NAVİGASYON
*ANASAYFA(Home)
*BLOG SİTEMİZ
*ÜYE OL (Register)
*FORUM İNDEX
*TEKNİK DANIŞMAN-Technic Advisor
*FORUM KULLANIMI (SSS)
*FORUM KURALLARI
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Upload Photos)
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Güncel Anlatım)
*BULUŞMALARIMIZ (Meetings)
*FACEBOOK GRUBUMUZ
*LPG SORUNLARI
*YOL DURUMU
*UZAKLIKLAR (İl-İlçe)
*HAVA DURUMU (Detaylı)
En son konular
Giriş yap
Kimler hatta?
Toplam 11 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 11 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 88 kişi Çarş. Ocak 19, 2011 2:53 pm tarihinde online oldu.
En çok konu başlayanlar
Admin | ||||
AYTAÇ | ||||
oğuzhan(efsane) | ||||
SİLENTHİLL | ||||
0M42 | ||||
KADO | ||||
delmanicomio | ||||
serkan | ||||
zeki19 | ||||
Başkan Yrd. |
En aktif konular
En bakılan konular
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user |
Ayın en aktif yollayıcıları
No user |
Arama
mümkün mü?
+7
Başkan Yrd.
Sancar Saran
OKAN OKAN
ilti
kskli remzi
serkan
SinopicaL
11 posters
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER :: MEKANİK VE TEKNİK BAZI BİLGİLER
1 sayfadaki 2 sayfası
1 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
mümkün mü?
arkadaşlar aracımda şu anda 1.7 v4 motor bulunmakta aracımın performansından gayet memnunum fakat arada bir v6 koysam mı?diye düşünmüyorumda değil acaba aynı araçtan cıkma v6-2000,2300 yada daha yüksek kapasiteli bir motor bulup aynı yere,aynı şekilde oturtmamız mümkün mü?
*Ne gibi sıkıntılarla karşılaşırım?
*mevcut şanzımanımı değiştirmem gerekir mi?
*difrensiyel sistemi daha yüksek verileri kaldırabilcek kapasitedemi?
acıkçası sizlerin bilgilerine ihtiyacım var.?yorumda bulunan tüm arkadaşlara teşekkrler...!
*Ne gibi sıkıntılarla karşılaşırım?
*mevcut şanzımanımı değiştirmem gerekir mi?
*difrensiyel sistemi daha yüksek verileri kaldırabilcek kapasitedemi?
acıkçası sizlerin bilgilerine ihtiyacım var.?yorumda bulunan tüm arkadaşlara teşekkrler...!
SinopicaL- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 31/12/08
Mesaj Sayısı : 602
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : Sinop
Otomobili : 73 ConsuL coupe
Geri: mümkün mü?
uydurulabilir fakat mevcut şanzuman ın deyişmesi gerekirki buda şaftı etkiler onunda deyişimi gerekebilir diferansiyel konusuna bir şey diyemiyeceğim ama hazır motor ve şanzuman deyişecekse diferansiyelinde %90 veya tam kilitli olması faydanızadır yakıt artışı dışında bi sorun çıkaracağını zannetmiyorum tabi motor ağırlığı şasiyi etkiliyebilir bu durumda kafesde ister
serkan- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 13/11/08
Mesaj Sayısı : 1807
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : antalya
Otomobili : 1991/GTS
Geri: mümkün mü?
V6 2.0 tam senin araca göre... şanzuman değilde volant muhafazasının değişmesi gerekir. diferansiyelin değişmesine gerek yok. senin aracına en ideal cc 2000 bence [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
kskli remzi- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 24/09/07
Mesaj Sayısı : 1870
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : Karşıyaka
Otomobili : 91 GT
Geri: mümkün mü?
Şanzımanınız 20M veya Granada 2.0_2.3 ile aynı mı? Aynı ise sorun olmaz ama diferansiyel mutlaka farklı olacak çünkü 1700'lerde daha yüksek oranlı diferansiyel var. Değiştirmezseniz son sürat konusunda randıman alamazsınız. Diferansiyelin uzun süre dayanacağını da sanmam. Sadece hızlanma iyi olur ama vitesler çabuk biter, şanzımanın da ömründen yersiniz. Vites değiştire değiştire kendi ömrünüzden de yersiniz. Bence de değiştirmişken kilitli diferansiyel almanız iyi olur.
Arka lastiklerinizi daha geniş tabanlı yaparsanız kuru zeminde yol tutuş artar. Su deşarjı iyi olan performans lastikleriyle ıslakta da sorun kalmaz.
2300 cc yaparsanız tek rakibiniz THY olur ama 26M veya Granada 2.8i motorunu da bir düşünün. Forumda böyle bir konu vardı. O zaman tek rakibiniz NASA olur
Arka lastiklerinizi daha geniş tabanlı yaparsanız kuru zeminde yol tutuş artar. Su deşarjı iyi olan performans lastikleriyle ıslakta da sorun kalmaz.
2300 cc yaparsanız tek rakibiniz THY olur ama 26M veya Granada 2.8i motorunu da bir düşünün. Forumda böyle bir konu vardı. O zaman tek rakibiniz NASA olur
ilti- ADMİN
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 1765
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 1992 Ford Taunus GTS
Geri: mümkün mü?
Bence sorun olmaz ama şanzumanla birlikte takım olarak bulursanız daha sağlıklı olur uyum açısından birde radyatör değişecek.
OKAN OKAN- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 08/08/09
Mesaj Sayısı : 341
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : İZMİR
Otomobili : 1977 v6 2.0 GL taunus automatik Germany.AT/AC
Geri: mümkün mü?
samsundan sanırım sağlam bir motor ve şanzuman bulabilirm...
SinopicaL- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 31/12/08
Mesaj Sayısı : 602
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : Sinop
Otomobili : 73 ConsuL coupe
Geri: mümkün mü?
Valla isin teknik yonu kadar, resmi yonude var.
O arabaya 2.9 gider degerini misli ile katlar. Ancak bunu yapmak hem zaman hemde para isi. Dahasi mevcut yasalar geregi oyle 1.7 den 2.9 a ziplayamassin.
Once 1.7 -> 2.0 -> 2.3 -> 2.9 gibi yapman lazim. Yada birileri 2.9 motora 2.0 fatura kesecek. (ahh ahh nerdee )
2.8 motorlari kimseye onermiyorum.
Tamam buyuk, guclu vs. Ancak cok fazla tasarim yuzunden performans ta sIkInti var. MEsela araba 6 silindir 4 tane eksoz manifoldu var. Vs VS.
O yuzden hakkini veremez. Dahasi karburatorlu falan, ugrasmaya degmez. 24V 2.9 cosworth bulunamasa bile 2.9 duz (scorpio) motorlari bulunabilir. Hem daha modern enjeksiyonlu sistemde olabilir.
Tabi bu benim gorusum.
O arabaya 2.9 gider degerini misli ile katlar. Ancak bunu yapmak hem zaman hemde para isi. Dahasi mevcut yasalar geregi oyle 1.7 den 2.9 a ziplayamassin.
Once 1.7 -> 2.0 -> 2.3 -> 2.9 gibi yapman lazim. Yada birileri 2.9 motora 2.0 fatura kesecek. (ahh ahh nerdee )
2.8 motorlari kimseye onermiyorum.
Tamam buyuk, guclu vs. Ancak cok fazla tasarim yuzunden performans ta sIkInti var. MEsela araba 6 silindir 4 tane eksoz manifoldu var. Vs VS.
O yuzden hakkini veremez. Dahasi karburatorlu falan, ugrasmaya degmez. 24V 2.9 cosworth bulunamasa bile 2.9 duz (scorpio) motorlari bulunabilir. Hem daha modern enjeksiyonlu sistemde olabilir.
Tabi bu benim gorusum.
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: mümkün mü?
sancar abi görüşlerine katılmaktayım tabi ama resmi açıdan sorunları göze alıyrm.Şu anda 2000 v6 bir motor var ancak faturası yok.benim amacım aracımdan biraz daha performans almak.sanırım 2000 v6 hem yakıt hemde performans konusunda bana yeter.
peki Şu anki 1,7 v4 motoru modifiye etmeye kalksam neler yapabilirim yada hiç bişey de yapamayabilirimiyim....? [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] sanırırm Şu anda 75bg güÇ üretmekte aracın kalkışları cok iyi benzinde Cok rahat 160 ı görebiliyorum tabi 4 ileri şanzıman mevcut 4000-5000 dd sonra Cok bağırıyor...
peki Şu anki 1,7 v4 motoru modifiye etmeye kalksam neler yapabilirim yada hiç bişey de yapamayabilirimiyim....? [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] sanırırm Şu anda 75bg güÇ üretmekte aracın kalkışları cok iyi benzinde Cok rahat 160 ı görebiliyorum tabi 4 ileri şanzıman mevcut 4000-5000 dd sonra Cok bağırıyor...
SinopicaL- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 31/12/08
Mesaj Sayısı : 602
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : Sinop
Otomobili : 73 ConsuL coupe
Geri: mümkün mü?
Motor değişikliği yapmış biri olarak kendi fikirlerimi sizinle paylaşayım. Konuyu teknik ve bürokratik olarak başlıca iki kısımda ele alacağım.
Teknik olarak çok basit bir işlem aslında. Aracınızdaki şanzuman ve şaftın uyup uymayacağını, uymaması halinde şaftla, şanzumanla oynamanın maliyetli olacağını düşünürsek en başta yapmanız gereken motoru kulakları, şanzumanı ve şaftıyla beraber almanızdır. Bundan sonrası sadece sök-tak işidir. Alet hedevat ve bir de calaska ile bahçede bile yapabilirsiniz. (Alacağınız motora takmadan önce bakım yapıp yapmamak sizin keyfinize kalmış. Hurdacıda yatmış motoru bakım yapmadan iki sene kullandım daha da giderdi termostat takılırken arkası uzun olan takılmış açmamış hararet yapmış ikinci senenin sonunda conta yakıp cortlayınca buraya kadarmış deyip motora komple rektefiye yaptırmıştım)
Bürakratik bakımdan ise (3 yıl önceki mevzuat bakımında söylüyorum zira her sene mevzuat genelgeler vs. değişebilmektedir) sağlam bir sinir ve sabır sistemine hazır olmanız gerekmektedir ki işin en zor kısmı buradadır. Zira motoru indirip bindirirken dökmediğiniz teri dökeceksiniz, çıkmaza girecek ve tepenizin attığı her an bu aracı bu haliyle trafiğe çıkaramazsam benzin döküp yakarım gibi planlar zihninizde belirecektir. Peki mevzuat ne diyor? (Burada alacağınız motorun faturalı yada noter satışlı olması konusuna hiç deyinmeye bile gerek duymuyorum bu zaten herkesce malum, sadece araç sahibi ile fatura/noter satış senedi neyse artık aynı şahıs adına kesilecek yoksa ilk raundda nakavt olmuş boksör edasıyla elinizde evraklarla çıkarsınız MMO bürosundan) Mevzuat diyor ki: araçtakinden daha büyük hacimli motoru veya daha eski motoru aracına takamazsın. Yani örnek verecek olursak. 1980 model 1600cc araca takabileceğin motor 1980,81,82....2010 yani daha yeni bir araçtan çıkma olacak ve ayrıca 1600cc,1599cc, 1598cc .... 0001cc yani daha küçük hacimli olacak.
Teknik olarak çok basit bir işlem aslında. Aracınızdaki şanzuman ve şaftın uyup uymayacağını, uymaması halinde şaftla, şanzumanla oynamanın maliyetli olacağını düşünürsek en başta yapmanız gereken motoru kulakları, şanzumanı ve şaftıyla beraber almanızdır. Bundan sonrası sadece sök-tak işidir. Alet hedevat ve bir de calaska ile bahçede bile yapabilirsiniz. (Alacağınız motora takmadan önce bakım yapıp yapmamak sizin keyfinize kalmış. Hurdacıda yatmış motoru bakım yapmadan iki sene kullandım daha da giderdi termostat takılırken arkası uzun olan takılmış açmamış hararet yapmış ikinci senenin sonunda conta yakıp cortlayınca buraya kadarmış deyip motora komple rektefiye yaptırmıştım)
Bürakratik bakımdan ise (3 yıl önceki mevzuat bakımında söylüyorum zira her sene mevzuat genelgeler vs. değişebilmektedir) sağlam bir sinir ve sabır sistemine hazır olmanız gerekmektedir ki işin en zor kısmı buradadır. Zira motoru indirip bindirirken dökmediğiniz teri dökeceksiniz, çıkmaza girecek ve tepenizin attığı her an bu aracı bu haliyle trafiğe çıkaramazsam benzin döküp yakarım gibi planlar zihninizde belirecektir. Peki mevzuat ne diyor? (Burada alacağınız motorun faturalı yada noter satışlı olması konusuna hiç deyinmeye bile gerek duymuyorum bu zaten herkesce malum, sadece araç sahibi ile fatura/noter satış senedi neyse artık aynı şahıs adına kesilecek yoksa ilk raundda nakavt olmuş boksör edasıyla elinizde evraklarla çıkarsınız MMO bürosundan) Mevzuat diyor ki: araçtakinden daha büyük hacimli motoru veya daha eski motoru aracına takamazsın. Yani örnek verecek olursak. 1980 model 1600cc araca takabileceğin motor 1980,81,82....2010 yani daha yeni bir araçtan çıkma olacak ve ayrıca 1600cc,1599cc, 1598cc .... 0001cc yani daha küçük hacimli olacak.
Başkan Yrd.- ADMİN
- Kayıt tarihi : 13/06/07
Mesaj Sayısı : 2090
Yaş : 43
Yaşadığı Şehir : Antalya
Otomobili : 1977 Taunus
Geri: mümkün mü?
Yapacağınız işlem ise sırasıyla,
Önce motorun faturası/satış senedi ayrıca herhangi bir tamirhanenin vereceği tadilat faturasıyla (Motorun takıldığına dair vergi levhası olan bir tamirhaneden fatura bedeli 50-60 TL'lik bir fatura işinize yarayabilir halen istiyorlar mı bilmiyorum) Makina Mühendisleri Odasına (MMO) kayıtlı bir mühendislik ofisine gideceksiniz. Plan proje çizdirip imza keşelendikten sonra muayeneye gideceksiniz. Normal muayanenin yanında mühendisin çizdiği projeye istinaden yeni motorun numarasının yazılı olduğu ek bir belge düzenleyecek. Tüm bu evrakları alıp Trafik tescil şubesine (aracın kayıtlı olduğu ildeki şubeye) gideceksiniz. Oradaki memurda evraklarda ve bilgilerde herhangi bir eksik yoksa ruhsatın iki yaprağınıda değiştirip size yenisini verecek. Derin bir ohh çektikten sonra bir daha motor değiştirmeye tövbe etmiş bir ruh haliyle hayatınıza kaldığınız yerden devam edeceksiniz.
Önce motorun faturası/satış senedi ayrıca herhangi bir tamirhanenin vereceği tadilat faturasıyla (Motorun takıldığına dair vergi levhası olan bir tamirhaneden fatura bedeli 50-60 TL'lik bir fatura işinize yarayabilir halen istiyorlar mı bilmiyorum) Makina Mühendisleri Odasına (MMO) kayıtlı bir mühendislik ofisine gideceksiniz. Plan proje çizdirip imza keşelendikten sonra muayeneye gideceksiniz. Normal muayanenin yanında mühendisin çizdiği projeye istinaden yeni motorun numarasının yazılı olduğu ek bir belge düzenleyecek. Tüm bu evrakları alıp Trafik tescil şubesine (aracın kayıtlı olduğu ildeki şubeye) gideceksiniz. Oradaki memurda evraklarda ve bilgilerde herhangi bir eksik yoksa ruhsatın iki yaprağınıda değiştirip size yenisini verecek. Derin bir ohh çektikten sonra bir daha motor değiştirmeye tövbe etmiş bir ruh haliyle hayatınıza kaldığınız yerden devam edeceksiniz.
Başkan Yrd.- ADMİN
- Kayıt tarihi : 13/06/07
Mesaj Sayısı : 2090
Yaş : 43
Yaşadığı Şehir : Antalya
Otomobili : 1977 Taunus
Geri: mümkün mü?
Konuyu fazla uzattım galiba, bir iki hususa daha değinip konuyu burada noktalayacağım.
Birincisi artık muayene istasyonlarında motor numarasına pek önem vermiyorlar herhalde. Hafif kusur sayılıyor, yanlış hatırlamıyorsam. Bunun yasal dayanağı nedir bilmiyorum, yeni muayene mevzuatını bir araştırın. Sadece aracın kendi motor blogunun seri numarasının bir kaç karakterinin okunamamasını mı kapsıyor. Yoksa tamamen farklı bir bloğu gördüklerinde bile ses çıkarmıyorlar mı? İyi araştırmak lazım eğer farklı yada tamemen numarası silik bloğa bile onay verilebiliyorsa artık ruhsata motor işletme derdi olmayacak demektir. Bu konunun iyi araştırılması lazım.
İkinci olarak yok eğer motor işletmeniz zaruri değil ise buna harcayacağınız emek, mesai ve parayı elinizdeki motora harcayın ne bileyim gidin turbo taktırın, dereceli egzantrik alın, piston ve sübapları büyütün vs. vs. Dertsiz başınıza dert almayın... [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Birincisi artık muayene istasyonlarında motor numarasına pek önem vermiyorlar herhalde. Hafif kusur sayılıyor, yanlış hatırlamıyorsam. Bunun yasal dayanağı nedir bilmiyorum, yeni muayene mevzuatını bir araştırın. Sadece aracın kendi motor blogunun seri numarasının bir kaç karakterinin okunamamasını mı kapsıyor. Yoksa tamamen farklı bir bloğu gördüklerinde bile ses çıkarmıyorlar mı? İyi araştırmak lazım eğer farklı yada tamemen numarası silik bloğa bile onay verilebiliyorsa artık ruhsata motor işletme derdi olmayacak demektir. Bu konunun iyi araştırılması lazım.
İkinci olarak yok eğer motor işletmeniz zaruri değil ise buna harcayacağınız emek, mesai ve parayı elinizdeki motora harcayın ne bileyim gidin turbo taktırın, dereceli egzantrik alın, piston ve sübapları büyütün vs. vs. Dertsiz başınıza dert almayın... [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Başkan Yrd.- ADMİN
- Kayıt tarihi : 13/06/07
Mesaj Sayısı : 2090
Yaş : 43
Yaşadığı Şehir : Antalya
Otomobili : 1977 Taunus
Geri: mümkün mü?
Bu gun sordum. duruma gore degisirmis %30 hacim yada %30 performansa kadar farka izin varmis.
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: mümkün mü?
Sancar Saran demiş ki:Bu gun sordum. duruma gore degisirmis %30 hacim yada %30 performansa kadar farka izin varmis.
V6 2000cc ile 2300cc arasındaki tek fark silindir çapında. Muayenede motoru söküp mikrometreyle ölçmüyorlar
Başkan Yrd. demiş ki: Konuyu fazla uzattım galiba, bir iki hususa daha değinip konuyu burada noktalayacağım.
Birincisi artık muayene istasyonlarında motor numarasına pek önem vermiyorlar herhalde. Hafif kusur sayılıyor, yanlış hatırlamıyorsam. Bunun yasal dayanağı nedir bilmiyorum, yeni muayene mevzuatını bir araştırın. Sadece aracın kendi motor blogunun seri numarasının bir kaç karakterinin okunamamasını mı kapsıyor. Yoksa tamamen farklı bir bloğu gördüklerinde bile ses çıkarmıyorlar mı? İyi araştırmak lazım eğer farklı yada tamemen numarası silik bloğa bile onay verilebiliyorsa artık ruhsata motor işletme derdi olmayacak demektir. Bu konunun iyi araştırılması lazım.
İkinci olarak yok eğer motor işletmeniz zaruri değil ise buna harcayacağınız emek, mesai ve parayı elinizdeki motora harcayın ne bileyim gidin turbo taktırın, dereceli egzantrik alın, piston ve sübapları büyütün vs. vs. Dertsiz başınıza dert almayın...
Volvo'da motor numarasını görmek için üstteki plastik kapağı sökmek gerekiyor. O yüzden muayeneden dönen araçlar için yetkili serviste motor numaralarını onaylatmak zorunda kalmışlar ve çok şikayet gelmiş bir ara. Biz öylece gittik, "hafif kusur" diye geçtiler. Ağır kusur yazsalardı kapağı sökmelerini isteyecektik. Neyse; bunun gibi başka markalar da varsa içinden çıkamamışlardır. Motorun change olup olmadığını gözle muayene edip onaylamak gibi bir yasal dayanakları mı var; ben de anlamadım.. Olabilir ama şanzımanla bütün halinde değişeni anlamak zor.. Yalnız bizde motor numaralarının görülür yerde yazdığını herkes biliyor ve numaranın tamamen yada kısmen silinmesi, kazınması, tahrif edilmesi hapis cezasını gerektirir.
Sancar Saran demiş ki:Valla isin teknik yonu kadar, resmi yonude var.
O arabaya 2.9 gider degerini misli ile katlar. Ancak bunu yapmak hem zaman hemde para isi. Dahasi mevcut yasalar geregi oyle 1.7 den 2.9 a ziplayamassin.
Once 1.7 -> 2.0 -> 2.3 -> 2.9 gibi yapman lazim. Yada birileri 2.9 motora 2.0 fatura kesecek. (ahh ahh nerdee )
2.8 motorlari kimseye onermiyorum.
Tamam buyuk, guclu vs. Ancak cok fazla tasarim yuzunden performans ta sIkInti var. MEsela araba 6 silindir 4 tane eksoz manifoldu var. Vs VS.
O yuzden hakkini veremez. Dahasi karburatorlu falan, ugrasmaya degmez. 24V 2.9 cosworth bulunamasa bile 2.9 duz (scorpio) motorlari bulunabilir. Hem daha modern enjeksiyonlu sistemde olabilir.
Tabi bu benim gorusum.
%30 artışa olayı ilginç geldi. "Hulle" yolu açıksa bu, her seferinde KDV, noter harcı, ruhsat bedeli ve muayene harcı ödeyeceğiniz anlamına gelir. Ama yine de ben bunun para için olduğunu düşünmüyorum. Para ve formalite olayı caydırıcılık; çevre temizliği için küçük motor ve yüksek verime teşvik yönü daha ağır basıyor bence.
ilti- ADMİN
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 1765
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 1992 Ford Taunus GTS
Geri: mümkün mü?
Hulle acik ya. Gozun kesiyorsa, varsa muameleci yada saglam cukka. Her yol paris. Her seferinde 110 lira MMO ya, muameleciye 100 eh sanirim ruhsatta 150 falan iste oyle kesiliyorsun.
Hadi normal vatandas icin cevreci devlet sendromunu yedik diyelim. De normal vatandas bulsa 900cc motor takicak. Bunu zaten gucu olan adam yapar ve biner.
Ki cevreye bizimkinden kat kat daha fazla deger veren AB ulkesinde, arabana cotanak 351 i takabiliyorsun. Sormuyorlar bile...
Adam transit minubusune takmsi cosworth u. Hic bir yerde ne fatura ne bisi...
Benim gorusum su, motor degistirme isini denetleyecek kapasite yok. O yuzden isi zora sokuyorlar.
Fatura isi yas anca eger noter sahadetnamesi oluyorsa tamamdir. Kutur kutur buyuk motora binersin.
Hadi normal vatandas icin cevreci devlet sendromunu yedik diyelim. De normal vatandas bulsa 900cc motor takicak. Bunu zaten gucu olan adam yapar ve biner.
Ki cevreye bizimkinden kat kat daha fazla deger veren AB ulkesinde, arabana cotanak 351 i takabiliyorsun. Sormuyorlar bile...
Adam transit minubusune takmsi cosworth u. Hic bir yerde ne fatura ne bisi...
Benim gorusum su, motor degistirme isini denetleyecek kapasite yok. O yuzden isi zora sokuyorlar.
Fatura isi yas anca eger noter sahadetnamesi oluyorsa tamamdir. Kutur kutur buyuk motora binersin.
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: mümkün mü?
ilti demiş ki:Volvo'da motor numarasını görmek için üstteki plastik kapağı sökmek gerekiyor. O yüzden muayeneden dönen araçlar için yetkili serviste motor numaralarını onaylatmak zorunda kalmışlar ve çok şikayet gelmiş bir ara. Biz öylece gittik, "hafif kusur" diye geçtiler. Ağır kusur yazsalardı kapağı sökmelerini isteyecektik. Neyse; bunun gibi başka markalar da varsa içinden çıkamamışlardır. Motorun change olup olmadığını gözle muayene edip onaylamak gibi bir yasal dayanakları mı var; ben de anlamadım.. Olabilir ama şanzımanla bütün halinde değişeni anlamak zor.. Yalnız bizde motor numaralarının görülür yerde yazdığını herkes biliyor ve numaranın tamamen yada kısmen silinmesi, kazınması, tahrif edilmesi hapis cezasını gerektirir.
Adamlar bizde motor numarasina bakmadigi gibi kagida motor numarasi yetklili servisce yazilmis ve eline verilmis halde bile adam hafif kusurlu yazdi...
Motor degistirme isi bu ulkede cok zor.. gavur istedigi motoru takip sökerken biz sadece bakabiliyoruz... Türkiyedeki bu mevzuat karmaşası tamamen kalkmadıkça bir çözüm yok...
Hem motoru uydurmaya çalışmak hem işi mevzuata uydurmaya çalışmak insanın ömründen ömür alıyor... (MMO yu TSE yi gectim Ama emniyette yetkili bir dayın varsa jet motoru bile takarsın)
on2000- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 18/10/09
Mesaj Sayısı : 301
Yaş : 42
Yaşadığı Şehir : Ankara
Otomobili : //Yakında 77 Coupe :))
Geri: mümkün mü?
@Sancar Saran: Valla ben böyle düşünmemiştim, AB'de kafana göre motor takabiliyorsan madem bizde de olsun ki AB'ye daha uyumlu olalım.
Memlekette egzoz gazı ölçümlerinin çoğu uydurma olduğu için güvenmiyorlar; o ayrı konu.
Kardeş motorlardan küçük olanı boşta rölantide daha çevrecidir ama yük altında çevreyi daha fazla kirletir; o da bir gerçek. Ama ona göre iş yapacak seviyeye daha gelmedik henüz..
Normal bir vatandaş zincirleme gidip 3_4 defa motor değiştirmez; o bir kere olur. Ha, olay isteyan zıplaya zıplaya şilep motoru bile takar, yeter ki arada komisyonunu ödesin olayı ise bir gün psikopata bağlayıp yaparım elbet..
@On2000: Üstündeki orijinal motoru sökmeden jet motoru takılabilir..
Memlekette egzoz gazı ölçümlerinin çoğu uydurma olduğu için güvenmiyorlar; o ayrı konu.
Kardeş motorlardan küçük olanı boşta rölantide daha çevrecidir ama yük altında çevreyi daha fazla kirletir; o da bir gerçek. Ama ona göre iş yapacak seviyeye daha gelmedik henüz..
Normal bir vatandaş zincirleme gidip 3_4 defa motor değiştirmez; o bir kere olur. Ha, olay isteyan zıplaya zıplaya şilep motoru bile takar, yeter ki arada komisyonunu ödesin olayı ise bir gün psikopata bağlayıp yaparım elbet..
@On2000: Üstündeki orijinal motoru sökmeden jet motoru takılabilir..
ilti- ADMİN
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 1765
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 1992 Ford Taunus GTS
Geri: mümkün mü?
Para var huzur var desenize
thundereblue- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 20/10/07
Mesaj Sayısı : 1662
Yaş : 44
Yaşadığı Şehir : DİYARBAKIR-LİCE
Otomobili : 1992 Taunus Gts
Geri: mümkün mü?
Gecen dayanamadim, ingilizlere sordum. Nedir olay diye...
Hizmet aldigin teknik servisin antetli kagidina bu arabaya su seri nolu motor takilmisitir diye yazip, aracin kagitlarini yeniliyormussun. Dizel, benzinli, x beygir farketmiyor...
Ha oda sikayetci gerci, benim devletim neden benim beyanimi kabul etmiyor diye...
Vara var huzur var. Akil var dahada huzur var...
Hizmet aldigin teknik servisin antetli kagidina bu arabaya su seri nolu motor takilmisitir diye yazip, aracin kagitlarini yeniliyormussun. Dizel, benzinli, x beygir farketmiyor...
Ha oda sikayetci gerci, benim devletim neden benim beyanimi kabul etmiyor diye...
Vara var huzur var. Akil var dahada huzur var...
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: mümkün mü?
Anlaşıldığı ve bilindiği kadarıyla motor bulmak kolay olsada yasal imkanlar kısıtlı ne yapmalı bilinmez.karma karışık bir hal aldı bu olay... [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
SinopicaL- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 31/12/08
Mesaj Sayısı : 602
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : Sinop
Otomobili : 73 ConsuL coupe
Geri: mümkün mü?
tavsiyem herşeyden önce bu işi layığıyla yapabilecek bir usta ve enjeksiyonlu , faturalı bir motor bulman
samsunda yalan o işler, ankara, istanbul, bursa tarafına bakmak lazım.
2.0 v6yı Hacı her türlü takar, ama elektronik işler için Hacı usta fazla yaşlı
samsunda yalan o işler, ankara, istanbul, bursa tarafına bakmak lazım.
2.0 v6yı Hacı her türlü takar, ama elektronik işler için Hacı usta fazla yaşlı
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: mümkün mü?
enjeksiyonlu sistemle alakam yok zaten..!falco
SinopicaL- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 31/12/08
Mesaj Sayısı : 602
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : Sinop
Otomobili : 73 ConsuL coupe
Geri: mümkün mü?
hacım ruhsata işletme işine gireceksen enjeksiyonlu bir motor takman her açıdan daha iyi olacaktır.
karbüratörlü olsun benim olsun diyorsan hacıyla görüşürüz.
karbüratörlü olsun benim olsun diyorsan hacıyla görüşürüz.
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: mümkün mü?
falco911 demiş ki:hacım ruhsata işletme işine gireceksen enjeksiyonlu bir motor takman her açıdan daha iyi olacaktır.
karbüratörlü olsun benim olsun diyorsan hacıyla görüşürüz.
acıkcası o kadar büyük düşünmedim bu zamana kadar,enjeksiyonlu motor takmak karbüratörlüden daha fazla ağır işlemlere bağlı bir sürü sıkıntı.
SinopicaL- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 31/12/08
Mesaj Sayısı : 602
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : Sinop
Otomobili : 73 ConsuL coupe
Geri: mümkün mü?
dediğim gibi o zaman Aykut, samsuna gelirsen hacıyla görüşürüz, ortalama bir maliyet çıkartır bize...
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: mümkün mü?
Yaw, biz v6 larla falan kafayi bozmusuz.
Ingilterede millet ford focus motoru takiyor.
Harciyacagin paraya gore 1.6 da 90 bg den dukkani aciyorsun.
Artik koyacagin turboya gore 400 e kadar yolu var....
Simdilik bulabildigim.
Mars motoru, su pompasi degisecek, Baski balatada islem olacak...
Sunu bir detaylandiralim bence. 1.6 sirali sistemli taunus guzel bisi olur ya.
Ingilterede millet ford focus motoru takiyor.
Harciyacagin paraya gore 1.6 da 90 bg den dukkani aciyorsun.
Artik koyacagin turboya gore 400 e kadar yolu var....
Simdilik bulabildigim.
Mars motoru, su pompasi degisecek, Baski balatada islem olacak...
Sunu bir detaylandiralim bence. 1.6 sirali sistemli taunus guzel bisi olur ya.
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
1 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Similar topics
» ortakaraba.com Aynı Güzergâhta Araç Paylaşımı
» GT Ön Far Hella Marka Bulmak Mümkün mü?
» arka kampanalar yerine disk uygulaması mümkün mü?
» Rengi solan tamponlarınızı ısıtıp tekrar eski haline getirmeniz mümkün
» GT Ön Far Hella Marka Bulmak Mümkün mü?
» arka kampanalar yerine disk uygulaması mümkün mü?
» Rengi solan tamponlarınızı ısıtıp tekrar eski haline getirmeniz mümkün
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER :: MEKANİK VE TEKNİK BAZI BİLGİLER
1 sayfadaki 2 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Nis. 28, 2023 10:22 pm tarafından fordju75
» Uzun zaman sonra forum' a bir ilk yapalım.
Çarş. Mart 15, 2023 3:04 pm tarafından fthpl
» Kaput İzalatörü
Perş. Ara. 03, 2020 6:23 am tarafından fthpl
» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
Ptsi Tem. 22, 2019 4:52 pm tarafından by_mek4
» avans hortum baglantılarını güncelleyelim
Cuma Tem. 19, 2019 4:24 am tarafından Jeep100
» 92 model gt bagaj kilidi
Paz Ekim 14, 2018 4:39 pm tarafından eroguls
» Tekrar selamlar :) Far değişimi
C.tesi Haz. 23, 2018 4:04 pm tarafından tolergul
» Marş basıyor çalışmıyor
C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan
» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan
» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist
» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber
» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron
» 92 GT otomatik jikle
Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft
» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel
» ön cama hava gelmiyor
Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan
» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci
» Yokuşta Bayılma
Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Tofaş radyator fan kullanan var mi
Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89
» 78 taunus koltuk
Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml
» Ford taunus çakmaklık
Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist
» Süratli giderken vonlama
Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan
» Lütfen yardımcı olur musunuz
Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz
» Devir saati düşme sorunu yardım
Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul
» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist
» tekleme
Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» Erzincan...
C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77
» Devir saati düşme sorunu yardım
C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo
» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi
» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel
» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy
» araba soğukken patırtılı çalışma
Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» proje fazlası 88 taunus gls
Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44
» Yıldım arkadaş
Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42
» granada zetec
Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen
» Swaymar Cologne V6
Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran
» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron
» Kalorifer petek iptali
Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul
» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist
» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti
» Subap ayarı tek soru.
Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul
» Silindir kapak contası yandı.
C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango
» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu
» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78
» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik
» Tamir ve Bakım Klavuzları
C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler
» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64
» arka stop lambası hk.
Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66
» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78
» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici
» yağ seviyesi sorunu
Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist
» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti
» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ
» 2000 sübab ayarı
Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca
» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunus kaporta aksamları
Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca
» Şaft askısı degisimi
Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca
» Motor yağ kapağı temizliği.
Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca
» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66
» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay
» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1976 model ford taunus
Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Fren & devir saati karmaşası
Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan
» Kurucular yardımcı olabilir mi?
Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli
» Direksiyon kutusu
Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza
» Weber Karbüratör Yardım
Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul
» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici
» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist
» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem
» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay
» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley
» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42
» orjinal sol stop
Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay
» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay
» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici
» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT
» corum mını buluşma03.04.2016
Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil
» taunus headers arıyorum
Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT
» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT
» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gt-Gts kalorifer kumandası
Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gösterge ışıkları
Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT
» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan
» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti
» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT
» araçda lpg de dahi benzin kokusu
Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay
» Disk koruma sacı ses yapıyor
Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran