NAVİGASYON
*ANASAYFA(Home)
*BLOG SİTEMİZ
*ÜYE OL (Register)
*FORUM İNDEX
*TEKNİK DANIŞMAN-Technic Advisor
*FORUM KULLANIMI (SSS)
*FORUM KURALLARI
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Upload Photos)
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Güncel Anlatım)
*BULUŞMALARIMIZ (Meetings)
*FACEBOOK GRUBUMUZ
*LPG SORUNLARI
*YOL DURUMU
*UZAKLIKLAR (İl-İlçe)
*HAVA DURUMU (Detaylı)
En son konular
Giriş yap
Kimler hatta?
Toplam 11 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 11 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 88 kişi Çarş. Ocak 19, 2011 2:53 pm tarihinde online oldu.
En çok konu başlayanlar
Admin | ||||
AYTAÇ | ||||
oğuzhan(efsane) | ||||
SİLENTHİLL | ||||
0M42 | ||||
KADO | ||||
delmanicomio | ||||
serkan | ||||
zeki19 | ||||
Başkan Yrd. |
En aktif konular
En bakılan konular
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user |
Ayın en aktif yollayıcıları
No user |
Arama
FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
+11
keremakçay
ozcanatacan
ömerfaruk
anekin
kskli remzi
orjinalci
falco911
Sancar Saran
Yavuz
Admin
on2000
15 posters
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER :: MEKANİK VE TEKNİK BAZI BİLGİLER
1 sayfadaki 2 sayfası
1 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
Ford OHC motorlardan nasil performans alınır? Bununla ilgili bütün yanıtlar bu iki kitapçıkta... Belgelerin tamamı ingilizcedir.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Ford OHC motorlardan nasil performans alınır? Bununla ilgili bütün yanıtlar bu iki kitapçıkta... Belgelerin tamamı ingilizcedir.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
on2000- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 18/10/09
Mesaj Sayısı : 301
Yaş : 42
Yaşadığı Şehir : Ankara
Otomobili : //Yakında 77 Coupe :))
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Türkçeye çevrilmiş olsa çok faydalı olurdu tüm üyeler için...
Türkçeye çevrilmiş olsa çok faydalı olurdu tüm üyeler için...
Admin- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/06/07
Mesaj Sayısı : 3201
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : Ankara
Otomobili : FORD MONDEO 2.0 GHİA
Yavuz- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 20/09/09
Mesaj Sayısı : 404
Yaşadığı Şehir : Ankara
Otomobili : 90 1.6 gt
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
Eh yani, ne diyeyim ki simdi. Eger ben bu dokumani makinayi almadan goreydim. Heralde pinto lu bir granada bakardim...
Adam diyorki, bu motor tasarimi, turbo olmadan, litre basina 100 bg verebilme kapasitesine sahiptir...
Neyse okumaya devam...
Adam diyorki, bu motor tasarimi, turbo olmadan, litre basina 100 bg verebilme kapasitesine sahiptir...
Neyse okumaya devam...
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
sancar abi, bloklar sağlam bizim, piston, gömlek, biyel, kapak , siboplar, egzantirik değiştirdikten sonra litre başına 100 beygir normal bir rakam
adam da farklı bir şey söylemiyor zaten.
adam da farklı bir şey söylemiyor zaten.
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
Benim makinya ne yaparsan yap 280 beygir vermez. Birak 200 bile vermez. 200 icin anca gidip 2.9 Cosworth almak lazim.
Tamam cok sorunsuz, saglam bir motor da, hava girisleri eksoz cikislari tamamen uydurmasyon.
Dahasi Pinto bloklar icin, hersey var. Bunlara yok...
Neyse artik... Yapcak bisi yok. Alinmis alinmistir... Gerci benim derdim, ucuk kacik beygir gucu degil. Dusuk devirdeki torku arttirayim yeter.
Tamam cok sorunsuz, saglam bir motor da, hava girisleri eksoz cikislari tamamen uydurmasyon.
Dahasi Pinto bloklar icin, hersey var. Bunlara yok...
Neyse artik... Yapcak bisi yok. Alinmis alinmistir... Gerci benim derdim, ucuk kacik beygir gucu degil. Dusuk devirdeki torku arttirayim yeter.
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
Teşekkür ederim. Meraklıları için çok değerli kaynaklar.
orjinalci- ADMİN
- Kayıt tarihi : 25/01/08
Mesaj Sayısı : 1940
Yaş : 57
Yaşadığı Şehir : bursa
Otomobili : 1993 Taunus GTS A/C
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
paylaşım için teşekkürler. ah bide Türkçe olaydıııı
kskli remzi- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 24/09/07
Mesaj Sayısı : 1870
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : Karşıyaka
Otomobili : 91 GT
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
sancar abi, aynı bloğun 2.0'ı var bende, lpgde 100 beygir civarı alıyorum, 5. ve 6. silindirlerimde sorun olmasına rağmen (5.nin egsoz sübabı yanık, 6yı çözemedim, sökünce anlıycaz, ayar tutmuyor ikisi de)
2,9 cosworthden 400 beygirden aşağı alırsam kafama sıkarım
ciddi anlamda modifikasyonla bizim bloklardan yüksek beygir alınır, tork olayı defransiyelle alakalı.
litre başına 100 beygir diyor ya bu vulcan motor, adamlar ellenmedik parça bırakmamış o gücü almak için, yazdıkları rakamları görmüşsündür, 2000-3000 pounddan bahsediyorlar.
tekrar yazayım, üst kapağa çelik yüzük, uzun süpap, sert süpap yayı,
forged piston ve biyeller,yüksek dereceli egzantirik, titanyum iticiler, kaliteli contalar,elektrikli yakıt pompası, sağlıklı bir karbüratör, temiz bir işçilik...
2,9 cosworthden 400 beygirden aşağı alırsam kafama sıkarım
ciddi anlamda modifikasyonla bizim bloklardan yüksek beygir alınır, tork olayı defransiyelle alakalı.
litre başına 100 beygir diyor ya bu vulcan motor, adamlar ellenmedik parça bırakmamış o gücü almak için, yazdıkları rakamları görmüşsündür, 2000-3000 pounddan bahsediyorlar.
tekrar yazayım, üst kapağa çelik yüzük, uzun süpap, sert süpap yayı,
forged piston ve biyeller,yüksek dereceli egzantirik, titanyum iticiler, kaliteli contalar,elektrikli yakıt pompası, sağlıklı bir karbüratör, temiz bir işçilik...
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
Valla keske oyle olsa. Ama degil iste.
Cologne motorlar tune olmuyor. 2.9 Cosworth haric Cosworth kafa ile anca 200 beygir veriyor.
Ama sen bu gun tanustaki 2.0 pintoyu uygun sekilde minciklarsan 200 beygiri alirsin. Daha iyisi bu bizim butceler icinde yapilabilir. Belki 200 olmaz ama 150 rahat rahat olur. Dokumandaki gibi silindir kapaklarini modlayip, biraz pistonlari buyutup, daha duzgun intake manifold buyuk karburator, guzel bir camshaft, inceltilmis subaplar al sana 150 pitir pitir.
Turbo falan olmadan. Turbo + Cosworth kafa ile 2.0 pinto dan 600 bg alan deliler var. o baska.
Forumun birinde gordum burayada copy paste ettim. Adam diyorki ben 2.8 modladim. Pistonlari buyuttum, cam lari degistirdim. Dunya para doktum. SOnra arkadasim 2.1 pinto azicik mod arti 32/36 karburatorle beni cig cig yedi... O yuzdende daha 3500 km de ki cillop gibi motoru kaldirdim attim.
Bir diger konuda su. Ortada kum gibi pinto dokumani, parcasi, forumunda mevzusu var. Bizim 6 lar icin tik yok. Bu motor hem avrupada hem amerikada kullanilmis.
Bilmem kac milyon tane uretilmis. Genede tik yok.
Mustang II ler var bu motorun aynisini kullanan.
Onlar bile sokup 302 v8 takiyorlar.
Ayni sekilde Ingilterede sokup sokup 2.9 cosworth takiyorlar...
Malesef 2.9 haric bu motorlar v4 uyumlu olsun diye, sakat uretilmis. Eksoz cikislari da hava girisleri yani silindir kapagi ve inlet manifoldu uydurma.
O yuzden motor tam kapasitesini kullanamiyor.
Uretimden kalktigi icinde kimse modlu silindir kapagi veya manifold yapmiyor.
V motor oldugu icin, custom inlet bile yapamiyorsun o kadar yani iste daha ne diyeyim...
Cologne motorlar tune olmuyor. 2.9 Cosworth haric Cosworth kafa ile anca 200 beygir veriyor.
Ama sen bu gun tanustaki 2.0 pintoyu uygun sekilde minciklarsan 200 beygiri alirsin. Daha iyisi bu bizim butceler icinde yapilabilir. Belki 200 olmaz ama 150 rahat rahat olur. Dokumandaki gibi silindir kapaklarini modlayip, biraz pistonlari buyutup, daha duzgun intake manifold buyuk karburator, guzel bir camshaft, inceltilmis subaplar al sana 150 pitir pitir.
Turbo falan olmadan. Turbo + Cosworth kafa ile 2.0 pinto dan 600 bg alan deliler var. o baska.
Forumun birinde gordum burayada copy paste ettim. Adam diyorki ben 2.8 modladim. Pistonlari buyuttum, cam lari degistirdim. Dunya para doktum. SOnra arkadasim 2.1 pinto azicik mod arti 32/36 karburatorle beni cig cig yedi... O yuzdende daha 3500 km de ki cillop gibi motoru kaldirdim attim.
Bir diger konuda su. Ortada kum gibi pinto dokumani, parcasi, forumunda mevzusu var. Bizim 6 lar icin tik yok. Bu motor hem avrupada hem amerikada kullanilmis.
Bilmem kac milyon tane uretilmis. Genede tik yok.
Mustang II ler var bu motorun aynisini kullanan.
Onlar bile sokup 302 v8 takiyorlar.
Ayni sekilde Ingilterede sokup sokup 2.9 cosworth takiyorlar...
Malesef 2.9 haric bu motorlar v4 uyumlu olsun diye, sakat uretilmis. Eksoz cikislari da hava girisleri yani silindir kapagi ve inlet manifoldu uydurma.
O yuzden motor tam kapasitesini kullanamiyor.
Uretimden kalktigi icinde kimse modlu silindir kapagi veya manifold yapmiyor.
V motor oldugu icin, custom inlet bile yapamiyorsun o kadar yani iste daha ne diyeyim...
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
Çok teşekkürler. Emeğine sağlık.
anekin- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 02/12/09
Mesaj Sayısı : 68
Yaş : 43
Yaşadığı Şehir : Ankara
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
sancar abi çok darlanmışsın belli
bak şu ac cobra'da bizim motordan kullanmışlar, emme manifoldu farklı, zaten yazmışsın orada da.
demek ki olabiliyormuş
bizim v motorların modlanamamasının tek sebebi biyeller, ama asıl sebep türkiyede olmamız, burada v motordan anlayan usta sayıyla
ingilteredeki, amerikadaki motor değiştirme kolaylığı ve benzin fiyatı burada da olsa biz de 302v8 swaplarız , hatta abartıp 550 magnum koyanlar da olacaktır, amma ve lakin burası türkiye, yok öyle...
gelelim bizim motora, meşhur hacı ustamla çok konuştuk bu motorla ilgili, yüksek performanstan ziyade uzun ömürlü (hacımın deyimiyle "ebedi") bloklar bizimkiler.
4 sübap şapkası kırılmış hale çalıştığına şahit oldum
performansa çevirmeye kalktığımız zaman bütün zayıflılarını bulup gidermemiz gerekiyor. en büyük sorunumuz da dediğim gibi, biyeller, pistonlar güçlendirilmiş piston da olsa 9,5:1 sıkıştırma oranı, haliyle yüksek güç alınmıyor , sıkıştırma oranını arttırınca da biyeller dağılıyor.
egsoz olayına ben de katılıyorum, fazla dandik bir sistem gibi duruyor, ancak bunu tasarlayan mühendisin v4le uyumlu olması dışında bir bildiği vardır
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
bak şu ac cobra'da bizim motordan kullanmışlar, emme manifoldu farklı, zaten yazmışsın orada da.
demek ki olabiliyormuş
bizim v motorların modlanamamasının tek sebebi biyeller, ama asıl sebep türkiyede olmamız, burada v motordan anlayan usta sayıyla
ingilteredeki, amerikadaki motor değiştirme kolaylığı ve benzin fiyatı burada da olsa biz de 302v8 swaplarız , hatta abartıp 550 magnum koyanlar da olacaktır, amma ve lakin burası türkiye, yok öyle...
gelelim bizim motora, meşhur hacı ustamla çok konuştuk bu motorla ilgili, yüksek performanstan ziyade uzun ömürlü (hacımın deyimiyle "ebedi") bloklar bizimkiler.
4 sübap şapkası kırılmış hale çalıştığına şahit oldum
performansa çevirmeye kalktığımız zaman bütün zayıflılarını bulup gidermemiz gerekiyor. en büyük sorunumuz da dediğim gibi, biyeller, pistonlar güçlendirilmiş piston da olsa 9,5:1 sıkıştırma oranı, haliyle yüksek güç alınmıyor , sıkıştırma oranını arttırınca da biyeller dağılıyor.
egsoz olayına ben de katılıyorum, fazla dandik bir sistem gibi duruyor, ancak bunu tasarlayan mühendisin v4le uyumlu olması dışında bir bildiği vardır
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
En son falco911 tarafından Cuma Mayıs 07, 2010 10:46 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi (Sebep : link)
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
Vakit olsa çevirmek sorun değil, yaz tatilinde bir bakmalı!
ömerfaruk- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/10/09
Mesaj Sayısı : 118
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : bolu
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
Bu çevirilerde bi gelişme oldumu arkadaşlar?
ozcanatacan- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 17/12/09
Mesaj Sayısı : 264
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : BURSA
Otomobili : TAUNUS GT
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
ömerfaruk demiş ki:Vakit olsa çevirmek sorun değil, yaz tatilinde bir bakmalı!
Arkadaşlar yaz tatili bitti hadi yardımlarınızı bekliyoruz.
keremakçay- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
keremakçay demiş ki:ömerfaruk demiş ki:Vakit olsa çevirmek sorun değil, yaz tatilinde bir bakmalı!
Arkadaşlar yaz tatili bitti hadi yardımlarınızı bekliyoruz.
Valla kusura bakmayın başka işlere daldık tatil filan da yapamadık
bunu toplamaya çalışıyorum.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ömerfaruk- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/10/09
Mesaj Sayısı : 118
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : bolu
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
kolay gelsin.. fiber işçiliklerinide kendinizmi yapıyorsunuz?
bfd- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 27/07/09
Mesaj Sayısı : 586
Yaş : 44
Yaşadığı Şehir : bursa
Otomobili : 72 ford gxl fastback + sirion sporty
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
bfd demiş ki:kolay gelsin.. fiber işçiliklerinide kendinizmi yapıyorsunuz?
Sağol, aslında fiber işi yapılabilir, çünkü aracın kazası yok, sadece kapıda bir kırık vardı sigara paketi kadar, ama perçinleri sökünce sağlamlık açısından yeniden doldurulup tekrar delinmesi gerekiyordu, ben tek elden çıksın diye bir ustayla anlaştım herşeyiyle o ilgilendi. Şase ayırma, kumlama, şase boyama, sıfır ön takım, poryalar, diskler, makas, motor, şanjıman, diferansiyel, şaseyi oturtma işlerini arkadaşların yardımıyla kendim yaptım.
Fiber işini usta yaptı, boyayı ben kazıdım,(orijinal fabrika boyası), macun astar ve boya bitti, döşeme ve elektrik kaldı
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ömerfaruk- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/10/09
Mesaj Sayısı : 118
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : bolu
oğuzhan(efsane)- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 16/11/08
Mesaj Sayısı : 3407
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : Tokat /Turhal
Otomobili : 89-1,6 gl
ömerfaruk- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/10/09
Mesaj Sayısı : 118
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : bolu
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
Ömer Faruk bey Ne tesadüfki bende de toplanmayı bekleyen 1969 Anadol A1 var, sizin otomobilinizle aynı. Sorması ayıp bu iş size kaça mal oldu? Bide benim aracın ön kısmı yok benden önceki sahibinden bu şekilde aldım, sizin bildiğiniz bir yerde temiz bir kasa varmı acaba, teşekkürler...
keremakçay- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
Teşekkürler, maliyet işi arabanın durumuna bağlı, dediğim gibi benimkinde dıştan bakıldığında 2 saatlik fiber işi vardı ama 30 nisanda start verdik, hala çıkmadı. Mümkün olduğunca herşeyi yenilemeye çalıştım ama yenileme derken yeni tip değil eski orijinal parçaları bulmaya çalıştım ve hala eksik parçalar var. Tavsiyem önce araca uygun parçaları toparlayın, mesela bende 8 takım kelebek camı var ama 2 tanesi uyuyor
Eğer aracınızın resmini görürsem daha doğru birşey söylerim. Kupa bulmanız çok zor artık kıymete bindi. Arabanın önü yok demişsiniz ama ne kadarı yok. Sahibinden com dan düzgün kupalı bir araç alabilirsiniz ya da kamyonet alıp kullanabilirsiniz. Bildiğim kupa var, biraz yasal problemi var.
Eğer aracınızın resmini görürsem daha doğru birşey söylerim. Kupa bulmanız çok zor artık kıymete bindi. Arabanın önü yok demişsiniz ama ne kadarı yok. Sahibinden com dan düzgün kupalı bir araç alabilirsiniz ya da kamyonet alıp kullanabilirsiniz. Bildiğim kupa var, biraz yasal problemi var.
ömerfaruk- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/10/09
Mesaj Sayısı : 118
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : bolu
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
bu linkte de custom toplanmış 67 A1 var belki göz atmak istersiniz...
bu linkte de custom toplanmış 67 A1 var belki göz atmak istersiniz...
bfd- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 27/07/09
Mesaj Sayısı : 586
Yaş : 44
Yaşadığı Şehir : bursa
Otomobili : 72 ford gxl fastback + sirion sporty
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
ömerfaruk demiş ki:Teşekkürler, maliyet işi arabanın durumuna bağlı, dediğim gibi benimkinde dıştan bakıldığında 2 saatlik fiber işi vardı ama 30 nisanda start verdik, hala çıkmadı. Mümkün olduğunca herşeyi yenilemeye çalıştım ama yenileme derken yeni tip değil eski orijinal parçaları bulmaya çalıştım ve hala eksik parçalar var. Tavsiyem önce araca uygun parçaları toparlayın, mesela bende 8 takım kelebek camı var ama 2 tanesi uyuyor
Eğer aracınızın resmini görürsem daha doğru birşey söylerim. Kupa bulmanız çok zor artık kıymete bindi. Arabanın önü yok demişsiniz ama ne kadarı yok. Sahibinden com dan düzgün kupalı bir araç alabilirsiniz ya da kamyonet alıp kullanabilirsiniz. Bildiğim kupa var, biraz yasal problemi var.
Malesef Otomobil toplama işini bilende kalmadı yapanda kalmadı gibi. Bende işin çok zahmetli ve uzun süreceğini biliyorum. Bildiğiniz kupada ne gibi yasal problem var çözemedim çünkü anadol kupalarında şase numarası yazmaz o yüzden istediğiniz kupayı istediğiniz araca koyabiliyorsunuz diye biliyorum, sadece tek kapıyla 4 kapı değiştirilemiyor. Şase değişmesi biraz dikkat gerektiriyor o kadar. Ben zaten parça toplamaya başladım elimde bir çok parça var. Sahibinden com'da zaman zaman satılık kupalara bende raslıyorum ama fiyatı çok yüksek geliyor bana, aslında bana kupa o kadarda şart değil iyi bir ön çamurlukta işimi görür, Ben aynı zamanda yedek parça olarakta kullanmak için kupa arıyorum aslında böyle daha hesaplı. Alakanıza teşekkür ederim!!!!!
keremakçay- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Geri: FORD OHC MOTORLARIN MODİFİYE EDİLMESİ... (TAMAMI İNGİLİZCEDİR)
Fazla fiber işi yoksa fiber bazlı macunla kapanacak gibiyse kendinizde yapabilirsiniz, normal fiber işi de çok zor değil. Mekanik problem yoksa boya işini de müsait yeriniz varsa yine kendiniz yapabilirsiniz. Kendisi Anadol boyayan bir arkadaş vardı.
Aracın sahibi vefat etmiş, aracı satın alan kişi üzerine alamamış, vs. vs. problemler var. Ankarada bulmanız daha kolay olur, kıyıda kenarda mutlaka bir kupa vardır. Fiber kısmı genelde hurdacıların işine yaramadığı için demir aksamı sökülüp kupası yakılıyor. Hurdacılardan kamyonet bile olsa ön kısmı bulabilirsiniz.
Başlıkla yazdıklarımızın alakası kalmadı kusura bakmayın.
Aracın sahibi vefat etmiş, aracı satın alan kişi üzerine alamamış, vs. vs. problemler var. Ankarada bulmanız daha kolay olur, kıyıda kenarda mutlaka bir kupa vardır. Fiber kısmı genelde hurdacıların işine yaramadığı için demir aksamı sökülüp kupası yakılıyor. Hurdacılardan kamyonet bile olsa ön kısmı bulabilirsiniz.
Başlıkla yazdıklarımızın alakası kalmadı kusura bakmayın.
ömerfaruk- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/10/09
Mesaj Sayısı : 118
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : bolu
1 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Similar topics
» ford capri cup modifiye için uygun bir araç
» Tamamı Yerli İlk Ticari Araç!..
» AŞIRI SICAKLARDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
» FORD OTOSAN 50.YIL ŞEREFİNE 1961 FORD CONSUL 375 ( Ingiliz Ford`u )
» Ford: Emniyet kemeri devrimi! Ford ezber bozuyor!
» Tamamı Yerli İlk Ticari Araç!..
» AŞIRI SICAKLARDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
» FORD OTOSAN 50.YIL ŞEREFİNE 1961 FORD CONSUL 375 ( Ingiliz Ford`u )
» Ford: Emniyet kemeri devrimi! Ford ezber bozuyor!
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER :: MEKANİK VE TEKNİK BAZI BİLGİLER
1 sayfadaki 2 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Nis. 28, 2023 10:22 pm tarafından fordju75
» Uzun zaman sonra forum' a bir ilk yapalım.
Çarş. Mart 15, 2023 3:04 pm tarafından fthpl
» Kaput İzalatörü
Perş. Ara. 03, 2020 6:23 am tarafından fthpl
» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
Ptsi Tem. 22, 2019 4:52 pm tarafından by_mek4
» avans hortum baglantılarını güncelleyelim
Cuma Tem. 19, 2019 4:24 am tarafından Jeep100
» 92 model gt bagaj kilidi
Paz Ekim 14, 2018 4:39 pm tarafından eroguls
» Tekrar selamlar :) Far değişimi
C.tesi Haz. 23, 2018 4:04 pm tarafından tolergul
» Marş basıyor çalışmıyor
C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan
» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan
» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist
» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber
» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron
» 92 GT otomatik jikle
Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft
» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel
» ön cama hava gelmiyor
Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan
» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci
» Yokuşta Bayılma
Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Tofaş radyator fan kullanan var mi
Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89
» 78 taunus koltuk
Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml
» Ford taunus çakmaklık
Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist
» Süratli giderken vonlama
Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan
» Lütfen yardımcı olur musunuz
Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz
» Devir saati düşme sorunu yardım
Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul
» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist
» tekleme
Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» Erzincan...
C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77
» Devir saati düşme sorunu yardım
C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo
» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi
» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel
» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy
» araba soğukken patırtılı çalışma
Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» proje fazlası 88 taunus gls
Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44
» Yıldım arkadaş
Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42
» granada zetec
Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen
» Swaymar Cologne V6
Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran
» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron
» Kalorifer petek iptali
Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul
» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist
» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti
» Subap ayarı tek soru.
Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul
» Silindir kapak contası yandı.
C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango
» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu
» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78
» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik
» Tamir ve Bakım Klavuzları
C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler
» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64
» arka stop lambası hk.
Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66
» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78
» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici
» yağ seviyesi sorunu
Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist
» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti
» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ
» 2000 sübab ayarı
Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca
» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunus kaporta aksamları
Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca
» Şaft askısı degisimi
Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca
» Motor yağ kapağı temizliği.
Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca
» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66
» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay
» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1976 model ford taunus
Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Fren & devir saati karmaşası
Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan
» Kurucular yardımcı olabilir mi?
Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli
» Direksiyon kutusu
Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza
» Weber Karbüratör Yardım
Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul
» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici
» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist
» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem
» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay
» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley
» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42
» orjinal sol stop
Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay
» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay
» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici
» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT
» corum mını buluşma03.04.2016
Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil
» taunus headers arıyorum
Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT
» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT
» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gt-Gts kalorifer kumandası
Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gösterge ışıkları
Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT
» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan
» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti
» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT
» araçda lpg de dahi benzin kokusu
Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay
» Disk koruma sacı ses yapıyor
Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran