NAVİGASYON
*ANASAYFA(Home)
*BLOG SİTEMİZ
*ÜYE OL (Register)
*FORUM İNDEX
*TEKNİK DANIŞMAN-Technic Advisor
*FORUM KULLANIMI (SSS)
*FORUM KURALLARI
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Upload Photos)
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Güncel Anlatım)
*BULUŞMALARIMIZ (Meetings)
*FACEBOOK GRUBUMUZ
*LPG SORUNLARI
*YOL DURUMU
*UZAKLIKLAR (İl-İlçe)
*HAVA DURUMU (Detaylı)
En son konular
Giriş yap
Kimler hatta?
Toplam 4 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 4 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 88 kişi Çarş. Ocak 19, 2011 2:53 pm tarihinde online oldu.
En çok konu başlayanlar
Admin | ||||
AYTAÇ | ||||
oğuzhan(efsane) | ||||
SİLENTHİLL | ||||
0M42 | ||||
KADO | ||||
delmanicomio | ||||
serkan | ||||
zeki19 | ||||
Başkan Yrd. |
En aktif konular
En bakılan konular
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user |
Ayın en aktif yollayıcıları
No user |
Arama
hp-ps-bg.dın-sae-bhp.arasındaki farklar...
3 posters
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER :: MEKANİK VE TEKNİK BAZI BİLGİLER
1 sayfadaki 1 sayfası
hp-ps-bg.dın-sae-bhp.arasındaki farklar...
Bütün bu kısaltmalar aslında aynı şeyi temsil ediyor, yani beygir gücünü. HP, İngilizce'deki Horse Power'ın kısaltması (BHP de kullanılıyor), PS, Almanca'daki Pferde Starke'nin kısaltması ve BG de Türkçe'deki Beygir Gücü'nün kısaltması. Türkçe bir metinde BG olarak gösterilmemesi okura metni hazırlayanların Türkçe bilmediğini ya da bazı terimlerin Türkçesini aramaya üşendiğini gösterir. Beygir gücü Avrupa ülkelerinde daha DIN (Alman Standardı) normuna göre veriliyor. İngiliz BHP ile Alman DIN normuna göre PS (beygir gücü) arasında "1bhp = 1,013872 hp DIN" olarak belirtebileceğimiz bir farklılık bulunuyor. Amerika'da ise SAE normu kullanılıyor. SAE normu motor dinamo, hava filtresi vb. olmadan doğrudan dinamoya bağlandığında elde edilen güçtür. DIN normuna göre ölçülmüş beygir gücü daha düşük çıkar. Örneğin yaklaşık 100 beygir/SAE olarak belirtilen aracın gücü 90 beygir/DIN civarındadır. Türkiye'de bir ara bazı şirketler motor güçlerini SAE olarak belirtiyordu. Bunun tüketiciyi yanıltıcı bir davranış olduğunu düşünüyoruz. Tüketicinin farklı marka araçları karşılaştırabilmesi için verilen değerlerin aynı standarda göre olması gerekir. Beygir gücüyle ilgili standartların ülkeden ülkeye farklılık göstermesi nedeniyle metrik sistemin kullanılması yaygınlaşmaya başladı ve AB ülkelerinde artık otomobillerin güçleri Watt cinsinden veriliyor. Avrupa'da 1 metrik beygir gücü = 735.499 Watt olarak kabul ediliyor. ABD ve İngiltere'deki 1 beygir gücü ise 746.6999 Watt olarak kabul ediliyor. Buna göre Avrupa'da 100 kW olarak belirtilen bir aracın gücü 136 BG'ye karşılık geliyor.
NOT:araba dergisinden alıntıdır
CITROEN, SUBARU VE TOFAŞ'TAN YANILTICI BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Türkiye'de otomobil satan bazı şirketler beygir gücünü yüksek göstermek için SAE cinsinden veriyor. Citroen ve Subaru bütün modellerinde, Tofaş-Fiat ise yerli modellerinde beygir gücü için SAE normunu kullanıyor. Geri kalan bütün şirketler beygir güçlerini DIN normuna göre verdiği için bu üç üreticinin araçları olduğundan daha güçlü gibi görünüyor. Bütün Avrupa ülkelerinde kullanılan DIN normu ile daha çok Amerika'da kullanılan SAE normu arasında önemli bir fark bulunuyor. Örneğin, aşağıda belirtildiği gibi, DIN normuna göre 90 BG/DIN olan bir aracın beygir gücü SAE normuna göre 101 BG/SAE. Beygir gücü arttıkça fark da artıyor. Son olarak, yılbaşından önce kampanya yapan Citroen'in Türkiye temsilcisi Baylas Otomotiv, yine ilanlarında beygir güçlerini SAE cinsinden vermişti. Telefonla yaptığımız bir görüşmede, Citroen Xsara almayı düşünen bir okurumuz 1.6i modelinin 101 beygir olduğunu söyleyince, bu rakam bize yüksek geldi ve sonra araştırdığımızda bunun aslında normalde 90 beygir (DIN) olan beygir gücünün SAE olarak ifade edilmesinden kaynaklandığını fark ettik. Yetkili satıcı kendisine aracın 101 beygir olduğunu söylemiş. Avrupa'daki bütün üreticiler DIN normunu kullanıyor ve Türkiye'de de bu üç şirket dışında bütün şirketler beygir gücü değerlerini BG/DIN olarak veriyor. SAE değeri, DIN olarak verilen değerden daha yüksek ve beygir gücü bu şekilde verildiğinde ikisi arasındaki farkı bilmeyen kişilerin aracın beygir gücünün daha fazla olduğunu düşünmesine neden oluyor. Citreen'in Türkiye temsilcisi Baylas Otomotiv bu konuyla ilgili sorularımıza verdiği yanıtta farkı da açıklıyor: "... dünya üzerinde otomobillerin motor gücü ölçümünde yaygın olarak kullanılan 2 adet güç ölçüm standardı bulunmaktadır. Bunlardan SAE normu olarak bilineni motor gücünü, motorun çıkış noktası olan krank ucundan ölçerken, diğer norm (DIN) motor gücünü tekerleklerden ölçer. Kabaca birbirlerine 1.123 katsayısıyla çevrilebilen bu iki ölçüm şeklinden hangisinin kullanılacağına karar vermek firmaların yetkisindedir. Ayrıca Baylas Otomotiv A.Ş. olarak yayınladığımız tüm broşür ve reklamlarımızda motor gücünün SAE cinsinden verildiğini açık olarak belirtmekteyiz. Daha detaylı bilgi almak isteyen tüketiciler, broşürlerimizde ve reklamlarımızda ilan olan 0212 549 76 41 nolu telefon ile ulaşabilecekleri 'Bilgi Hattı' dahilinde bağlanabilecekleri, Satış, Satış Sonrası Hizmetler ve Eğitim gibi departmanlarımızdan diledikleri detaylı bilgilere kolaylıkla ulaşabilmektedirler. Tüketiciyi kandırma şeklinde bir suçlamaya maruz kalmak için, söz konusu değerlerin verildiği standartları gizlememiz gerekirdi ki, böyle bir çaba içinde bulunmamız söz konusu değildir." Bu ay bir yaşını dolduran Arabadergisi.com'a şu ana kadar gelen mesajlar içinde SAE ve DIN gibi kısaltmaların ne anlama geldiğini soran okurlarımız da vardı. Emin olmak için etrafımızda yaptığımız küçük bir araştırmada da bunların ne anlama geldiğinin genel olarak bilinmediğini belirledik. Tüketicilerin büyük bir çoğunluğu açısından 90 BG/DIN ile 101 BG/SAE arasında 11 beygir fark var. Ama gerçekte ikisi de 1.6 litrelik Citroen Xsara'nın beygir gücünü iki farklı normda gösteriyor. Xsara almak istiyorsanız, doğal olarak rakipleriyle karşılaştırıyorsunuz. Ama rakiplerin beygir güçleri BG/DIN olarak verilmiş. Aradaki farkı bilmiyorsanız, Xsara 1.6'nın aslında aynı güçteki bir rakibinden 11 beygir daha güçlü olduğuna inanabilirsiniz. Beygir gücü değerlerinin bu şekilde verilmesi her şeyden önce tüketiciye karşı yapılmış bir haksızlık. SAE olduğunu belirtmekle sorumluluktan kurtulmak mümkün değil. İnsanlar bunun ne anlama geldiğini bilmiyorlarsa ve bu konuda herhangi bir uyarıda ya da açıklamada bulunulmuyorsa doğal olarak yanılacaklardır. Diğer bir konu, piyasada bulunan rakip markalara karşı haksız rekabet oluşturması. Örneğin, Citroen ile teknik olarak aynı olan Peugeot'da beygir güçleri BG/DIN olarak belirtiliyor. Böylece Peugeot 306 1.6 ile Citroen Xsara 1.6i aslında aynı beygir gücüne, hatta bütünüyle aynı motora sahip olduğu halde SAE cinsinden verilmesi nedeniyle Xsara'nın beygir gücü 11 beygir daha yüksekmiş gibi bir izlenim yaratılıyor. Subaru, pazarda özel bir yere sahip ve doğrudan bir rakibi de yok. Ama, yine de beygir gücünü herkesin kullandığı normlarda değil de SAE normunda vermeyi tercih ediyor. Bu şekilde araçların beygir gücü yüksek görünüyor. Ayrıca, baktığımız Subaru kataloglarından birinde gücün kW (kilowatt) olarak belirtildiği bölüme araçların DIN normuna göre beygir güçleri yazılmıştı. Bu da bize araştırmamızda kolaylık sağladı. Tofaş-Fiat da yerli otomobillerinin beygir gücün SAE olarak veriyor. Yine, amaç beygir gücünü yüksek göstermek. Hatta, Tofaş'ın internetteki sitesinde beygir güçlerinin SAE cinsinden olduğu bile belirtilmemiş. Tofaş'ın kataloglarında ise beygir gücünün SAE cinsinden olduğu yazıyor. Ayrıca Tofaş'ın kataloglarında, ilginç bir şekilde, beygir güçleri SAE cinsinden verilirken tork değerleri DIN normuna göre verilmiş. Ülkemizde ne yazık üreticiler tarafından sunulan bilgiler hiç de "tüketici dostu" değil. Karmaşık terimlerin açıklanmamasının dışında, yabancı sözcük ve terimlerin bol miktarda kullanılması da tüketicinin bilgileri doğru olarak anlamasını zorlaştırıyor. Bütün şirketler DIN normunu kullanırken, beygir gücünün daha fazla olarak algılanmasına neden olan SAE normunu kullanmayı iyi niyetli bir davranış olarak değerlendirmek de mümkün değil. Aşağıdaki tabloda bazı modellerin iki farklı norma göre beygir güçleri yer alıyor. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
serkan- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 13/11/08
Mesaj Sayısı : 1807
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : antalya
Otomobili : 1991/GTS
Geri: hp-ps-bg.dın-sae-bhp.arasındaki farklar...
Paylaşım ve bilgi için teşekkürler...
Admin- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/06/07
Mesaj Sayısı : 3201
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : Ankara
Otomobili : FORD MONDEO 2.0 GHİA
Geri: hp-ps-bg.dın-sae-bhp.arasındaki farklar...
Ölçümleri SAE normlarında mı yapmışlar acaba; onu merak ediyorum.
TSE'nin belli bir standardı benimsemesi ve o standarda göre _gerekiyorsa_ ölçüm yaptırması lazım. Devlet: "Kataloglarda HP/DIN değerlerini yayınlayacaksın, üretildiği ülkede ölçülmemişse burada ölçeceksin" diyecek; yüksek değer veren standartları yayınlayanlar, yanında veya en fazla 1 alt satır altında resmi değeri yazmazlarsa Rekabet Kurulu'na sevk edilecek, bak bakalım ne oluyor..
Devletten herkes hizmet bekler, para durumuna göre olur veya olmaz. Herşeyi bekleyemeyiz; kabul. Lakin, devletten denetleme istemek hepimizin hakkıdır. Bayi kaşeli kataloğu vatandaş götürüp verecek, konu araştırılacak, sorumlulara ceza kesilecek ve kamu oyuna duyurulacak. Zor bir şey mi?
TSE'nin belli bir standardı benimsemesi ve o standarda göre _gerekiyorsa_ ölçüm yaptırması lazım. Devlet: "Kataloglarda HP/DIN değerlerini yayınlayacaksın, üretildiği ülkede ölçülmemişse burada ölçeceksin" diyecek; yüksek değer veren standartları yayınlayanlar, yanında veya en fazla 1 alt satır altında resmi değeri yazmazlarsa Rekabet Kurulu'na sevk edilecek, bak bakalım ne oluyor..
Devletten herkes hizmet bekler, para durumuna göre olur veya olmaz. Herşeyi bekleyemeyiz; kabul. Lakin, devletten denetleme istemek hepimizin hakkıdır. Bayi kaşeli kataloğu vatandaş götürüp verecek, konu araştırılacak, sorumlulara ceza kesilecek ve kamu oyuna duyurulacak. Zor bir şey mi?
ilti- ADMİN
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 1765
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 1992 Ford Taunus GTS
Geri: hp-ps-bg.dın-sae-bhp.arasındaki farklar...
bence her iki ölçümüde belirtmeleri daha iyi olurdu mesela taunus gt de sae 92.0 dın 84.0 gts de sae 116.0 dın 105.0 hem motorun üretebildiği gücü hemde tekerleklere iletilen gücü belirtmişler ama ne yazıkki 2000 yılından sonra ford da sae normuna göre belirtiyor araçların güçlerini ve bunu sadece abd sitesinde belirtmiş
serkan- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 13/11/08
Mesaj Sayısı : 1807
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : antalya
Otomobili : 1991/GTS
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER :: MEKANİK VE TEKNİK BAZI BİLGİLER
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Nis. 28, 2023 10:22 pm tarafından fordju75
» Uzun zaman sonra forum' a bir ilk yapalım.
Çarş. Mart 15, 2023 3:04 pm tarafından fthpl
» Kaput İzalatörü
Perş. Ara. 03, 2020 6:23 am tarafından fthpl
» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
Ptsi Tem. 22, 2019 4:52 pm tarafından by_mek4
» avans hortum baglantılarını güncelleyelim
Cuma Tem. 19, 2019 4:24 am tarafından Jeep100
» 92 model gt bagaj kilidi
Paz Ekim 14, 2018 4:39 pm tarafından eroguls
» Tekrar selamlar :) Far değişimi
C.tesi Haz. 23, 2018 4:04 pm tarafından tolergul
» Marş basıyor çalışmıyor
C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan
» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan
» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist
» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber
» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron
» 92 GT otomatik jikle
Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft
» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel
» ön cama hava gelmiyor
Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan
» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci
» Yokuşta Bayılma
Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Tofaş radyator fan kullanan var mi
Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89
» 78 taunus koltuk
Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml
» Ford taunus çakmaklık
Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist
» Süratli giderken vonlama
Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan
» Lütfen yardımcı olur musunuz
Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz
» Devir saati düşme sorunu yardım
Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul
» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist
» tekleme
Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» Erzincan...
C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77
» Devir saati düşme sorunu yardım
C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo
» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi
» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel
» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy
» araba soğukken patırtılı çalışma
Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» proje fazlası 88 taunus gls
Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44
» Yıldım arkadaş
Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42
» granada zetec
Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen
» Swaymar Cologne V6
Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran
» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron
» Kalorifer petek iptali
Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul
» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist
» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti
» Subap ayarı tek soru.
Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul
» Silindir kapak contası yandı.
C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango
» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu
» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78
» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik
» Tamir ve Bakım Klavuzları
C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler
» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64
» arka stop lambası hk.
Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66
» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78
» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici
» yağ seviyesi sorunu
Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist
» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti
» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ
» 2000 sübab ayarı
Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca
» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunus kaporta aksamları
Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca
» Şaft askısı degisimi
Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca
» Motor yağ kapağı temizliği.
Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca
» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66
» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay
» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1976 model ford taunus
Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Fren & devir saati karmaşası
Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan
» Kurucular yardımcı olabilir mi?
Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli
» Direksiyon kutusu
Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza
» Weber Karbüratör Yardım
Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul
» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici
» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist
» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem
» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay
» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley
» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42
» orjinal sol stop
Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay
» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay
» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici
» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT
» corum mını buluşma03.04.2016
Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil
» taunus headers arıyorum
Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT
» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT
» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gt-Gts kalorifer kumandası
Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gösterge ışıkları
Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT
» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan
» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti
» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT
» araçda lpg de dahi benzin kokusu
Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay
» Disk koruma sacı ses yapıyor
Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran