NAVİGASYON
*ANASAYFA(Home)
*BLOG SİTEMİZ
*ÜYE OL (Register)
*FORUM İNDEX
*TEKNİK DANIŞMAN-Technic Advisor
*FORUM KULLANIMI (SSS)
*FORUM KURALLARI
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Upload Photos)
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Güncel Anlatım)
*BULUŞMALARIMIZ (Meetings)
*FACEBOOK GRUBUMUZ
*LPG SORUNLARI
*YOL DURUMU
*UZAKLIKLAR (İl-İlçe)
*HAVA DURUMU (Detaylı)
En son konular
Giriş yap
Kimler hatta?
Toplam 4 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 4 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 88 kişi Çarş. Ocak 19, 2011 2:53 pm tarihinde online oldu.
En çok konu başlayanlar
Admin | ||||
AYTAÇ | ||||
oğuzhan(efsane) | ||||
SİLENTHİLL | ||||
0M42 | ||||
KADO | ||||
delmanicomio | ||||
serkan | ||||
zeki19 | ||||
Başkan Yrd. |
En aktif konular
En bakılan konular
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user |
Ayın en aktif yollayıcıları
No user |
Arama
insan hayatı bukadar ucuzmu ....
2 posters
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER :: MEKANİK VE TEKNİK BAZI BİLGİLER
1 sayfadaki 1 sayfası
insan hayatı bukadar ucuzmu ....
Erkan ÇELEBİ
Otomobiliyle kaza yapan Necati Yeribelli'nin alnına, patlayan ön camın parçalarından biri saplandı. Oysa, kullandığı Ford Taunus'un önünde temperli yerine lamine cam kullanılmış olsaydı, cam patlamayacak ve Yeribelli belki de yaralanmayacaktı. Avrupa'da, otomobil ön camında dağılan temperli cam kullanımı yasaklanarak, lamine cam zorunlu tutuluyor. Yerli üreticilerin çoğu buna uyuyor. Ancak, Renault 9 ve 12 modellerinde hala temperli cam kullanılıyor.
GEÇTİĞİMİZ perşembe günü gazetelerin iç sayfalarında trafik kazasıyla ilgili bir haber yer aldı. Necati Yeribelli, arkadaşından aldığı emanet otomobille Maltepe sahil yolunda aşırı hız nedeniyle kaldırıma çarptı. Çarpmanın şiddetiyle, kullandığı Ford Taunus marka aracın ön camı patladı. Ok gibi fırlayan bir cam parçası, Yeribelli'nin alnının tam ortasına saplandı. Yeribelli, hayati tehlikeyi bir şans eseri atlattı. Ama, bu olay otomobil üreticisi firmaların kısa süre öncesine kadar üç kuruşluk tasarruf adına can güvenliğini nasıl hiçe saydıklarını da açıkça gözler önüne serdi.
Çünkü, 1993 yılına kadar üretilen Ford Taunus otomobillerde, diğer yerli otomobillerin ön camlarında olduğu gibi darbe anında dağılmayan lamine cam yerine temperli cam kullanılıyordu.
Oysa Ford, Escort'ta olduğu gibi Taunus'da da lamine cam kullanmış olsaydı, kaza sırasında otomobilin ön camı patlamayacaktı. Böylece, Necati Yeribelli'nin de alnının tam ortasına bir cam parçası saplanmayacaktı.
TSE İZİN VERİYOR
Avrupa'nın ECE-R 43 standardına göre, otomobillerin önünde darbe sırasında dağılmayan lamine cam kullanmak zorunlu. Bundaki amaç da, darbe sırasında başın kırılan camın arasına girip, kesilmesini engellemek.
Ne var ki TSE, hâlâ can güvenliğini hiçe sayarak, otomobillerin önünde darbe sırasında dağılan temperli camların kullanılmasına izin veriyor. Buna rağmen bir çok yerli otomobil üreticisi daha pahalı olmasına rağmen, can güvenliğini maliyetlerin önünde tutarak otomobillerde lamine cam kullanmaya başladı. Bunlardan biri de Otosan. Otosan, 1993 yılında Ford Taunus'larla birlikte temperli cam kullanımını durdurdu. Artık, Ford Escort'ların tamamında daha pahalı olmasına rağmen lamine cam kullanılıyor.
Ancak, Renault'un bazı modelleri için bunu söylemek mümkün değil. Renault, ürettiği Renault 9 ve Renault 12 otomobillerin önlerinde temperli cam kullanmayı yeğliyor.
Hürriyet'in Tüketici Servisi, bu konuyu ilk olarak Fırat Erkin adlı tüketicinin şikâyeti üzerine geçtiğimiz Haziran ayında gündeme getirmişti. ‘‘Ucuz otomobil alanın canı yok mu?''başlığıyla yer alan yazıda Renault, temperli cam kullanılmalarının nedenini, Araç İmal, Tadil ve Montaj Yönetmeliği'ne bağlamıştı.
Arkadaşımız Zeliha Aslan'ın o dönemde görüştüğü Renault Mais Müşteri Hizmetleri Müdürü Candan Tunçalp, otomobillerde lamine ve temperli ön cam uygulamasının bir güvenlik tercihi olduğunu söyleyerek, gerekçesini şöyle açıklamıştı:
‘‘Araç İmal, Tadil ve Montaj Yönetmeliği'ne göre her iki tip cam da emniyet amaçlı... Lamine ön cam darbe esnasında dağılmıyor, ama önde oturanların başlarını cama çarparak ciddi yaralanmalara ve travmalara neden olabiliyor. Ayrıca, yolcu emniyetini artırıcı ilave bir unsur olmayan lamine camın orta gelir grubundaki tüketicilere yönelik Renault 9 grubu otomobillerin maliyetini de yükseltiyor.''
ŞİŞE CAM SUÇLUYOR
Renault'un bu savunmasına karşın Şişe Cam'a bağlı Trakya Cam Sanayi Otocam Fabrikası Üretim Müdürü Yavuzhan Nas ise, otomobillerin önlerinde kesinlikle temperli cam kullanılmaması gerektiğini ileri sürmüştü. Nas, ‘‘Ne yazık ki, TSE'ye göre her iki cam da standartlara uygun. Oysa, otomobillerin önünde temperli cam kullanımı, Avrupa'nın ECE-R 43 standardından çoktan çıkarıldı. Avrupa'da kesinlikle artık otomobillerin önünde temperli cam kullanılamıyor. Ön camların lamine olma zorunluluğu var. TSE izin vermesine rağmen, Türkiye'de de bir firmanın dışında otomobillerin önünde temperli cam kullanan kalmadı. Çünkü, temperli cam darbe sonucu kırıldığında camın etrafında bir çok parçacıklar oluşuyor. Bu görüşü engellediği gibi, can güvenliğini de tehlikeye sokuyor. Baş cama vurduğunda camın içine girmemeli. Girdiği taktirde, camın etrafında kalan küçük cam parçacıkları başın ve boynun kesilmesine yol açabilir'' diye konuşmuştu.
Otomobiliyle kaza yapan Necati Yeribelli'nin alnına, patlayan ön camın parçalarından biri saplandı. Oysa, kullandığı Ford Taunus'un önünde temperli yerine lamine cam kullanılmış olsaydı, cam patlamayacak ve Yeribelli belki de yaralanmayacaktı. Avrupa'da, otomobil ön camında dağılan temperli cam kullanımı yasaklanarak, lamine cam zorunlu tutuluyor. Yerli üreticilerin çoğu buna uyuyor. Ancak, Renault 9 ve 12 modellerinde hala temperli cam kullanılıyor.
GEÇTİĞİMİZ perşembe günü gazetelerin iç sayfalarında trafik kazasıyla ilgili bir haber yer aldı. Necati Yeribelli, arkadaşından aldığı emanet otomobille Maltepe sahil yolunda aşırı hız nedeniyle kaldırıma çarptı. Çarpmanın şiddetiyle, kullandığı Ford Taunus marka aracın ön camı patladı. Ok gibi fırlayan bir cam parçası, Yeribelli'nin alnının tam ortasına saplandı. Yeribelli, hayati tehlikeyi bir şans eseri atlattı. Ama, bu olay otomobil üreticisi firmaların kısa süre öncesine kadar üç kuruşluk tasarruf adına can güvenliğini nasıl hiçe saydıklarını da açıkça gözler önüne serdi.
Çünkü, 1993 yılına kadar üretilen Ford Taunus otomobillerde, diğer yerli otomobillerin ön camlarında olduğu gibi darbe anında dağılmayan lamine cam yerine temperli cam kullanılıyordu.
Oysa Ford, Escort'ta olduğu gibi Taunus'da da lamine cam kullanmış olsaydı, kaza sırasında otomobilin ön camı patlamayacaktı. Böylece, Necati Yeribelli'nin de alnının tam ortasına bir cam parçası saplanmayacaktı.
TSE İZİN VERİYOR
Avrupa'nın ECE-R 43 standardına göre, otomobillerin önünde darbe sırasında dağılmayan lamine cam kullanmak zorunlu. Bundaki amaç da, darbe sırasında başın kırılan camın arasına girip, kesilmesini engellemek.
Ne var ki TSE, hâlâ can güvenliğini hiçe sayarak, otomobillerin önünde darbe sırasında dağılan temperli camların kullanılmasına izin veriyor. Buna rağmen bir çok yerli otomobil üreticisi daha pahalı olmasına rağmen, can güvenliğini maliyetlerin önünde tutarak otomobillerde lamine cam kullanmaya başladı. Bunlardan biri de Otosan. Otosan, 1993 yılında Ford Taunus'larla birlikte temperli cam kullanımını durdurdu. Artık, Ford Escort'ların tamamında daha pahalı olmasına rağmen lamine cam kullanılıyor.
Ancak, Renault'un bazı modelleri için bunu söylemek mümkün değil. Renault, ürettiği Renault 9 ve Renault 12 otomobillerin önlerinde temperli cam kullanmayı yeğliyor.
Hürriyet'in Tüketici Servisi, bu konuyu ilk olarak Fırat Erkin adlı tüketicinin şikâyeti üzerine geçtiğimiz Haziran ayında gündeme getirmişti. ‘‘Ucuz otomobil alanın canı yok mu?''başlığıyla yer alan yazıda Renault, temperli cam kullanılmalarının nedenini, Araç İmal, Tadil ve Montaj Yönetmeliği'ne bağlamıştı.
Arkadaşımız Zeliha Aslan'ın o dönemde görüştüğü Renault Mais Müşteri Hizmetleri Müdürü Candan Tunçalp, otomobillerde lamine ve temperli ön cam uygulamasının bir güvenlik tercihi olduğunu söyleyerek, gerekçesini şöyle açıklamıştı:
‘‘Araç İmal, Tadil ve Montaj Yönetmeliği'ne göre her iki tip cam da emniyet amaçlı... Lamine ön cam darbe esnasında dağılmıyor, ama önde oturanların başlarını cama çarparak ciddi yaralanmalara ve travmalara neden olabiliyor. Ayrıca, yolcu emniyetini artırıcı ilave bir unsur olmayan lamine camın orta gelir grubundaki tüketicilere yönelik Renault 9 grubu otomobillerin maliyetini de yükseltiyor.''
ŞİŞE CAM SUÇLUYOR
Renault'un bu savunmasına karşın Şişe Cam'a bağlı Trakya Cam Sanayi Otocam Fabrikası Üretim Müdürü Yavuzhan Nas ise, otomobillerin önlerinde kesinlikle temperli cam kullanılmaması gerektiğini ileri sürmüştü. Nas, ‘‘Ne yazık ki, TSE'ye göre her iki cam da standartlara uygun. Oysa, otomobillerin önünde temperli cam kullanımı, Avrupa'nın ECE-R 43 standardından çoktan çıkarıldı. Avrupa'da kesinlikle artık otomobillerin önünde temperli cam kullanılamıyor. Ön camların lamine olma zorunluluğu var. TSE izin vermesine rağmen, Türkiye'de de bir firmanın dışında otomobillerin önünde temperli cam kullanan kalmadı. Çünkü, temperli cam darbe sonucu kırıldığında camın etrafında bir çok parçacıklar oluşuyor. Bu görüşü engellediği gibi, can güvenliğini de tehlikeye sokuyor. Baş cama vurduğunda camın içine girmemeli. Girdiği taktirde, camın etrafında kalan küçük cam parçacıkları başın ve boynun kesilmesine yol açabilir'' diye konuşmuştu.
serkan- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 13/11/08
Mesaj Sayısı : 1807
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : antalya
Otomobili : 1991/GTS
Geri: insan hayatı bukadar ucuzmu ....
bununda kolayı var eger camlar forlamasın dıyosak temperlı camın ustune sefaf fılm uygulaması yapılıyor ve cam kırıldıgında orumcek agı gıbı tutuyor camı o tarz fılm ler var bıraz pahalı ama can daha onemlı deger bence bu bılgı ıyı oldu ıyıce su fılm ısını arastırıp yaptırmak lazım
Misafir- Misafir
Geri: insan hayatı bukadar ucuzmu ....
paylaşım için teşekkürler ben fordlardaki cön camı mika olarak biliyodum yani patlamaması gerekiyo
YAVUZHAN (FORDCU)- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 01/01/08
Mesaj Sayısı : 435
Yaş : 35
Yaşadığı Şehir : TURHAL/TOKAT
Otomobili : TAUNUS GT
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER :: MEKANİK VE TEKNİK BAZI BİLGİLER
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Nis. 28, 2023 10:22 pm tarafından fordju75
» Uzun zaman sonra forum' a bir ilk yapalım.
Çarş. Mart 15, 2023 3:04 pm tarafından fthpl
» Kaput İzalatörü
Perş. Ara. 03, 2020 6:23 am tarafından fthpl
» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
Ptsi Tem. 22, 2019 4:52 pm tarafından by_mek4
» avans hortum baglantılarını güncelleyelim
Cuma Tem. 19, 2019 4:24 am tarafından Jeep100
» 92 model gt bagaj kilidi
Paz Ekim 14, 2018 4:39 pm tarafından eroguls
» Tekrar selamlar :) Far değişimi
C.tesi Haz. 23, 2018 4:04 pm tarafından tolergul
» Marş basıyor çalışmıyor
C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan
» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan
» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist
» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber
» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron
» 92 GT otomatik jikle
Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft
» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel
» ön cama hava gelmiyor
Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan
» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci
» Yokuşta Bayılma
Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Tofaş radyator fan kullanan var mi
Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89
» 78 taunus koltuk
Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml
» Ford taunus çakmaklık
Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist
» Süratli giderken vonlama
Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan
» Lütfen yardımcı olur musunuz
Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz
» Devir saati düşme sorunu yardım
Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul
» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist
» tekleme
Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» Erzincan...
C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77
» Devir saati düşme sorunu yardım
C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo
» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi
» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel
» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy
» araba soğukken patırtılı çalışma
Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» proje fazlası 88 taunus gls
Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44
» Yıldım arkadaş
Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42
» granada zetec
Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen
» Swaymar Cologne V6
Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran
» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron
» Kalorifer petek iptali
Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul
» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist
» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti
» Subap ayarı tek soru.
Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul
» Silindir kapak contası yandı.
C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango
» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu
» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78
» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik
» Tamir ve Bakım Klavuzları
C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler
» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64
» arka stop lambası hk.
Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66
» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78
» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici
» yağ seviyesi sorunu
Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist
» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti
» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ
» 2000 sübab ayarı
Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca
» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunus kaporta aksamları
Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca
» Şaft askısı degisimi
Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca
» Motor yağ kapağı temizliği.
Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca
» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66
» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay
» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1976 model ford taunus
Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Fren & devir saati karmaşası
Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan
» Kurucular yardımcı olabilir mi?
Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli
» Direksiyon kutusu
Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza
» Weber Karbüratör Yardım
Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul
» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici
» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist
» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem
» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay
» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley
» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42
» orjinal sol stop
Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay
» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay
» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici
» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT
» corum mını buluşma03.04.2016
Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil
» taunus headers arıyorum
Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT
» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT
» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gt-Gts kalorifer kumandası
Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gösterge ışıkları
Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT
» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan
» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti
» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT
» araçda lpg de dahi benzin kokusu
Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay
» Disk koruma sacı ses yapıyor
Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran