NAVİGASYON
*ANASAYFA(Home)
*BLOG SİTEMİZ
*ÜYE OL (Register)
*FORUM İNDEX
*TEKNİK DANIŞMAN-Technic Advisor
*FORUM KULLANIMI (SSS)
*FORUM KURALLARI
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Upload Photos)
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Güncel Anlatım)
*BULUŞMALARIMIZ (Meetings)
*FACEBOOK GRUBUMUZ
*LPG SORUNLARI
*YOL DURUMU
*UZAKLIKLAR (İl-İlçe)
*HAVA DURUMU (Detaylı)
En son konular
Giriş yap
Kimler hatta?
Toplam 32 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 32 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 88 kişi Çarş. Ocak 19, 2011 2:53 pm tarihinde online oldu.
En çok konu başlayanlar
Admin | ||||
AYTAÇ | ||||
oğuzhan(efsane) | ||||
SİLENTHİLL | ||||
0M42 | ||||
KADO | ||||
delmanicomio | ||||
serkan | ||||
zeki19 | ||||
Başkan Yrd. |
En aktif konular
En bakılan konular
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user |
Ayın en aktif yollayıcıları
No user |
Arama
Türk mühendisler araç sahiplerini sevindirecek
+2
BAFRALIFERHAT
Admin
6 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
Türk mühendisler araç sahiplerini sevindirecek
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Kocaeli'nde genç mühendislerce hazırlanan ve araçlarda yüzde 30'a varan yakıt tasarrufu sağlayan proje testi geçti.
Frenleme esnasında kaybolan enerjinin tekrar sisteme kazandırılmasını
sağlayan projenin test süreci tamamlandı. Bu yıl içinde üretiminin
yapılması planlanan projeyi, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı da
destekliyor. Bakanlık, genç mühendislere 100 bin lira destekte bulunmuştu.
Devimsel Teknoloji Genel Müdürü Ersin Arslan, 5 mühendis arkadaşıyla
birlikte, projeyi hayata geçirebilmek için Kocaeli'nin Derince
ilçesinde gece gündüz çalıştıklarını söyledi. Daha önce 'hidrojen enerjili araba,
güneş enerjisiyle çalışan araba ve tekne'yi başarıyla tasarlayan ve üreten
ekipte yer alan Arslan, araçlarda yakıt tasarrufusağlayan projelerinde sona
geldiklerini kaydetti. Arslan, projenin testini Körfez Yarış Pisti'nde yaptıkları
çalışmayla tamamladıklarını anlattı.
Projeyle, araçlarda yüzde 30'a varan yakıt tasarrufu
sağlamayı hedeflediklerini ifade eden Arslan şunları söyledi: "Proje,
hareket halindeki araçlarda frenleme esnasında kaybolan enerjiyi tekrar
sisteme kazandırıyor. Hem elektrikli hem içten yanmalı motora sahip
araçlarda kullanılabilecek. Tasarruf oranı, aracın ağırlığı, hacmi,
durma sayısı dahil birçok etkene bağlı olarak farklılık gösterecek."
'ÖNCE ŞEHİR İÇİ DOLMUŞLARINDA KULLANILACAK'
Şimdiye kadar 3 deneme üretimi yaptıkları projeyi ilk olarak minibüs üzerinde
uyguladıklarını belirten Arslan, "Testten başarılı sonuç elde ettik. İlk
etapta hedefimiz, şehir içindeki dolmuş ve yarım otobüsler. Çünkü bu
araçların yakıt masrafları daha fazla. Bu araçlar, bizim projeye çok
uygun. Yakıt tasarrufu da yüzde 30'a yaklaşıyor. Ayrıca proje bütün araç
tiplerine uygulanabilecek. Araç hareket edebiliyorsa bizim sistem
uygulanabilir." diye konuştu.
Arslan'ın verdiği bilgiye göre proje 2 parçadan oluşuyor. Elektronik olan cihaz,
motor aksamına yakın bir noktaya monte ediliyor. Bunun dışındaki elektronik modül ise aracın
herhangi bir yerine yerleştiriliyor. Minibüslere monte edilecek cihazın
ağırlığı yaklaşık 15 kilogram. Bu ağırlık araçtan araca değişiyor.
Yaklaşık 3 ay gibi bir sürede amorti edilen sisteme 10 yıllık ömür
biçiliyor.
Arslan, projenin şu anda Türkiye'de pazarının 3 milyon
300 bin araç olduğunu, bununda araçların yüzde 21'ne tekabül ettiğini
belirterek, "Önümüzdeki yıllarda otomobiller içinde bir sistem
tasarlamayı düşünüyoruz. O zaman hitap ettiği rakam daha da artacak."
ifadelerini kullandı. Sistemin çevreye olan katkısına da değinen Arslan,
şöyle devam etti: "Araçta yakıt düştüğü gibi doğaya salınan emisyon
miktarı da azalmış oluyor. Ayrıca, aracın frenlemesine minimum ihtiyaç
duyulduğu için, balata değişimine kısa vadede ihtiyaç duyulmayacak.
Bunun dışında motorun yükünü alıyor, ömrünü uzatıyor."
Yakıt tasarrufuyla ilgili piyasada birçok cihazın bulunduğuna dikkat çeken
Arslan, "Herkese çok fazla güvenmesinler ve iyice araştırsınlar. Bizim
sistemimizin bilimsel geri planı gayet sağlam." diye konuştu. Arslan,
projenin Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından da
desteklendiğine vurgu yaparak, "Projeyi, teknik hesaplamaları bittikten
sonra bakanlığa sunduk. Onlar da projenin bilimsel ve ticari anlamda
yapılabilirliğini görerek destek verdi. Çünkü bu projedeki ışığı
gördüler. Biz, daha önce ürettiğimiz güneş enerjili arabalarda bu
sistemi yaptık, çalıştırdık, test ettik. Sonuçlarını gördük. Bu
sonuçlarla bakanlığa gittik. Bakanlık da geri planı gördüğü için destek
oldu. Bize 100 bin TL destek verdi." diye anlattı.
Projeyi yürütenlerden elektrik-elektronik mühendisi Mahmut Çetin ise proje
fikrinin yıllar önce oluştuğunu söyledi. Günlük hayata uygulayabilmek
için de gece-gündüz çalıştıklarını dile getiren Çetin, "Bakanlıktan
aldığımız tekno-girişim desteğiyle projemizi geliştirdik. Bu süreçte
birçok zorlukla karşılaştık. En çokta piyasadaki sahte ürünlerle nasıl
mücadele edeceğimizle ilgili. Ancak sistemimiz çok sağlam veriler
üzerine kuruldu. Çalışmalarımızın karşılığını alıyoruz." dedi.
Haber Kaynağı : [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Kocaeli'nde genç mühendislerce hazırlanan ve araçlarda yüzde 30'a varan yakıt tasarrufu sağlayan proje testi geçti.
Frenleme esnasında kaybolan enerjinin tekrar sisteme kazandırılmasını
sağlayan projenin test süreci tamamlandı. Bu yıl içinde üretiminin
yapılması planlanan projeyi, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı da
destekliyor. Bakanlık, genç mühendislere 100 bin lira destekte bulunmuştu.
Devimsel Teknoloji Genel Müdürü Ersin Arslan, 5 mühendis arkadaşıyla
birlikte, projeyi hayata geçirebilmek için Kocaeli'nin Derince
ilçesinde gece gündüz çalıştıklarını söyledi. Daha önce 'hidrojen enerjili araba,
güneş enerjisiyle çalışan araba ve tekne'yi başarıyla tasarlayan ve üreten
ekipte yer alan Arslan, araçlarda yakıt tasarrufusağlayan projelerinde sona
geldiklerini kaydetti. Arslan, projenin testini Körfez Yarış Pisti'nde yaptıkları
çalışmayla tamamladıklarını anlattı.
Projeyle, araçlarda yüzde 30'a varan yakıt tasarrufu
sağlamayı hedeflediklerini ifade eden Arslan şunları söyledi: "Proje,
hareket halindeki araçlarda frenleme esnasında kaybolan enerjiyi tekrar
sisteme kazandırıyor. Hem elektrikli hem içten yanmalı motora sahip
araçlarda kullanılabilecek. Tasarruf oranı, aracın ağırlığı, hacmi,
durma sayısı dahil birçok etkene bağlı olarak farklılık gösterecek."
'ÖNCE ŞEHİR İÇİ DOLMUŞLARINDA KULLANILACAK'
Şimdiye kadar 3 deneme üretimi yaptıkları projeyi ilk olarak minibüs üzerinde
uyguladıklarını belirten Arslan, "Testten başarılı sonuç elde ettik. İlk
etapta hedefimiz, şehir içindeki dolmuş ve yarım otobüsler. Çünkü bu
araçların yakıt masrafları daha fazla. Bu araçlar, bizim projeye çok
uygun. Yakıt tasarrufu da yüzde 30'a yaklaşıyor. Ayrıca proje bütün araç
tiplerine uygulanabilecek. Araç hareket edebiliyorsa bizim sistem
uygulanabilir." diye konuştu.
Arslan'ın verdiği bilgiye göre proje 2 parçadan oluşuyor. Elektronik olan cihaz,
motor aksamına yakın bir noktaya monte ediliyor. Bunun dışındaki elektronik modül ise aracın
herhangi bir yerine yerleştiriliyor. Minibüslere monte edilecek cihazın
ağırlığı yaklaşık 15 kilogram. Bu ağırlık araçtan araca değişiyor.
Yaklaşık 3 ay gibi bir sürede amorti edilen sisteme 10 yıllık ömür
biçiliyor.
Arslan, projenin şu anda Türkiye'de pazarının 3 milyon
300 bin araç olduğunu, bununda araçların yüzde 21'ne tekabül ettiğini
belirterek, "Önümüzdeki yıllarda otomobiller içinde bir sistem
tasarlamayı düşünüyoruz. O zaman hitap ettiği rakam daha da artacak."
ifadelerini kullandı. Sistemin çevreye olan katkısına da değinen Arslan,
şöyle devam etti: "Araçta yakıt düştüğü gibi doğaya salınan emisyon
miktarı da azalmış oluyor. Ayrıca, aracın frenlemesine minimum ihtiyaç
duyulduğu için, balata değişimine kısa vadede ihtiyaç duyulmayacak.
Bunun dışında motorun yükünü alıyor, ömrünü uzatıyor."
Yakıt tasarrufuyla ilgili piyasada birçok cihazın bulunduğuna dikkat çeken
Arslan, "Herkese çok fazla güvenmesinler ve iyice araştırsınlar. Bizim
sistemimizin bilimsel geri planı gayet sağlam." diye konuştu. Arslan,
projenin Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından da
desteklendiğine vurgu yaparak, "Projeyi, teknik hesaplamaları bittikten
sonra bakanlığa sunduk. Onlar da projenin bilimsel ve ticari anlamda
yapılabilirliğini görerek destek verdi. Çünkü bu projedeki ışığı
gördüler. Biz, daha önce ürettiğimiz güneş enerjili arabalarda bu
sistemi yaptık, çalıştırdık, test ettik. Sonuçlarını gördük. Bu
sonuçlarla bakanlığa gittik. Bakanlık da geri planı gördüğü için destek
oldu. Bize 100 bin TL destek verdi." diye anlattı.
Projeyi yürütenlerden elektrik-elektronik mühendisi Mahmut Çetin ise proje
fikrinin yıllar önce oluştuğunu söyledi. Günlük hayata uygulayabilmek
için de gece-gündüz çalıştıklarını dile getiren Çetin, "Bakanlıktan
aldığımız tekno-girişim desteğiyle projemizi geliştirdik. Bu süreçte
birçok zorlukla karşılaştık. En çokta piyasadaki sahte ürünlerle nasıl
mücadele edeceğimizle ilgili. Ancak sistemimiz çok sağlam veriler
üzerine kuruldu. Çalışmalarımızın karşılığını alıyoruz." dedi.
Haber Kaynağı : [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Admin- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/06/07
Mesaj Sayısı : 3201
Yaş : 48
Yaşadığı Şehir : Ankara
Otomobili : FORD MONDEO 2.0 GHİA
Geri: Türk mühendisler araç sahiplerini sevindirecek
ıyıymış demekkı sollamalarda anı atak yapabılecegız
BAFRALIFERHAT- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 06/08/08
Mesaj Sayısı : 2266
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : Samsun
Otomobili : Taunus 2000 GTS
Geri: Türk mühendisler araç sahiplerini sevindirecek
Bu sistemi F1 kullanmıyor mu?
savas- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/08/09
Mesaj Sayısı : 690
Yaş : 66
Yaşadığı Şehir : İzmir
Otomobili : 1963 P3 Taunus
Geri: Türk mühendisler araç sahiplerini sevindirecek
haydi hayırlısı bakalım umarım kimse taş koymaz bu işin sonunada bi nebze ilerleme kaydedebiliriz
serkan- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 13/11/08
Mesaj Sayısı : 1807
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : antalya
Otomobili : 1991/GTS
Geri: Türk mühendisler araç sahiplerini sevindirecek
İnşallah sonuna kadar giderler ama diğer ülkeler türkiyenin böyle bir şey yapmasına müsade etmez patenti başka bi ülkeye kayabilir.
efsaneprens- ADMİN
- Kayıt tarihi : 31/03/08
Mesaj Sayısı : 3050
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : ANKARA
Otomobili : 2005 Fiat Albea 1,3 Multijet
Geri: Türk mühendisler araç sahiplerini sevindirecek
iyi de mantık ne nasıl çalışıyor?
Elektrikli araçlarda anlarım da içten yanmalılarda nasıl olacak bu iş?
Elektrikli araçlarda anlarım da içten yanmalılarda nasıl olacak bu iş?
07oldcitylee26- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 13/12/11
Mesaj Sayısı : 147
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : Antalya
Otomobili : Taunus 1979 1.6 L & VW 2000 Caddy II
Similar topics
» İŞTE YENİ TÜRK LİRASI
» Türk Ferrasi'nin 2.si Yollarda...
» İşte Yüzde Yüz Türk Fırtınası!..
» Türk İcadı Elektrikli Fayton!..
» Radara Yakalanmayan Türk Botu
» Türk Ferrasi'nin 2.si Yollarda...
» İşte Yüzde Yüz Türk Fırtınası!..
» Türk İcadı Elektrikli Fayton!..
» Radara Yakalanmayan Türk Botu
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Nis. 28, 2023 10:22 pm tarafından fordju75
» Uzun zaman sonra forum' a bir ilk yapalım.
Çarş. Mart 15, 2023 3:04 pm tarafından fthpl
» Kaput İzalatörü
Perş. Ara. 03, 2020 6:23 am tarafından fthpl
» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
Ptsi Tem. 22, 2019 4:52 pm tarafından by_mek4
» avans hortum baglantılarını güncelleyelim
Cuma Tem. 19, 2019 4:24 am tarafından Jeep100
» 92 model gt bagaj kilidi
Paz Ekim 14, 2018 4:39 pm tarafından eroguls
» Tekrar selamlar :) Far değişimi
C.tesi Haz. 23, 2018 4:04 pm tarafından tolergul
» Marş basıyor çalışmıyor
C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan
» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan
» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist
» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber
» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron
» 92 GT otomatik jikle
Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft
» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel
» ön cama hava gelmiyor
Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan
» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci
» Yokuşta Bayılma
Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Tofaş radyator fan kullanan var mi
Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89
» 78 taunus koltuk
Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml
» Ford taunus çakmaklık
Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist
» Süratli giderken vonlama
Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan
» Lütfen yardımcı olur musunuz
Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz
» Devir saati düşme sorunu yardım
Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul
» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist
» tekleme
Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» Erzincan...
C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77
» Devir saati düşme sorunu yardım
C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo
» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi
» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel
» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy
» araba soğukken patırtılı çalışma
Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» proje fazlası 88 taunus gls
Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44
» Yıldım arkadaş
Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42
» granada zetec
Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen
» Swaymar Cologne V6
Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran
» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron
» Kalorifer petek iptali
Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul
» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist
» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti
» Subap ayarı tek soru.
Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul
» Silindir kapak contası yandı.
C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango
» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu
» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78
» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik
» Tamir ve Bakım Klavuzları
C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler
» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64
» arka stop lambası hk.
Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66
» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78
» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici
» yağ seviyesi sorunu
Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist
» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti
» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ
» 2000 sübab ayarı
Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca
» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunus kaporta aksamları
Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca
» Şaft askısı degisimi
Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca
» Motor yağ kapağı temizliği.
Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca
» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66
» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay
» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1976 model ford taunus
Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Fren & devir saati karmaşası
Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan
» Kurucular yardımcı olabilir mi?
Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli
» Direksiyon kutusu
Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza
» Weber Karbüratör Yardım
Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul
» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici
» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist
» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem
» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay
» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley
» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42
» orjinal sol stop
Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay
» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay
» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici
» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT
» corum mını buluşma03.04.2016
Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil
» taunus headers arıyorum
Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT
» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT
» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gt-Gts kalorifer kumandası
Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gösterge ışıkları
Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT
» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan
» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti
» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT
» araçda lpg de dahi benzin kokusu
Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay
» Disk koruma sacı ses yapıyor
Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran