NAVİGASYON
*ANASAYFA(Home)
*BLOG SİTEMİZ
*ÜYE OL (Register)
*FORUM İNDEX
*TEKNİK DANIŞMAN-Technic Advisor
*FORUM KULLANIMI (SSS)
*FORUM KURALLARI
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Upload Photos)
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Güncel Anlatım)
*BULUŞMALARIMIZ (Meetings)
*FACEBOOK GRUBUMUZ
*LPG SORUNLARI
*YOL DURUMU
*UZAKLIKLAR (İl-İlçe)
*HAVA DURUMU (Detaylı)
En son konular
Giriş yap
Kimler hatta?
Toplam 6 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 6 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 88 kişi Çarş. Ocak 19, 2011 2:53 pm tarihinde online oldu.
En çok konu başlayanlar
Admin | ||||
AYTAÇ | ||||
oğuzhan(efsane) | ||||
SİLENTHİLL | ||||
0M42 | ||||
KADO | ||||
delmanicomio | ||||
serkan | ||||
zeki19 | ||||
Başkan Yrd. |
En aktif konular
En bakılan konular
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user |
Ayın en aktif yollayıcıları
No user |
Arama
ESP tüm binek araçlarda zorunlu oluyor!
+3
keremakçay
delmanicomio
Admin
7 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
ESP tüm binek araçlarda zorunlu oluyor!
AB müktesebatı kapsamında Kasım ayında itibaren tüm binek ve hafif ticari araçlarda ESP ile lastik basınç kontrol sisteminin kullanılması zorunlu oluyor.
İlk kez 1990'lı yıllarda sadece üst sınıf otomobillerde kullanılmaya başlanan elektronik denge sistemi (ESP), araçların yolda kaymasından kaynaklanan kazaların yüzde 80'ini önleyip, hayat kurtarınca yaygınlaştı.
AVRUPA BİRLİĞİ ÖYLE DİYOR
Günümüzde satılan araçların çok büyük bölümünde kullanılan ABS ve ESP sistemleri, ülkemizde kasım ayından itibaren zorunlu hale geliyor. Avrupa Birliği uyum yasaları çerçevesinde binek otomobiller ve 1.3 tonun altındaki hafif ticari araçlarda zorunlu hale gelecek ESP dışında, aynı şekilde lastik basınç kontrol sistemi de standart donanıma eklenmek zorunda.
ESP ve lastik basınç kontrol sistemi ülkemiz pazarında satılan araçların önemli kısmında üst donanım paketlerinde sunuluyor. bugün için özellikle hafif ticari araçlarda isteğe bağlı olarak alınabilen ve pek tercih edilmeyen bu iki sistem zorunlu hale gelince en alt donanımda bile kullanılacak.
MALİYETİ 1.500 LİRA
ESP'yi standart donanıma eklemenin maliyeti ortalama bin TL'yi bulurken, lastik basınç kontrol sistemi içinse yaklaşık 500 TL ödemek gerekecek. Her iki güvenlik donanımının araç başına maliyeti ortalama satış fiyatının yaklaşık yüzde 3'ünü bulacak.
GÜVENLİ SÜRÜŞ LASTİKTE BAŞLIYOR
Standart hale getirilen lastik basınç kontrol sistemi, özellikle ticari araçlarda hayati önem taşıyor. Sürücü lastik basınçlarındaki azalmayı veya patlayan lastiği ekranında anında görüp, gerekli müdahaleyi yapabiliyor. Tam yüklü ticari araçlardaki devrilmelerin önemli kısmı, lastik basınçlarındaki sorundan kaynaklanıyor.
(Hürriyet Haber)
İlk kez 1990'lı yıllarda sadece üst sınıf otomobillerde kullanılmaya başlanan elektronik denge sistemi (ESP), araçların yolda kaymasından kaynaklanan kazaların yüzde 80'ini önleyip, hayat kurtarınca yaygınlaştı.
AVRUPA BİRLİĞİ ÖYLE DİYOR
Günümüzde satılan araçların çok büyük bölümünde kullanılan ABS ve ESP sistemleri, ülkemizde kasım ayından itibaren zorunlu hale geliyor. Avrupa Birliği uyum yasaları çerçevesinde binek otomobiller ve 1.3 tonun altındaki hafif ticari araçlarda zorunlu hale gelecek ESP dışında, aynı şekilde lastik basınç kontrol sistemi de standart donanıma eklenmek zorunda.
ESP ve lastik basınç kontrol sistemi ülkemiz pazarında satılan araçların önemli kısmında üst donanım paketlerinde sunuluyor. bugün için özellikle hafif ticari araçlarda isteğe bağlı olarak alınabilen ve pek tercih edilmeyen bu iki sistem zorunlu hale gelince en alt donanımda bile kullanılacak.
MALİYETİ 1.500 LİRA
ESP'yi standart donanıma eklemenin maliyeti ortalama bin TL'yi bulurken, lastik basınç kontrol sistemi içinse yaklaşık 500 TL ödemek gerekecek. Her iki güvenlik donanımının araç başına maliyeti ortalama satış fiyatının yaklaşık yüzde 3'ünü bulacak.
GÜVENLİ SÜRÜŞ LASTİKTE BAŞLIYOR
Standart hale getirilen lastik basınç kontrol sistemi, özellikle ticari araçlarda hayati önem taşıyor. Sürücü lastik basınçlarındaki azalmayı veya patlayan lastiği ekranında anında görüp, gerekli müdahaleyi yapabiliyor. Tam yüklü ticari araçlardaki devrilmelerin önemli kısmı, lastik basınçlarındaki sorundan kaynaklanıyor.
(Hürriyet Haber)
En son Admin tarafından Perş. Mayıs 08, 2014 1:55 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Admin- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/06/07
Mesaj Sayısı : 3201
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : Ankara
Otomobili : FORD MONDEO 2.0 GHİA
Geri: ESP tüm binek araçlarda zorunlu oluyor!
biz nasıl yapacağız onu ?
delmanicomio- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/04/12
Mesaj Sayısı : 626
Yaş : 31
Yaşadığı Şehir : Yalova
Otomobili : 92 Taunus GTS 2.0
Geri: ESP tüm binek araçlarda zorunlu oluyor!
Anlamakta zorluk çektiğim uygulamalar bunlar, alınmadığımız ve asla alınmayacağımız bir birliğin kurallarına tabi yaşamaya zorlanıyoruz...Sanki AB ülkelerinin tamamındaki araçlarda bu özellikler varmış ta bir Türkiye eksik kalmış...Sıfır ve yeni model araç satışını arttırıp bunu da dayatma yoluyla yapmak istiyorlar...ABS takılıbilir eski bir araca ama ESP ve Lastik Basınç Ölçer sistem nasıl takılacak? Ayrıca bu sisteme uygun lastikler daha pahalı satılmakta...Önce halkın alım gücünü arttırmaktansa alım gücüne göre araç kullanan halk kesimine otomobil zevkini kabusa çevirmek istiyorlar...İkinci bir nokta da şu ki; TÜV muayene sistemi de AB uyum süreci ile birlikte gelen bir sistem ve bu sisteme göre AB normlarına uygun muayene yapılıyor, madem AB normlarına göre muayene yapılıyor neden muayenede "bu araçta ESP ve lastik basınç ölçer sistem yok" şeklinde kusur olmuyor? Klasik araç sahipleri ne yapacak? Tamam güvenlik için güzel bir düşüncedir ama uygulanabilirliği havada kalmıştır...Hükümetler halkını düşünüyorlarsa eğer yurt dışındaki aynı model aracı üstüne yarı yarıya vergi koyup iki misli fiyata sattırmaktan vazgeçmelidir...İşte o zaman AB normları olduğu için değil, insanlar kendi güvenliklerini düşündüğü ve bu güvenliği satın almaya parası yettiği için yeni araç alacaklardır.
Admin- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/06/07
Mesaj Sayısı : 3201
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : Ankara
Otomobili : FORD MONDEO 2.0 GHİA
Geri: ESP tüm binek araçlarda zorunlu oluyor!
Bu kural bundan sonra üretilecek otomobiller için fazla üzülmenize gerek yok..
keremakçay- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Geri: ESP tüm binek araçlarda zorunlu oluyor!
Admin çok doğru söylüyorsun . Bende dün TÜV muayenesine girdim. ORada ağır kusur olarak birşey yazıldı. Bilmiyorum burdaki Taunuscu arakdaşların kaçına yazıldı bu diye merak ediyorum : "Benzin deposu sürtüyor." . Benzin deposunun kuşaklarında kauçuk (şamyel gibi malzeme ) olması gerekiyormuş. Varmı siznkilerde öyle birşey ? Ben söktüğümde öyle birşey göremedim diye hatırlıyorum. Kendim söktüm topladım arabayı. Nerden çıkarıyorlar anlamadım bunu. (Not: İzmirde 67 plaka olmanın verdiği yabancılıktan sanırım bu çifte standart.. )
TaunusGT- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 02/11/12
Mesaj Sayısı : 234
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : Zonguldak
Geri: ESP tüm binek araçlarda zorunlu oluyor!
Benim canıma minnet 1500 liraya esp sistemini montaj edeni bulsam bir dk durmam Ama bu sistem için öncelikle aracın abs fren sistemine sahip olması gerekiyor.
0M42- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/11/08
Mesaj Sayısı : 1290
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 2.3 AMG & Senator
Geri: ESP tüm binek araçlarda zorunlu oluyor!
Deponun orjinalinde kuşaklarda kauçuk falan yok,sadece deponun üzerinde 4 parça sert lastik gibi bir şey vardı.
YSF023- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 11/09/08
Mesaj Sayısı : 233
Yaş : 41
Yaşadığı Şehir : Elazığ
Otomobili : Fiat Marea HLX
Geri: ESP tüm binek araçlarda zorunlu oluyor!
Bizim TüvTürk müdür TüvTurk mudur neyse o aslında Tüv Nord. Kuzey Avrupa (Baltık ağırlıklı) şartlarına göre muayene yapıp bir sürü aracı far ayarından bıraktılar. Zamanla Türkiye'ye göre standartlar şekillendi.. Hâlâ daha yerine oturmuş değil. Tüv Nord, buranın Kuzey Kutbu olmadığını daha idrak edemeden araçlarımızı denetlemeye başladı. Hayır; madem kendi ölçülerimizi belirleyemiyoruz; bari bir İtalyan firması falan alsaydı bu denetim işini.
Olması gereken: Önce TSE standartları belirler (orası bir enstitü, yani araştırma kurumu) sonra o standartlara göre muayene yapacak firma bulunur. Bizde ihaleyi alan standardı belirler, millet mağdur olunca gevşetirler..
ESP konusunda Bakınız: Hidrolik direksiyon. Şimdi mesela Taunus'ta servo çalışmasa hiç sorun olmadan gider. Ancak hidrolik direksiyon her modelde standart olalı yıllar geçti. Güncel bir araçta devre dışı kalsa ne olacağı belli değil..
ESP gerçekten bir nimet.. Hem bizi koruyor, hem üreticiye daha özgür tasarım yapma imkanı sunuyor. Alan memnun, satan memnun. Ancak; satanı memnun eden bu tasarım özgürlüğünün kısıtlanması lazım. ESP devre dışı kaldığında aracın mekanik limitlerinin orijinalinde ESP olmayan araçtan daha iyi olması beklenemez. Aynı gövde ve motor seçeneğinde ESP opsiyonsa anca o kadar.. Çözüm: Üretim aşamasında araçlar ESP'siz de kontrol edilmeli. Prototipler; üzerine ABS, ESP, EBD gibi 3 harfli teçhizat takılmadan, yalın haliyle slalom ve fren testlerine sokulup onay almalı. Elektrohidrolik direksiyon varsa, sensörler olmadan veya çalışmadan pistlerde test edilmeli. Bunlar devre dışı kalmayacak sistemler değil. O göstergedeki sarı ışık var ya.. O sarı ışık yanarken de aracın düzgün gidebilmesi lazım. Allah korusun; araç pert olduktan sonra kim gelip arıza kodu alacak? Millet kaputun altında, o sıcakta çalışan silikon tabanlı işlemcilere güvenip virajlara yaslanıyor ya; düşündükçe tüylerim ürperiyor. Ben şimdiki hiç bir aracın mekanik limitlerinin yola uygun olduğuna inanmıyorum. İnsan hayatı gösterge panelindeki bir ışığa bağlı. O sarı ışık..
Olması gereken: Önce TSE standartları belirler (orası bir enstitü, yani araştırma kurumu) sonra o standartlara göre muayene yapacak firma bulunur. Bizde ihaleyi alan standardı belirler, millet mağdur olunca gevşetirler..
ESP konusunda Bakınız: Hidrolik direksiyon. Şimdi mesela Taunus'ta servo çalışmasa hiç sorun olmadan gider. Ancak hidrolik direksiyon her modelde standart olalı yıllar geçti. Güncel bir araçta devre dışı kalsa ne olacağı belli değil..
ESP gerçekten bir nimet.. Hem bizi koruyor, hem üreticiye daha özgür tasarım yapma imkanı sunuyor. Alan memnun, satan memnun. Ancak; satanı memnun eden bu tasarım özgürlüğünün kısıtlanması lazım. ESP devre dışı kaldığında aracın mekanik limitlerinin orijinalinde ESP olmayan araçtan daha iyi olması beklenemez. Aynı gövde ve motor seçeneğinde ESP opsiyonsa anca o kadar.. Çözüm: Üretim aşamasında araçlar ESP'siz de kontrol edilmeli. Prototipler; üzerine ABS, ESP, EBD gibi 3 harfli teçhizat takılmadan, yalın haliyle slalom ve fren testlerine sokulup onay almalı. Elektrohidrolik direksiyon varsa, sensörler olmadan veya çalışmadan pistlerde test edilmeli. Bunlar devre dışı kalmayacak sistemler değil. O göstergedeki sarı ışık var ya.. O sarı ışık yanarken de aracın düzgün gidebilmesi lazım. Allah korusun; araç pert olduktan sonra kim gelip arıza kodu alacak? Millet kaputun altında, o sıcakta çalışan silikon tabanlı işlemcilere güvenip virajlara yaslanıyor ya; düşündükçe tüylerim ürperiyor. Ben şimdiki hiç bir aracın mekanik limitlerinin yola uygun olduğuna inanmıyorum. İnsan hayatı gösterge panelindeki bir ışığa bağlı. O sarı ışık..
ilti- ADMİN
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 1765
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 1992 Ford Taunus GTS
Similar topics
» BEYİNLİ ARAÇLARDA KİLOMETRE DÜŞÜRME..AMAN DİKKAT!
» Gelecek yıl kış lastiği zorunlu hale geliyor...
» KIS LASTİGİ ZORUNLU OLUYOR. LASTİK TAVSİYELERİNİZ...
» Gelecek yıl kış lastiği zorunlu hale geliyor...
» KIS LASTİGİ ZORUNLU OLUYOR. LASTİK TAVSİYELERİNİZ...
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Nis. 28, 2023 10:22 pm tarafından fordju75
» Uzun zaman sonra forum' a bir ilk yapalım.
Çarş. Mart 15, 2023 3:04 pm tarafından fthpl
» Kaput İzalatörü
Perş. Ara. 03, 2020 6:23 am tarafından fthpl
» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
Ptsi Tem. 22, 2019 4:52 pm tarafından by_mek4
» avans hortum baglantılarını güncelleyelim
Cuma Tem. 19, 2019 4:24 am tarafından Jeep100
» 92 model gt bagaj kilidi
Paz Ekim 14, 2018 4:39 pm tarafından eroguls
» Tekrar selamlar :) Far değişimi
C.tesi Haz. 23, 2018 4:04 pm tarafından tolergul
» Marş basıyor çalışmıyor
C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan
» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan
» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist
» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber
» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron
» 92 GT otomatik jikle
Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft
» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel
» ön cama hava gelmiyor
Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan
» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci
» Yokuşta Bayılma
Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Tofaş radyator fan kullanan var mi
Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89
» 78 taunus koltuk
Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml
» Ford taunus çakmaklık
Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist
» Süratli giderken vonlama
Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan
» Lütfen yardımcı olur musunuz
Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz
» Devir saati düşme sorunu yardım
Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul
» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist
» tekleme
Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» Erzincan...
C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77
» Devir saati düşme sorunu yardım
C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo
» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi
» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel
» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy
» araba soğukken patırtılı çalışma
Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» proje fazlası 88 taunus gls
Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44
» Yıldım arkadaş
Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42
» granada zetec
Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen
» Swaymar Cologne V6
Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran
» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron
» Kalorifer petek iptali
Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul
» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist
» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti
» Subap ayarı tek soru.
Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul
» Silindir kapak contası yandı.
C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango
» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu
» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78
» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik
» Tamir ve Bakım Klavuzları
C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler
» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64
» arka stop lambası hk.
Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66
» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78
» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici
» yağ seviyesi sorunu
Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist
» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti
» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ
» 2000 sübab ayarı
Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca
» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunus kaporta aksamları
Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca
» Şaft askısı degisimi
Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca
» Motor yağ kapağı temizliği.
Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca
» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66
» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay
» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1976 model ford taunus
Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Fren & devir saati karmaşası
Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan
» Kurucular yardımcı olabilir mi?
Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli
» Direksiyon kutusu
Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza
» Weber Karbüratör Yardım
Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul
» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici
» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist
» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem
» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay
» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley
» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42
» orjinal sol stop
Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay
» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay
» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici
» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT
» corum mını buluşma03.04.2016
Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil
» taunus headers arıyorum
Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT
» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT
» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gt-Gts kalorifer kumandası
Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gösterge ışıkları
Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT
» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan
» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti
» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT
» araçda lpg de dahi benzin kokusu
Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay
» Disk koruma sacı ses yapıyor
Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran