FORD TAUNUS CLUB TURKEY
HOŞGELDİNİZ SAYIN ZİYARETÇİ...MALESEF ÜYE OLMAYANLAR FORUM İÇERİĞİNE VE TÜM KONULARA ULAŞAMAZLAR...KLÜB FORUMUMUZ BAĞLI OLDUĞU KANUN VE HÜKÜMLER İTİBARİYLE, KULLANICI VEYA DIŞARDAN 3.ŞAHISLARIN HER TÜRLÜ İÇERİK PAYLAŞIMI VEYA SUİSTİMALİ İLE KİŞİLİK HAKLARINA AYKIRI MESAJ VE E POSTA İLETİLERİNİ GÖNDERENLER HAKKINDA DOĞURACAĞI HER TÜRLÜ HUKUKSAL YAPTIRIMIN UYGULANMASI İÇİN, BU TÜR SUÇ TEŞKİL EDEN FİİLİ GERÇEKLEŞTİRENLERİN KULLANICI BİLGİLERİ, IP ADRESLERİ, MAİL ADRESLERİ ''BİLİŞİM SUÇLARI VE SİSTEMLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ'' NE BİLDİRİLEREK GEREKLİ İŞLEMİN YAPILMASI SAĞLANACAKTIR. ATILAN TÜM ÖZEL MESAJLAR, E MAİLLER VE MESAJLAR HUKUKİ BİRER DELİL OLARAK SAKLANMAKTADIR. ÜYELERDEN KAYIT ESNASINDA İSTENEN VATANDAŞLIK NUMARASI BİLGİSİ DE BU SEBEPLEDİR...KENDİNDEN VE KİŞİLİĞİNDEN EMİN OLANLARIN ARAMIZDA OLMALARINDAN MUTLULUK DUYARIZ...LÜTFEN BİLİNÇLİ BİRER İNTERNET KULLANICISI OLARAK ARAMIZDA BULUNUNUZ !

Join the forum, it's quick and easy

FORD TAUNUS CLUB TURKEY
HOŞGELDİNİZ SAYIN ZİYARETÇİ...MALESEF ÜYE OLMAYANLAR FORUM İÇERİĞİNE VE TÜM KONULARA ULAŞAMAZLAR...KLÜB FORUMUMUZ BAĞLI OLDUĞU KANUN VE HÜKÜMLER İTİBARİYLE, KULLANICI VEYA DIŞARDAN 3.ŞAHISLARIN HER TÜRLÜ İÇERİK PAYLAŞIMI VEYA SUİSTİMALİ İLE KİŞİLİK HAKLARINA AYKIRI MESAJ VE E POSTA İLETİLERİNİ GÖNDERENLER HAKKINDA DOĞURACAĞI HER TÜRLÜ HUKUKSAL YAPTIRIMIN UYGULANMASI İÇİN, BU TÜR SUÇ TEŞKİL EDEN FİİLİ GERÇEKLEŞTİRENLERİN KULLANICI BİLGİLERİ, IP ADRESLERİ, MAİL ADRESLERİ ''BİLİŞİM SUÇLARI VE SİSTEMLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ'' NE BİLDİRİLEREK GEREKLİ İŞLEMİN YAPILMASI SAĞLANACAKTIR. ATILAN TÜM ÖZEL MESAJLAR, E MAİLLER VE MESAJLAR HUKUKİ BİRER DELİL OLARAK SAKLANMAKTADIR. ÜYELERDEN KAYIT ESNASINDA İSTENEN VATANDAŞLIK NUMARASI BİLGİSİ DE BU SEBEPLEDİR...KENDİNDEN VE KİŞİLİĞİNDEN EMİN OLANLARIN ARAMIZDA OLMALARINDAN MUTLULUK DUYARIZ...LÜTFEN BİLİNÇLİ BİRER İNTERNET KULLANICISI OLARAK ARAMIZDA BULUNUNUZ !
FORD TAUNUS CLUB TURKEY
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
En son konular
» Weber Çift Boğaz Karbüratör
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Nis. 28, 2023 10:22 pm tarafından fordju75

» Uzun zaman sonra forum' a bir ilk yapalım.
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Çarş. Mart 15, 2023 3:04 pm tarafından fthpl

» Kaput İzalatörü
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Ara. 03, 2020 6:23 am tarafından fthpl

» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Ptsi Tem. 22, 2019 4:52 pm tarafından by_mek4

» avans hortum baglantılarını güncelleyelim
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Tem. 19, 2019 4:24 am tarafından Jeep100

» 92 model gt bagaj kilidi
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Paz Ekim 14, 2018 4:39 pm tarafından eroguls

» Tekrar selamlar :) Far değişimi
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10C.tesi Haz. 23, 2018 4:04 pm tarafından tolergul

» Marş basıyor çalışmıyor
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan

» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan

» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist

» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber

» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron

» 92 GT otomatik jikle
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft

» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel

» ön cama hava gelmiyor
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan

» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci

» Yokuşta Bayılma
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT

» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Tofaş radyator fan kullanan var mi
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89

» 78 taunus koltuk
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml

» Ford taunus çakmaklık
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist

» Süratli giderken vonlama
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan

» Lütfen yardımcı olur musunuz
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz

» Devir saati düşme sorunu yardım
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul

» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist

» tekleme
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT

» Erzincan...
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77

» Devir saati düşme sorunu yardım
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo

» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi

» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel

» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy

» araba soğukken patırtılı çalışma
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT

» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT

» proje fazlası 88 taunus gls
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44

» Yıldım arkadaş
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42

» granada zetec
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen

» Swaymar Cologne V6
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran

» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron

» Kalorifer petek iptali
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul

» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist

» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti

» Subap ayarı tek soru.
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul

» Silindir kapak contası yandı.
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango

» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu

» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78

» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik

» Tamir ve Bakım Klavuzları
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler

» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64

» arka stop lambası hk.
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66

» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78

» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici

» yağ seviyesi sorunu
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist

» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti

» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ

» 2000 sübab ayarı
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca

» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT

» taunus kaporta aksamları
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici

» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca

» Şaft askısı degisimi
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca

» Motor yağ kapağı temizliği.
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca

» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66

» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay

» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT

» 1976 model ford taunus
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Fren & devir saati karmaşası
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan

» Kurucular yardımcı olabilir mi?
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli

» Direksiyon kutusu
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza

» Weber Karbüratör Yardım
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul

» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici

» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist

» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem

» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay

» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley

» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42

» orjinal sol stop
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay

» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay

» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici

» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici

» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT

» corum mını buluşma03.04.2016
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT

» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil

» taunus headers arıyorum
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT

» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT

» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Gt-Gts kalorifer kumandası
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Gösterge ışıkları
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT

» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan

» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti

» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT

» araçda lpg de dahi benzin kokusu
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay

» Disk koruma sacı ses yapıyor
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT

» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT

» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
2.8 piston & 2.0 pinto kolları Navbit10Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran

Giriş yap

Şifremi unuttum

Kimler hatta?
Toplam 3 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 3 Misafir :: 1 Arama motorları

Yok

[ Bütün listeye bak ]


Sitede bugüne kadar en çok 88 kişi Çarş. Ocak 19, 2011 2:53 pm tarihinde online oldu.
TEKNİK DESTEK
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user

Ayın en aktif yollayıcıları
No user

Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma


2.8 piston & 2.0 pinto kolları

+4
fthpl
keremakçay
Mehmet
0M42
8 posters

1 sayfadaki 2 sayfası 1, 2  Sonraki

Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından 0M42 Salı Ocak 31, 2012 10:59 pm

2.8 v6 nın pistonları 2.0 pintoların kollarına birebir uyumlumudur ? Bilgisi olan varmı ?
0M42
0M42
VIP ÜYE
VIP ÜYE

Kayıt tarihi : 25/11/08
Mesaj Sayısı : 1290
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 2.3 AMG & Senator
Erkek Balık

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından Mehmet Çarş. Şub. 01, 2012 1:15 am

0M42 demiş ki:2.8 v6 nın pistonları 2.0 pintoların kollarına birebir uyumlumudur ? Bilgisi olan varmı ?
Bu konuyu Sancar Abi bilir, 2.8'lik makine onda var.
Mehmet
Mehmet
SADIK ÜYE
SADIK ÜYE

Kayıt tarihi : 08/03/09
Mesaj Sayısı : 390
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : İzmir
Otomobili : Taunus 1.6
Erkek Yay

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından keremakçay Çarş. Şub. 01, 2012 5:31 pm

Evet 2.0 pintolara 93.3 mm lik granada pistonları oluyormuş bende yaptıracağım o yüzden biliyorum hacim 2093cc oluyor....
keremakçay
keremakçay
ADMİN
ADMİN

Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Erkek Yengeç

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından fthpl Çarş. Şub. 01, 2012 6:36 pm

Evet böyle bir döküman vardı.
fthpl
fthpl
SİTE DENETÇİSİ
SİTE DENETÇİSİ

Kayıt tarihi : 19/03/10
Mesaj Sayısı : 1910
Yaş : 37
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : Taunus S
Erkek Kova

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından falco911 Çarş. Şub. 01, 2012 8:57 pm

sıkıştırma nerelere geliyor ona da bakmak lazım ,

hacim hiçbirşeydir , sıkıştırma her şey Smile
falco911
falco911
SİTE DENETÇİSİ
SİTE DENETÇİSİ

Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Erkek Başak

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından keremakçay Çarş. Şub. 01, 2012 9:11 pm

çok oynayacağını zannetmem çünkü çok yapılan bir uygulama...
keremakçay
keremakçay
ADMİN
ADMİN

Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Erkek Yengeç

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından 0M42 Çarş. Şub. 01, 2012 9:44 pm

Bunu çok iyi araştırmak lazım 2093 cc olacaksa silindirleri taşlatmaya değmez.Ben daha yüksek olacağı kanaatindeyim.Net olarak öğrenip yazacağım buraya.

Sıkıştırma aynı kalıyor sanırım 2.8 pistonları kullanıldığında (9.2:1) bu pistonlar ile ve güzel bir karburatörle birlikte 120 - 130 hp arası bir güç alınabilir sanıyorum.Aslında rektifiyelikler için çok güzel bir fırsat bu olay.

İlerde güzelde bir kapak yapar dereceli egzantrik olayına girersin 150 - 160 hp garanti olur diye düşünüyorum.
0M42
0M42
VIP ÜYE
VIP ÜYE

Kayıt tarihi : 25/11/08
Mesaj Sayısı : 1290
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 2.3 AMG & Senator
Erkek Balık

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından 0M42 Çarş. Şub. 01, 2012 9:51 pm

falco911 demiş ki:sıkıştırma nerelere geliyor ona da bakmak lazım ,

hacim hiçbirşeydir , sıkıştırma her şey Smile

Haklısın ancak yüksek sıkıştırmada kol gerekecek belkide piston.Pintoların en zayıf parçaları kollarmış.Sırf sıkıştırma için kol&piston forgetlenmez bence madem forgetliceksin paşalar gibi turbonuda atarsın bakarsın keyfine.Aslında bu zevk meselesidir tabi ama en azından benim için böyle.Atmosferik ne alabileceksinki hem bu motordan ? Turboda forget parçalar ile minumum 250 hp kapıda bence.
0M42
0M42
VIP ÜYE
VIP ÜYE

Kayıt tarihi : 25/11/08
Mesaj Sayısı : 1290
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 2.3 AMG & Senator
Erkek Balık

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından falco911 Perş. Şub. 02, 2012 5:01 am

bu kollarla sıkıştırma 9.5 üstüne çıkarsa yüksek devirde kol çıkarması kuvvetle muhtemel,
9.2nin altına indiğinde de gücü düşecek şu anki haline göre , benim demek istediğim o.
öbür taraftan yüksek devirli atmosferik + nos her daim tercihimdir Smile
falco911
falco911
SİTE DENETÇİSİ
SİTE DENETÇİSİ

Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Erkek Başak

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından keremakçay Perş. Şub. 02, 2012 3:30 pm

Yukarıda yazanları Otohaber dergisindeki ONNO ustaya sordum, Bana verdiği cevapta 2000cc blok alıp(bu arada benim motor 1.6) forget piston yüksek sıkıştırmalı, Coswort piston koları ve 44 lük tek weber veya 40 lık iki tane karbüratör ve benzinde rahatlıkla 130 hp alırsın diyor fakat LPG ile kullanamazsın diyor...Benim sorum şöyleydi benim 1.6 blok'a 2.3 pinto krankı 2.8 granada pistonu ve benim kapak(1.6 kapak sıkıştırma oranını artırmak için) ve header ile 130 hp alırmıyım diye, bu uygulamanın olmayacağını 1.6 blokun et kalınlığının zaten 93 mm olduğu, 2.3 karankın bloka çarpacağı, çarpmasa bile 1.6 kapak ile sıkıştırma oranının 11'e çıkacağı bunun ise ne LPG ile nede BENZİN ile kullanıma izin vermeyeceği. Benim yine 2000cc blok alıp 2.3 motorun krankı 2.8 granada pistonu ile 2163cc ye ulaşacağımı bunu ise LPG kullanımının zor olacağını yazmış(LPG ile neden zor kullanımı varmış ben anlamadım)....... Aslında yazıyı pc'ye okutup yüklemek daha mantıklı ama bunu yapacak imkanım yok...
keremakçay
keremakçay
ADMİN
ADMİN

Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Erkek Yengeç

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından 0M42 Perş. Şub. 02, 2012 4:48 pm

Yabancı forumlardan çat pat anlayabildiğim kadarıyla araştırmalar yapıyorum.Bir yerde okumuştum sıkıştırma aynı kalıyor vs. yazıyordu.Sıkıştırma aynı kalsa bile güç artışı olması kaçınılmaz sonuçta içeriye giren hava yakıt oranı artıyor.

falco hocam hacim hiç bir şeydir diyorsun ama hacim varsa devamlı güç vardır tork vardır yüksek süratte istikrar vardır.Varsın olsun biz bunu ikiside her şeydir yapalım Smile hacim + sıkıştırma

Hatta yine yabancı bir forumda bir proje bulmuştum adam 2.8 v6 nın sıkıştırma oranını arttırıyor çift 38/38 takıyor dynoda 180 hp aldığını gösteriyordu.Motor sierra üzerindeydi yanlış hatırlamıyorsam.Adım adım fotoları her şeyi vardı sık kullanılanlarıma eklemiştim ancak bilgisayara format atınca onlarda gitti.Arıyorum o sayfayı bulunca hemen eklicem.

Yapacağım bir şeyler ancak pinto ların bu tür parçaları çok pahalı Türkiye dede yok zaten yurt dışı çalışmak gerekiyor.O yüzden şöyle bir şey var aklımda 2.8 pistonları (sıkıştırma çok çok az yükseltilebilir 9.2:1 olan 9.5:1 gibi) a dan z ye yapılı bir kapak ve efi sistemi.Bu şekilde en minumumu ile söylüyorum 140 hp alsak fazlası ile kafi bana göre.

0M42
0M42
VIP ÜYE
VIP ÜYE

Kayıt tarihi : 25/11/08
Mesaj Sayısı : 1290
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 2.3 AMG & Senator
Erkek Balık

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından 0M42 Perş. Şub. 02, 2012 4:50 pm

keremakçay demiş ki:Yukarıda yazanları Otohaber dergisindeki ONNO ustaya sordum, Bana verdiği cevapta 2000cc blok alıp(bu arada benim motor 1.6) forget piston yüksek sıkıştırmalı, Coswort piston koları ve 44 lük tek weber veya 40 lık iki tane karbüratör ve benzinde rahatlıkla 130 hp alırsın diyor fakat LPG ile kullanamazsın diyor...Benim sorum şöyleydi benim 1.6 blok'a 2.3 pinto krankı 2.8 granada pistonu ve benim kapak(1.6 kapak sıkıştırma oranını artırmak için) ve header ile 130 hp alırmıyım diye, bu uygulamanın olmayacağını 1.6 blokun et kalınlığının zaten 93 mm olduğu, 2.3 karankın bloka çarpacağı, çarpmasa bile 1.6 kapak ile sıkıştırma oranının 11'e çıkacağı bunun ise ne LPG ile nede BENZİN ile kullanıma izin vermeyeceği. Benim yine 2000cc blok alıp 2.3 motorun krankı 2.8 granada pistonu ile 2163cc ye ulaşacağımı bunu ise LPG kullanımının zor olacağını yazmış(LPG ile neden zor kullanımı varmış ben anlamadım)....... Aslında yazıyı pc'ye okutup yüklemek daha mantıklı ama bunu yapacak imkanım yok...

Şu onno ustaya nasıl ulaşabilirim mail adresi vs. bir şeyi varmı ?
0M42
0M42
VIP ÜYE
VIP ÜYE

Kayıt tarihi : 25/11/08
Mesaj Sayısı : 1290
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 2.3 AMG & Senator
Erkek Balık

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından keremakçay Perş. Şub. 02, 2012 5:58 pm

0M42 demiş ki:Yabancı forumlardan çat pat anlayabildiğim kadarıyla araştırmalar yapıyorum.Bir yerde okumuştum sıkıştırma aynı kalıyor vs. yazıyordu.Sıkıştırma aynı kalsa bile güç artışı olması kaçınılmaz sonuçta içeriye giren hava yakıt oranı artıyor.

falco hocam hacim hiç bir şeydir diyorsun ama hacim varsa devamlı güç vardır tork vardır yüksek süratte istikrar vardır.Varsın olsun biz bunu ikiside her şeydir yapalım Smile hacim + sıkıştırma

Hatta yine yabancı bir forumda bir proje bulmuştum adam 2.8 v6 nın sıkıştırma oranını arttırıyor çift 38/38 takıyor dynoda 180 hp aldığını gösteriyordu.Motor sierra üzerindeydi yanlış hatırlamıyorsam.Adım adım fotoları her şeyi vardı sık kullanılanlarıma eklemiştim ancak bilgisayara format atınca onlarda gitti.Arıyorum o sayfayı bulunca hemen eklicem.

Yapacağım bir şeyler ancak pinto ların bu tür parçaları çok pahalı Türkiye dede yok zaten yurt dışı çalışmak gerekiyor.O yüzden şöyle bir şey var aklımda 2.8 pistonları (sıkıştırma çok çok az yükseltilebilir 9.2:1 olan 9.5:1 gibi) a dan z ye yapılı bir kapak ve efi sistemi.Bu şekilde en minumumu ile söylüyorum 140 hp alsak fazlası ile kafi bana göre.





Bu düşündüğünüz işlem bence en fazla 130-135 verir gibi ama bence oda yeter daha fazlası için yakıta çok yüklenmek gerekir buda pek istenilen bir durum değil ONNO usta kendi yaptığı ve bana tavsiye ettiği uygulamanın yakıt tüketiminin %10-15 artıracağını yazmış tabii Benzinde, buda yaklaşık benim kullanımında 15-16 litre benzin demek oluyor çok can acıtıcı....

keremakçay
keremakçay
ADMİN
ADMİN

Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Erkek Yengeç

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından keremakçay Perş. Şub. 02, 2012 5:59 pm

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
keremakçay
keremakçay
ADMİN
ADMİN

Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Erkek Yengeç

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından falco911 Perş. Şub. 02, 2012 8:26 pm

ateşleme sistemi, yakıt türü ve yakıt beslemesi aynı olan iki farklı motorda sıkıştırma oranı yüksek olan daha fazla güç üretir, ancak sorun bu gücü üretirken artan riskler.
biyel kırılabilir , piston delinebilir, krank çatlayabilir, blok çatlayabilir, kapak çatlayabilir harareti kontrol altında tutamazsan motor kilitlenebilir (başıma geldi, hiç hoş bir şey değil Very Happy )
pistonların, biyellerin ve krankın forged yapılmasının sebeplerinden biri de budur zaten.

öbür taraftan onno usta 11.0:1 sıkıştırmada lpg çalışmaz derken neyi kastetti acaba ? n52 bmw motorları (yeni 325ler) 10.7:1 sıkıştırmalı ...
sıkıştırma arttıkça ısı da artar, acaba pintolar bunu kaldıramaz mı demek istedi Smile
falco911
falco911
SİTE DENETÇİSİ
SİTE DENETÇİSİ

Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Erkek Başak

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından fthpl Perş. Şub. 02, 2012 11:32 pm

Bence detonasyon olacağını kastetmiş olabilir.
fthpl
fthpl
SİTE DENETÇİSİ
SİTE DENETÇİSİ

Kayıt tarihi : 19/03/10
Mesaj Sayısı : 1910
Yaş : 37
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : Taunus S
Erkek Kova

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından 0M42 Perş. Şub. 02, 2012 11:51 pm

falco911 demiş ki:ateşleme sistemi, yakıt türü ve yakıt beslemesi aynı olan iki farklı motorda sıkıştırma oranı yüksek olan daha fazla güç üretir, ancak sorun bu gücü üretirken artan riskler.
biyel kırılabilir , piston delinebilir, krank çatlayabilir, blok çatlayabilir, kapak çatlayabilir harareti kontrol altında tutamazsan motor kilitlenebilir (başıma geldi, hiç hoş bir şey değil Very Happy )
pistonların, biyellerin ve krankın forged yapılmasının sebeplerinden biri de budur zaten.

Buraya kadar hemfikiriz zaten ancak söylemek istediğim şu hani seninde dediğin gibi sıkıştırma oranı yükseldikçe risk artar evet.Ben ise şunu savunuyorum (tamamıyla kaba taslak olarak konuşuyorum) mesela iki tane pinto motor düşünelim.Birinin (orjinal sıkıştırma 9.2:1) sadece sıkıştırma oranını 10.1 yükseltiyoruz ve bu motordan 150 hp alıyoruz.Diğerininde sıkıştırma oranına dokunmadan yani yine 9.2:1 kalacak şekilde sadece stroker kit ile yada başka bir motorun büyük pistonları ile hacmini yükseltiyoruz 2.5 lt. yapıyoruz ve aldığımız güc yine 150 hp diyelim hangisi daha stabil daha az riskli bir işlem olur ?


Bana göre tabiki stroker kitli olan.Bu yüzden piston büyüterek hacim arttırmayı ve güç elde etmeyi daha mantıklı sorunsuz istikrarlı buluyorum ben.
0M42
0M42
VIP ÜYE
VIP ÜYE

Kayıt tarihi : 25/11/08
Mesaj Sayısı : 1290
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 2.3 AMG & Senator
Erkek Balık

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından fthpl Cuma Şub. 03, 2012 1:34 am

Siz zaten enjeksiyona geçecektiniz sıkıştırmayı biraz yükseltmeniz şart bence motoru ona göre hazırlayın bir kez daha motor acmak durumunda kalmayın.
fthpl
fthpl
SİTE DENETÇİSİ
SİTE DENETÇİSİ

Kayıt tarihi : 19/03/10
Mesaj Sayısı : 1910
Yaş : 37
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : Taunus S
Erkek Kova

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından 0M42 Cuma Şub. 03, 2012 3:40 am

Neden şart olsun ki ?
0M42
0M42
VIP ÜYE
VIP ÜYE

Kayıt tarihi : 25/11/08
Mesaj Sayısı : 1290
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 2.3 AMG & Senator
Erkek Balık

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından falco911 Cuma Şub. 03, 2012 5:32 am

rizede olduğun için yakıtı düşünmüyorsun tabi Very Happy

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] 'da yazdığına göre 93mm 2.8 pistonlarıyla 2091cc oluyormuş hacim, bloğu 94mm'e açarsan 2136cc oluyormuş ama her iki seçenekte de sıkıştırma oranı düştüğü için bloğun taşlanması gerektiğini söylüyor .

bana sorarsan 2.8 pistonlarıyla topla, tepelerinden 1mm aldır , ileride enjeksiyona da geçeceğin için (şeytan dürtecek, olmadı gelir ben dürterim Razz ) turbolarken bir daha sökmen gerekmez.

bir de dizel fiesta biyellerinin bizim motorlara uyduğunu duydum, dizel motorun biyeli bizimkilerden sağlam olur gibime geliyor .
falco911
falco911
SİTE DENETÇİSİ
SİTE DENETÇİSİ

Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Erkek Başak

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından 0M42 Cuma Şub. 03, 2012 6:55 am

2091 cc çok az yahu değmezki rizede rektifiyeciler silindir taşlama işini 400 tl ye yapıyorlar masrafına değecek bir getirisi olacağını sanmıyorum.Acaba bu bloklar ne kadar taşlanabiliyor en fazla kaç cm pistona kadar taşlanabiliyor..

Bu konularda şeytan eksik olmuyor başımızdan Smile bu aralar ful faaliyette zaten..Ama bir yandan da diyorum kurayım ms i ateşlemeyi edis 4 e çevireyim paşalar gibi bineyim salla gerisini.Ama turboda istiyorum napacam ben bu gidişle bilmiyorum.

Ms konusunda işin mekaniğinde değilimde elektroniği beni korkutuyor mesela yazılım işi ne olacak ? Yazılım beyine nasıl sokacaz hangi cihazla nasıl yapacaz bunu ? Hadi her şeyi taktık hallettik bastık marşa motor çalışmıyor yada bir garip çalışıyor tekliyor napacaz ? Sorunu nasıl bulacağız ? Beni şimdiye kadar bu işten uzak tutan şeyler bunlar.Yoksa elli kere kurmuştum ms i ben.Keşke bu konular da karburatörlü motorlar gibi kolay olsa her şeyi tak bas marşa.
0M42
0M42
VIP ÜYE
VIP ÜYE

Kayıt tarihi : 25/11/08
Mesaj Sayısı : 1290
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 2.3 AMG & Senator
Erkek Balık

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından keremakçay Cuma Şub. 03, 2012 3:58 pm

Taunuslarda kapak en fazla 0.5 mm taşlanabildiği için bloktan taşlamak mecburi ama ne kadar taşlanıyor bilemiyorum. Aslında hacim artınca mantıken sıkıştırmada artar ama demekki piston'un boyu kısa.

Eğer Turbo yapacaksanız turbonun basıncına göre sıkıştırma oranını düşürmeniz şart bence turbo çok komplike bir uygulama vaz geçin güzel Atmosferik bir motor sizi sıkıntıya sokmayacaktır, en azından ben öyle yapmayı düşünüyorum....

Fiestanın kolları uyuyorsa mükemmel olur çünkü Turbo Diesel'ler en az 18 sıkıştırma oranıyla çalışıyor bunu duyduğum iyi oldu bir araştırmak lazım....
keremakçay
keremakçay
ADMİN
ADMİN

Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Erkek Yengeç

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından keremakçay Cuma Şub. 03, 2012 4:03 pm

0M42 demiş ki:
falco911 demiş ki:ateşleme sistemi, yakıt türü ve yakıt beslemesi aynı olan iki farklı motorda sıkıştırma oranı yüksek olan daha fazla güç üretir, ancak sorun bu gücü üretirken artan riskler.
biyel kırılabilir , piston delinebilir, krank çatlayabilir, blok çatlayabilir, kapak çatlayabilir harareti kontrol altında tutamazsan motor kilitlenebilir (başıma geldi, hiç hoş bir şey değil Very Happy )
pistonların, biyellerin ve krankın forged yapılmasının sebeplerinden biri de budur zaten.

Buraya kadar hemfikiriz zaten ancak söylemek istediğim şu hani seninde dediğin gibi sıkıştırma oranı yükseldikçe risk artar evet.Ben ise şunu savunuyorum (tamamıyla kaba taslak olarak konuşuyorum) mesela iki tane pinto motor düşünelim.Birinin (orjinal sıkıştırma 9.2:1) sadece sıkıştırma oranını 10.1 yükseltiyoruz ve bu motordan 150 hp alıyoruz.Diğerininde sıkıştırma oranına dokunmadan yani yine 9.2:1 kalacak şekilde sadece stroker kit ile yada başka bir motorun büyük pistonları ile hacmini yükseltiyoruz 2.5 lt. yapıyoruz ve aldığımız güc yine 150 hp diyelim hangisi daha stabil daha az riskli bir işlem olur ?


Bana göre tabiki stroker kitli olan.Bu yüzden piston büyüterek hacim arttırmayı ve güç elde etmeyi daha mantıklı sorunsuz istikrarlı buluyorum ben.



sıkıştırma oranını 9.2'den 10'a çıkarırsa sadece 2-3 beygir kazanırsın hepsi o kadar. Gözünüzde sıkıştırma oranını abartmayın....
keremakçay
keremakçay
ADMİN
ADMİN

Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Erkek Yengeç

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından 0M42 Cuma Şub. 03, 2012 4:53 pm

Kapak taşlaması değilde silindir taşlamasını kastetmiştim aslında.En fazla kaç cm pistona kadar açılabiliyor acaba ?

Sıkıştırma konusunda da 2-3 beygir çok iyimser olmuş ama.Bence ortaya en azından bi 10 - 15 beygir güç çıkar.Zaten pintoların bile (1.6 / 2.0) düşük kompresyonlu yüksek kompresyonlu olarak iki tipi var ve aralarında 10 - 15 hp oynuyor.

Bunun başka örnekleride var başka markaların ürettiği motorlar mesela.Motora bakıyorsun birbirinin aynısı sadece sıkıştırma farkı var arada 20 - 30 hp fark var.Zaten satış taktiğide bu şekilde gelişiyor bi marka araç çıkarıyor 100 hp.Sonra sadece tek farkı sıkıştırmasının yüksek olduğu daha farkı bir model çıkarıyor üzerine fiyat ekliyor daha güçlü modeli oluyor.Keza donanım farkıda oluyor tabi.

Ha şimdi teknoloji gelişti elektronik arabalar çıktı turbo motorlar arttı.Mesela günümüz turbo dizelleride bu şekilde oluyor.1.9 connect ler mesela bir sürü motor seçeneği var ama esasında hepsi birbirlerinin aynısı sıkıştırma oranları bile.Aradaki fark yazılım ve turbo farkı bunların hepsi satış taktiği zaten her model için ayrı ayrı motor üretse altından kalkamaz o firma.
0M42
0M42
VIP ÜYE
VIP ÜYE

Kayıt tarihi : 25/11/08
Mesaj Sayısı : 1290
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 2.3 AMG & Senator
Erkek Balık

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2.8 piston & 2.0 pinto kolları Empty Geri: 2.8 piston & 2.0 pinto kolları

Mesaj tarafından keremakçay Cuma Şub. 03, 2012 7:31 pm

Sadece sıkıştırma oranıyla 10-15 beygir almak imkansız işin içinde sizinde söylediğiniz gibi yazılım farkı turbo farkı enjektör farkı var, varda var. Mesela Taunuslarda iki çeşit 1.6 var biri HC diğeri LC aralarında sadece 2 beygir var başka bir örnek 1996 model springler var elektronik ateşleme tek boğaz karbüratör ve düşük sıkıştırmalı 68 hp Aynı model Broadway yüksek sıkıştırmalı 72 hp ama çift boğaz karbüratör var, yani 4 beygir bile alınamıyor ha diyeceksinizki 1996 dan eski Springler neden 60 hp onlarda da platinli ateşleme var yani teknik özelliklere bakıp 10-15 hp farkı görenler bazı görünmeyen farkları gözden kaçırıyorlar....Güç önce hacimden sonra kapaktan gelir....
keremakçay
keremakçay
ADMİN
ADMİN

Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Erkek Yengeç

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

1 sayfadaki 2 sayfası 1, 2  Sonraki

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz