NAVİGASYON
*ANASAYFA(Home)
*BLOG SİTEMİZ
*ÜYE OL (Register)
*FORUM İNDEX
*TEKNİK DANIŞMAN-Technic Advisor
*FORUM KULLANIMI (SSS)
*FORUM KURALLARI
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Upload Photos)
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Güncel Anlatım)
*BULUŞMALARIMIZ (Meetings)
*FACEBOOK GRUBUMUZ
*LPG SORUNLARI
*YOL DURUMU
*UZAKLIKLAR (İl-İlçe)
*HAVA DURUMU (Detaylı)
En son konular
Giriş yap
Kimler hatta?
Toplam 7 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 7 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 88 kişi Çarş. Ocak 19, 2011 2:53 pm tarihinde online oldu.
En çok konu başlayanlar
Admin | ||||
AYTAÇ | ||||
oğuzhan(efsane) | ||||
SİLENTHİLL | ||||
0M42 | ||||
KADO | ||||
delmanicomio | ||||
serkan | ||||
zeki19 | ||||
Başkan Yrd. |
En aktif konular
En bakılan konular
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user |
Ayın en aktif yollayıcıları
No user |
Arama
BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
+19
ÇATALYÜREK
06baho
orjinalci
unwasted
ayquant
scarlet77
TaunuSüvari
raison
turistik==09
ERCAN44
vermidon
derman
kadir
GSHK
Başkan Yrd.
Orçun Alıcı
kskli10ur
mehmetaliözcan
kskli remzi
23 posters
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER :: MEKANİK VE TEKNİK BAZI BİLGİLER
2 sayfadaki 2 sayfası
2 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
Bor madeni hakkında bilinmeyenleri Genel Müdür Orhan Yılmaz açıkladı
Bor hakkında bilinmeyenler
Eti Maden İşletmeleri Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Orhan Yılmaz, kamuoyunda bor konusunda ''şehir efsanesi'' olduğunu söyledi.
Eti Maden İşletmeleri Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Orhan Yılmaz, dünyada ve Türkiye'de bor rezerviyle tüketim hızı arasında ''müthiş bir orantısızlık'' olduğunu belirterek, ''Dünyada 4 milyar ton bor rezervi var, bunun yüzde 72'si Türkiye'de. Ama Türkiye dahil yıllık tüketim sadece 4 milyon ton. Vatandaş elimizdeki boru kömür gibi kazıp pazara gönderdiğimizi, ne kadar çok gönderirsek o kadar fazla kazanacağımızı zannediyor. Böyle bir şey yok'' dedi.
Yılmaz, Türkiye'nin bor rezervi konusundaki hesaplamalar ve değerlendirmelere ilişkin yaptığı açıklamada, kamuoyunda bor konusunda ''şehir efsanesi'' olduğunu söyledi.
Bor kimyasallarının yüzde 95'inin cam, seramik ve deterjan sektörüne satıldığını, bunların dışındaki sektörlere satılan miktarın çok küçük olduğunu ifade eden Yılmaz, ''Dünyada ve Türkiye'de bor rezerviyle tüketim hızı arasında müthiş bir orantısızlık var'' dedi.
Bordaki temel meselenin tüketim hızını artırmak olduğunun altını çizen Yılmaz, şöyle konuştu:
''Borda arz fazla talep az, en temel konu bu. Bu noktayı ihmal ederek analiz yaptığınızda, bütün tablolar pembe olur. Türkiye'nin bor rezervi 2,5 milyar ton, yani dünya rezervinin yüzde 72'si Türkiye'de. Türkiye dahil dünyanın bor rezervi ise 4 milyar ton, ancak bor kimyasalı ve konsantresi olarak tüketim hızı yıllık sadece 4 milyon ton. Halihazırda dünyaya bin sene yetecek kadar bor var. Bunun 700 senesini tek başına Türkiye karşılayabiliyor. Biz olmasak bile piyasada dünyaya 300 sene yetecek bor var. İşte pembe tablo çizenlerin görmediği şey bu. Sanki biz ne üretirsek hepsini satabileceğiz, müşteri bizi bekliyor gibi düşünüyorlar. Bu da yanlış algılamalara neden oluyor.''
''Bor konusunda kamuoyuna bol miktarda iyimserlik havası pompalanıyor'' ifadesini kullanan Yılmaz, ''Türkiye'deki borun 'tüm iç ve dış borçları ödeyebileceği', GSMH'ye üç katı kadar katkı yapacağı' gibi laflar söyleniyor. Bunların hiçbirinin aslı astarı yok'' diye konuştu.
Türkiye'nin bor varlığının değeri konusunda hesaplama yapanların çok pahalı bir bor kimyasalını referans aldıklarını, rezervi onunla çarparak bazı rakamlara ulaştıklarını anlatan Yılmaz, ''Elimizde o kadar büyük miktar var ki, en ucuz bor kimyasalı fiyatından bile hesaplanırsa inanılmaz rakamlara ulaşılır, ama sattığımız miktar belli'' dedi.
Yapılan hesaplama ve değerlendirmelerin Türkiye'nin bor rezervi değeri konusunda kamuoyunda yanlış algılamaya neden olduğunu dile getiren Yılmaz, ''Vatandaş elimizdeki boru kömür gibi iş makineleriyle kazıp pazara gönderdiğimizi, ne kadar çok gönderirsek o kadar fazla para kazanacağımızı zannediyor. Böyle bir şey yok'' şeklinde konuştu.
''BOR MADENLERİ KESİNLİKLE SATILMAYACAK''
Eti Maden Genel Müdürü Yılmaz, Türkiye'deki bor madenlerinin ''40 milyon dolara satılacağı'' yönünde söylentiler olduğunu da hatırlatarak, bu iddiaların Eti Maden'in kasasında 250 milyon dolar nakit parası bulunduğunda ortaya atıldığına dikkati çekti.
Eti Maden'in kasasında şu anda yaklaşık 130 milyon dolar parası olduğunu ifade eden Yılmaz, ''Bor madenlerinin satılması gibi bir şey kesinlikle söz konusu değil. Eğer özelleştirilecek olsa öncelikle özelleştirme kapsam ve programına alınır, şartnameler alınır, açık ihaleyle ihaleye çıkılır. Bu safhaların hiçbiri yok. Çünkü ortada böyle bir şey yok. Vatandaşlarımız bu gibi söylentilere inanmasınlar'' diye konuştu.
''NÜKLEER ENERJİDE BOR, ÇORBADA TUZ GİBİ''
Yılmaz, Türkiye'nin yüksek miktardaki bor rezervinin, kurulması planlanan nükleer santrallar için avantaj olup olmadığına ilişkin de nükleer enerjiyle bor kimyasalları arasında dolaylı bir bağlantı olduğunu söyledi.
''Bor, nükleer enerjinin olmazsa olmazı asla değildir'' diyen Yılmaz, borun sadece nükleer reaktörlerde soğutucu olarak kullanıldığını, bunun da ''yemeğe katılan tuz gibi'' olduğunu vurguladı. Yılmaz, nükleer santral kurulmasının borikasit tüketimini artıracağını ancak bunun zannedildiği gibi yüksek bir miktar olmadığını da belirtti.
BORDAN ENERJİ ÜRETİMİ
Bordan enerji üretme konusundaki çalışmalara da değinen Yılmaz, bu konuda da borun dolaylı bir işlevi olduğunu, borun kendisinin bizatihi yakıt olmadığını, sadece hidrojen tutma özelliğinden dolayı söz konusu uygulamalarda sodyum borhidrür adlı bor kimyasalı kullanıldığını kaydetti.
Sodyum borhidrürü hidrojen taşıyıcısı olarak kullanarak hidrojen ortaya çıkarıp onu da yakıt olarak kullanmanın teknik olarak mümkün olduğunu ifade eden Yılmaz, ''Ancak bunun teknik olarak mümkün olmasıyla ekonomik olarak mümkün olması çok farklı şeyler. Bugün itibariyle bu iş teknik olarak yapılıyor ama ekonomik değil'' dedi.
Yılmaz, fosil kaynaklar bittiğinde alternatif enerji kaynakları olması gerektiğini, bugün itibariyle hidrojenden enerji üretmenin ekonomik olma noktasından uzak olsa bile ileride klasik yöntemlerle arasındaki farkın azalabileceğini, dolayısıyla bu tür çalışmaların devam etmesi gerektiğini sözlerine ekledi.
Bor hakkında bilinmeyenler
Eti Maden İşletmeleri Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Orhan Yılmaz, kamuoyunda bor konusunda ''şehir efsanesi'' olduğunu söyledi.
Eti Maden İşletmeleri Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Orhan Yılmaz, dünyada ve Türkiye'de bor rezerviyle tüketim hızı arasında ''müthiş bir orantısızlık'' olduğunu belirterek, ''Dünyada 4 milyar ton bor rezervi var, bunun yüzde 72'si Türkiye'de. Ama Türkiye dahil yıllık tüketim sadece 4 milyon ton. Vatandaş elimizdeki boru kömür gibi kazıp pazara gönderdiğimizi, ne kadar çok gönderirsek o kadar fazla kazanacağımızı zannediyor. Böyle bir şey yok'' dedi.
Yılmaz, Türkiye'nin bor rezervi konusundaki hesaplamalar ve değerlendirmelere ilişkin yaptığı açıklamada, kamuoyunda bor konusunda ''şehir efsanesi'' olduğunu söyledi.
Bor kimyasallarının yüzde 95'inin cam, seramik ve deterjan sektörüne satıldığını, bunların dışındaki sektörlere satılan miktarın çok küçük olduğunu ifade eden Yılmaz, ''Dünyada ve Türkiye'de bor rezerviyle tüketim hızı arasında müthiş bir orantısızlık var'' dedi.
Bordaki temel meselenin tüketim hızını artırmak olduğunun altını çizen Yılmaz, şöyle konuştu:
''Borda arz fazla talep az, en temel konu bu. Bu noktayı ihmal ederek analiz yaptığınızda, bütün tablolar pembe olur. Türkiye'nin bor rezervi 2,5 milyar ton, yani dünya rezervinin yüzde 72'si Türkiye'de. Türkiye dahil dünyanın bor rezervi ise 4 milyar ton, ancak bor kimyasalı ve konsantresi olarak tüketim hızı yıllık sadece 4 milyon ton. Halihazırda dünyaya bin sene yetecek kadar bor var. Bunun 700 senesini tek başına Türkiye karşılayabiliyor. Biz olmasak bile piyasada dünyaya 300 sene yetecek bor var. İşte pembe tablo çizenlerin görmediği şey bu. Sanki biz ne üretirsek hepsini satabileceğiz, müşteri bizi bekliyor gibi düşünüyorlar. Bu da yanlış algılamalara neden oluyor.''
''Bor konusunda kamuoyuna bol miktarda iyimserlik havası pompalanıyor'' ifadesini kullanan Yılmaz, ''Türkiye'deki borun 'tüm iç ve dış borçları ödeyebileceği', GSMH'ye üç katı kadar katkı yapacağı' gibi laflar söyleniyor. Bunların hiçbirinin aslı astarı yok'' diye konuştu.
Türkiye'nin bor varlığının değeri konusunda hesaplama yapanların çok pahalı bir bor kimyasalını referans aldıklarını, rezervi onunla çarparak bazı rakamlara ulaştıklarını anlatan Yılmaz, ''Elimizde o kadar büyük miktar var ki, en ucuz bor kimyasalı fiyatından bile hesaplanırsa inanılmaz rakamlara ulaşılır, ama sattığımız miktar belli'' dedi.
Yapılan hesaplama ve değerlendirmelerin Türkiye'nin bor rezervi değeri konusunda kamuoyunda yanlış algılamaya neden olduğunu dile getiren Yılmaz, ''Vatandaş elimizdeki boru kömür gibi iş makineleriyle kazıp pazara gönderdiğimizi, ne kadar çok gönderirsek o kadar fazla para kazanacağımızı zannediyor. Böyle bir şey yok'' şeklinde konuştu.
''BOR MADENLERİ KESİNLİKLE SATILMAYACAK''
Eti Maden Genel Müdürü Yılmaz, Türkiye'deki bor madenlerinin ''40 milyon dolara satılacağı'' yönünde söylentiler olduğunu da hatırlatarak, bu iddiaların Eti Maden'in kasasında 250 milyon dolar nakit parası bulunduğunda ortaya atıldığına dikkati çekti.
Eti Maden'in kasasında şu anda yaklaşık 130 milyon dolar parası olduğunu ifade eden Yılmaz, ''Bor madenlerinin satılması gibi bir şey kesinlikle söz konusu değil. Eğer özelleştirilecek olsa öncelikle özelleştirme kapsam ve programına alınır, şartnameler alınır, açık ihaleyle ihaleye çıkılır. Bu safhaların hiçbiri yok. Çünkü ortada böyle bir şey yok. Vatandaşlarımız bu gibi söylentilere inanmasınlar'' diye konuştu.
''NÜKLEER ENERJİDE BOR, ÇORBADA TUZ GİBİ''
Yılmaz, Türkiye'nin yüksek miktardaki bor rezervinin, kurulması planlanan nükleer santrallar için avantaj olup olmadığına ilişkin de nükleer enerjiyle bor kimyasalları arasında dolaylı bir bağlantı olduğunu söyledi.
''Bor, nükleer enerjinin olmazsa olmazı asla değildir'' diyen Yılmaz, borun sadece nükleer reaktörlerde soğutucu olarak kullanıldığını, bunun da ''yemeğe katılan tuz gibi'' olduğunu vurguladı. Yılmaz, nükleer santral kurulmasının borikasit tüketimini artıracağını ancak bunun zannedildiği gibi yüksek bir miktar olmadığını da belirtti.
BORDAN ENERJİ ÜRETİMİ
Bordan enerji üretme konusundaki çalışmalara da değinen Yılmaz, bu konuda da borun dolaylı bir işlevi olduğunu, borun kendisinin bizatihi yakıt olmadığını, sadece hidrojen tutma özelliğinden dolayı söz konusu uygulamalarda sodyum borhidrür adlı bor kimyasalı kullanıldığını kaydetti.
Sodyum borhidrürü hidrojen taşıyıcısı olarak kullanarak hidrojen ortaya çıkarıp onu da yakıt olarak kullanmanın teknik olarak mümkün olduğunu ifade eden Yılmaz, ''Ancak bunun teknik olarak mümkün olmasıyla ekonomik olarak mümkün olması çok farklı şeyler. Bugün itibariyle bu iş teknik olarak yapılıyor ama ekonomik değil'' dedi.
Yılmaz, fosil kaynaklar bittiğinde alternatif enerji kaynakları olması gerektiğini, bugün itibariyle hidrojenden enerji üretmenin ekonomik olma noktasından uzak olsa bile ileride klasik yöntemlerle arasındaki farkın azalabileceğini, dolayısıyla bu tür çalışmaların devam etmesi gerektiğini sözlerine ekledi.
TaunuSüvari- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 18/06/08
Mesaj Sayısı : 532
Yaş : 56
Yaşadığı Şehir : BANDIRMA - BALIKESİR
Otomobili : Accent(2000)
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
kskli remzi kardeşim sonuçlarını bekliyoruz meraklaa
raison- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 18/11/08
Mesaj Sayısı : 197
Yaş : 41
Yaşadığı Şehir : sakarya
Otomobili : ford gxl couple
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
arkadaşlar bu sistem çok ama çok basit bir sitem benim arkadaşım taktırdı 250tl izmir karabağlarda 5 yaşındaki astraya ahım şahım bir fark yok enjeksiyonlu araba sözde %50 diyorlar ama iyide ölçüm yaptık olmadı. zaten onların dediği gibi kullansan arabayı tasarruf etmiş olursun. yani biraz pahalıda olsa sana ileri sürüş teknikleri gibi yakıt tasarrufu tekniği öğretiyorlar.
iş ,aldığınız sıvı sabuna benzeyen(kokusu bile) ve bor denen sıvıda. denemekten zarar gelmez 250 tl vermeyelim gelin beraber bilgi paylaşarak yapalım diyorum. ben sistemi inceledim tek vanayı bulmada zorlanırız satmazlar herhalde yada yukarıda bir arkadaşın dediği gibi akvaryum vanası olabilir. depo olarakta cam silecek suyu haznesinden birtane aldıkmı iş tamam. geriye iki metrelik bir hortum kalıyor. amaç damla damla karbiratöre bor sıvısını damlatmak. yanıcı ,patlayıcı birşey değil. çok kısacağız 50 km de 5-6 damla yeter. ben bu hafta sonu fırsat bulursam kendim yapacağım.
iş ,aldığınız sıvı sabuna benzeyen(kokusu bile) ve bor denen sıvıda. denemekten zarar gelmez 250 tl vermeyelim gelin beraber bilgi paylaşarak yapalım diyorum. ben sistemi inceledim tek vanayı bulmada zorlanırız satmazlar herhalde yada yukarıda bir arkadaşın dediği gibi akvaryum vanası olabilir. depo olarakta cam silecek suyu haznesinden birtane aldıkmı iş tamam. geriye iki metrelik bir hortum kalıyor. amaç damla damla karbiratöre bor sıvısını damlatmak. yanıcı ,patlayıcı birşey değil. çok kısacağız 50 km de 5-6 damla yeter. ben bu hafta sonu fırsat bulursam kendim yapacağım.
scarlet77- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 9
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : izmir
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
sıvıyı nerden bulmayı düşünüyorsunn
raison- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 18/11/08
Mesaj Sayısı : 197
Yaş : 41
Yaşadığı Şehir : sakarya
Otomobili : ford gxl couple
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
izmir karabağlarda takan yerden .arabayı başka yere bırakırım arkadaşın arabasına alıyorum diye alırım.sonuçta adam illa montaj ettiği arabayı görmek istemez herhalde. olmadı bizim taktıran arkadaş yedek 5 litrelik sıvı almıştı ondan denemelik 1-2 litre alırım.
scarlet77- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 9
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : izmir
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
kskli remzi demiş ki:tabiki maliyeti çok düşük ellerinde patenti olduğu için rekabet ortamı yok... o yüzden fiyatta kafasına göre takılıyolar.. nette yazılanlara inanmamak lazım tabi ama gidip araştırmak lazım. ben gittim araştırdım görüştüm yukarıda da yazdım az çok motordan anladığım için bana mantıklı geldi. yanlış anlaşılmasın burda firmayı savunmuyorum illede taktırın faydası kesin de demiyorum.. bana mantıklı geldi taktırıp görcez bakalım ne kadar faydası var yok takınca belli olcak.. ayrıca daha öncede yazdığım gibi büyük firmalar zamanında çok sıkıştırmış patent için ama patent firmanın elinde olunca da araçlarına uygulayamıyorlar. bakalım en iyi tecrübe kendin ettiğin tecrübedir taktırıp görcez..
Benim bu işlem hakkında en ufak bir fikrim yok. Ancak patent konusu bana biraz garip geldi..Araştırmak lazım... Çünki patent işi öyle 2 boru bir bidon 5 damla su için alınabilecek daha doğrusu elde tutulabilecek bir şey değil. Kısaca açıklayayım patent başvurularında başvuru yaptığınız cihazın son hali için patent alırsınız, sistem kullanıldığı şekili ile patentlenir ve o şekili sizden başkası kullanamaz. Örneğin adamın biri buna bir çip ekler ve kullanılan malzemeleri daha teknik olarak yaparsa sistemin işleyiş ilkesi aynı olsa bile bir önceki sistemin patenti bu buluş için hiç bir şey ifade etmez. Buna çok basit somut bir örnek vermek isterim. Bir çoğumuzun evinde kablosuz kettle vardır. bu kablosuz kettle lar 2 ayrı sistemde çalışır birincisi altta yuvarlak bir çıkıntı mevcuttur, kettle'ında ortasında bir yuvarlak delik kettle buraya oturur. Diğer sistemde ise sapın alt kısmında 3 lü bir amerkan fişine benzeyen çubuk vardır alt aksamda da bu 3 lü çubuğun gireceği bir tırnak çıkıntısı kettle bu çıkıntı üzerine oturur. Sistemin ikisin de de kettle gövdesine herhangi bir kablo girmez. Ancak birinci sistemin patentini stirex diye bir firma tüm dünya için almış ve bu parçayı bunlardan başkası üretemiyor(herkes onu kullanmak zorunda) ikincisini bilmiyorum. Kısaca bu şekilde patent alınabileceğini sanmıyorum. Ha belki bahsedilen karışımın patentini almış olabilirler ona bir şey diyemem. Ama bütün dünya böyle bir şeyi arıyor ve böyle bir şeyin patentine ödeyecekleri parayı ilgili firma tüm Türkiye ye bu cihazdan taksa kazanamaz. Kısaca bana fazlası ile garip geldi...
ayquant- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 15/02/09
Mesaj Sayısı : 20
Yaş : 51
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]kskli remzi demiş ki:firmanın kendi web sitesini de buldum
[url=http://www.mercanotomotiv.com/SSB.html
burda firmanın sitesinin linkini vermiştim isterseniz birde oraya bakın ben baktım patentin neye alındığı yazmıyo bulamadım.. neye patant almışlar bilmiyorum ama sonuçta bi patent var kendi kendilerine patent var diyemezler herhalde.
valla bu konuda her kafadan farklı bişeyler çıkıyo doğal olarak insanın kafası karışıyo. taktırmayı düşünüyodum ama tereddüte düştüm bende. bakalım zaman araştırmaya devam ediyoruz..
kskli remzi- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 24/09/07
Mesaj Sayısı : 1870
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : Karşıyaka
Otomobili : 91 GT
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
Bor (yerli) katkıyı 2000 model renoda kullanmıştım ve motor sesini azalttığı gibi bir miktar güç artışı sağlamıştı.Şöyle söyleyeyim;öncesinde ikinci viteste gaz vermeden gitmezdi...Yani şehir içindesiniz kalkışı birle yapıp ikiye attınız silkelerdi gaz vermezseniz.
unwasted- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/08/08
Mesaj Sayısı : 630
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : Bursa
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
Hocam peki yakıtta bi düşme oldu mu?? olduysa ne kadar oldu? bizimle paylaşırsanız sevinirim.unwasted demiş ki:Bor (yerli) katkıyı 2000 model renoda kullanmıştım ve motor sesini azalttığı gibi bir miktar güç artışı sağlamıştı.Şöyle söyleyeyim;öncesinde ikinci viteste gaz vermeden gitmezdi...Yani şehir içindesiniz kalkışı birle yapıp ikiye attınız silkelerdi gaz vermezseniz.
kskli remzi- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 24/09/07
Mesaj Sayısı : 1870
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : Karşıyaka
Otomobili : 91 GT
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
yakıtta %10 kadar düşme oluyor ve kullanıma göre bor kendini morti ediyor.Tasarruf olmasa bile sessizleşmesi ve güçlenmesi için bile almaya değer.
unwasted- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/08/08
Mesaj Sayısı : 630
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : Bursa
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
Arkadaşlar, bor vs. sözleri sadece ilgi çekmek için. Bor YAKIT DEĞİLDİR. Satılan ürün daha önce forumda anlattığımız motora alkollü su buharı vermekten ibaretttir. Bu da harareti düşürür, biraz tork artışı sağlar ve motorun yanma odasını temizler. Tüm maliyeti en kaliteli malzemeyle 10 tlyi geçmez. Bir kere o parayı verip aldıysanız her seferinde 25 tl o sıvıya vermek yerine 1 lt ucuz limon kolonyağıyla 4 lt içme suyunu karıştırırsanız 2 liraya 5 lt karışımınz olur.
orjinalci- ADMİN
- Kayıt tarihi : 25/01/08
Mesaj Sayısı : 1940
Yaş : 57
Yaşadığı Şehir : bursa
Otomobili : 1993 Taunus GTS A/C
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
hocam süpersiniz ya her derde deva maşallah bizim araçta da sente ve sübabları sayenizde hallettik teşekkürlerorjinalci demiş ki:Arkadaşlar, bor vs. sözleri sadece ilgi çekmek için. Bor YAKIT DEĞİLDİR. Satılan ürün daha önce forumda anlattığımız motora alkollü su buharı vermekten ibaretttir. Bu da harareti düşürür, biraz tork artışı sağlar ve motorun yanma odasını temizler. Tüm maliyeti en kaliteli malzemeyle 10 tlyi geçmez. Bir kere o parayı verip aldıysanız her seferinde 25 tl o sıvıya vermek yerine 1 lt ucuz limon kolonyağıyla 4 lt içme suyunu karıştırırsanız 2 liraya 5 lt karışımınz olur.
06baho- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 31/01/09
Mesaj Sayısı : 1223
Yaş : 30
Yaşadığı Şehir : Ankara
Otomobili : 08Peugeot 407Sw1.6 HDİ
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
Genç kardeşim, aracın hallolduğuna sevindim. Yapılanlarla ilgili detaylı bilgiyi açtığınız konuda verirseniz daha da seviniriz.
orjinalci- ADMİN
- Kayıt tarihi : 25/01/08
Mesaj Sayısı : 1940
Yaş : 57
Yaşadığı Şehir : bursa
Otomobili : 1993 Taunus GTS A/C
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
orjinalci demiş ki:Arkadaşlar, bor vs. sözleri sadece ilgi çekmek için. Bor YAKIT DEĞİLDİR. Satılan ürün daha önce forumda anlattığımız motora alkollü su buharı vermekten ibaretttir. Bu da harareti düşürür, biraz tork artışı sağlar ve motorun yanma odasını temizler. Tüm maliyeti en kaliteli malzemeyle 10 tlyi geçmez. Bir kere o parayı verip aldıysanız her seferinde 25 tl o sıvıya vermek yerine 1 lt ucuz limon kolonyağıyla 4 lt içme suyunu karıştırırsanız 2 liraya 5 lt karışımınz olur.
Çok ilginç.Bu konuda sorularıma net cevap verirseniz sevinirim.Şimdi bahsettiğiniz karışımı deneyip kullandınız mı?Öyleyse ben de denerim.Bir de 5 litre karışımı depoya döktünüz mü gerçekten yoksa aynı oranla daha az bir karışım mı yaptınız.Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.Merakla bekliyorum.
unwasted- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/08/08
Mesaj Sayısı : 630
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : Bursa
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
O sistemi ben aracıma kendim kurmuştum ve kullanıyordum. Bu ve benzeri sistemler Amerikada su buharı kiti olarak satılıyor. Benim kurduğum sistemde sıvı deposu yarım litreydi. Aracı sattığım kişiye de anlattaım belki hala sistem çalışır durumdadır. Ayrıca ben çatal kullanarak bir vanalı hortumu da eski motor yağını kullandığım başka bir hazneye bağlamıştım. o vanayı az açarak biraz da karb. kelebeklerine yağ gitmesini sağlıyordum. Son olarak focus için de reno9 ların plastik genleşme kabını kullanarak bir sistem daha hazırladım, bir taunusum daha olursa hazır hemen takacağım. Bu durumda 1/4 oranını sabit tutarak karışımı hazırlayıp ekliyordum. Alkolün görevi sadece suyun daha kolay buharlaşması içindir. O kadar az alkol buharının yakıt beslemsinden bahsedemeyiz.
orjinalci- ADMİN
- Kayıt tarihi : 25/01/08
Mesaj Sayısı : 1940
Yaş : 57
Yaşadığı Şehir : bursa
Otomobili : 1993 Taunus GTS A/C
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
bor burada yakıt olarak kullanılmıyor zaten konunun başında ayrıntılı bilgiyi verdim... herkesin bildiği gibi pistonlara giren yakıtın %20-30'u yanmadan egsoz yoluyla atılıyor. bu karışım yakıtla birlikte pistonlara girerek o atılan yakıtında yanmasını sağlıyor. daha detaylı bilgi için
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
bu siteden bakabilirsiniz.
şahsen çok istememe rağmen fiyatı yüzünden bir türlü taktıramadım.
unwasted hocam soruma verdiğiniz cevap için teşekkür ederim.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
bu siteden bakabilirsiniz.
şahsen çok istememe rağmen fiyatı yüzünden bir türlü taktıramadım.
unwasted hocam soruma verdiğiniz cevap için teşekkür ederim.
kskli remzi- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 24/09/07
Mesaj Sayısı : 1870
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : Karşıyaka
Otomobili : 91 GT
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
Galiba ortada üç ayrı yöntem var.Ben Bor'u yakıt katkısı olarak kullanmamıştım ki;yağlayıcı olarak (sürtünme azaltıcı=sessizleşme ve güç artışı)kullanmıştım.
1.Bor yağlayıcı
2.Bor ku yakıt katkısı
3.Alkol+ su lu yakıt takviyesi şeklinde anlıyorum.
Hemşehrim orjinalciyi kutlarım yöntemi için.
1.Bor yağlayıcı
2.Bor ku yakıt katkısı
3.Alkol+ su lu yakıt takviyesi şeklinde anlıyorum.
Hemşehrim orjinalciyi kutlarım yöntemi için.
unwasted- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/08/08
Mesaj Sayısı : 630
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : Bursa
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
Bu arada yanılmayı düzeltelim: Motora sıvı girmiyor. Bor katkılı olduğu iddia edilen ve bence bor tozundan geçirilmiş ispirto+su karışımı sıvının sadece fokurtusundan çıkan buharı motora giriyor. Bu durumda bor, sadece dürüst bir satıcının ürününün "borlu" olduğu iddiasını yerine getirmek için yaptığı ve bor adına bir önemi olmayan bir fonksiyon görüyor. Tork artışı ve temiz motor, su buharının etkisidir ve özellikle bizim motorlar gibi eski teknoloji motorlarda etkisi belirginleşir. Benim kullandığım hem buhar sistemi hem de TSE testinden geçmiş ABEX mıknatıs uygulaması ancak beni mutlu edecek kadar etki göstermiştir. Kullandığım yıllarca süre içinde % olarak yakıt tasarrufunu %5 olarak tanımlayabilirim. Tüm bu ve benzeri ürünler yüksek fiyattan müşteri çekmek için %30-50 tasarruf sağlayan ürünler olarak hala pazarlanıyor. Bir iddianın mantık sınırları içinde olup olmadığına bakarak ciddiliğini değerlendirebilirsiniz. %30 %50 yakıt tasarrufu iddiası ne kadar gerçekçidir size bırakıyorum. Borun yağlayıcı ve kaydırıcı etkisini görmek istiyorsanız Amerika'da ve Türkiye'de ciddi firmaların AR-GE çalışmalarıyla üretilen nano teknoloji ürünü Bor-Power ya da Motorsilk kullanın.
En son orjinalci tarafından C.tesi Nis. 18, 2009 5:41 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
orjinalci- ADMİN
- Kayıt tarihi : 25/01/08
Mesaj Sayısı : 1940
Yaş : 57
Yaşadığı Şehir : bursa
Otomobili : 1993 Taunus GTS A/C
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
Ben de bor power kullanmıştım zaten......
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
bu sistemde su + alkol enjektörle sevk ediliyor.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
bu sistemde su + alkol enjektörle sevk ediliyor.
unwasted- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/08/08
Mesaj Sayısı : 630
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : Bursa
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
arkadaslar be dün taktırdım.herseyi 200 tl ye geldi bana toplm masraf.iş bittikten sonra ustanın yaptıgı tek bir test oldu.hiç gaz vermeden 1.2.3.4. ve 5 viteslere aracı kaldırdık gıdım silkeleme yok düşük devirlerde iyi bir tork sağlıyor acıkcası benı tatmın etti ancak yakıt tasarrufu buji ömrü gibi faydaları için konusmak henüz erken.
ÇATALYÜREK- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 14/04/09
Mesaj Sayısı : 494
Yaş : 46
Yaşadığı Şehir : kayseri
Otomobili : 1988 Ford TAUNUS 2.0 GLS A/C
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
arkadaşlar bende resmini görmek isterim
suat64- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 15/04/09
Mesaj Sayısı : 163
Yaş : 60
Yaşadığı Şehir : izmir
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
bu bor katkısını bir arkadaşım denedi benzinli tipo da bir fark göremeyince söküp bana verdi.. şuan kullanıma hazır fakar balıkesir ve bursa da bu katkı maddesini satan yok.. bende hal böyle oluncapaşine pek düşmedim.. öyle zararlı bişi olduğunu zannetmiyorum.. yakıt tasarrufuna gelince gazı kısar bor u ilave güç olarak kullanırsın güçte de bir artış olacağını zannetmiyorum...
zawxse- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 06/03/08
Mesaj Sayısı : 282
Yaş : 41
Yaşadığı Şehir : balıkesir/susurluk
Otomobili : 89 1,6 S
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
Otoshow dergisinde bu ürünü test ettiler hiç bir değişiklik olmadı zaten 2000-2500 devir aralığında kullanınca yakıt çok düşer örneğin ford focus aynı mesafe vede aynı süratte yapılan testte 2. viteste 8 litre 5. viteste ise 4 litre tüketmiş. Milyarlarca dolar argeye yatırım yapan Dünya devi firmalar kafaları hiçmi çalışmıyor aynı şeyi yapıp araçlarına takarlar. Arkadaşlar saf olmayın yüzde 5-6 yakıt tasarruf etsin diye adamların denemediği şey kalmadı buna bütün dünya bilim adamları uğraşıyor o kadar basit değil...
keremakçay- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Geri: BOR İLE YAKIT TASARRUFU + PERFORMANS
Bende İNCİ'ye koydum..Zehir maşaallah..Tavsiye olunur..
LoRDTauNuSCu- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 10/12/07
Mesaj Sayısı : 747
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : KONYA/Selçuklu
Otomobili : Ford 20M RS 2300 V6
2 sayfadaki 2 sayfası • 1, 2
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER :: MEKANİK VE TEKNİK BAZI BİLGİLER
2 sayfadaki 2 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Nis. 28, 2023 10:22 pm tarafından fordju75
» Uzun zaman sonra forum' a bir ilk yapalım.
Çarş. Mart 15, 2023 3:04 pm tarafından fthpl
» Kaput İzalatörü
Perş. Ara. 03, 2020 6:23 am tarafından fthpl
» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
Ptsi Tem. 22, 2019 4:52 pm tarafından by_mek4
» avans hortum baglantılarını güncelleyelim
Cuma Tem. 19, 2019 4:24 am tarafından Jeep100
» 92 model gt bagaj kilidi
Paz Ekim 14, 2018 4:39 pm tarafından eroguls
» Tekrar selamlar :) Far değişimi
C.tesi Haz. 23, 2018 4:04 pm tarafından tolergul
» Marş basıyor çalışmıyor
C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan
» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan
» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist
» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber
» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron
» 92 GT otomatik jikle
Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft
» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel
» ön cama hava gelmiyor
Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan
» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci
» Yokuşta Bayılma
Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Tofaş radyator fan kullanan var mi
Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89
» 78 taunus koltuk
Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml
» Ford taunus çakmaklık
Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist
» Süratli giderken vonlama
Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan
» Lütfen yardımcı olur musunuz
Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz
» Devir saati düşme sorunu yardım
Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul
» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist
» tekleme
Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» Erzincan...
C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77
» Devir saati düşme sorunu yardım
C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo
» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi
» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel
» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy
» araba soğukken patırtılı çalışma
Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» proje fazlası 88 taunus gls
Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44
» Yıldım arkadaş
Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42
» granada zetec
Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen
» Swaymar Cologne V6
Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran
» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron
» Kalorifer petek iptali
Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul
» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist
» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti
» Subap ayarı tek soru.
Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul
» Silindir kapak contası yandı.
C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango
» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu
» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78
» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik
» Tamir ve Bakım Klavuzları
C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler
» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64
» arka stop lambası hk.
Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66
» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78
» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici
» yağ seviyesi sorunu
Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist
» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti
» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ
» 2000 sübab ayarı
Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca
» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunus kaporta aksamları
Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca
» Şaft askısı degisimi
Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca
» Motor yağ kapağı temizliği.
Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca
» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66
» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay
» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1976 model ford taunus
Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Fren & devir saati karmaşası
Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan
» Kurucular yardımcı olabilir mi?
Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli
» Direksiyon kutusu
Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza
» Weber Karbüratör Yardım
Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul
» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici
» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist
» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem
» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay
» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley
» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42
» orjinal sol stop
Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay
» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay
» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici
» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT
» corum mını buluşma03.04.2016
Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil
» taunus headers arıyorum
Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT
» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT
» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gt-Gts kalorifer kumandası
Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gösterge ışıkları
Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT
» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan
» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti
» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT
» araçda lpg de dahi benzin kokusu
Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay
» Disk koruma sacı ses yapıyor
Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran