NAVİGASYON
*ANASAYFA(Home)
*BLOG SİTEMİZ
*ÜYE OL (Register)
*FORUM İNDEX
*TEKNİK DANIŞMAN-Technic Advisor
*FORUM KULLANIMI (SSS)
*FORUM KURALLARI
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Upload Photos)
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Güncel Anlatım)
*BULUŞMALARIMIZ (Meetings)
*FACEBOOK GRUBUMUZ
*LPG SORUNLARI
*YOL DURUMU
*UZAKLIKLAR (İl-İlçe)
*HAVA DURUMU (Detaylı)
En son konular
Giriş yap
Kimler hatta?
Toplam 44 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 44 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 88 kişi Çarş. Ocak 19, 2011 2:53 pm tarihinde online oldu.
En çok konu başlayanlar
Admin | ||||
AYTAÇ | ||||
oğuzhan(efsane) | ||||
SİLENTHİLL | ||||
0M42 | ||||
KADO | ||||
delmanicomio | ||||
serkan | ||||
zeki19 | ||||
Başkan Yrd. |
En aktif konular
En bakılan konular
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user |
Ayın en aktif yollayıcıları
No user |
Arama
HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
+11
falco911
SİLENTHİLL
zeki19
gayır
Başkan Yrd.
DoGuSuM
fthpl
serkan
speedye
Admin
keremakçay
15 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
Arkadaşlar bilmiyorum duydunuzmu bilmiyorum, bu sıralar Turkuaz Medya Grubu tarafından bir kampanya başlatıldı. Yukarıda ki başlık buna ait. Bu kampanyada eski teknoloji otomobillerin çok yakıt tükettiği havayı kirlettiği ve yollarda kaza riskini artırdığı hakkında Kamuoyu yaratmaya çalışılıyor. Eski otomobillerin vergilerini yükseltip insanlara yeni otomobillerin faydaları anlatılıp, vatana millete faydaları yurtdışına ödediğimiz petrol faturalarından bahsediliyor ben size bunun arkasından neler çıkar bu güne kadar ki tecrübelerimiden aktarayım(Not:Yediğimiz kazıkların toplamına tecrübe diyoruz)
Ben kendimden örnek verek anlatayım: Ben Taunus'umu bundan yaklaşık 2 sene önce 5250 tl'ye aldım bu zaman içerisinde yaklaşık 2000tl masraf edip neredeyse 1000 tl'likte yadek parça aldım stokladım bu zaman içerisinde 500 tl sigorta ve 160 tlde vergi verdim her ay 250-300 tl de yakıt tüketimim oluyor. Yani bu otomobilin bana yıllık maliyeti
3000 yakıt+80 vergi+250 sigorta+ 1500 tamirat bakım dersek, sonuçta 4830 tl fiyatlar biraz abartılmış ama (her sene bu kadar stok için yedek parça alınmaz) olsun belki biraz yanlı yazıyoruzdur. Bu Arada aracımın yıllık amortisman gideri ve değer kaybı yok çünkü otomobilime şimdiye kadar 7 müşteri çıktı hepside aldığım fiyattan fazlasnı teklif etti...
Şimdi ben yeni bir otomobil alsam bana maliyeti ne olur onu hesaplıyalım.Otomobilimi sattım 6000'e 30000 tl de kredi çektim aldım çok az yakan masrafsız doğa dostu, ülkesini seven bir araba...
Türkiyede bir otomobil 5 senede %45 değer kaybeder gittimi bizim 16200 tl beş senede
Her sene yaklaşık 1000 tl kasko gitti bizim 5000 tl
768*5=3840 beş yıllık vergi
Beş senede ödediğim 17520 tl faiz
Her sene yaklaşık 400 tl bakım masrafı 5*400=2000 bu arada otomobil hiç bozulmuyor.....
Her sene ödediğim 250 tl sigorta 250*5= 1250 tl
Aldığımız otomobil çok az yaktığı için 5 senede 1500*5=7500 tl yakıt
Bunlar aklıma gelenler daha noteri osu busu bankanın yoldukları falan felan yok
Bir toplayalım bize ne maliyeti var 5 yıl içinde yeni otomobilin 16200+5000+3840+17520+2000+1250+7500=53.310 tl arkadaşlar yanlış okumadınız elliüçbinüçyüzon türk lirası
Peki bizim her sene arıza yapan çok yakan otomobilimiz 5 senede bize ne masraf çıkarmış
4830*5=24150 yirmidörtbinyüzelli türk lirası yani 5 yılda kazancımız 29160
Karar sizin, yeni otomobile binin yurtdışına daha fazla döviz gitsin bu otomobilleri alabilmek için Bankalar daha fazla sendikasyon kredisi alsın(sanki ülkemizin çari açığı yok) ayrıca yabancı sigortalara kasko yaptırın, Bankalara bolca faiz verin devlete vergi verin verin verin verin verin verin verin
Ben VERMİYORUM VERMİYORUM VERMİYORUM, ÜLKEMİ, PARAMI, VE TAUNUS'UMU ÇOK SEVİYORUM.....
Ben kendimden örnek verek anlatayım: Ben Taunus'umu bundan yaklaşık 2 sene önce 5250 tl'ye aldım bu zaman içerisinde yaklaşık 2000tl masraf edip neredeyse 1000 tl'likte yadek parça aldım stokladım bu zaman içerisinde 500 tl sigorta ve 160 tlde vergi verdim her ay 250-300 tl de yakıt tüketimim oluyor. Yani bu otomobilin bana yıllık maliyeti
3000 yakıt+80 vergi+250 sigorta+ 1500 tamirat bakım dersek, sonuçta 4830 tl fiyatlar biraz abartılmış ama (her sene bu kadar stok için yedek parça alınmaz) olsun belki biraz yanlı yazıyoruzdur. Bu Arada aracımın yıllık amortisman gideri ve değer kaybı yok çünkü otomobilime şimdiye kadar 7 müşteri çıktı hepside aldığım fiyattan fazlasnı teklif etti...
Şimdi ben yeni bir otomobil alsam bana maliyeti ne olur onu hesaplıyalım.Otomobilimi sattım 6000'e 30000 tl de kredi çektim aldım çok az yakan masrafsız doğa dostu, ülkesini seven bir araba...
Türkiyede bir otomobil 5 senede %45 değer kaybeder gittimi bizim 16200 tl beş senede
Her sene yaklaşık 1000 tl kasko gitti bizim 5000 tl
768*5=3840 beş yıllık vergi
Beş senede ödediğim 17520 tl faiz
Her sene yaklaşık 400 tl bakım masrafı 5*400=2000 bu arada otomobil hiç bozulmuyor.....
Her sene ödediğim 250 tl sigorta 250*5= 1250 tl
Aldığımız otomobil çok az yaktığı için 5 senede 1500*5=7500 tl yakıt
Bunlar aklıma gelenler daha noteri osu busu bankanın yoldukları falan felan yok
Bir toplayalım bize ne maliyeti var 5 yıl içinde yeni otomobilin 16200+5000+3840+17520+2000+1250+7500=53.310 tl arkadaşlar yanlış okumadınız elliüçbinüçyüzon türk lirası
Peki bizim her sene arıza yapan çok yakan otomobilimiz 5 senede bize ne masraf çıkarmış
4830*5=24150 yirmidörtbinyüzelli türk lirası yani 5 yılda kazancımız 29160
Karar sizin, yeni otomobile binin yurtdışına daha fazla döviz gitsin bu otomobilleri alabilmek için Bankalar daha fazla sendikasyon kredisi alsın(sanki ülkemizin çari açığı yok) ayrıca yabancı sigortalara kasko yaptırın, Bankalara bolca faiz verin devlete vergi verin verin verin verin verin verin verin
Ben VERMİYORUM VERMİYORUM VERMİYORUM, ÜLKEMİ, PARAMI, VE TAUNUS'UMU ÇOK SEVİYORUM.....
keremakçay- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
Evet savunduğunuz hemen herşeyde haklısınız...Bunca saydığınız nedenler ve sonuçların yanında bir de halkın gelir seviyesi zaten malum...Aslında kim istemez yeniyi...Yeni yenidir neticede...Velakin birçoğunun böylesi kredilere gücü yetmiyor...Ne yapsın o halde adam, çalsın mı? Mecbur eskiye biniyor...Kimi sevgisinden biner kimi mecburiyetten biner eski arabaya...Yeni araba satalım, halk devamlı borç ödesin mi isteniyor, eskiler hurdaya yeniller yollara mı deniliyor, o halde hükümetler halkın gelir seviyesini refah seviyesine yükseltsinler ve o çok istedikleri yeni arabaları zorla satabilsinler...Sonra devlet te vergiyi bol bol toplayıp kaşıkla verdiğini kepçeyle almaya devam etsin...
Admin- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/06/07
Mesaj Sayısı : 3201
Yaş : 48
Yaşadığı Şehir : Ankara
Otomobili : FORD MONDEO 2.0 GHİA
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
Klasik tutkunu olanların da işine gelmez, yeni otomobil alacak imkanı olmayanların da... hele bizim işimize hiç gelmez. kullanıyorum kardeşim varmı ötesi? sen o otomobilleri üreten fabrikanın doğaya verdiği zararı ve kullandığı enerjiyi kat bakalım hesaba!
speedye- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 12/01/10
Mesaj Sayısı : 625
Yaş : 34
Yaşadığı Şehir : Gaziantep
Otomobili : Volkswagen Passat 1.9 TDI
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
bu haber ve iddalar tamamen halkı köleleştirmek için yapılıyor neymiş eski arabalar çok yakıt tüketiyormuş tamamı yalan bakın son teknoloji ile üretilen taunusun eş değeri mondeoya yakıt tüketimi aynıdır hatta daha fazla tek + yanı konfor bakımından zengin olması yedek parça meselesi ise güldürücü seviyede bugün bi taunusu sıfırdan toplasan 1.000 tl parça tutar mondeoda ise tek bir parçası 500 ile 5000 tl arası neymiş kazaya neden oluyormuş kazayı otomobil deil kullanıcısı neden olur vergisi ise cabası 2000 motor bi otomobile 3 yıl boyunca 2.129 tl ödeyeceksin 6.387 tl gitti bile taunusta ise 229 tl senelik 687 tl bugün asgari ücretle çalışan biri senede 8.400 tl kazanıyor en ucuz otomobil 20.000 tl den başlıyor varın hesabı siz yapın
serkan- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 13/11/08
Mesaj Sayısı : 1807
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : antalya
Otomobili : 1991/GTS
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
Vatandaş eski arabaya biniyor çünkü durumu yok bakımlarını yaptıramadığı içinde fazla yakıt tüketiyor !
Onlar gemiciklere, 6-8 silindirli otomobilcik(!) lere binerken hangi yüzle bunu söylüyorlar?
Yandaş medya bence sen çekil önümüzden..
Onlar gemiciklere, 6-8 silindirli otomobilcik(!) lere binerken hangi yüzle bunu söylüyorlar?
Yandaş medya bence sen çekil önümüzden..
fthpl- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 19/03/10
Mesaj Sayısı : 1910
Yaş : 37
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : Taunus S
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
Sizlere katılıyorum abilerim gönül ister tabi sıfır km atak problemsiz az yakan bir arabaya binmeyi ama hangi parayla??ben şahsen param olsa almak isterim iyi bir araba ama taunusada sadece mecburiyetten binmiyorum çok büyük zevk alıyorum kimse ellemesin bizim arabalarımıza ayağımızı yerden kesiyor çok şükür bunları elimizden alırlarsa bir çok kişi arabasız kalacak eminim ben
DoGuSuM- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 22/09/09
Mesaj Sayısı : 373
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : Niğde
Otomobili : 87 Model GLS 2.0
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
Tuv-turk gibi kraldan çok kralcı bi mantıkla işletilen bir muayene sisteminde eski bile olsa bandrollü araca kazaya sebep oluyor diyene dava açmak lazım.
Başkan Yrd.- ADMİN
- Kayıt tarihi : 13/06/07
Mesaj Sayısı : 2090
Yaş : 44
Yaşadığı Şehir : Antalya
Otomobili : 1977 Taunus
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
HEP DERİM YİNE DİYORUM
HALKIMIZI SOYMAK OLDUMU AVRUPA KRİTERİ
YAŞATMAK OLDUMU UGANDA KRİTERLERİ
alayına isyan inadına taunus
HALKIMIZI SOYMAK OLDUMU AVRUPA KRİTERİ
YAŞATMAK OLDUMU UGANDA KRİTERLERİ
alayına isyan inadına taunus
gayır- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 28/02/10
Mesaj Sayısı : 265
Yaş : 40
Yaşadığı Şehir : ksk li ve marmariste
Otomobili : 74 taunus coupe
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
Yeni bir otomobil almak aslında çok zor değil bankalar insanların peşinden koşuyor para satmak için. Asıl önemli olan ona binebilmek benim yukarıda verdiğim örnek gibi otomobil 36000 tl 5 yıl binmek 56000 tl.....
keremakçay- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
Ben demiştim vergiyle calışan araba üretecegiz diye aha oluyo işte 700 tl maaşınan neree sıfır araba alıyon ben hadi kira vermiyorum veren hiç mi sosyal faliyeti olmayacak ben mesela iyi kötü biriktirip 4.500 aldım benim taunusu tamam deiştireyim 1.800 yapsınlar asgari ücreti deiştirecegim aracımı 91 medel klımalı alacam taunusu ooo kadar garibanla ugrasanın ALLAH belasını versin
zeki19- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 05/12/09
Mesaj Sayısı : 953
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : çorum
Otomobili : Mondeo 2.0 98 ghıa
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
keremakçay demiş ki:Yeni bir otomobil almak aslında çok zor değil bankalar insanların peşinden koşuyor para satmak için. Asıl önemli olan ona binebilmek benim yukarıda verdiğim örnek gibi otomobil 36000 tl 5 yıl binmek 56000 tl.....
Verdiğiniz örneklerde hep üst sınırları yazmışınız.
bende isterim 0 km arac binmeyi neden istemeyeyim bana göre herşey zamanında güzel 70 yaşına geldiğimde kapımda 0 km Bmw olsa da ne keyif verebilir.
Tamam 0 km aldığın fiyata satamassın ama al bakalım Toyata corolla 0 km yada opel corsa astra 0 km
satarken karda etmessin zararda etmessin
vergi örneğinde 1.6 litre hacmindeki vergilendirmeyi vermişsin
1.2 litre motor al yarı yarıya düşsün
trafrik sigortası demişsin bu zaten 1950 model alsanda değişmez
kaskoya değinmişsin axo oyak ful kasko 580 tl yıllık
fazden bahsetmişin ana arayı yükseltip krediyi aza ingirgediğinizde faiz 0.89 oran ile o zaman sandığın kadar faizde ödenmiyor
kısacası bana göre 0 km arac almak cok kötülenmemeli giderler abartılmamalı
gideri elbet ayarlamak şart tamamen arac bedeli kadar kredi çekmeninde lüzümu yok
ama dünyaya bir kere gelmişken 0 km arac alıp koltuğuna ilk ben ...urmayı neden istemeyyeim
SİLENTHİLL- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 23/09/07
Mesaj Sayısı : 874
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : MUĞLA/AYDIN
Otomobili : TAUNUS 1.6 GL
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
SİLENTHİLL demiş ki:keremakçay demiş ki:Yeni bir otomobil almak aslında çok zor değil bankalar insanların peşinden koşuyor para satmak için. Asıl önemli olan ona binebilmek benim yukarıda verdiğim örnek gibi otomobil 36000 tl 5 yıl binmek 56000 tl.....
Verdiğiniz örneklerde hep üst sınırları yazmışınız.
bende isterim 0 km arac binmeyi neden istemeyeyim bana göre herşey zamanında güzel 70 yaşına geldiğimde kapımda 0 km Bmw olsa da ne keyif verebilir.
Tamam 0 km aldığın fiyata satamassın ama al bakalım Toyata corolla 0 km yada opel corsa astra 0 km
satarken karda etmessin zararda etmessin
vergi örneğinde 1.6 litre hacmindeki vergilendirmeyi vermişsin
1.2 litre motor al yarı yarıya düşsün
trafrik sigortası demişsin bu zaten 1950 model alsanda değişmez
kaskoya değinmişsin axo oyak ful kasko 580 tl yıllık
fazden bahsetmişin ana arayı yükseltip krediyi aza ingirgediğinizde faiz 0.89 oran ile o zaman sandığın kadar faizde ödenmiyor
kısacası bana göre 0 km arac almak cok kötülenmemeli giderler abartılmamalı
gideri elbet ayarlamak şart tamamen arac bedeli kadar kredi çekmeninde lüzümu yok
ama dünyaya bir kere gelmişken 0 km arac alıp koltuğuna ilk ben ...urmayı neden istemeyyeim
vergilendirmeyi 5 yıl üzerinden yazmışın 3 yıl sonra vergilendirmede düşme olmakta bunu yazmayı unutmuşum.
ayrıca 17.000 tl faiz yazmışınız hangi oranlar hangi banka bilmiyorum
ayrıca trafik sigortası 250 tl yazmışın ben 155 tl ye yaptırmaktayım
bende paramı seviyorum
ama para herzaman kazanabilirim
benim felsefem bu elbet sizeda saygı duyarım ama bende kendi fikrimi beyan etmek istedim
SİLENTHİLL- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 23/09/07
Mesaj Sayısı : 874
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : MUĞLA/AYDIN
Otomobili : TAUNUS 1.6 GL
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
para sıkıntım olmasın gider adam gibi bir araba alırım , 530 bmw, taurus sho, maserati quadroporte gibi, orası ayrı, ama 1200 benzinli, 1500 turbodizel modern plastik yığınları benim ilgi alanımın dışında...
en ekonomik hesapla bile 5 senede 10000 lira zarardayım, 10000 tlyi çöpe atıcam madem, taunusuma enjeksiyon, turbo, deri döşeme, jant lastik alır öyle çöpe atarım ...
en ekonomik hesapla bile 5 senede 10000 lira zarardayım, 10000 tlyi çöpe atıcam madem, taunusuma enjeksiyon, turbo, deri döşeme, jant lastik alır öyle çöpe atarım ...
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 37
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
SİLENTHİLL demiş ki:keremakçay demiş ki:Yeni bir otomobil almak aslında çok zor değil bankalar insanların peşinden koşuyor para satmak için. Asıl önemli olan ona binebilmek benim yukarıda verdiğim örnek gibi otomobil 36000 tl 5 yıl binmek 56000 tl.....
Verdiğiniz örneklerde hep üst sınırları yazmışınız.
bende isterim 0 km arac binmeyi neden istemeyeyim bana göre herşey zamanında güzel 70 yaşına geldiğimde kapımda 0 km Bmw olsa da ne keyif verebilir.
Tamam 0 km aldığın fiyata satamassın ama al bakalım Toyata corolla 0 km yada opel corsa astra 0 km
satarken karda etmessin zararda etmessin
vergi örneğinde 1.6 litre hacmindeki vergilendirmeyi vermişsin
1.2 litre motor al yarı yarıya düşsün
trafrik sigortası demişsin bu zaten 1950 model alsanda değişmez
kaskoya değinmişsin axo oyak ful kasko 580 tl yıllık
fazden bahsetmişin ana arayı yükseltip krediyi aza ingirgediğinizde faiz 0.89 oran ile o zaman sandığın kadar faizde ödenmiyor
kısacası bana göre 0 km arac almak cok kötülenmemeli giderler abartılmamalı
gideri elbet ayarlamak şart tamamen arac bedeli kadar kredi çekmeninde lüzümu yok
ama dünyaya bir kere gelmişken 0 km arac alıp koltuğuna ilk ben ...urmayı neden istemeyyeim
Aslında ben minumumda tuttum da siz farkında değilsiniz.
Bir kere Toyota veya Corsa al zarar etmezsin demişsin yani ben otomobili alıcam beş senede hiç zarar etmeden satıcam siz buna inandınızmı diyelim aldınız 36 ya sattınız 36 ya bu arada enfilasyon ne oldu bankalar %10 net faiz veriyor. Ben 36 yı bankaya yatırınca 5 senede 57978 tl oluyor şimdi bu zarar değilmi, hemde ülke ekonomisine katkı...
1.2 litre moturlu al delişsin benim otomobilim 1.6 bende ona göre hesapladım. Zaten benim 1.2 Kalos'um vardı çok az yakıyordu ama çekiş çok kötüydü tavsiye etmem, Diyelimki 1.2 aldık zaten öyle çok dişe dokunur bir fark yok 5 senede 1000 tl civarında anca fark eder...
Trafik sigortasını zaten ben kendi otomobilimde de aynı tuttum lehte yada alehte birşey yok....
Dayımın 2007 model mazda 3'ü var 1500 tl tutuyor kaskosu bu fiyattan yaptırın üstünü size verelim kaskocular yiyene kadar alın siz faydalanın nasıl olsa bizden aynı para çıkıyor 580 tl ye kaskomu olur , lütfen komik olmayın....
Ben yukarıda faizi ve diğer şeyleri yazarken kafamdan uydurmadım Finzoom diye bir site var açtım oradan en ucuz krediyi buldum onu yazdım hatta bu oranlar kosko yaptırınca geçerli....
Başka bir örnek yeni otomobile hiç arıza masrafı yazmadım benim otomobil'e her sene 1500 tl arıza ve bakım yazmıştım
Yukarıda övdüğünüz Corsanın 10.000 bakımı 532 tl iken ben yukarıda 400 tl yazmıştım
Dünyaya bir kere gelmişken neden 0 otomobilim koltuğuna oturmayım demişsiniz haklısınız, Bizim oralarda bir laf vardır "Nefesin Varsa Borazancı Başı Ol Diye" eğer eviniz varsa geleceğe yönelik bir "Kefen Fonunuz" varsa iyi bir geliriniz varsa bence de hiç beklemeyin hemen alın
Son olarak Sakıp Sabancı zamanında bir örnek vermişti, işe alacağı kişilere sorarmış "evin araban varmı" diye. Eğer adam "arabam var, evim yok" derse onu işe almazmış işin özü budur......
Halep ordaysa arşın burada biz nacizane fikrimizi söyledik.....
keremakçay- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
Sevgili dostlar,
Hepimizin bu konuda görüş ve fikirleri farklı olabilir lakin bence bunları çok ta şahsileştirmeden paylaşmakta fayda var...Tez ve antitez üreterek tartışmak faydalıdır, sen dersin ak diğeri karayı savunur ki orta yol ve doğru bulunsun...Fakat biraz daha serin kanlı gitmekte fayda var...Bahis konusu olan hesaplamalar herkese göre farklı gelebiliyor...Dediğim gibi yeni yenidir, gönül ister adam gibi sıfır bir araç sahibi olmak...Velakin bugün üretilen ekonomik segmentteki araçların (1000-1400 cc) birçoğu üç silindirli bir motorla sunuluyor piyasaya...Ve motor tipi olarak ta birçok marka ortak motor kullanıyor...Tanıdığım arkadaşlarım var bu 3 silindirlilerden ağzı yanan(Bilhassa Hyundai)...Araç henüz 3-4 yaşındayken motor garipleşiyor 5-6 yaşındayken de ömrünü tamamlama meyiline geçiş yapıyor...100.000 km gibi bir rakamdan sonra bu tip sıkıntılar doğuran ekonomik sınıf bir sıfır araca sahip olmak istemem mesela...
Hepimizin bu konuda görüş ve fikirleri farklı olabilir lakin bence bunları çok ta şahsileştirmeden paylaşmakta fayda var...Tez ve antitez üreterek tartışmak faydalıdır, sen dersin ak diğeri karayı savunur ki orta yol ve doğru bulunsun...Fakat biraz daha serin kanlı gitmekte fayda var...Bahis konusu olan hesaplamalar herkese göre farklı gelebiliyor...Dediğim gibi yeni yenidir, gönül ister adam gibi sıfır bir araç sahibi olmak...Velakin bugün üretilen ekonomik segmentteki araçların (1000-1400 cc) birçoğu üç silindirli bir motorla sunuluyor piyasaya...Ve motor tipi olarak ta birçok marka ortak motor kullanıyor...Tanıdığım arkadaşlarım var bu 3 silindirlilerden ağzı yanan(Bilhassa Hyundai)...Araç henüz 3-4 yaşındayken motor garipleşiyor 5-6 yaşındayken de ömrünü tamamlama meyiline geçiş yapıyor...100.000 km gibi bir rakamdan sonra bu tip sıkıntılar doğuran ekonomik sınıf bir sıfır araca sahip olmak istemem mesela...
Admin- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/06/07
Mesaj Sayısı : 3201
Yaş : 48
Yaşadığı Şehir : Ankara
Otomobili : FORD MONDEO 2.0 GHİA
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
2000 yılından sonraki araçlar hiç bir zaman ilgi odağım olmadı ayrıca mesele Ford Taunus sa gerisi teferruat [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
isyan82- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 28/05/09
Mesaj Sayısı : 60
Yaş : 42
Yaşadığı Şehir : ESKİŞEHİR
Otomobili : ford taunus 1.3 1978
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
Admin(Yönetici) demiş ki:Sevgili dostlar,
Hepimizin bu konuda görüş ve fikirleri farklı olabilir lakin bence bunları çok ta şahsileştirmeden paylaşmakta fayda var...Tez ve antitez üreterek tartışmak faydalıdır, sen dersin ak diğeri karayı savunur ki orta yol ve doğru bulunsun...Fakat biraz daha serin kanlı gitmekte fayda var...Bahis konusu olan hesaplamalar herkese göre farklı gelebiliyor...Dediğim gibi yeni yenidir, gönül ister adam gibi sıfır bir araç sahibi olmak...Velakin bugün üretilen ekonomik segmentteki araçların (1000-1400 cc) birçoğu üç silindirli bir motorla sunuluyor piyasaya...Ve motor tipi olarak ta birçok marka ortak motor kullanıyor...Tanıdığım arkadaşlarım var bu 3 silindirlilerden ağzı yanan(Bilhassa Hyundai)...Araç henüz 3-4 yaşındayken motor garipleşiyor 5-6 yaşındayken de ömrünü tamamlama meyiline geçiş yapıyor...100.000 km gibi bir rakamdan sonra bu tip sıkıntılar doğuran ekonomik sınıf bir sıfır araca sahip olmak istemem mesela...
Söylediklerinizde haklısınız fatih bey benim burada asıl anlatmak istediğim, (Ben siyasi görüş olarak Liberal Demokratım) yeni Enperyalist düzende kişileri belli bir güdü içinde sürü mantığıyla, sömürmek. Buda insanları borçlandırarak, bazı şeylere muhtaç ederek kandırarak eline çocuk gibi eline bir oyuncak vererek oluyor. Bu oyuncak kimi zaman bir otomobil kimi zaman bir kot pantolon kimi zaman bir telefon oluyor....Yani artık sömürgecilik topla tüfekle savaşla olmuyor başka şekillere büründü uyanık olmak lazım....
keremakçay- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
Benim triger kayışım 4 yıl veya 60 bin km'de değişiyor. Bir triger bakımına sıfır aracın yaklaşık 10'da biri kadar masraf ediyorum. Onlarınki 40 yıl veya 600 bin km mi yapıyor??
Benim kullandığım parçaların çoğu yerli. Şarj dinamomun diyot ve kömürleri yerli ve 5 yıl gidiyor. Diğer parçaları, bakımı, işçiliği dahil ya'llah maşa'llah 100 lira. Sıfır alsam aynı dinamonun fiyatı 1000 Lira. Yurt dışına giden para en az 400_500. Şarjın marşın bakımı kalktı artık. Kullan at yenisini al. Kimden? Almanya'dan, Fransa'dan, İtalya'dan.. Bu mudur millî serveti korumak..
Garanti sürelerinin uzamış olması araçların daha kaliteli olduğu anlamına gelmemektedir. Garanti kapsamı içinde gerçekleşebilecek riskler, aracın garanti dışı kalmaması için serviste değiştirilmesi zorunlu olan yağ, filtre ve sair sarf malzemelerinin fahiş fiyatları ile karşılanmaktadır. Kağıt ve sünger dışında hiç bir özel malzeme içermeyen filtreler dahi yerli eşdeğerlerini katlayacak fiyatlarla yurt dışından getirilmektedir.
İthal malzemeye karşı değilim; gerektiğinde o da olmalı fakat yan sanayimizin eşdeğer parça üretmesini zorlaştıracak, ustalarımızın markaya özel alet kullanmadan bakım, onarım yapmasını imkansız kılacak araçların Yurt'a sokulmasının bu kadar teşvik edilmesi resmen ve alenen cehalettir. İnsan hain olsa, hıyanetinin fark edilmesinden korkar, bu kadarına cesaret edemez.
Yedek parçanın yanında iş gücümüzün de sömürülmesi söz konusu.. Servis ustalarının marka dışına çıkmasını ve kendi servislerini açmalarını engelleyecek ölçüde markaya özel standart dışı malzeme ve yöntemler geliştirilmektedir. Bunun neticesinde ise işgücümüz yabancı şirketlerin bünyesinde çalışmaya bağımlı hale getirilmekte; çalışanlar işlerinde uzmanlaştıkça kendi işlerini kurmaları veya daha cazip ücretlerle farklı firmalara geçişleri kolaylaşacağına zorlaşmaktadır. Bu durum ise personele sunulan ücret ve imkanlar konusunda firmalar arası rekabeti baltalamaktadır. İlaveten, işten çıkarılma durumlarının, çalışanları eskisine göre çok daha fazla mağdur ettiği ve gelecekte bu meselenin daha da derinleşeceği açıktır. Neticede; mekanik parçaların montaj ve bakımı için özel aletler gerekmesine teknolojik gelişmeler bahane yapılmakla beraber işin özü, gerek üretim, gerekse serviste uzman personelin uzmanlığının elinden alınarak çalışma gücünü bağımlı hale getirmektir. Aynı kalite ve teknoloji seviyesinde, çok yakın fiyatlarla satılan araçların arasındaki bakım süreci ve bakım için gerekli özel ekipman farklılıklarını başka şekilde açıklamanın bir yolu yoktur.
Gerek yakıt ekonomisi, gerekse güvenlik için yapılmış olan tüm elektronik sistemlerin Türkiye'de daha kaliteli eşdeğerlerinin tasarlanması için gerekli mühendislik kapasitesi, üretilmesi için gerekli altyapı mevcuttur. Velev ki bunlar kısa vadede üretilemeyecek olsun, yine de Ülke'ye fahiş fiyatlarla ithalinin bir manasının olmadığı açıktır.
Araçların mekaniğiyle ilgisi olmayan elektrik ve elektronik aksamına da değinmek istiyorum. Daha kaliteli ve uzun ömürlü dahi olsa, orijinalden başka far ampulü takıldığında motror işletim sistemi bunu kabul etmiyor ve aracın çalışmasına engel oluyorsa, bunda iyi niyet değil, kötü niyet aranmalıdır. Aynı durum, radyo, alarm, park sensörü, otomarik cam ve sair aksesuarda da karşımıza çıkmakta ve bu durum hızla yaygınlaşmaktadır. Tüm bunların eşdeğerlerini imal edebilecek üreticilerimiz veya daha ucuza dış ülkelere sipariş edebilecek ithalatçılarımız olduğu halde bu durumun, üretimin ve faydalı ithalatın önünde büyük engel teşkil edip ekonomik bağımlılığımızı artırdığını görmek için her hangi bir otomobil sahibi olmak yeterlidir.
Üretilmesi planlanan yerli otomobilde bazı donanımların, özellikle elektronik aksamın, zaman ve imkan kısıtlılığı sebep gösterilerek ithal edilip bunlara ait yedek parçalara bağımlılığın süreceğinden de endişe duymaktayım.
Benim kullandığım parçaların çoğu yerli. Şarj dinamomun diyot ve kömürleri yerli ve 5 yıl gidiyor. Diğer parçaları, bakımı, işçiliği dahil ya'llah maşa'llah 100 lira. Sıfır alsam aynı dinamonun fiyatı 1000 Lira. Yurt dışına giden para en az 400_500. Şarjın marşın bakımı kalktı artık. Kullan at yenisini al. Kimden? Almanya'dan, Fransa'dan, İtalya'dan.. Bu mudur millî serveti korumak..
Garanti sürelerinin uzamış olması araçların daha kaliteli olduğu anlamına gelmemektedir. Garanti kapsamı içinde gerçekleşebilecek riskler, aracın garanti dışı kalmaması için serviste değiştirilmesi zorunlu olan yağ, filtre ve sair sarf malzemelerinin fahiş fiyatları ile karşılanmaktadır. Kağıt ve sünger dışında hiç bir özel malzeme içermeyen filtreler dahi yerli eşdeğerlerini katlayacak fiyatlarla yurt dışından getirilmektedir.
İthal malzemeye karşı değilim; gerektiğinde o da olmalı fakat yan sanayimizin eşdeğer parça üretmesini zorlaştıracak, ustalarımızın markaya özel alet kullanmadan bakım, onarım yapmasını imkansız kılacak araçların Yurt'a sokulmasının bu kadar teşvik edilmesi resmen ve alenen cehalettir. İnsan hain olsa, hıyanetinin fark edilmesinden korkar, bu kadarına cesaret edemez.
Yedek parçanın yanında iş gücümüzün de sömürülmesi söz konusu.. Servis ustalarının marka dışına çıkmasını ve kendi servislerini açmalarını engelleyecek ölçüde markaya özel standart dışı malzeme ve yöntemler geliştirilmektedir. Bunun neticesinde ise işgücümüz yabancı şirketlerin bünyesinde çalışmaya bağımlı hale getirilmekte; çalışanlar işlerinde uzmanlaştıkça kendi işlerini kurmaları veya daha cazip ücretlerle farklı firmalara geçişleri kolaylaşacağına zorlaşmaktadır. Bu durum ise personele sunulan ücret ve imkanlar konusunda firmalar arası rekabeti baltalamaktadır. İlaveten, işten çıkarılma durumlarının, çalışanları eskisine göre çok daha fazla mağdur ettiği ve gelecekte bu meselenin daha da derinleşeceği açıktır. Neticede; mekanik parçaların montaj ve bakımı için özel aletler gerekmesine teknolojik gelişmeler bahane yapılmakla beraber işin özü, gerek üretim, gerekse serviste uzman personelin uzmanlığının elinden alınarak çalışma gücünü bağımlı hale getirmektir. Aynı kalite ve teknoloji seviyesinde, çok yakın fiyatlarla satılan araçların arasındaki bakım süreci ve bakım için gerekli özel ekipman farklılıklarını başka şekilde açıklamanın bir yolu yoktur.
Gerek yakıt ekonomisi, gerekse güvenlik için yapılmış olan tüm elektronik sistemlerin Türkiye'de daha kaliteli eşdeğerlerinin tasarlanması için gerekli mühendislik kapasitesi, üretilmesi için gerekli altyapı mevcuttur. Velev ki bunlar kısa vadede üretilemeyecek olsun, yine de Ülke'ye fahiş fiyatlarla ithalinin bir manasının olmadığı açıktır.
Araçların mekaniğiyle ilgisi olmayan elektrik ve elektronik aksamına da değinmek istiyorum. Daha kaliteli ve uzun ömürlü dahi olsa, orijinalden başka far ampulü takıldığında motror işletim sistemi bunu kabul etmiyor ve aracın çalışmasına engel oluyorsa, bunda iyi niyet değil, kötü niyet aranmalıdır. Aynı durum, radyo, alarm, park sensörü, otomarik cam ve sair aksesuarda da karşımıza çıkmakta ve bu durum hızla yaygınlaşmaktadır. Tüm bunların eşdeğerlerini imal edebilecek üreticilerimiz veya daha ucuza dış ülkelere sipariş edebilecek ithalatçılarımız olduğu halde bu durumun, üretimin ve faydalı ithalatın önünde büyük engel teşkil edip ekonomik bağımlılığımızı artırdığını görmek için her hangi bir otomobil sahibi olmak yeterlidir.
Üretilmesi planlanan yerli otomobilde bazı donanımların, özellikle elektronik aksamın, zaman ve imkan kısıtlılığı sebep gösterilerek ithal edilip bunlara ait yedek parçalara bağımlılığın süreceğinden de endişe duymaktayım.
ilti- ADMİN
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 1765
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 1992 Ford Taunus GTS
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
Avrupa ekonomik topluluğu yani AET ortak pazar...
Onlar ortak biz pazar, aslında Avrupa Birliğinde sizin yukarıda serzenişte bulunduğunuz markaya mecburi bağımlılık konusunda yapılmış kanunlar var şöyleki: Bir otomobil sahibi otomobilinin bakımını, orjinal yada orjinal kalitesinde onaylanmış parçalar ile başka servislerde yaptırırsa otomobil garanti dışı kalmaz . Ayrıca otomobil firmaları isteyen tamirhanelere tamir takımları, alet ve edevatları, özel sökme-takma düzeneklerini uygun fiyattan satmak zorudadır diye kanunlar var ama malesef ülkemizde vatandaşın lehine olan kanunlar en sona bırakılıyor.
Biz en iyisi otomobilimizin kıymetini bilip bakımlarını zamanında yaptıralım da bize bu kazıkları yedirmeye çalışanların karşısında eğilmeyelim....
Onlar ortak biz pazar, aslında Avrupa Birliğinde sizin yukarıda serzenişte bulunduğunuz markaya mecburi bağımlılık konusunda yapılmış kanunlar var şöyleki: Bir otomobil sahibi otomobilinin bakımını, orjinal yada orjinal kalitesinde onaylanmış parçalar ile başka servislerde yaptırırsa otomobil garanti dışı kalmaz . Ayrıca otomobil firmaları isteyen tamirhanelere tamir takımları, alet ve edevatları, özel sökme-takma düzeneklerini uygun fiyattan satmak zorudadır diye kanunlar var ama malesef ülkemizde vatandaşın lehine olan kanunlar en sona bırakılıyor.
Biz en iyisi otomobilimizin kıymetini bilip bakımlarını zamanında yaptıralım da bize bu kazıkları yedirmeye çalışanların karşısında eğilmeyelim....
keremakçay- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
Araban bakımsız ise çok yakar, arada bir bujilerini değiştir, 5 liradan 4 silindir 20 lira kabloları dahil ustalık ver veya verme 50 lirayı geçmez. Bunu 4 ayda bir değiştir ya da 7 8 bin km. da ayda bir gaz ayarı 2 ayda bir tüplü ise 25 emme 30 egzost sibop ayarlarını yaptır. (fabrika ayarları 20 25 diyor ama sanırım bu ayarlar benzin için) ben kendim 25 ve 30 ayarlarını yaptım. gayet iyi güzelce avans ve karbüratörde rolanti ayarını tuttur araban az yaksın. Taunus gibi güzel arabamı var sıfır arabanın vergisine vereceğin parayla taunus gibi klasik araçları kendin yaptır yarı usta ol hem zevkli hem ekonomik arabamı seviyorum. Zaten bizim gibi insanlar arabasına özen gösterirler tek göz far gezmezler, arabasına 5 milyonluk kilit sorununu 20 milyonluk tornavida takarak çözmezler vel hasıl arabaya bakarsan her yeri muhayyer olur.
ibrahimdeniz- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 07/03/12
Mesaj Sayısı : 11
Yaş : 46
Yaşadığı Şehir : Ankara
Otomobili : 1986 Ford Taunus GL 1,6
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
Yoldaki kaza riskini arttırıyorsa eski araçlar,neden bütün kaza yapan pert olan araçlar yeni onu anlamadım ?
fthpl- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 19/03/10
Mesaj Sayısı : 1910
Yaş : 37
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : Taunus S
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
Aynen katılıyorum ağzına sağlık.Bu yıldırım ında sağı solu belli olmuyor arkadaş.Yok memurlara cumartesi çalışma şimdide eski araç.Önce asgari ücreti adam gibi düzenlesinlerde sonra eski araçlara sıra gelsin.Gel se ne olacak eski araç dediği bir çok yeni ve sıfır aracı bozar.Getirsinler yeni dedikleri aracla TAUNUS umla kafa kafaya , kağıt gibi ezmezsem namerdim.Bildiğim kadarı ile taunusların kaporta sac kalınlığı 1.6 mm.Şimdiki araçların kaportasını parmakla ittiriyorsun.Ki bir çok aksamı plastik [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] .TAUNUS uma uzanan eller kırılsın. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]fthpl demiş ki:Yoldaki kaza riskini arttırıyorsa eski araçlar,neden bütün kaza yapan pert olan araçlar yeni onu anlamadım ?
Ha derseki 2012 model TAUNUS neden olmasın.....[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Kafa kafaya değişelim......[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
OSMAN AKYÜZ- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 24/02/10
Mesaj Sayısı : 35
Yaş : 37
Yaşadığı Şehir : TEKİRDAĞ
Otomobili : 2.0 GTS 92
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
Kafa kafaya çarpışmasan daha iyi yeni araçlarla ciddi olarak yaralanabilirsin her ne kadar sağlam olsada araçlarımız yeni araçlar gibi darbeyi soğurma yetisinden yoksunlar.
fthpl- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 19/03/10
Mesaj Sayısı : 1910
Yaş : 37
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : Taunus S
Geri: HURDALARI YOLDAN ÇEKİN: Sizde artık bizim yakamızı bırakın...
Alayına TAUNUS [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
OSMAN AKYÜZ- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 24/02/10
Mesaj Sayısı : 35
Yaş : 37
Yaşadığı Şehir : TEKİRDAĞ
Otomobili : 2.0 GTS 92
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Nis. 28, 2023 10:22 pm tarafından fordju75
» Uzun zaman sonra forum' a bir ilk yapalım.
Çarş. Mart 15, 2023 3:04 pm tarafından fthpl
» Kaput İzalatörü
Perş. Ara. 03, 2020 6:23 am tarafından fthpl
» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
Ptsi Tem. 22, 2019 4:52 pm tarafından by_mek4
» avans hortum baglantılarını güncelleyelim
Cuma Tem. 19, 2019 4:24 am tarafından Jeep100
» 92 model gt bagaj kilidi
Paz Ekim 14, 2018 4:39 pm tarafından eroguls
» Tekrar selamlar :) Far değişimi
C.tesi Haz. 23, 2018 4:04 pm tarafından tolergul
» Marş basıyor çalışmıyor
C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan
» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan
» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist
» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber
» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron
» 92 GT otomatik jikle
Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft
» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel
» ön cama hava gelmiyor
Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan
» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci
» Yokuşta Bayılma
Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Tofaş radyator fan kullanan var mi
Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89
» 78 taunus koltuk
Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml
» Ford taunus çakmaklık
Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist
» Süratli giderken vonlama
Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan
» Lütfen yardımcı olur musunuz
Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz
» Devir saati düşme sorunu yardım
Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul
» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist
» tekleme
Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» Erzincan...
C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77
» Devir saati düşme sorunu yardım
C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo
» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi
» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel
» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy
» araba soğukken patırtılı çalışma
Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» proje fazlası 88 taunus gls
Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44
» Yıldım arkadaş
Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42
» granada zetec
Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen
» Swaymar Cologne V6
Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran
» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron
» Kalorifer petek iptali
Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul
» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist
» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti
» Subap ayarı tek soru.
Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul
» Silindir kapak contası yandı.
C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango
» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu
» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78
» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik
» Tamir ve Bakım Klavuzları
C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler
» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64
» arka stop lambası hk.
Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66
» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78
» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici
» yağ seviyesi sorunu
Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist
» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti
» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ
» 2000 sübab ayarı
Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca
» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunus kaporta aksamları
Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca
» Şaft askısı degisimi
Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca
» Motor yağ kapağı temizliği.
Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca
» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66
» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay
» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1976 model ford taunus
Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Fren & devir saati karmaşası
Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan
» Kurucular yardımcı olabilir mi?
Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli
» Direksiyon kutusu
Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza
» Weber Karbüratör Yardım
Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul
» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici
» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist
» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem
» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay
» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley
» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42
» orjinal sol stop
Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay
» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay
» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici
» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT
» corum mını buluşma03.04.2016
Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil
» taunus headers arıyorum
Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT
» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT
» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gt-Gts kalorifer kumandası
Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gösterge ışıkları
Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT
» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan
» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti
» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT
» araçda lpg de dahi benzin kokusu
Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay
» Disk koruma sacı ses yapıyor
Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran