NAVİGASYON
*ANASAYFA(Home)
*BLOG SİTEMİZ
*ÜYE OL (Register)
*FORUM İNDEX
*TEKNİK DANIŞMAN-Technic Advisor
*FORUM KULLANIMI (SSS)
*FORUM KURALLARI
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Upload Photos)
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Güncel Anlatım)
*BULUŞMALARIMIZ (Meetings)
*FACEBOOK GRUBUMUZ
*LPG SORUNLARI
*YOL DURUMU
*UZAKLIKLAR (İl-İlçe)
*HAVA DURUMU (Detaylı)
En son konular
Giriş yap
Kimler hatta?
Toplam 4 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 4 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 88 kişi Çarş. Ocak 19, 2011 2:53 pm tarihinde online oldu.
En çok konu başlayanlar
Admin | ||||
AYTAÇ | ||||
oğuzhan(efsane) | ||||
SİLENTHİLL | ||||
0M42 | ||||
KADO | ||||
delmanicomio | ||||
serkan | ||||
zeki19 | ||||
Başkan Yrd. |
En aktif konular
En bakılan konular
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user |
Ayın en aktif yollayıcıları
No user |
Arama
mtv artık emisyon değeri üzerinden alınacakmış...
+7
falco911
keremakçay
Sancar Saran
SRKNSVLN
Phoenix35
2000HC
serkan
11 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
mtv artık emisyon değeri üzerinden alınacakmış...
Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar vergisi artık emisyon oranına göre alınacak. Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük vergi alınacak
Gelir İdaresi, Motorlu Taşıtlar Vergisinde önümüzdeki yıl kapsamlı bir çalışma yapılması yönünde bir tavır aldı.
Bu çalışmada, halen silindir hacmi ve yaşı esas alan Motorlu Taşıtlar Vergisi sisteminin, yeni bir değerlendirmeye tabi tutulacağı, bu kapsamda AB üyesi ülkeler başta olmak üzere çeşitli ülkelerin vergi uygulamalarının da tek tek taranacağı belirtildi.
Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi artık emisyon oranına göre alınacak. Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük vergi alınacak. Ancak araçların kullandıkları yakıtlara göre karbon salınımları farklılaşıyor.
DİZELLER HER YÖNDEN AVANTAJLI
Türkiye’de dizel otomobil kullanımı masraf çıkarttığı söylentisi nedeniyle pek tercih edilmiyor. Bunun yerine yüksek yakıt gideri olan ve çevreye daha çok karbon salınımı yapan ‘benzinli’ araçlar kullanılıyor.
Artık benzinli araçlardan karbon salınımı daha fazla olduğu için MTV vergisi dizellere göre daha fazla alınacak. Bu da sahip olunan eski modelli benzinli otomobillerin vergilerinin çok daha yukarı çıkacağı anlamına geliyor. Yani satıldığında 6-7 bin TL eden otomobiller yıllık 2 bin TL vergi ödeyebilir.
Getirilecek yeni düzenleme ile elektrikli otomobillerin vergisi çok cazip oranlara çekilecek. Elektrikli arabalardan sonra da dizel otomobiller karbon salınımlarının az olmasından dolayı vergide avantajlı konumda olacak.
Ancak dizel otomobiller de eskidikçe karbon salınımı artacağından dolayı, vergisi de yıla göre artışa geçecek. Ancak benzinli otomobil kadar yüksek vergiye ulaşmayacak.
ARABA 6 BİN TL VERGİSİ 2 BİN TL
Ortalama olarak Türkiye’de kullanılan benzinli ve dizel otomobillerin büyük çoğunluğu 1.600 cc motor hacmine sahip. Piyasada yoğun olarak kullanılan araçlara baktığımızda da benzinli otomobillerin dizellere göre daha fazla salınım yaptığını görebiliyoruz. İşte Türkiye’de kullanılan bazı benzinli ve dizel otomobillerin karbon salınımları:
Hyundai Getz 1.4 benzinli: 141 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Hyundai Getz 1.5 dizel: 118 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Hyundai Era 1.6 benzinli: 152 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Hyundai Era 1.5 dizel: 120 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Fiat Albea 1.4 benzinli: 148 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Fiat Albea 1.3 dizel: 127 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Renault Fluence 1.6 benzinli: 155 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Renault Fluence 1.5 dizel: 119 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Toyota Corolla 1.6 benzinli: 162 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Toyota Corolla 1.4 dizel: 122 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Peugeot 206 1.4 benzinli: 150 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Peugeot 206 1.4 dizel: 110 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
29.11.2010 - 12:20
kaynak: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ... andi/41045
AVRUPA ÜLKELERİNDEN UYGULAMA ÖRNEKLERİ
Motorlu Taşıtlar Vergisinde çeşitli ülke uygulamaları da şu şekilde belirleniyor:
-İngiltere: Motorlu taşıtları 2001 yılından itibaren karbon dioksit emisyonuna göre vergilendiriyor. Emisyon temelli vergilemenin yürürlüğe girmesinden sonra yeni şirket araçlarının ortalama emisyonu 196 gramdan 2002'de 182 grama, 2007 yılında 165 grama, 2008-2009 döneminde 140 grama düştü. Yüksek mesafe indiriminin kaldırılmasıyla şirket araçlarının 1 yılda katettikleri mesafe 300 milyon mile geriledi.
2009 tarifesine göre hurdaya çıkan araçların ortalama CO2 emisyon miktarı, kilometrede 179 gram, bunların yerine alınan araçların 134 gram oldu.
-İrlanda: 1 Temmuz 2008'den itibaren tescil edilen bütün binek otomobillerde motorlu taşıtlar vergisi, CO2 emisyonuna göre tespit ediliyor.
Eski sisteme tabi araçların motor gücüne göre vergilendirilmesine ise devam ediliyor. İrlanda'da düşük CO2 emisyonuna sahip araçlar ödüllendirilirken, yüksek CO2 emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor.
Ödenecek yıllık vergi, çevre dostu araçlarda 104 avrodan başlıyor, bu rakam yüksek emisyona sahip araçlarda 2.100 avroya kadar yükseliyor.
-Fransa: 2008 başında uygulamaya konulan ödül-cezalandırma sistemiyle CO2 emisyonu aşağı çekilmeye çalışılıyor. Sistemde düşük çevre kirliliğine neden olan yeni araç alımlarına fiyat indirimi sağlanırken, yüksek karbon emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor.
Bu yıl için kilometrede 124 gramdan fazla CO2 emisyonuna neden olan araçlar ödülden yararlanamıyor, emisyon miktarının 156 gramı aşması durumunda cezalar uygulamaya giriyor.
Sistem sayesinde 2007 sonunda 149 gram olan yeni araçların ortalama emisyon miktarı, geçen yılın ikinci yarısında 133 grama düştü.
-İsveç: İsveç'te binek otoların neden olduğu emisyon, diğer AB üyesi ülkelere göre oldukça yüksek. Bu ülkede 2006 yılında CO2 emisyonuna dayalı vergilemeye geçildi. 2003 yılında 198 gram düzeyinde bulunan CO2 emisyonu, 3 yıl sonra 191 grama geriledi.
Ancak buna rağmen İsveç, AB üyeleri içinde hala araç filosu ağır ve yakıt tüketimi yüksek olan bir ülke durumunda. Yüksek emisyona rağmen ülkede büyük motorlu araçlar hala tercih ediliyor.
-Diğer ülkeler: AB'de 2006 yılında binek otolara CO2 ile ilintili vergi uygulayan ülke sayısı 9 iken, bu sayı 2007 yılında 11'e, 2008 yılında 14'e, daha sonra da 17'ye yükseldi. Günümüzde İngiltere, Fransa, İsveç ve İrlanda'nın dışında 13 ülke daha kısmen ya da tamamen CO2 emisyonuna ya da yakıt tüketimine göre motorlu taşıtlar vergisi uyguluyor.
Listeye Almanya, Letonya ve İtalya da eklenirken, İtalya ve Lüksemburg haricindeki bütün Batı Avrupa ülkelerinde arz edilebilir elektrikli araçlara teşvik uygulaması sözkonusu.
-Almanya: Karbon temelli motorlu taşıtlar vergisi uygulamasına en son katılan ülkelerden birisi. 2009 yılının sonunda gerçekleştirdiği reform ile araçların silindir hacmine göre değil, yaydıkları CO2 ve diğer zararlı gazların miktarına göre vergilendirmeye başladı.
-Hollanda Karbon temelli vergileme yapan bir diğer ülke. Daha temiz ve daha az karbon yayan araç teknolojini teşvik için plaka vergisini daha etkin yakıtlı araçlan için indirdi. Bu değişimin ardından etkin yakıtlı B kategori araçların piyasa payı yüzde 9,5'den yüzde 16,1'e yükseldi.
kaynak: AA
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ... siklik.php
29 Kasım 2010 10:34
Gelir İdaresi, Motorlu Taşıtlar Vergisinde önümüzdeki yıl kapsamlı bir çalışma yapılması yönünde bir tavır aldı.
Bu çalışmada, halen silindir hacmi ve yaşı esas alan Motorlu Taşıtlar Vergisi sisteminin, yeni bir değerlendirmeye tabi tutulacağı, bu kapsamda AB üyesi ülkeler başta olmak üzere çeşitli ülkelerin vergi uygulamalarının da tek tek taranacağı belirtildi.
Türkiye’de kullanılan otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi artık emisyon oranına göre alınacak. Yani eskimiş olan araçlardan yüksek vergi, yeni araçlardan ise düşük vergi alınacak. Ancak araçların kullandıkları yakıtlara göre karbon salınımları farklılaşıyor.
DİZELLER HER YÖNDEN AVANTAJLI
Türkiye’de dizel otomobil kullanımı masraf çıkarttığı söylentisi nedeniyle pek tercih edilmiyor. Bunun yerine yüksek yakıt gideri olan ve çevreye daha çok karbon salınımı yapan ‘benzinli’ araçlar kullanılıyor.
Artık benzinli araçlardan karbon salınımı daha fazla olduğu için MTV vergisi dizellere göre daha fazla alınacak. Bu da sahip olunan eski modelli benzinli otomobillerin vergilerinin çok daha yukarı çıkacağı anlamına geliyor. Yani satıldığında 6-7 bin TL eden otomobiller yıllık 2 bin TL vergi ödeyebilir.
Getirilecek yeni düzenleme ile elektrikli otomobillerin vergisi çok cazip oranlara çekilecek. Elektrikli arabalardan sonra da dizel otomobiller karbon salınımlarının az olmasından dolayı vergide avantajlı konumda olacak.
Ancak dizel otomobiller de eskidikçe karbon salınımı artacağından dolayı, vergisi de yıla göre artışa geçecek. Ancak benzinli otomobil kadar yüksek vergiye ulaşmayacak.
ARABA 6 BİN TL VERGİSİ 2 BİN TL
Ortalama olarak Türkiye’de kullanılan benzinli ve dizel otomobillerin büyük çoğunluğu 1.600 cc motor hacmine sahip. Piyasada yoğun olarak kullanılan araçlara baktığımızda da benzinli otomobillerin dizellere göre daha fazla salınım yaptığını görebiliyoruz. İşte Türkiye’de kullanılan bazı benzinli ve dizel otomobillerin karbon salınımları:
Hyundai Getz 1.4 benzinli: 141 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Hyundai Getz 1.5 dizel: 118 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Hyundai Era 1.6 benzinli: 152 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Hyundai Era 1.5 dizel: 120 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Fiat Albea 1.4 benzinli: 148 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Fiat Albea 1.3 dizel: 127 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Renault Fluence 1.6 benzinli: 155 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Renault Fluence 1.5 dizel: 119 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Toyota Corolla 1.6 benzinli: 162 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Toyota Corolla 1.4 dizel: 122 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Peugeot 206 1.4 benzinli: 150 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
Peugeot 206 1.4 dizel: 110 CO2 Emisyonu (gr/km) Ortalama
29.11.2010 - 12:20
kaynak: [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ... andi/41045
AVRUPA ÜLKELERİNDEN UYGULAMA ÖRNEKLERİ
Motorlu Taşıtlar Vergisinde çeşitli ülke uygulamaları da şu şekilde belirleniyor:
-İngiltere: Motorlu taşıtları 2001 yılından itibaren karbon dioksit emisyonuna göre vergilendiriyor. Emisyon temelli vergilemenin yürürlüğe girmesinden sonra yeni şirket araçlarının ortalama emisyonu 196 gramdan 2002'de 182 grama, 2007 yılında 165 grama, 2008-2009 döneminde 140 grama düştü. Yüksek mesafe indiriminin kaldırılmasıyla şirket araçlarının 1 yılda katettikleri mesafe 300 milyon mile geriledi.
2009 tarifesine göre hurdaya çıkan araçların ortalama CO2 emisyon miktarı, kilometrede 179 gram, bunların yerine alınan araçların 134 gram oldu.
-İrlanda: 1 Temmuz 2008'den itibaren tescil edilen bütün binek otomobillerde motorlu taşıtlar vergisi, CO2 emisyonuna göre tespit ediliyor.
Eski sisteme tabi araçların motor gücüne göre vergilendirilmesine ise devam ediliyor. İrlanda'da düşük CO2 emisyonuna sahip araçlar ödüllendirilirken, yüksek CO2 emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor.
Ödenecek yıllık vergi, çevre dostu araçlarda 104 avrodan başlıyor, bu rakam yüksek emisyona sahip araçlarda 2.100 avroya kadar yükseliyor.
-Fransa: 2008 başında uygulamaya konulan ödül-cezalandırma sistemiyle CO2 emisyonu aşağı çekilmeye çalışılıyor. Sistemde düşük çevre kirliliğine neden olan yeni araç alımlarına fiyat indirimi sağlanırken, yüksek karbon emisyonuna sahip araçlar cezalandırılıyor.
Bu yıl için kilometrede 124 gramdan fazla CO2 emisyonuna neden olan araçlar ödülden yararlanamıyor, emisyon miktarının 156 gramı aşması durumunda cezalar uygulamaya giriyor.
Sistem sayesinde 2007 sonunda 149 gram olan yeni araçların ortalama emisyon miktarı, geçen yılın ikinci yarısında 133 grama düştü.
-İsveç: İsveç'te binek otoların neden olduğu emisyon, diğer AB üyesi ülkelere göre oldukça yüksek. Bu ülkede 2006 yılında CO2 emisyonuna dayalı vergilemeye geçildi. 2003 yılında 198 gram düzeyinde bulunan CO2 emisyonu, 3 yıl sonra 191 grama geriledi.
Ancak buna rağmen İsveç, AB üyeleri içinde hala araç filosu ağır ve yakıt tüketimi yüksek olan bir ülke durumunda. Yüksek emisyona rağmen ülkede büyük motorlu araçlar hala tercih ediliyor.
-Diğer ülkeler: AB'de 2006 yılında binek otolara CO2 ile ilintili vergi uygulayan ülke sayısı 9 iken, bu sayı 2007 yılında 11'e, 2008 yılında 14'e, daha sonra da 17'ye yükseldi. Günümüzde İngiltere, Fransa, İsveç ve İrlanda'nın dışında 13 ülke daha kısmen ya da tamamen CO2 emisyonuna ya da yakıt tüketimine göre motorlu taşıtlar vergisi uyguluyor.
Listeye Almanya, Letonya ve İtalya da eklenirken, İtalya ve Lüksemburg haricindeki bütün Batı Avrupa ülkelerinde arz edilebilir elektrikli araçlara teşvik uygulaması sözkonusu.
-Almanya: Karbon temelli motorlu taşıtlar vergisi uygulamasına en son katılan ülkelerden birisi. 2009 yılının sonunda gerçekleştirdiği reform ile araçların silindir hacmine göre değil, yaydıkları CO2 ve diğer zararlı gazların miktarına göre vergilendirmeye başladı.
-Hollanda Karbon temelli vergileme yapan bir diğer ülke. Daha temiz ve daha az karbon yayan araç teknolojini teşvik için plaka vergisini daha etkin yakıtlı araçlan için indirdi. Bu değişimin ardından etkin yakıtlı B kategori araçların piyasa payı yüzde 9,5'den yüzde 16,1'e yükseldi.
kaynak: AA
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] ... siklik.php
29 Kasım 2010 10:34
serkan- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 13/11/08
Mesaj Sayısı : 1807
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : antalya
Otomobili : 1991/GTS
Geri: mtv artık emisyon değeri üzerinden alınacakmış...
olan gene bize oldu arkadaş nasıl iştir bu
2000HC- ENGELLENEN ÜYE
- Kayıt tarihi : 02/06/10
Mesaj Sayısı : 754
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : izmir
Geri: mtv artık emisyon değeri üzerinden alınacakmış...
lpg için avrupada teşvik var.temiz yakıt olduğu için.bizde faydalanırız umarım.
Phoenix35- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/05/09
Mesaj Sayısı : 102
Yaş : 57
Yaşadığı Şehir : İZMİR
Otomobili : 93 Gts
Geri: mtv artık emisyon değeri üzerinden alınacakmış...
bizde faydalanan halk olmaz hiçbir zaman ALLAH yardımcımız olsun.
SRKNSVLN- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 14/09/10
Mesaj Sayısı : 528
Yaş : 43
Yaşadığı Şehir : ANTALYA
Otomobili : 1989 TAUNUS 1.6 S
Geri: mtv artık emisyon değeri üzerinden alınacakmış...
bize bisi oldugu yok
Dahası araçlar lpg ile çalışıyor. LPG li araçlardaki emisyon çok düşüktür...
Eski sisteme tabi araçların motor gücüne göre vergilendirilmesine ise devam ediliyor.
Dahası araçlar lpg ile çalışıyor. LPG li araçlardaki emisyon çok düşüktür...
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: mtv artık emisyon değeri üzerinden alınacakmış...
Bence uygulama şöyle desteklenebilir yüksek emisyonu olan otomobillere yeni motor takılarak emisyon düşürülürse vergide ona göre alınmalı. Ben ertesi sabah otomobilime focus motoru takarım..
keremakçay- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Geri: mtv artık emisyon değeri üzerinden alınacakmış...
eğer egsoz muayenesinde ölçeceklerse ne ala, ama gidip atıyorum 1.6 taunus 250gr/km, 1.6 focus 160gr/km gibi standart değerlerle vergilendirmeye girerlerse çarşı karışır
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: mtv artık emisyon değeri üzerinden alınacakmış...
LPG de emisyon değerleri düşer...
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: mtv artık emisyon değeri üzerinden alınacakmış...
Emisyon değerlerini eski araçlar için net bir orana bağlamaları zor diye düşünüyorum...LPG/BENZİN ortak kullanan araçlar için neye göre emisyon belirlenecek? LPG yaktığını görmezden gelemezler zira araçların teknik belgeleri ve dönüşüm onayları mevcut ve fenni muayenede bunlar yasal zorunluluk...
Admin- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/06/07
Mesaj Sayısı : 3201
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : Ankara
Otomobili : FORD MONDEO 2.0 GHİA
Geri: mtv artık emisyon değeri üzerinden alınacakmış...
sancar abi lpgde düşüyor biliyorum, hatta emisyon testi öncesi lpgyi sonuna kadar kısıp avansı da düşürünce inanılmaz değerler ortaya çıkabiliyor, araba gitmiyor o ayrı
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: mtv artık emisyon değeri üzerinden alınacakmış...
Kimse 6-7binlik araca 2binTL vergi vermez. Vergi borcu olan aracı da satamaz zaten. Hurda olana kadar biner araca sonra atar bi kenara vergi affını bekler. Maliye toplayamayacağı vergi düzenlemesini yapmaz zannediyorum. Bazı haberler habercilerin işgüzarlığıdır. Rahat olun...
Başkan Yrd.- ADMİN
- Kayıt tarihi : 13/06/07
Mesaj Sayısı : 2090
Yaş : 43
Yaşadığı Şehir : Antalya
Otomobili : 1977 Taunus
Geri: mtv artık emisyon değeri üzerinden alınacakmış...
Bence en güzeli aracın değerine göre vergi alınmalı sonra çıkardığı emisyon değeri katsayı olarak çarpılmalı, örnek olarak diyelimki bir Hyundaı Era 1.5 dizel 22 bin olsun bundan %3 vergi alınsın ne yapar 660 tl bunu da CO2 katsayısıyla çarpalım, 120 olduğu için 1.2 ile 660x1.2 eşittir 792 tl bayağı makul başka bir örnek 1993 model Ford Taunus GTS olsun değeri 4500 tl %3'ü 135 tl yapar, 450 CO2 değeri olsun o zamanda 135x3.5 eşittir 472.5 tl yapar bence buda makul ama bizimkilerin aklına gelmez benim 3 dakika düşünüp bulduğum formül.....
keremakçay- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Geri: mtv artık emisyon değeri üzerinden alınacakmış...
ARKADAŞLAR DİYELİMKİ MTV ODEDİK ODEDİGİMİZİN NEYE YARARI VAR ? Mİ
LLETİ SOYMAK İÇİN BİR YOL MUTLAK VARDIR ))
OZAMAN ARACIN MOTORUNU BUYUELİM ?
DİSEL MOTOR TAKILMASI İÇİN İZİN VERSİNLER ?
LPG DE ZAM VAR AMA KİMSE DÜŞÜNMÜYOR MİLLETDE NERDE PARA VAR
KONTAGA BASMAYA KORKAR OLDUM
LLETİ SOYMAK İÇİN BİR YOL MUTLAK VARDIR ))
OZAMAN ARACIN MOTORUNU BUYUELİM ?
DİSEL MOTOR TAKILMASI İÇİN İZİN VERSİNLER ?
LPG DE ZAM VAR AMA KİMSE DÜŞÜNMÜYOR MİLLETDE NERDE PARA VAR
KONTAGA BASMAYA KORKAR OLDUM
murat demirhan- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 21/04/10
Mesaj Sayısı : 39
Yaş : 43
Yaşadığı Şehir : ANKARA
Otomobili : 1,6 FORD TANUS 1991MODEL
Geri: mtv artık emisyon değeri üzerinden alınacakmış...
Bu uygulama ile üst seviye insanların devlete daha az vergi vermeleri öncelikli sanırım. Olan yine garibana oluyor. Adamın parası olsa zaten eski arabaya binmez. Bende saçma bi uygulama olur. O zaman eski arabası olanlara hurda indirimi çıkartsınlar. Sıfır arabayıda uygun taksitle alma imkanı sunsunlar. Yurt dışında adamlar 300 dolara 500 dolara araba alabiliyorlar bizde nerde
efsaneprens- ADMİN
- Kayıt tarihi : 31/03/08
Mesaj Sayısı : 3050
Yaş : 44
Yaşadığı Şehir : ANKARA
Otomobili : 2005 Fiat Albea 1,3 Multijet
Similar topics
» Volvo artık Geely'nin ...
» Bu kelimeler artık YASAK...
» Araçlar Artık Çekilmeyecek...
» Yok Artık!..
» Artık Pontiac Yok!..
» Bu kelimeler artık YASAK...
» Araçlar Artık Çekilmeyecek...
» Yok Artık!..
» Artık Pontiac Yok!..
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Nis. 28, 2023 10:22 pm tarafından fordju75
» Uzun zaman sonra forum' a bir ilk yapalım.
Çarş. Mart 15, 2023 3:04 pm tarafından fthpl
» Kaput İzalatörü
Perş. Ara. 03, 2020 6:23 am tarafından fthpl
» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
Ptsi Tem. 22, 2019 4:52 pm tarafından by_mek4
» avans hortum baglantılarını güncelleyelim
Cuma Tem. 19, 2019 4:24 am tarafından Jeep100
» 92 model gt bagaj kilidi
Paz Ekim 14, 2018 4:39 pm tarafından eroguls
» Tekrar selamlar :) Far değişimi
C.tesi Haz. 23, 2018 4:04 pm tarafından tolergul
» Marş basıyor çalışmıyor
C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan
» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan
» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist
» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber
» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron
» 92 GT otomatik jikle
Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft
» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel
» ön cama hava gelmiyor
Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan
» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci
» Yokuşta Bayılma
Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Tofaş radyator fan kullanan var mi
Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89
» 78 taunus koltuk
Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml
» Ford taunus çakmaklık
Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist
» Süratli giderken vonlama
Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan
» Lütfen yardımcı olur musunuz
Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz
» Devir saati düşme sorunu yardım
Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul
» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist
» tekleme
Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» Erzincan...
C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77
» Devir saati düşme sorunu yardım
C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo
» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi
» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel
» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy
» araba soğukken patırtılı çalışma
Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» proje fazlası 88 taunus gls
Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44
» Yıldım arkadaş
Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42
» granada zetec
Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen
» Swaymar Cologne V6
Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran
» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron
» Kalorifer petek iptali
Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul
» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist
» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti
» Subap ayarı tek soru.
Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul
» Silindir kapak contası yandı.
C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango
» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu
» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78
» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik
» Tamir ve Bakım Klavuzları
C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler
» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64
» arka stop lambası hk.
Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66
» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78
» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici
» yağ seviyesi sorunu
Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist
» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti
» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ
» 2000 sübab ayarı
Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca
» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunus kaporta aksamları
Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca
» Şaft askısı degisimi
Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca
» Motor yağ kapağı temizliği.
Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca
» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66
» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay
» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1976 model ford taunus
Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Fren & devir saati karmaşası
Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan
» Kurucular yardımcı olabilir mi?
Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli
» Direksiyon kutusu
Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza
» Weber Karbüratör Yardım
Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul
» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici
» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist
» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem
» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay
» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley
» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42
» orjinal sol stop
Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay
» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay
» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici
» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT
» corum mını buluşma03.04.2016
Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil
» taunus headers arıyorum
Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT
» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT
» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gt-Gts kalorifer kumandası
Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gösterge ışıkları
Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT
» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan
» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti
» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT
» araçda lpg de dahi benzin kokusu
Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay
» Disk koruma sacı ses yapıyor
Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran