NAVİGASYON
*ANASAYFA(Home)
*BLOG SİTEMİZ
*ÜYE OL (Register)
*FORUM İNDEX
*TEKNİK DANIŞMAN-Technic Advisor
*FORUM KULLANIMI (SSS)
*FORUM KURALLARI
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Upload Photos)
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Güncel Anlatım)
*BULUŞMALARIMIZ (Meetings)
*FACEBOOK GRUBUMUZ
*LPG SORUNLARI
*YOL DURUMU
*UZAKLIKLAR (İl-İlçe)
*HAVA DURUMU (Detaylı)
En son konular
Giriş yap
Kimler hatta?
Toplam 6 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 6 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 88 kişi Çarş. Ocak 19, 2011 2:53 pm tarihinde online oldu.
En çok konu başlayanlar
Admin | ||||
AYTAÇ | ||||
oğuzhan(efsane) | ||||
SİLENTHİLL | ||||
0M42 | ||||
KADO | ||||
delmanicomio | ||||
serkan | ||||
zeki19 | ||||
Başkan Yrd. |
En aktif konular
En bakılan konular
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user |
Ayın en aktif yollayıcıları
No user |
Arama
Motor sıcakken zor çalışıyor ?
+3
Sancar Saran
falco911
0M42
7 posters
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER
2 sayfadaki 2 sayfası
2 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Geri: Motor sıcakken zor çalışıyor ?
şimdi bizim kullandığımız standart bujiler yüksek frekansa tepkisi zayıf yani devir artığında 10 defa çaktıramayız ama iridyum buji bu iş için elverişli.1 den fazla ateşleme istiyorsan bu bujileri kulanmalısın. bobinide daha farklı tasarlıycam bizdeki bobine distiribütörden üretilen 12 voltluk kare dalga giriyor 5 kv (değeri tam bilmiyorum ) gibi bir ateşleme voltajı çıkıyor.ben kare dalgayı 12 dede 24 36 yada 50 volt üretirsem vede bunu elektronik olarak yaparsam hatta distiribütörde tek 1 defa kare dalga gelir ben bunu 10 a çıkartırsam yada o 1 defa olan çakmanın süresini uzatırsam nolur.?? kaliteli yanma= performans=tork= daha az yakıt= dah temiz yağ= daha az bakım masrafı ))
yekiz- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 03/07/12
Mesaj Sayısı : 549
Yaş : 42
Yaşadığı Şehir : izmir
Otomobili : ford taunus 1972 coupe MK1
Geri: Motor sıcakken zor çalışıyor ?
Valla açık konuşayım tam olarak anlayamadığım için kafama pek yatmadı sanırım.
Ayrıca yüksek devirde oluşan buji gerilimi kaybı bujiden değil de bobinden kaynaklanıyor bobin artık o kadar hızlı tabiri caiz ise şarj deşarj olayına giremediği için.
Ve son olarak 1 den fazla ateşleme ne demek oluyor ? yani peşpeşe 1,2,3 kıvılcımmı çakacak buji ? Bu şekilde ard arda daha çok çalışacak heleki yüksek gerilimde çalışacak bujiye ne elektrot dayanır nede tırnak ne kadar iridyum olursa olsun ömrü inanılmaz kısa olur bence.
Ayrıca yüksek devirde oluşan buji gerilimi kaybı bujiden değil de bobinden kaynaklanıyor bobin artık o kadar hızlı tabiri caiz ise şarj deşarj olayına giremediği için.
Ve son olarak 1 den fazla ateşleme ne demek oluyor ? yani peşpeşe 1,2,3 kıvılcımmı çakacak buji ? Bu şekilde ard arda daha çok çalışacak heleki yüksek gerilimde çalışacak bujiye ne elektrot dayanır nede tırnak ne kadar iridyum olursa olsun ömrü inanılmaz kısa olur bence.
0M42- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/11/08
Mesaj Sayısı : 1290
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 2.3 AMG & Senator
Geri: Motor sıcakken zor çalışıyor ?
1 cisi voltajın düşme sebebi bobin değil osilatörün içinde bulunan kondansatörün tam dolup boşalmamasından kaynaklanıyor. distiribütörün içindeki kondansatör büyük kapasiteli.yüksek devirde tam dolmadığı için bobini tam olarak süremiyor.bu bobiden değil distiribütörün içindeki mekanik osilatörden kaynaklanıyor.
iridyum buji saniyede 10 000 kez kıvılcım çıkarabilecek şekilde dizayn edilmiştir yani rahat ol hiç bişi olmaz ayrıca 20 kv üzerinde daha performanslıdır.
eğer dediğin gibi olsaydı yarış motoru sahipleri 15000 20000 devir çeviren motorlarına bu bujileri koymazdı...
iridyum buji saniyede 10 000 kez kıvılcım çıkarabilecek şekilde dizayn edilmiştir yani rahat ol hiç bişi olmaz ayrıca 20 kv üzerinde daha performanslıdır.
eğer dediğin gibi olsaydı yarış motoru sahipleri 15000 20000 devir çeviren motorlarına bu bujileri koymazdı...
yekiz- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 03/07/12
Mesaj Sayısı : 549
Yaş : 42
Yaşadığı Şehir : izmir
Otomobili : ford taunus 1972 coupe MK1
Geri: Motor sıcakken zor çalışıyor ?
Voltajın düşme sebebini kondansatöre, sanayi dilinde meksefe ye bağlıyorsanız o halde elektronik ateşleme distribütörlerde de yüksek devirlerde voltajda düşme oluyor bu neden oluyor peki ? Bildiğiniz üzere elektronik ateşleme distribütörlerde meksefe yani kondansatör yoktur.
Meksefenin neden var olduğunu biliyormusunuz ? Platin distribütör kamı üzerindeki 4 köşe bir bölümden hareketini alır bu dört kenarın her köşesi platini açar yani bobine giden voltajı keser düz kenara geldiğinde ise platin kapanır bobin tetiklenir.
Meksefenin var olma nedenide motor yüksek devirlerde iken platin çok çok hızlı açılıp kapanmaya başladığı için bir zaman sonra iki meme nin buluşma süresi yetersiz kalır bobine giden tetikleme voltajı düşer ve bu aşamada bobinde yeterli voltajı üretip bujilere gönderemez.Meksefenin görevi burada başlar platin her kapandığında platin üzerinden geçen voltajı kendinde depolar ve motor devri yükseldiğinde platin üzerindeki voltajda düşüş başladığında hemen üzerindeki voltaj ile platine destek çıkar platindeki açığı kapatır.Bu yüzden bobin tetikleme voltajında kayıp yaşanmaz.
Tekrar diyorum yüksek devirlerdeki gerilim kaybı bobinden kaynaklanıyor.
Ayrıca ben bir bujinin saniyede 10.000 kıvılcım çıkarmasına imkansız gözüyle bakıyorum.Saniyede 10.000 kıvılcım bildiğimiz "ark" a neden olur dediğim gibi bune ne elektrot nede tırnak dayanır bende siz her yazılana inanmayın.Zaten iridyum bujilerde sadece orta elektrot iridyum malzemeden bilginize.
Verdiğiniz yarış motoru sahipleri örneğinide açıklayayım neden iridyum buji seçiyorlar ? Çünkü normal bujilere göre daha uzun ömürlüler çünkü sizde diyorsunuz 15 - 20.000 devir çeviriyorlar.Ama bu demek değil saniyede 10.000 volt.
Meksefenin neden var olduğunu biliyormusunuz ? Platin distribütör kamı üzerindeki 4 köşe bir bölümden hareketini alır bu dört kenarın her köşesi platini açar yani bobine giden voltajı keser düz kenara geldiğinde ise platin kapanır bobin tetiklenir.
Meksefenin var olma nedenide motor yüksek devirlerde iken platin çok çok hızlı açılıp kapanmaya başladığı için bir zaman sonra iki meme nin buluşma süresi yetersiz kalır bobine giden tetikleme voltajı düşer ve bu aşamada bobinde yeterli voltajı üretip bujilere gönderemez.Meksefenin görevi burada başlar platin her kapandığında platin üzerinden geçen voltajı kendinde depolar ve motor devri yükseldiğinde platin üzerindeki voltajda düşüş başladığında hemen üzerindeki voltaj ile platine destek çıkar platindeki açığı kapatır.Bu yüzden bobin tetikleme voltajında kayıp yaşanmaz.
Tekrar diyorum yüksek devirlerdeki gerilim kaybı bobinden kaynaklanıyor.
Ayrıca ben bir bujinin saniyede 10.000 kıvılcım çıkarmasına imkansız gözüyle bakıyorum.Saniyede 10.000 kıvılcım bildiğimiz "ark" a neden olur dediğim gibi bune ne elektrot nede tırnak dayanır bende siz her yazılana inanmayın.Zaten iridyum bujilerde sadece orta elektrot iridyum malzemeden bilginize.
Verdiğiniz yarış motoru sahipleri örneğinide açıklayayım neden iridyum buji seçiyorlar ? Çünkü normal bujilere göre daha uzun ömürlüler çünkü sizde diyorsunuz 15 - 20.000 devir çeviriyorlar.Ama bu demek değil saniyede 10.000 volt.
0M42- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/11/08
Mesaj Sayısı : 1290
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 2.3 AMG & Senator
Geri: Motor sıcakken zor çalışıyor ?
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
bunu bir izle 10.000 nasıl çakıyo gör + ben sana distiribütörle ilgili başla şeyler anlatıcam sona gene konuşuruz bir kaç foto indirmem lazım. buluncan anlatıcam nasıl olduğunu...
bunu bir izle 10.000 nasıl çakıyo gör + ben sana distiribütörle ilgili başla şeyler anlatıcam sona gene konuşuruz bir kaç foto indirmem lazım. buluncan anlatıcam nasıl olduğunu...
yekiz- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 03/07/12
Mesaj Sayısı : 549
Yaş : 42
Yaşadığı Şehir : izmir
Otomobili : ford taunus 1972 coupe MK1
Geri: Motor sıcakken zor çalışıyor ?
İyi ama bu saniyede 10.000 kıvılcım demek değil ki bu ? Her neyse belkide ben yanlış biliyorumdur.Ancak şu projenizde gelişmeler olduğunda mutlaka haberdar edin bizi umarım kayda değer bir şeyler çıkar ortaya başarılar kolay gelsin.
0M42- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/11/08
Mesaj Sayısı : 1290
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 2.3 AMG & Senator
Geri: Motor sıcakken zor çalışıyor ?
0M42 demiş ki:Voltajın düşme sebebini kondansatöre, sanayi dilinde meksefe ye bağlıyorsanız o halde elektronik ateşleme distribütörlerde de yüksek devirlerde voltajda düşme oluyor bu neden oluyor peki ? Bildiğiniz üzere elektronik ateşleme distribütörlerde meksefe yani kondansatör yoktur.
Meksefenin neden var olduğunu biliyormusunuz ? Platin distribütör kamı üzerindeki 4 köşe bir bölümden hareketini alır bu dört kenarın her köşesi platini açar yani bobine giden voltajı keser düz kenara geldiğinde ise platin kapanır bobin tetiklenir.
Meksefenin var olma nedenide motor yüksek devirlerde iken platin çok çok hızlı açılıp kapanmaya başladığı için bir zaman sonra iki meme nin buluşma süresi yetersiz kalır bobine giden tetikleme voltajı düşer ve bu aşamada bobinde yeterli voltajı üretip bujilere gönderemez.Meksefenin görevi burada başlar platin her kapandığında platin üzerinden geçen voltajı kendinde depolar ve motor devri yükseldiğinde platin üzerindeki voltajda düşüş başladığında hemen üzerindeki voltaj ile platine destek çıkar platindeki açığı kapatır.Bu yüzden bobin tetikleme voltajında kayıp yaşanmaz.
Tekrar diyorum yüksek devirlerdeki gerilim kaybı bobinden kaynaklanıyor.
Ayrıca ben bir bujinin saniyede 10.000 kıvılcım çıkarmasına imkansız gözüyle bakıyorum.Saniyede 10.000 kıvılcım bildiğimiz "ark" a neden olur dediğim gibi bune ne elektrot nede tırnak dayanır bende siz her yazılana inanmayın.Zaten iridyum bujilerde sadece orta elektrot iridyum malzemeden bilginize.
Verdiğiniz yarış motoru sahipleri örneğinide açıklayayım neden iridyum buji seçiyorlar ? Çünkü normal bujilere göre daha uzun ömürlüler çünkü sizde diyorsunuz 15 - 20.000 devir çeviriyorlar.Ama bu demek değil saniyede 10.000 volt.
Merhaba. Konuyu en başından takip ediyorum. Buji voltajındaki düşüşün en büyük sebebi, sizinde söylediğiniz gibi devrin yükselmeye başlamasıyla bobine giden tetikleme süresinin kısalması ve bobinin yüksek voltaj üretecek kadar zaman bulamamasıdır.
Bujiler konusunda saniyede 10.000 kıvılcım pek aklıma yatmıyor. Ayrıca saniyede 10.000 kıvılcım demek kesintisiz tek bir kıvılcımdan farklı birşey değil bana göre.
Meksefe konusunda da size katılmakla beraber yine sizin değiminizle sanayi dilinde platinin meme yapmasını önlemek için, yani kontak yüzeyinin ark yapmasını önleyerek platin ömrünü de uzatmaktır.
Yekiz arkadaşın şevkini, hevesini kırmak istemem bu yüzden bekleyip yapacaklarını merakla bekliyorum. Bence ateşleme sisteminde en verimli iyileşme her bujiye bir bobin bağlanarak olabilir. Tabi bunun için sensörler ve elektronik destek şart. Bildiğim kadarıyla bu işler için hazır kitler de bulunmakta.
Yazdıklarımı sakın ukalalık olarak algılamayın. Mühendis değilim Meslek lisesi motor mezunuyum. Okulda aldığım teorik bilgiler, yaptığım araştırmalar ve edindiğim tecrübelere dayanarak bilgilerimi paylaşıyorum. Yardımcı olabilirsem ne mutlu bana. Saygılarımla
charleroi- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/10/12
Mesaj Sayısı : 19
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : istanbul
Geri: Motor sıcakken zor çalışıyor ?
evt ilk denememizi yaptık tamda zamanında [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] arkadaşımızın yazdığı yoruma denk geldi.
1. öncelikli olarak pistonun patlama esnasında bujileri 10 kez çakıcak şekilde ayarladık. çalıştırdık (motor üzerinde değil boşta matkapla devir verdik.) düşük devirde herşey çok iyi fakat devir yükseldiğinde (2500 ve üzeri)frekans arttığı için buji ateşlemesi yarım kalıyor.ateşleme esnasında oluşan tetiklemenin rice time ile fall time dediğimiz ateşlemenin zamanın belirleyen süre çok kısaldığından kondasatörler (meksefe) bobine yetişemedi.bobini besleyemediğinden voltaj bayağı düştü.(ölçecek bir alet yok elimizde ama gözle görülecek kadar düşüyor.kıvılcımlar söndü resmen).
10000 kıvılcımı yakaladık ama performanslı bir ateşleme olmadı.şimdi sistemi şu şekilde değiştiriyoruz.
2. meksefenin bobini tetikleyip voltajı üretmeye başladığı an(rice time) ile tamamen meksefenin boşaldığında bobin geriliminin tamamen düştüğü an(fall time) arasındaki süreyi artırmaya çalışacağız.teorik olarak. uzun kıvılcım süresi sağlamaya çalışacağız.
Bu konudada bazı engeller var eğer aşabilirsek süper olur.bilgisayar ortamında çalıştırdık şimdi pratik zamanı....
1. öncelikli olarak pistonun patlama esnasında bujileri 10 kez çakıcak şekilde ayarladık. çalıştırdık (motor üzerinde değil boşta matkapla devir verdik.) düşük devirde herşey çok iyi fakat devir yükseldiğinde (2500 ve üzeri)frekans arttığı için buji ateşlemesi yarım kalıyor.ateşleme esnasında oluşan tetiklemenin rice time ile fall time dediğimiz ateşlemenin zamanın belirleyen süre çok kısaldığından kondasatörler (meksefe) bobine yetişemedi.bobini besleyemediğinden voltaj bayağı düştü.(ölçecek bir alet yok elimizde ama gözle görülecek kadar düşüyor.kıvılcımlar söndü resmen).
10000 kıvılcımı yakaladık ama performanslı bir ateşleme olmadı.şimdi sistemi şu şekilde değiştiriyoruz.
2. meksefenin bobini tetikleyip voltajı üretmeye başladığı an(rice time) ile tamamen meksefenin boşaldığında bobin geriliminin tamamen düştüğü an(fall time) arasındaki süreyi artırmaya çalışacağız.teorik olarak. uzun kıvılcım süresi sağlamaya çalışacağız.
Bu konudada bazı engeller var eğer aşabilirsek süper olur.bilgisayar ortamında çalıştırdık şimdi pratik zamanı....
yekiz- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 03/07/12
Mesaj Sayısı : 549
Yaş : 42
Yaşadığı Şehir : izmir
Otomobili : ford taunus 1972 coupe MK1
Geri: Motor sıcakken zor çalışıyor ?
Bu konuyla ilgili benimde çok güzel bir projem var ateşleme sistemini COP (Coil On Plug) sistemine çevirecek bir sistem Yakında konusunu açarım.
0M42- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 25/11/08
Mesaj Sayısı : 1290
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 2.3 AMG & Senator
2 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Similar topics
» Motorun sıcakken zor çalışma olayı ve çözümü ?
» motor yatak sardı çıkma motor arıyorum izmir içi
» Ölü Motor
» bu taunus beni deli etmeye çalışıyor
» Arabam çalışıyor fakat gitmiyor çok acil yardım lütfen.. bujilerden herhalde..
» motor yatak sardı çıkma motor arıyorum izmir içi
» Ölü Motor
» bu taunus beni deli etmeye çalışıyor
» Arabam çalışıyor fakat gitmiyor çok acil yardım lütfen.. bujilerden herhalde..
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER
2 sayfadaki 2 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Nis. 28, 2023 10:22 pm tarafından fordju75
» Uzun zaman sonra forum' a bir ilk yapalım.
Çarş. Mart 15, 2023 3:04 pm tarafından fthpl
» Kaput İzalatörü
Perş. Ara. 03, 2020 6:23 am tarafından fthpl
» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
Ptsi Tem. 22, 2019 4:52 pm tarafından by_mek4
» avans hortum baglantılarını güncelleyelim
Cuma Tem. 19, 2019 4:24 am tarafından Jeep100
» 92 model gt bagaj kilidi
Paz Ekim 14, 2018 4:39 pm tarafından eroguls
» Tekrar selamlar :) Far değişimi
C.tesi Haz. 23, 2018 4:04 pm tarafından tolergul
» Marş basıyor çalışmıyor
C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan
» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan
» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist
» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber
» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron
» 92 GT otomatik jikle
Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft
» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel
» ön cama hava gelmiyor
Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan
» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci
» Yokuşta Bayılma
Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Tofaş radyator fan kullanan var mi
Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89
» 78 taunus koltuk
Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml
» Ford taunus çakmaklık
Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist
» Süratli giderken vonlama
Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan
» Lütfen yardımcı olur musunuz
Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz
» Devir saati düşme sorunu yardım
Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul
» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist
» tekleme
Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» Erzincan...
C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77
» Devir saati düşme sorunu yardım
C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo
» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi
» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel
» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy
» araba soğukken patırtılı çalışma
Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» proje fazlası 88 taunus gls
Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44
» Yıldım arkadaş
Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42
» granada zetec
Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen
» Swaymar Cologne V6
Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran
» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron
» Kalorifer petek iptali
Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul
» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist
» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti
» Subap ayarı tek soru.
Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul
» Silindir kapak contası yandı.
C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango
» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu
» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78
» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik
» Tamir ve Bakım Klavuzları
C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler
» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64
» arka stop lambası hk.
Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66
» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78
» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici
» yağ seviyesi sorunu
Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist
» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti
» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ
» 2000 sübab ayarı
Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca
» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunus kaporta aksamları
Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca
» Şaft askısı degisimi
Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca
» Motor yağ kapağı temizliği.
Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca
» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66
» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay
» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1976 model ford taunus
Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Fren & devir saati karmaşası
Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan
» Kurucular yardımcı olabilir mi?
Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli
» Direksiyon kutusu
Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza
» Weber Karbüratör Yardım
Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul
» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici
» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist
» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem
» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay
» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley
» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42
» orjinal sol stop
Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay
» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay
» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici
» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT
» corum mını buluşma03.04.2016
Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil
» taunus headers arıyorum
Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT
» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT
» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gt-Gts kalorifer kumandası
Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gösterge ışıkları
Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT
» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan
» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti
» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT
» araçda lpg de dahi benzin kokusu
Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay
» Disk koruma sacı ses yapıyor
Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran