NAVİGASYON
*ANASAYFA(Home)
*BLOG SİTEMİZ
*ÜYE OL (Register)
*FORUM İNDEX
*TEKNİK DANIŞMAN-Technic Advisor
*FORUM KULLANIMI (SSS)
*FORUM KURALLARI
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Upload Photos)
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Güncel Anlatım)
*BULUŞMALARIMIZ (Meetings)
*FACEBOOK GRUBUMUZ
*LPG SORUNLARI
*YOL DURUMU
*UZAKLIKLAR (İl-İlçe)
*HAVA DURUMU (Detaylı)
En son konular
Giriş yap
Kimler hatta?
Toplam 15 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 15 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 88 kişi Çarş. Ocak 19, 2011 2:53 pm tarihinde online oldu.
En çok konu başlayanlar
Admin | ||||
AYTAÇ | ||||
oğuzhan(efsane) | ||||
SİLENTHİLL | ||||
0M42 | ||||
KADO | ||||
delmanicomio | ||||
serkan | ||||
zeki19 | ||||
Başkan Yrd. |
En aktif konular
En bakılan konular
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user |
Ayın en aktif yollayıcıları
No user |
Arama
Hangi türlü daha fazla yakarım, beyin fırtınası :) 0-100 konusuna döndü
4 posters
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER :: MEKANİK VE TEKNİK BAZI BİLGİLER
1 sayfadaki 1 sayfası
Hangi türlü daha fazla yakarım, beyin fırtınası :) 0-100 konusuna döndü
Bugün indim aşağı motoru temizleyim diye can sıkıntısına,
aracım karbüratörlü,
o siyah hava çeken şeyi söktüm çıkardım eve yıkadım hava filtresini falan temizledim.
o mikseri takmadan geçirdim kardeşimi gazın başına ayağını sabitlettirdim 3000devirde,
sonra gaz ayarınla oynadım kısarsam 2300e kadar düşüyor açarsam 3400 civarına kadar çıkıyordu
ben de yine 3000 ayarına getirdim, eve geldim kurumuş olan mikseri aldım
kardeşimi oturttum ve yine ayağını 3000e sabitlettirdim, ve mikseri taktım devir birden gaz ayarını açmış gibi 3500e kadar çıktı
acaba dedim ayağımı oynadı, denedik yine aynı farklı devir denedik 2500de aynı oynama var
şimdi ben bu mikser takılı iken daha çok mu yakarım daha az mı ?
referans devrimiz 3000 olsun
miksersiz 3000 devir için ayağmı 10 birim basacaksam, mikserli 8 birim basacağım,
diğer yaklaşımım ise;
ayağım 10 birimde 3bin devir yapıyorsa mikserli ile gaz ayar açılmış gibi 3500 devir yaptırıyor
mikseri takınca aynı gazla mı 3500 devir yapıyorum yoksa o birimdeki devir 3500 devir olduğu için 3500 devirlik gaz mı gelir
umarım anlatabilmişimdir
aracım karbüratörlü,
o siyah hava çeken şeyi söktüm çıkardım eve yıkadım hava filtresini falan temizledim.
o mikseri takmadan geçirdim kardeşimi gazın başına ayağını sabitlettirdim 3000devirde,
sonra gaz ayarınla oynadım kısarsam 2300e kadar düşüyor açarsam 3400 civarına kadar çıkıyordu
ben de yine 3000 ayarına getirdim, eve geldim kurumuş olan mikseri aldım
kardeşimi oturttum ve yine ayağını 3000e sabitlettirdim, ve mikseri taktım devir birden gaz ayarını açmış gibi 3500e kadar çıktı
acaba dedim ayağımı oynadı, denedik yine aynı farklı devir denedik 2500de aynı oynama var
şimdi ben bu mikser takılı iken daha çok mu yakarım daha az mı ?
referans devrimiz 3000 olsun
miksersiz 3000 devir için ayağmı 10 birim basacaksam, mikserli 8 birim basacağım,
diğer yaklaşımım ise;
ayağım 10 birimde 3bin devir yapıyorsa mikserli ile gaz ayar açılmış gibi 3500 devir yaptırıyor
mikseri takınca aynı gazla mı 3500 devir yapıyorum yoksa o birimdeki devir 3500 devir olduğu için 3500 devirlik gaz mı gelir
umarım anlatabilmişimdir
En son delmanicomio tarafından Paz Ağus. 25, 2013 2:59 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
delmanicomio- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/04/12
Mesaj Sayısı : 626
Yaş : 31
Yaşadığı Şehir : Yalova
Otomobili : 92 Taunus GTS 2.0
Geri: Hangi türlü daha fazla yakarım, beyin fırtınası :) 0-100 konusuna döndü
Kendini bu şekilde boşuna yorma...
Kulaktan ayar yapmak için en azından 10 senelik usta olman lazım... Tabii referanslarıda zamanında düzgün almış olman lazım...
Ben çok iddalı usta gördüm sanayide. Kulaktan ayarlıyorum deyip sürekli zenginde kalan...
Kanımca aracından Motor rektefiye ve veya baskı balata sorunu var. Bunlardan emin olmadan üç birim sağa 4 birim sola istediğin kadar ayarla. Araban çok yakar.
LPG de ayarı, 15.5 e göre ayarlarsın (yani 15.5 birim havaya 1 birim yakıt) bunuda cihazla yaparsın.
16.5 e kadar fakirleştirip tasarruf imkanı var bununda üstünde kısarsan yakıt ters orantılı artıyor.
Yakıta etki eden en büyük faktör sürücünün kullanma tekniğidir...
Kulaktan ayar yapmak için en azından 10 senelik usta olman lazım... Tabii referanslarıda zamanında düzgün almış olman lazım...
Ben çok iddalı usta gördüm sanayide. Kulaktan ayarlıyorum deyip sürekli zenginde kalan...
Kanımca aracından Motor rektefiye ve veya baskı balata sorunu var. Bunlardan emin olmadan üç birim sağa 4 birim sola istediğin kadar ayarla. Araban çok yakar.
LPG de ayarı, 15.5 e göre ayarlarsın (yani 15.5 birim havaya 1 birim yakıt) bunuda cihazla yaparsın.
16.5 e kadar fakirleştirip tasarruf imkanı var bununda üstünde kısarsan yakıt ters orantılı artıyor.
Yakıta etki eden en büyük faktör sürücünün kullanma tekniğidir...
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: Hangi türlü daha fazla yakarım, beyin fırtınası :) 0-100 konusuna döndü
hocam açıklaman için çok sağol ama benim öğrenmek istedğim cevap bu değildi, gaz ayarını bir kenara bırakaraktan
basit bir şekilde ayak aynı ayar gazdayken kara kapak takılı(bant vs. yok) 3500(örnek veriyorum) devir yapıyor kapaksız 3000 devir yapıyor
bunun nedeni nedir, mikser takılı olduğunda mı olmadığında mı daha çok yakarım
sonuçta aynı gazda 500 devirlik bir fark oluyor
basit bir şekilde ayak aynı ayar gazdayken kara kapak takılı(bant vs. yok) 3500(örnek veriyorum) devir yapıyor kapaksız 3000 devir yapıyor
bunun nedeni nedir, mikser takılı olduğunda mı olmadığında mı daha çok yakarım
sonuçta aynı gazda 500 devirlik bir fark oluyor
delmanicomio- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/04/12
Mesaj Sayısı : 626
Yaş : 31
Yaşadığı Şehir : Yalova
Otomobili : 92 Taunus GTS 2.0
Geri: Hangi türlü daha fazla yakarım, beyin fırtınası :) 0-100 konusuna döndü
Ya gazdan farkediyor yada kapaktan kaynaklanıyor. Odalarda yanan gaz oranı değiştikte güç etkilenir. 500 devirlik fark yanma kalitesindenden kaynaklanıyordur tahminim. en iyi oran 15.1 olması lazım.
sayiweb- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 08/01/13
Mesaj Sayısı : 416
Yaş : 42
Yaşadığı Şehir : Elazığ
Otomobili : 78 Taunus 1.6 L
Geri: Hangi türlü daha fazla yakarım, beyin fırtınası :) 0-100 konusuna döndü
evde hava filtresine kompresör ile hava tutunca içeri geçen hava yarı yarıya azalıyordu
örnek olarak kompesörden 4 birim hava çıkıyorsa filtreden sonra 2.5 birim hava kalıyordu
hava kabı yokken heralde çok daha fazla çekiyor lpg de havayı sevmez
filtreli kabı takınca da hava birim oranı düşüyor daha sağlıklı yanıyor diye tahmin ediyorum
örnek olarak kompesörden 4 birim hava çıkıyorsa filtreden sonra 2.5 birim hava kalıyordu
hava kabı yokken heralde çok daha fazla çekiyor lpg de havayı sevmez
filtreli kabı takınca da hava birim oranı düşüyor daha sağlıklı yanıyor diye tahmin ediyorum
delmanicomio- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/04/12
Mesaj Sayısı : 626
Yaş : 31
Yaşadığı Şehir : Yalova
Otomobili : 92 Taunus GTS 2.0
Geri: Hangi türlü daha fazla yakarım, beyin fırtınası :) 0-100 konusuna döndü
Hayır, tamamen sana öyle geliyor.
LPG havayı sevmez diye bir şey yoktur. Dediğim gibi LPG de ideal yanma 15.5 birim havaya 1 birim lpg dir. Kısaca sen motora ne kadar hava verirsen o kadar çok yakıt vermen gerekir. Eğer verdiğin havaya uygun oranda yakıt gönderemez isen motor fakire düşer.
Ustaların girişleri bantlamasının sebebi. Ellerinde cihaz olmaması artı, lpg regülatör çalışma prensibini öğrenmemeleri. LPG regülatörleri motor vakumu ile çalışır. Eğer mikserin çok büyükse veya karbüratörde kaçak varsa. Motor vakumu regülatöre yeteri kadar gitmez, regülatörde daha az lpg üretir böylece motor daha salak çalışır. Rölanti motor vakumunun en az olduğu durumdur bu yüzden lpg kafaları üzerinde ufak sarı vidalar vardır bunlar vakumdan bağımsız sabit lpg üretirler.
Lakin bizim ustalar sarı vidayı açmak yerine motorun ağzını bantlamayı tercih ederler. Çünkü biri onlara sarı vidayı açarsan yakıt artar demiştir.
Senin araçtaki devir farkı fakir yakıttan kaynaklanıyor. Eğer ana gaz ayar vidasını açmak sorunu çözmüyorsa vakum kaçağın vardır. Önce onu yaptırt.
Gaz ayarı cihazla yapılır. Cihaz olmadan sadece tahmin edersiniz...
LPG havayı sevmez diye bir şey yoktur. Dediğim gibi LPG de ideal yanma 15.5 birim havaya 1 birim lpg dir. Kısaca sen motora ne kadar hava verirsen o kadar çok yakıt vermen gerekir. Eğer verdiğin havaya uygun oranda yakıt gönderemez isen motor fakire düşer.
Ustaların girişleri bantlamasının sebebi. Ellerinde cihaz olmaması artı, lpg regülatör çalışma prensibini öğrenmemeleri. LPG regülatörleri motor vakumu ile çalışır. Eğer mikserin çok büyükse veya karbüratörde kaçak varsa. Motor vakumu regülatöre yeteri kadar gitmez, regülatörde daha az lpg üretir böylece motor daha salak çalışır. Rölanti motor vakumunun en az olduğu durumdur bu yüzden lpg kafaları üzerinde ufak sarı vidalar vardır bunlar vakumdan bağımsız sabit lpg üretirler.
Lakin bizim ustalar sarı vidayı açmak yerine motorun ağzını bantlamayı tercih ederler. Çünkü biri onlara sarı vidayı açarsan yakıt artar demiştir.
Senin araçtaki devir farkı fakir yakıttan kaynaklanıyor. Eğer ana gaz ayar vidasını açmak sorunu çözmüyorsa vakum kaçağın vardır. Önce onu yaptırt.
Gaz ayarı cihazla yapılır. Cihaz olmadan sadece tahmin edersiniz...
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: Hangi türlü daha fazla yakarım, beyin fırtınası :) 0-100 konusuna döndü
vakum kaçağı karbüratör taraında olan kaçak mı ?
kaçak olduğunu sanmıyorum havayı girişini kapatırsan yada az aralık bırakırsan motor stop ediyor.
daha önceleri de söylemiştim bantsız ayar yapan usta yok mu diye, kime gittiysen kesti bardağı yapıştırdı bantı
ama deneye dene öğrendim bazı şeyleri şu an hava girişi bantsız arabam da gayet güzel gidiyor
neyse sorun bu değildi, o sarı vida dediğiniz rölanti için değil mi ?
motor zangır zangır titrediğinde rölantide o sarı vida ile oynuyorum titremenin en aza indiği yerde(1000devir) bırakıyorum
yanlış anlamayın sakın beni bir ustalık birşey kesinlikle ifade etmiyorum sadece yaptığım şeyleri sizin tecrübeleriniz ile yorumluyorum
kaçak olduğunu sanmıyorum havayı girişini kapatırsan yada az aralık bırakırsan motor stop ediyor.
daha önceleri de söylemiştim bantsız ayar yapan usta yok mu diye, kime gittiysen kesti bardağı yapıştırdı bantı
ama deneye dene öğrendim bazı şeyleri şu an hava girişi bantsız arabam da gayet güzel gidiyor
neyse sorun bu değildi, o sarı vida dediğiniz rölanti için değil mi ?
motor zangır zangır titrediğinde rölantide o sarı vida ile oynuyorum titremenin en aza indiği yerde(1000devir) bırakıyorum
yanlış anlamayın sakın beni bir ustalık birşey kesinlikle ifade etmiyorum sadece yaptığım şeyleri sizin tecrübeleriniz ile yorumluyorum
delmanicomio- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/04/12
Mesaj Sayısı : 626
Yaş : 31
Yaşadığı Şehir : Yalova
Otomobili : 92 Taunus GTS 2.0
Geri: Hangi türlü daha fazla yakarım, beyin fırtınası :) 0-100 konusuna döndü
Estafurullah,
Doğrusunu yapıyorsun. Rölanti için geçerli olan odur...
Lakin sorun şurada...
Gaz halindeki yakıtlar. Sıvı haldeki yakıtların aksine. çok geniş bir ayar aralığında çalışabilir.
Siz aracı 1000 devire göre ayarlarsınız. belki araç zenginde kalmıştır. Gaza basarın canavar gibi 5500 çevirisin ama araba zengindedir.
İşte o zaman da, aracın düzgün çalışssada yakıt artar. Motorun sesinden tam olarak yakıt ayarını anlayamazsınız. LPG benzin gibi değil. Zenginde veya fakirde de gayet düzgün çalışır...
Bu yüzden aracı her zaman bilgisayarlı ortamda ayarlayın...
Doğrusunu yapıyorsun. Rölanti için geçerli olan odur...
Lakin sorun şurada...
Gaz halindeki yakıtlar. Sıvı haldeki yakıtların aksine. çok geniş bir ayar aralığında çalışabilir.
Siz aracı 1000 devire göre ayarlarsınız. belki araç zenginde kalmıştır. Gaza basarın canavar gibi 5500 çevirisin ama araba zengindedir.
İşte o zaman da, aracın düzgün çalışssada yakıt artar. Motorun sesinden tam olarak yakıt ayarını anlayamazsınız. LPG benzin gibi değil. Zenginde veya fakirde de gayet düzgün çalışır...
Bu yüzden aracı her zaman bilgisayarlı ortamda ayarlayın...
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: Hangi türlü daha fazla yakarım, beyin fırtınası :) 0-100 konusuna döndü
hocam öncelikle verdiğiniz cevaplar ve ilginiz için gerçekten çok teşekkür ederim.
zengin yada fakir karışımın arabaya ne gibi zararı yada faydası var ?
bunu en kısa yöntemle nasıl anlayabiliriz, yokuşlarda bayılıyorsa fakir karışımdadır gibisinder bir önerme yapabilir misiniz ?
bizim yalovanın sanayisini çok gezdim, 3-4 tane lpg ci var
2 tanesi direkt yalandan egzosta şeyi sokup bant çekti
bir tanesi karbüratörlü arabaya egzost şeyi olmaz diyerekten kulakla ayar yaptı bantsız.
ben de ondan gördüm ayar nasıl yapılıyor kendim yapıyorum deniyorum
gaz vanası tam ortada,
dediğim gibi kardeşimi geçirdim gazın başına ayağını sabitlettirdim vana full açık devir 3450 falan çok kısarsan neredeyse sonuna kadar 2500 civarına düşüyor, ben tam ortada 3000civarında bırakıyorum
arabama da park halinde çarptılar bu arada gezemiyorum,
geçen bir 0-100 deneyim dedim 17sn çıktı
zengin yada fakir karışımın arabaya ne gibi zararı yada faydası var ?
bunu en kısa yöntemle nasıl anlayabiliriz, yokuşlarda bayılıyorsa fakir karışımdadır gibisinder bir önerme yapabilir misiniz ?
bizim yalovanın sanayisini çok gezdim, 3-4 tane lpg ci var
2 tanesi direkt yalandan egzosta şeyi sokup bant çekti
bir tanesi karbüratörlü arabaya egzost şeyi olmaz diyerekten kulakla ayar yaptı bantsız.
ben de ondan gördüm ayar nasıl yapılıyor kendim yapıyorum deniyorum
gaz vanası tam ortada,
dediğim gibi kardeşimi geçirdim gazın başına ayağını sabitlettirdim vana full açık devir 3450 falan çok kısarsan neredeyse sonuna kadar 2500 civarına düşüyor, ben tam ortada 3000civarında bırakıyorum
arabama da park halinde çarptılar bu arada gezemiyorum,
geçen bir 0-100 deneyim dedim 17sn çıktı
delmanicomio- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/04/12
Mesaj Sayısı : 626
Yaş : 31
Yaşadığı Şehir : Yalova
Otomobili : 92 Taunus GTS 2.0
Geri: Hangi türlü daha fazla yakarım, beyin fırtınası :) 0-100 konusuna döndü
17 bizim ara balar için iyi değilmi??
yekiz- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 03/07/12
Mesaj Sayısı : 549
Yaş : 42
Yaşadığı Şehir : izmir
Otomobili : ford taunus 1972 coupe MK1
Geri: Hangi türlü daha fazla yakarım, beyin fırtınası :) 0-100 konusuna döndü
bilmiyorum ben de, iyi mi ?
2.0 116 hp(gerçi tekerlere ne kadarı geliyor) 13falan beklerdim en azından
80den sonra 2 saat bekle 100 olsun diye
2.0 116 hp(gerçi tekerlere ne kadarı geliyor) 13falan beklerdim en azından
80den sonra 2 saat bekle 100 olsun diye
delmanicomio- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/04/12
Mesaj Sayısı : 626
Yaş : 31
Yaşadığı Şehir : Yalova
Otomobili : 92 Taunus GTS 2.0
Geri: Hangi türlü daha fazla yakarım, beyin fırtınası :) 0-100 konusuna döndü
O zamanki ford fabrika verilerinin biraz abartılı olduğunu düşünüyorum...
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: Hangi türlü daha fazla yakarım, beyin fırtınası :) 0-100 konusuna döndü
yani abiler sorun benim arabada değil dimi ?
sizlerin değerleri nedir,
benzinde de gazda da sonuç aynı en fazla 1saniye oynuyordur
ilk vites 42
ikinci vites 80
3e atıyorum bir daha bekle 100 olsun diye, 5500 devir gibi vites değiştiriyorum, 3e geçince devir 4200 civarları ama yine seri hızlanmıyor
dediğim gibi 10saniyede mermi gibi gibi gitsin değil amacım, ama 17-18 saniye de çok be usta, bakıyorum adamlar diyor son hız 190 gördüm 10 dakika da çıkmıştır heralde eğimli uzun yolda
sizlerin değerleri nedir,
benzinde de gazda da sonuç aynı en fazla 1saniye oynuyordur
ilk vites 42
ikinci vites 80
3e atıyorum bir daha bekle 100 olsun diye, 5500 devir gibi vites değiştiriyorum, 3e geçince devir 4200 civarları ama yine seri hızlanmıyor
dediğim gibi 10saniyede mermi gibi gibi gitsin değil amacım, ama 17-18 saniye de çok be usta, bakıyorum adamlar diyor son hız 190 gördüm 10 dakika da çıkmıştır heralde eğimli uzun yolda
delmanicomio- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/04/12
Mesaj Sayısı : 626
Yaş : 31
Yaşadığı Şehir : Yalova
Otomobili : 92 Taunus GTS 2.0
Geri: Hangi türlü daha fazla yakarım, beyin fırtınası :) 0-100 konusuna döndü
Vites vites hesaplanmaz. Muhtemelen senin araçla benim aracın vites bazlı süratleri aynıdır.
(rakkamlar uydurma)
Lakin sen 1. vitesi 5 sn de bitiriyorsan (6000 dd) ben 4.5 sn de bitiriyorumdur.
Benim arabada fazladan 2 piston 800 cc ve en önemlisi 38 lik weber var. Ayarı vs si düzgün.
Ha sen arabana 38 lik weber. port polish kapak, egzantrik mili takarsan ozaman 1. vitesi 4.0 sn de bitirebilirsin.
Bu 2013 ford mustang v8 in şanzuman difransiyel oranı ve sürat bilgisi
TOplam vites
6
Vites oranları:
I 3.66 (12.99)
II 2.43 (8.63)
III 1.69 (6)
IV 1.32 (4.69)
V 1 (3.55)
VI 0.65 (2.31)
Hız kapasitesi
(Teorik maximum hız):(km/h/mph)
I: 70 / 44
II: 106 / 66
III: 152 / 94
IV: 195 / 121
V: 257 / 160
VI: 396 / 246
1000 devirde yapılan hız: (km/h/mph)
I: 10 / 6.2
II: 15.1 / 9.4
III: 21.7 / 13.5
IV: 27.8 / 17.3
V: 36.8 / 22.9
VI: 56.5 / 35.1
Bunlarda 77 taunus 4 ilerinin değerleri
Toplam vites:
4
Vites oranları::
I 3.651 (13.69)
II 1.968 (7.38)
III 1.368 (5.13)
IV 1 (3.75)
Hız kapasitesi
(Teorik maximum hız):(km/h/mph)
I: 47 / 29
II: 87 / 54
III: 126 / 78
IV: 172 / 107
1000 devir sürati: (km/h/mph)
I: 8.1 / 5
II: 15 / 9.3
III: 21.6 / 13.4
IV: 29.6 / 18.4
Mustang in difransiyeli 3.55
Taunusun difrasiyeli 3.75
Vites oranları benzer olsada, mustang daki motor çok güçlü, bu yüzden daha küçük difransiyel oranı var. 1000 (mustang 5. vites taunus 4. vites) devir hızlarına bakarsanız difransyel farkınıda görürsünüz.
Özetle motorun işi vitesleri bitirmek, ne kadar kuvvetli motor o kadar çabuk biten vites. Hangi viteste ne kadar sürat olacağı vites oranının işi.
Senin arabanda iyi usta sorunu var. Ya kendi kendinin ustası olacaksın zaman içinde yada iyi bir usta bulacaksın.
(rakkamlar uydurma)
Lakin sen 1. vitesi 5 sn de bitiriyorsan (6000 dd) ben 4.5 sn de bitiriyorumdur.
Benim arabada fazladan 2 piston 800 cc ve en önemlisi 38 lik weber var. Ayarı vs si düzgün.
Ha sen arabana 38 lik weber. port polish kapak, egzantrik mili takarsan ozaman 1. vitesi 4.0 sn de bitirebilirsin.
Bu 2013 ford mustang v8 in şanzuman difransiyel oranı ve sürat bilgisi
TOplam vites
6
Vites oranları:
I 3.66 (12.99)
II 2.43 (8.63)
III 1.69 (6)
IV 1.32 (4.69)
V 1 (3.55)
VI 0.65 (2.31)
Hız kapasitesi
(Teorik maximum hız):(km/h/mph)
I: 70 / 44
II: 106 / 66
III: 152 / 94
IV: 195 / 121
V: 257 / 160
VI: 396 / 246
1000 devirde yapılan hız: (km/h/mph)
I: 10 / 6.2
II: 15.1 / 9.4
III: 21.7 / 13.5
IV: 27.8 / 17.3
V: 36.8 / 22.9
VI: 56.5 / 35.1
Bunlarda 77 taunus 4 ilerinin değerleri
Toplam vites:
4
Vites oranları::
I 3.651 (13.69)
II 1.968 (7.38)
III 1.368 (5.13)
IV 1 (3.75)
Hız kapasitesi
(Teorik maximum hız):(km/h/mph)
I: 47 / 29
II: 87 / 54
III: 126 / 78
IV: 172 / 107
1000 devir sürati: (km/h/mph)
I: 8.1 / 5
II: 15 / 9.3
III: 21.6 / 13.4
IV: 29.6 / 18.4
Mustang in difransiyeli 3.55
Taunusun difrasiyeli 3.75
Vites oranları benzer olsada, mustang daki motor çok güçlü, bu yüzden daha küçük difransiyel oranı var. 1000 (mustang 5. vites taunus 4. vites) devir hızlarına bakarsanız difransyel farkınıda görürsünüz.
Özetle motorun işi vitesleri bitirmek, ne kadar kuvvetli motor o kadar çabuk biten vites. Hangi viteste ne kadar sürat olacağı vites oranının işi.
Senin arabanda iyi usta sorunu var. Ya kendi kendinin ustası olacaksın zaman içinde yada iyi bir usta bulacaksın.
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: Hangi türlü daha fazla yakarım, beyin fırtınası :) 0-100 konusuna döndü
aynen 4. viteste bunları bıraksak taunus daha hızlı gidecek 1000devirde
100km hız benim 3. vitese denk geliyor ondan sonrada bir yavaşlık oluyor, bir video çekip koyacağım yakın zamanda
hocam sizde ve diğer kullanıcılarda verilerini paylaşırsa daha sağlıklı olur, dur hatta akşam videoyu yükleyince ben yeni konu açayım
100km hız benim 3. vitese denk geliyor ondan sonrada bir yavaşlık oluyor, bir video çekip koyacağım yakın zamanda
hocam sizde ve diğer kullanıcılarda verilerini paylaşırsa daha sağlıklı olur, dur hatta akşam videoyu yükleyince ben yeni konu açayım
delmanicomio- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/04/12
Mesaj Sayısı : 626
Yaş : 31
Yaşadığı Şehir : Yalova
Otomobili : 92 Taunus GTS 2.0
Similar topics
» hangi marka beyin daha iyi
» En fazla araba hangi ilimizde?
» hangi şanzuman daha iyiii??
» ford taunus mu daha iyi şahin mi daha iyi arasındaki farklar nelerdir.
» Amortisör,hangi marka, hangi modeli?
» En fazla araba hangi ilimizde?
» hangi şanzuman daha iyiii??
» ford taunus mu daha iyi şahin mi daha iyi arasındaki farklar nelerdir.
» Amortisör,hangi marka, hangi modeli?
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER :: MEKANİK VE TEKNİK BAZI BİLGİLER
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Nis. 28, 2023 10:22 pm tarafından fordju75
» Uzun zaman sonra forum' a bir ilk yapalım.
Çarş. Mart 15, 2023 3:04 pm tarafından fthpl
» Kaput İzalatörü
Perş. Ara. 03, 2020 6:23 am tarafından fthpl
» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
Ptsi Tem. 22, 2019 4:52 pm tarafından by_mek4
» avans hortum baglantılarını güncelleyelim
Cuma Tem. 19, 2019 4:24 am tarafından Jeep100
» 92 model gt bagaj kilidi
Paz Ekim 14, 2018 4:39 pm tarafından eroguls
» Tekrar selamlar :) Far değişimi
C.tesi Haz. 23, 2018 4:04 pm tarafından tolergul
» Marş basıyor çalışmıyor
C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan
» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan
» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist
» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber
» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron
» 92 GT otomatik jikle
Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft
» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel
» ön cama hava gelmiyor
Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan
» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci
» Yokuşta Bayılma
Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Tofaş radyator fan kullanan var mi
Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89
» 78 taunus koltuk
Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml
» Ford taunus çakmaklık
Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist
» Süratli giderken vonlama
Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan
» Lütfen yardımcı olur musunuz
Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz
» Devir saati düşme sorunu yardım
Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul
» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist
» tekleme
Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» Erzincan...
C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77
» Devir saati düşme sorunu yardım
C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo
» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi
» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel
» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy
» araba soğukken patırtılı çalışma
Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» proje fazlası 88 taunus gls
Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44
» Yıldım arkadaş
Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42
» granada zetec
Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen
» Swaymar Cologne V6
Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran
» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron
» Kalorifer petek iptali
Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul
» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist
» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti
» Subap ayarı tek soru.
Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul
» Silindir kapak contası yandı.
C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango
» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu
» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78
» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik
» Tamir ve Bakım Klavuzları
C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler
» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64
» arka stop lambası hk.
Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66
» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78
» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici
» yağ seviyesi sorunu
Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist
» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti
» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ
» 2000 sübab ayarı
Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca
» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunus kaporta aksamları
Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca
» Şaft askısı degisimi
Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca
» Motor yağ kapağı temizliği.
Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca
» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66
» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay
» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1976 model ford taunus
Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Fren & devir saati karmaşası
Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan
» Kurucular yardımcı olabilir mi?
Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli
» Direksiyon kutusu
Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza
» Weber Karbüratör Yardım
Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul
» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici
» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist
» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem
» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay
» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley
» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42
» orjinal sol stop
Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay
» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay
» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici
» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT
» corum mını buluşma03.04.2016
Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil
» taunus headers arıyorum
Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT
» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT
» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gt-Gts kalorifer kumandası
Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gösterge ışıkları
Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT
» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan
» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti
» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT
» araçda lpg de dahi benzin kokusu
Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay
» Disk koruma sacı ses yapıyor
Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran