NAVİGASYON
*ANASAYFA(Home)
*BLOG SİTEMİZ
*ÜYE OL (Register)
*FORUM İNDEX
*TEKNİK DANIŞMAN-Technic Advisor
*FORUM KULLANIMI (SSS)
*FORUM KURALLARI
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Upload Photos)
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Güncel Anlatım)
*BULUŞMALARIMIZ (Meetings)
*FACEBOOK GRUBUMUZ
*LPG SORUNLARI
*YOL DURUMU
*UZAKLIKLAR (İl-İlçe)
*HAVA DURUMU (Detaylı)
En son konular
Giriş yap
Kimler hatta?
Toplam 5 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 5 Misafir :: 1 Arama motorlarıYok
Sitede bugüne kadar en çok 189 kişi Perş. Ekim 24, 2024 7:05 pm tarihinde online oldu.
En çok konu başlayanlar
Admin | ||||
AYTAÇ | ||||
oğuzhan(efsane) | ||||
SİLENTHİLL | ||||
0M42 | ||||
KADO | ||||
delmanicomio | ||||
serkan | ||||
zeki19 | ||||
Başkan Yrd. |
En aktif konular
En bakılan konular
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user |
Ayın en aktif yollayıcıları
No user |
Arama
Sürücülerin en çok merak ettiği sorular...
+4
son_kursun_38
efsaneprens
Mehmet
Admin
8 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
Sürücülerin en çok merak ettiği sorular...
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Dairesi Başkanlığı yetkililerinden edinilen bilgiye göre, sürücüler en fazla trafik cezaları ve MOBESE sistemiyle ilgili soru yöneltiyor. Sürücülerin en fazla sordukları bazı sorular ile cevapları şöyle:
"MOBESE Sisteminde hız ihlali yapan araç, radar tarafından ne kadar uzaklıktan tespit edilebiliyor, tüm ihlallere ceza yazılıyor mu?"
Hız ihlali yapan araç, MOBESE sistemi tarafından 50 metre ile 1000 metre arasında tespit edilebiliyor. Tespit edilen tüm ihlallere ceza veriliyor.
"MOBESE Sisteminde kırmızı ışık yanarken trafik polisinin müdahalesiyle geçen araçlara ceza yazılıyor mu?"
Polis, müdahaleden önce telsizle MOBESE merkezine bilgi veriyor. MOBESE yetkilileri ise görüntüleri izleyerek polis müdahalesiyle hareket eden sürücülere herhangi bir ceza uygulamıyor.
"MOBESE Sisteminde ambulans ve itfaiye araçlarına yol verenlerin trafik kurallarını ihlal etmesi sonucu nasıl bir yaptırım uygulanıyor?"
Tepe Lambasının açık olması durumunda ambulans ve itfaiyeye yol verirken kural ihlali yapan araçlara ceza uygulanmıyor.
"MOBESE Sisteminde ceza uygulamaları günün hangi saatlerinde yapılıyor?"
Haftanın 7 günü, 24 saat sistem faal olarak çalışıyor, günün her saatinde ceza uygulanabiliyor.
"Hız sınırını çok az geçtim ceza alır mıyım?"
Hız sınırını yüzde 10 oranında aşan sürücüye ceza verilmez. Sınırı yüzde 10'dan yüzde 30'a kadar aşan sürücüye, 130 TL ceza ve 10 ceza puanı verilir, sınırı yüzde 30'dan fazla aşanlar ise 270 TL ve 15 puan ceza alır.
Hız sınırı geriye doğru bir yıl içinde 5 defa yüzde 30'dan fazla aşılırsa sürücünün ehliyeti 1 yıl süre ile geri alınır. Bu sürenin sonunda psiko-teknik değerlendirme ve psikiyatri uzmanının muayenesi sonucunda sürücü belgesi almasına mani hali olmadığı anlaşılan sürücülere belgeleri iade edilir.
"100 ceza puanını dolduran sürücülere yapılan işlemler nelerdir?"
Geriye doğru bir yıl içerisinde 100 ceza puanını dolduran sürücülerin, birinci defada 2 ay süre ile belgesi geri alınır ve sürücü trafik ve çevre bilgisi eğitimi için kursa gönderilir. Kursu başarı ile tamamladığını belgeleyenlerin sürücü belgesi 2 aylık süre bitiminde iade edilir.
İkinci defada 4 ay süre ilesürücü belgesi geri alınır ve psiko-teknik değerlendirme merkezlerinde psiko-teknik değerlendirmeye tabi tutulurlar. Muayene sonunda sürücü belgelerinin geri verilmesinde sakınca olmayanlara ait sürücübelgeleri 4 aylık süre bitiminde iade edilir. Üçüncü defada ise sürücü belgeleri süresiz olarak iptal edilir.
"Yanlış veya haksız yere yazıldığını düşündüğüm bir trafik cezasına nasıl itiraz edebilirim?"
Yanlış ve haksız yere yazıldığı düşünülen bir trafik cezasına itiraz, o ilde bulunan Trafik Mahkemesine, bunların bulunmadığı yerlerde ise Sulh Ceza Mahkemesine yapılır.
"Trafik cezalarını nereden sorgulayabilirim?"
Sürücü belgelerine uygulanan trafik ceza kaydına E-Devlet Portalı olarak hizmet veren [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] adresinden ulaşılabilir. Araç tescil plakasına uygulanıp tahsilatı yapılamayan ihbarlı trafik cezaları ise, [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] adresindeki İnternet Vergi Dairesi ekranından sorgulanabilir.
DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLAR
"Şehir içinde ya da kısa mesafelerde emniyet kemeri takmak gerekmez"
50 kilometre hızla kafa kafaya çarpışmada sürücünün karşılaştığı kuvvet yaklaşık 4 tondur. Ölümlü kazaların yüzde 35'i şehir içinde ve günlük güzergahlar üzerinde meydana geliyor. Emniyet kemeri kullanımı, kaza ile ölümleri yüzde 45, ağır yaralanmaları ise yüzde 50 oranında azaltır.
"Arkada oturanların emniyet kemeri takmasına gerek yok"
Kaza anında yolcular, aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Bu yüzden arkada oturanların da emniyet kemerlerini takmaları gerekir.
"Lastik havaları düşük olursa araç yola daha iyi tutunur"
Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir.
Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken kayma çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır.
"Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir"
Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.
"Yağmurda inik lastik daha az kayar"
Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma çok daha düşük hızlarda başlar.
"Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak daha kısa mesafede dururuz"
En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak,motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.
"Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır"
Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır.
Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Dairesi Başkanlığı yetkililerinden edinilen bilgiye göre, sürücüler en fazla trafik cezaları ve MOBESE sistemiyle ilgili soru yöneltiyor. Sürücülerin en fazla sordukları bazı sorular ile cevapları şöyle:
"MOBESE Sisteminde hız ihlali yapan araç, radar tarafından ne kadar uzaklıktan tespit edilebiliyor, tüm ihlallere ceza yazılıyor mu?"
Hız ihlali yapan araç, MOBESE sistemi tarafından 50 metre ile 1000 metre arasında tespit edilebiliyor. Tespit edilen tüm ihlallere ceza veriliyor.
"MOBESE Sisteminde kırmızı ışık yanarken trafik polisinin müdahalesiyle geçen araçlara ceza yazılıyor mu?"
Polis, müdahaleden önce telsizle MOBESE merkezine bilgi veriyor. MOBESE yetkilileri ise görüntüleri izleyerek polis müdahalesiyle hareket eden sürücülere herhangi bir ceza uygulamıyor.
"MOBESE Sisteminde ambulans ve itfaiye araçlarına yol verenlerin trafik kurallarını ihlal etmesi sonucu nasıl bir yaptırım uygulanıyor?"
Tepe Lambasının açık olması durumunda ambulans ve itfaiyeye yol verirken kural ihlali yapan araçlara ceza uygulanmıyor.
"MOBESE Sisteminde ceza uygulamaları günün hangi saatlerinde yapılıyor?"
Haftanın 7 günü, 24 saat sistem faal olarak çalışıyor, günün her saatinde ceza uygulanabiliyor.
"Hız sınırını çok az geçtim ceza alır mıyım?"
Hız sınırını yüzde 10 oranında aşan sürücüye ceza verilmez. Sınırı yüzde 10'dan yüzde 30'a kadar aşan sürücüye, 130 TL ceza ve 10 ceza puanı verilir, sınırı yüzde 30'dan fazla aşanlar ise 270 TL ve 15 puan ceza alır.
Hız sınırı geriye doğru bir yıl içinde 5 defa yüzde 30'dan fazla aşılırsa sürücünün ehliyeti 1 yıl süre ile geri alınır. Bu sürenin sonunda psiko-teknik değerlendirme ve psikiyatri uzmanının muayenesi sonucunda sürücü belgesi almasına mani hali olmadığı anlaşılan sürücülere belgeleri iade edilir.
"100 ceza puanını dolduran sürücülere yapılan işlemler nelerdir?"
Geriye doğru bir yıl içerisinde 100 ceza puanını dolduran sürücülerin, birinci defada 2 ay süre ile belgesi geri alınır ve sürücü trafik ve çevre bilgisi eğitimi için kursa gönderilir. Kursu başarı ile tamamladığını belgeleyenlerin sürücü belgesi 2 aylık süre bitiminde iade edilir.
İkinci defada 4 ay süre ilesürücü belgesi geri alınır ve psiko-teknik değerlendirme merkezlerinde psiko-teknik değerlendirmeye tabi tutulurlar. Muayene sonunda sürücü belgelerinin geri verilmesinde sakınca olmayanlara ait sürücübelgeleri 4 aylık süre bitiminde iade edilir. Üçüncü defada ise sürücü belgeleri süresiz olarak iptal edilir.
"Yanlış veya haksız yere yazıldığını düşündüğüm bir trafik cezasına nasıl itiraz edebilirim?"
Yanlış ve haksız yere yazıldığı düşünülen bir trafik cezasına itiraz, o ilde bulunan Trafik Mahkemesine, bunların bulunmadığı yerlerde ise Sulh Ceza Mahkemesine yapılır.
"Trafik cezalarını nereden sorgulayabilirim?"
Sürücü belgelerine uygulanan trafik ceza kaydına E-Devlet Portalı olarak hizmet veren [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] adresinden ulaşılabilir. Araç tescil plakasına uygulanıp tahsilatı yapılamayan ihbarlı trafik cezaları ise, [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] adresindeki İnternet Vergi Dairesi ekranından sorgulanabilir.
DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLAR
"Şehir içinde ya da kısa mesafelerde emniyet kemeri takmak gerekmez"
50 kilometre hızla kafa kafaya çarpışmada sürücünün karşılaştığı kuvvet yaklaşık 4 tondur. Ölümlü kazaların yüzde 35'i şehir içinde ve günlük güzergahlar üzerinde meydana geliyor. Emniyet kemeri kullanımı, kaza ile ölümleri yüzde 45, ağır yaralanmaları ise yüzde 50 oranında azaltır.
"Arkada oturanların emniyet kemeri takmasına gerek yok"
Kaza anında yolcular, aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Bu yüzden arkada oturanların da emniyet kemerlerini takmaları gerekir.
"Lastik havaları düşük olursa araç yola daha iyi tutunur"
Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir.
Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken kayma çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır.
"Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir"
Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.
"Yağmurda inik lastik daha az kayar"
Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma çok daha düşük hızlarda başlar.
"Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak daha kısa mesafede dururuz"
En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak,motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.
"Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır"
Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır.
Admin- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/06/07
Mesaj Sayısı : 3201
Yaş : 48
Yaşadığı Şehir : Ankara
Otomobili : FORD MONDEO 2.0 GHİA
Geri: Sürücülerin en çok merak ettiği sorular...
Paylaşım için teşekkürler Fatih abi.
Mehmet- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 08/03/09
Mesaj Sayısı : 390
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : İzmir
Otomobili : Taunus 1.6
Geri: Sürücülerin en çok merak ettiği sorular...
Paylaşım için teşekkürler. Bir çok merak edilen konuya cevap vermiş bu yazı
efsaneprens- ADMİN
- Kayıt tarihi : 31/03/08
Mesaj Sayısı : 3050
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : ANKARA
Otomobili : 2005 Fiat Albea 1,3 Multijet
Geri: Sürücülerin en çok merak ettiği sorular...
paylaşım için teşekkürler
son_kursun_38- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 09/02/10
Mesaj Sayısı : 573
Yaş : 42
Yaşadığı Şehir : kayseri
Otomobili : ford taunus 2000 GTS
Geri: Sürücülerin en çok merak ettiği sorular...
Gerçekten merak ettiğim konulardan biriydi. Paylaşım için teşekkürler.
SRKNSVLN- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 14/09/10
Mesaj Sayısı : 528
Yaş : 44
Yaşadığı Şehir : ANTALYA
Otomobili : 1989 TAUNUS 1.6 S
Geri: Sürücülerin en çok merak ettiği sorular...
Paylaşım için teşekkürler.
ilti- ADMİN
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 1765
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 1992 Ford Taunus GTS
Geri: Sürücülerin en çok merak ettiği sorular...
Bilmediğim şeyler öğrendim şahsen. Teşekkürler.
tr.emrah- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 12/04/11
Mesaj Sayısı : 86
Yaş : 40
Yaşadığı Şehir : Ankara
Otomobili : 74 Taunus
Geri: Sürücülerin en çok merak ettiği sorular...
Paylaşım için teşekkürler
erdem44- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/08/10
Mesaj Sayısı : 564
Yaş : 51
Yaşadığı Şehir : kocaeli
Otomobili : Ford Taunus 1992 GTS
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Nis. 28, 2023 10:22 pm tarafından fordju75
» Uzun zaman sonra forum' a bir ilk yapalım.
Çarş. Mart 15, 2023 3:04 pm tarafından fthpl
» Kaput İzalatörü
Perş. Ara. 03, 2020 6:23 am tarafından fthpl
» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
Ptsi Tem. 22, 2019 4:52 pm tarafından by_mek4
» avans hortum baglantılarını güncelleyelim
Cuma Tem. 19, 2019 4:24 am tarafından Jeep100
» 92 model gt bagaj kilidi
Paz Ekim 14, 2018 4:39 pm tarafından eroguls
» Tekrar selamlar :) Far değişimi
C.tesi Haz. 23, 2018 4:04 pm tarafından tolergul
» Marş basıyor çalışmıyor
C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan
» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan
» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist
» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber
» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron
» 92 GT otomatik jikle
Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft
» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel
» ön cama hava gelmiyor
Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan
» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci
» Yokuşta Bayılma
Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Tofaş radyator fan kullanan var mi
Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89
» 78 taunus koltuk
Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml
» Ford taunus çakmaklık
Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist
» Süratli giderken vonlama
Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan
» Lütfen yardımcı olur musunuz
Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz
» Devir saati düşme sorunu yardım
Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul
» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist
» tekleme
Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» Erzincan...
C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77
» Devir saati düşme sorunu yardım
C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo
» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi
» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel
» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy
» araba soğukken patırtılı çalışma
Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» proje fazlası 88 taunus gls
Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44
» Yıldım arkadaş
Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42
» granada zetec
Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen
» Swaymar Cologne V6
Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran
» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron
» Kalorifer petek iptali
Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul
» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist
» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti
» Subap ayarı tek soru.
Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul
» Silindir kapak contası yandı.
C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango
» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu
» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78
» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik
» Tamir ve Bakım Klavuzları
C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler
» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64
» arka stop lambası hk.
Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66
» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78
» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici
» yağ seviyesi sorunu
Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist
» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti
» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ
» 2000 sübab ayarı
Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca
» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunus kaporta aksamları
Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca
» Şaft askısı degisimi
Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca
» Motor yağ kapağı temizliği.
Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca
» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66
» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay
» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1976 model ford taunus
Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Fren & devir saati karmaşası
Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan
» Kurucular yardımcı olabilir mi?
Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli
» Direksiyon kutusu
Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza
» Weber Karbüratör Yardım
Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul
» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici
» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist
» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem
» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay
» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley
» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42
» orjinal sol stop
Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay
» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay
» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici
» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT
» corum mını buluşma03.04.2016
Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil
» taunus headers arıyorum
Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT
» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT
» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gt-Gts kalorifer kumandası
Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gösterge ışıkları
Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT
» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan
» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti
» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT
» araçda lpg de dahi benzin kokusu
Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay
» Disk koruma sacı ses yapıyor
Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran