı deil sürücülerin diğer bir sürücüye yada yayalara trafik kurallarına olan saygısızlığından ileri gelmekte tırafikte seyrederken yol babasının malıymış gibi kendisinden başka tırafikte kimse yokmuş gibi araç kullananlar oldukça bu kazalar`da olmaya devam edecektir ayrıca halen ülkemizde çoğu bölgede yollar iyi deil trafik işaret ve levhaların olmadığı gece aydınlatması olmayan kısımlar var örnek verecek olursam kendi bulunduğum bölgeden manavgat ilçe girişi yaklaşık 3 km lik bir kısımın halen aydınlatması yapılmadı.ve daha birçok örnek var.
düzenlemeye gelirsek soruların azaltılması olabilir.ancak bu öğretime uygulamalı öğretiminde eklenmesi gerek.
düzenlemeye gelirsek soruların azaltılması olabilir.ancak bu öğretime uygulamalı öğretiminde eklenmesi gerek.
serkan- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 13/11/08
Mesaj Sayısı : 1807
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : antalya
Otomobili : 1991/GTS
Geri: Ehliyet almak MEB'e bağlanıyor!
15 dakika mı ? direksiyon sınavım taş çatlasın 5 dakka sürmüştü
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 37
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: Ehliyet almak MEB'e bağlanıyor!
Paylaşım için teşekkürler.
Sorular azaltılacak da.. Neye göre azaltılacak.. Mesela trafik testinde soruların artırılması bile lazım.
İlkyardım tartışılır. Ben hayatımda pansuman mı yapmışım; kendime hayrım yok.. Yapabileceğim en iyi iş 112'yi aramak. Yine de Ambulans gelene kadar geciktirilmesi sakıncalı çok acil müdahaleler (cpr gibi) için PRATİK eğitim verilmesi faydalı olacaktır veya daha iyisi bence ilkyardım eğitimi sürücü kursundan ayrılmalı ancak özendirilerek sürücü kurslarında olduğundan daha yaygın hale gelmelidir.
Motor sınavı hiç olmamalı.
Sorular azaltılacak da.. Neye göre azaltılacak.. Mesela trafik testinde soruların artırılması bile lazım.
İlkyardım tartışılır. Ben hayatımda pansuman mı yapmışım; kendime hayrım yok.. Yapabileceğim en iyi iş 112'yi aramak. Yine de Ambulans gelene kadar geciktirilmesi sakıncalı çok acil müdahaleler (cpr gibi) için PRATİK eğitim verilmesi faydalı olacaktır veya daha iyisi bence ilkyardım eğitimi sürücü kursundan ayrılmalı ancak özendirilerek sürücü kurslarında olduğundan daha yaygın hale gelmelidir.
Motor sınavı hiç olmamalı.
ilti- ADMİN
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 1765
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 1992 Ford Taunus GTS
Geri: Ehliyet almak MEB'e bağlanıyor!
Yetkililerin süre için maksimum diyeceklerine ortalama demişler, yani dilleri sürçmüşfalco911 demiş ki:15 dakika mı ? direksiyon sınavım taş çatlasın 5 dakka sürmüştü
savas- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/08/09
Mesaj Sayısı : 690
Yaş : 66
Yaşadığı Şehir : İzmir
Otomobili : 1963 P3 Taunus
Geri: Ehliyet almak MEB'e bağlanıyor!
yazılıda bizim zamanımızda 85 yılında 100 adet sadece soru soruluyordu bizde cevabını yazıyorduk sistem tombala usulü idi çıkan sayının cevabını yazardık peşin piste direksiyon kullanma ve ondan sonra trafik pratiği yapardık kazanan ehliyetini alırdı bu gün çalıştırmak tan aciz kişilerde ehliyet varilti demiş ki:Paylaşım için teşekkürler.
Sorular azaltılacak da.. Neye göre azaltılacak.. Mesela trafik testinde soruların artırılması bile lazım.
İlkyardım tartışılır. Ben hayatımda pansuman mı yapmışım; kendime hayrım yok.. Yapabileceğim en iyi iş 112'yi aramak. Yine de Ambulans gelene kadar geciktirilmesi sakıncalı çok acil müdahaleler (cpr gibi) için PRATİK eğitim verilmesi faydalı olacaktır veya daha iyisi bence ilkyardım eğitimi sürücü kursundan ayrılmalı ancak özendirilerek sürücü kurslarında olduğundan daha yaygın hale gelmelidir.
Motor sınavı hiç olmamalı.
En son kaptan59 tarafından Perş. Ocak 17, 2013 9:49 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi (Sebep : kelime ekleme)
kaptan59- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 05/01/13
Mesaj Sayısı : 913
Yaş : 58
Yaşadığı Şehir : istanbul/bayrampaşa
Otomobili : taunus 89 1.6 s
Geri: Ehliyet almak MEB'e bağlanıyor!
Ben 16 yıl evvel "E" sınıfı otobüs ehliyetimi aldığımda Süperman marka bir otobüsü 5 dakika kullandırmışlardı, geri geri yanaştırma da yaptırıp hayırlı olsun demişlerdi..."Mesleğin nedir ?" diyen sınav gözetmenlerine "Otobüs işletmeciliği" dediğimde "ooo hayırlı olsun o zaman" demişlerdi...Bu kadar basit...Yazılı sınavdan 96 almıştım, direksiyon sınavından da 96 alarak geçmiştim...Sadece elimi viteste tuttuğum için puan kırmışlar...Sınav günü otobüste "E" sınıfı ehliyet almak için sınava giren 25 kişi vardı...Bunlardan bazıları "B" ve "C" ehliyetli çoğu da hiç ehliyeti olmayanlardı...Ehliyetli olanlardan 3 kişi aracı yerinden bile kaldıramadı, hiç ehliyeti olmayanlardan 14 kişi aracı kullanmayı başaramadı...Geri kalan 8 kişi ise ben dahil sınavı geçtik...Geçtik te neye göre geçtik? Ben babası uzunyol şöförü olan biri olarak kökten yetişen bir sürücüydüm ve ehliyetimi almakta hiç zorlanmadım...Sınavı geçen diğer 7 kişinin otobüs ile uzaktan yakından ilgisi olmayıp sadece almışken "E" sınıfı alayım diyenlerdi...Bu 7 kişiden bir veya birkaçı ilerde otobüs kullanmaya kalksa ve tecrube eksikliğinden bir kazaya sebep olup ölümlere yol açsa bunun hesabını kim verecek? Onu geçtim, aracı kullanamayıp "E" sınıfı ehliyet alabilmek için emniyete başvurma curetini gösterenlerden bir kaçı da es kaza o gün o otobüsü birşekilde kullanmayı başarıp ehliyeti almaya hak kazansalardı ne olacaktı? Bizim ehliyet sistemimizin bu şekilde yapay düzenlemelerle değil kökten değişmesi lazım...Kime ve neye göre ehliyet verileceği zor şartlara bağlanmalı...Daha cadde ve sokak kavramından bihaber, geçiş üstünlüğünün anlamını bile bilmeyen, sinyal kolunu aksesuar zanneden, otomobil, otobüs ve kamyonların teknolojik gelişmişliğinden doğan sürüş kolaylığını kendi mükemmel şöförlüğü zanneden birsürü hödük trafikte gezerken Allah bizleri bunların şerrinden korusun.
En son Admin(Yönetici) tarafından Cuma Ocak 18, 2013 6:23 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi
Admin- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/06/07
Mesaj Sayısı : 3201
Yaş : 48
Yaşadığı Şehir : Ankara
Otomobili : FORD MONDEO 2.0 GHİA
Geri: Ehliyet almak MEB'e bağlanıyor!
Amin admin, bu arada her keze hayırlı cumalar benim dosyam ağır vasıta idi 85 yılında "b" yi aldım 89 yılında ağır vasıta yaptım sizinde dediğiniz gibi 25/30 kişi bindi eski 25 lik magurus vardı bilirsiniz sallama fites ve bir girişte aldım toplam 3 kişi kazandı gerekirse bugün beni de sınava tabi yapsın yeter ki önüne gelene ehliyet vermesinlerki milletin canı yanmasın saygılar.Admin(Yönetici) demiş ki: Ben 16 yıl evvel "E" sınıfı otobüs ehliyetimi aldığımda Süperman marka bir otobüsü 5 dakika kullandırmışlardı, geri geri yanaştırma da yaptırıp hayırlı olsun demişlerdi..."Mesleğin nedir ?" diyen sınav gözetmenlerine "Otobüs işletmeciliği" dediğimde "ooo hayırlı olsun o zaman" demişlerdi...Bu kadar basit...Yazılı sınavdan 96 almıştım, direksiyon sınavından da 96 alarak geçmiştim...Sadece elimi viteste tuttuğum için puan kırmışlar...Sınav günü otobüste "E" sınıfı ehliyet almak için sınava giren 25 kişi vardı... Bunlardan bazıları "B" ve "C" ehliyetli çoğu da hiç ehliyeti olmayanlardı...Ehliyetli olanlardan 3 kişi aracı yerinden bile kaldıramadı, hiç ehliyeti olmayanlardan 14 kişi aracı kullanmayı başaramadı...Geri kalan 8 kişi ise ben dahil sınavı geçtik...Geçtik te neye göre geçtik? Ben babası uzunyol şöförü olan biri olarak kökten yetişen bir sürücüydüm ve ehliyetimi almakta hiç zorlanmadım...Sınavı geçen diğer 7 kişinin otobüs ile uzaktan yakından ilgisi olmayıp sadece almışken "E" sınıfı alayım diyenlerdi...Bu 7 kişiden bir veya birkaçı ilerde otobüs kullanmaya kalksa ve tecrube eksikliğinden bir kazaya sebep olup ölümlere yol açsa bunun hesabını kim verecek? Onu geçtim, aracı kullanamayıp "E" sınıfı ehliyet alabilmek için emniyete başvurma curetini gösterenlerden bir kaçı da es kaza o gün o otobüsü birşekilde kullanmayı başarıp ehliyeti almaya hak kazansalardı ne olacaktı? Bizim ehliyet sistemimizin bu şekilde yapay düzenlemelerle değil kökten değişmesi lazım...Kime ve neye göre ehliyet verileceği zor şartlara bağlanmalı...Daha cadde ve sokak kavramından bihaber, geçiş üstünlüğünün anlamını bile bilmeyen, sinyal kolunu aksesuar zanneden, otomobil, otobüs ve kamyonların teknolojik gelişmişliğinden doğan sürüş kolaylığını kendi mükemmel şöförlüğü zanneden birsürü hödük trafikte gezerken Allah bizleri bunların şerrinden korusun.
kaptan59- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 05/01/13
Mesaj Sayısı : 913
Yaş : 58
Yaşadığı Şehir : istanbul/bayrampaşa
Otomobili : taunus 89 1.6 s
Similar topics
» Ehliyet Almak Zorlaşıyor.
» YENİ TRAFİK KANUNLARI...EHLİYET ALMAK İÇİN KURSA GEREK YOK...
» Ehliyette Yeni Dönem Cipli Ehliyet Başlıyor
» Otomatik vitesli araçlar için özel ehliyet...
» granada almak isteyenler kaçırmayın......
» YENİ TRAFİK KANUNLARI...EHLİYET ALMAK İÇİN KURSA GEREK YOK...
» Ehliyette Yeni Dönem Cipli Ehliyet Başlıyor
» Otomatik vitesli araçlar için özel ehliyet...
» granada almak isteyenler kaçırmayın......
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Nis. 28, 2023 10:22 pm tarafından fordju75
» Uzun zaman sonra forum' a bir ilk yapalım.
Çarş. Mart 15, 2023 3:04 pm tarafından fthpl
» Kaput İzalatörü
Perş. Ara. 03, 2020 6:23 am tarafından fthpl
» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
Ptsi Tem. 22, 2019 4:52 pm tarafından by_mek4
» avans hortum baglantılarını güncelleyelim
Cuma Tem. 19, 2019 4:24 am tarafından Jeep100
» 92 model gt bagaj kilidi
Paz Ekim 14, 2018 4:39 pm tarafından eroguls
» Tekrar selamlar :) Far değişimi
C.tesi Haz. 23, 2018 4:04 pm tarafından tolergul
» Marş basıyor çalışmıyor
C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan
» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan
» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist
» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber
» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron
» 92 GT otomatik jikle
Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft
» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel
» ön cama hava gelmiyor
Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan
» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci
» Yokuşta Bayılma
Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Tofaş radyator fan kullanan var mi
Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89
» 78 taunus koltuk
Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml
» Ford taunus çakmaklık
Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist
» Süratli giderken vonlama
Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan
» Lütfen yardımcı olur musunuz
Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz
» Devir saati düşme sorunu yardım
Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul
» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist
» tekleme
Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» Erzincan...
C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77
» Devir saati düşme sorunu yardım
C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo
» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi
» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel
» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy
» araba soğukken patırtılı çalışma
Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» proje fazlası 88 taunus gls
Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44
» Yıldım arkadaş
Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42
» granada zetec
Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen
» Swaymar Cologne V6
Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran
» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron
» Kalorifer petek iptali
Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul
» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist
» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti
» Subap ayarı tek soru.
Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul
» Silindir kapak contası yandı.
C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango
» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu
» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78
» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik
» Tamir ve Bakım Klavuzları
C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler
» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64
» arka stop lambası hk.
Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66
» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78
» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici
» yağ seviyesi sorunu
Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist
» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti
» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ
» 2000 sübab ayarı
Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca
» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunus kaporta aksamları
Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca
» Şaft askısı degisimi
Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca
» Motor yağ kapağı temizliği.
Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca
» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66
» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay
» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1976 model ford taunus
Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Fren & devir saati karmaşası
Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan
» Kurucular yardımcı olabilir mi?
Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli
» Direksiyon kutusu
Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza
» Weber Karbüratör Yardım
Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul
» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici
» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist
» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem
» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay
» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley
» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42
» orjinal sol stop
Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay
» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay
» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici
» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT
» corum mını buluşma03.04.2016
Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil
» taunus headers arıyorum
Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT
» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT
» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gt-Gts kalorifer kumandası
Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gösterge ışıkları
Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT
» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan
» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti
» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT
» araçda lpg de dahi benzin kokusu
Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay
» Disk koruma sacı ses yapıyor
Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran