FORD TAUNUS CLUB TURKEY
HOŞGELDİNİZ SAYIN ZİYARETÇİ...MALESEF ÜYE OLMAYANLAR FORUM İÇERİĞİNE VE TÜM KONULARA ULAŞAMAZLAR...KLÜB FORUMUMUZ BAĞLI OLDUĞU KANUN VE HÜKÜMLER İTİBARİYLE, KULLANICI VEYA DIŞARDAN 3.ŞAHISLARIN HER TÜRLÜ İÇERİK PAYLAŞIMI VEYA SUİSTİMALİ İLE KİŞİLİK HAKLARINA AYKIRI MESAJ VE E POSTA İLETİLERİNİ GÖNDERENLER HAKKINDA DOĞURACAĞI HER TÜRLÜ HUKUKSAL YAPTIRIMIN UYGULANMASI İÇİN, BU TÜR SUÇ TEŞKİL EDEN FİİLİ GERÇEKLEŞTİRENLERİN KULLANICI BİLGİLERİ, IP ADRESLERİ, MAİL ADRESLERİ ''BİLİŞİM SUÇLARI VE SİSTEMLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ'' NE BİLDİRİLEREK GEREKLİ İŞLEMİN YAPILMASI SAĞLANACAKTIR. ATILAN TÜM ÖZEL MESAJLAR, E MAİLLER VE MESAJLAR HUKUKİ BİRER DELİL OLARAK SAKLANMAKTADIR. ÜYELERDEN KAYIT ESNASINDA İSTENEN VATANDAŞLIK NUMARASI BİLGİSİ DE BU SEBEPLEDİR...KENDİNDEN VE KİŞİLİĞİNDEN EMİN OLANLARIN ARAMIZDA OLMALARINDAN MUTLULUK DUYARIZ...LÜTFEN BİLİNÇLİ BİRER İNTERNET KULLANICISI OLARAK ARAMIZDA BULUNUNUZ !
En son konular
» Tekrar selamlar :) Far değişimi
Bugün 4:04 pm tarafından tolergul

» Marş basıyor çalışmıyor
C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan

» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan

» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist

» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber

» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron

» 92 GT otomatik jikle
Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft

» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel

» ön cama hava gelmiyor
Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan

» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
Salı Ara. 26, 2017 11:05 pm tarafından gonluguzel

» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci

» Yokuşta Bayılma
Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT

» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Tofaş radyator fan kullanan var mi
Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89

» 78 taunus koltuk
Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml

» Ford taunus çakmaklık
Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist

» Süratli giderken vonlama
Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan

» Lütfen yardımcı olur musunuz
Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz

» Devir saati düşme sorunu yardım
Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul

» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist

» tekleme
Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT

» Erzincan...
C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77

» Devir saati düşme sorunu yardım
C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo

» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi

» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel

» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy

» araba soğukken patırtılı çalışma
Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT

» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT

» proje fazlası 88 taunus gls
Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44

» Yıldım arkadaş
Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42

» granada zetec
Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen

» Swaymar Cologne V6
Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran

» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron

» Kalorifer petek iptali
Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul

» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist

» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti

» Subap ayarı tek soru.
Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul

» Silindir kapak contası yandı.
C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango

» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu

» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78

» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik

» Tamir ve Bakım Klavuzları
C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler

» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64

» arka stop lambası hk.
Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66

» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78

» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici

» yağ seviyesi sorunu
Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist

» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti

» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ

» 2000 sübab ayarı
Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca

» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT

» taunus kaporta aksamları
Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici

» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca

» Şaft askısı degisimi
Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca

» Motor yağ kapağı temizliği.
Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca

» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66

» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay

» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT

» 1976 model ford taunus
Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Fren & devir saati karmaşası
Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan

» Kurucular yardımcı olabilir mi?
Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli

» Direksiyon kutusu
Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza

» Weber Karbüratör Yardım
Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul

» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici

» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist

» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem

» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay

» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley

» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42

» orjinal sol stop
Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay

» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay

» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici

» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici

» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT

» corum mını buluşma03.04.2016
Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT

» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil

» taunus headers arıyorum
Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT

» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT

» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Gt-Gts kalorifer kumandası
Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Gösterge ışıkları
Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT

» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan

» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti

» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT

» araçda lpg de dahi benzin kokusu
Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay

» Kaput İzalatörü
C.tesi Haz. 11, 2016 6:29 am tarafından BAFRALIFERHAT

» Disk koruma sacı ses yapıyor
Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT

» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT

» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran

» Taunus GTS 2.0 Hakkında
Paz Nis. 24, 2016 3:04 am tarafından Erturk Yildiz

» hidrolik direksiyon takdırsak taunuslara
Çarş. Nis. 20, 2016 2:35 am tarafından carbonfiber

» Şasii numarası nerede yazıyor?
Cuma Nis. 15, 2016 7:11 am tarafından carbonfiber

» 2000gts otomatik vites atmama problemi
Perş. Nis. 14, 2016 10:27 pm tarafından zontabey54

Giriş yap

Şifremi unuttum

Kimler hatta?
Toplam 3 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 3 Misafir :: 2 Arama motorları

Yok

[ Bütün listeye bak ]


Sitede bugüne kadar en çok 88 kişi Çarş. Ocak 19, 2011 2:53 pm tarihinde online oldu.
TEKNİK DESTEK
Haftanın en aktif yollayıcıları
tolergul
 

Ayın en aktif yollayıcıları
tolergul
 

Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma


Enjeksiyona geçiş için parçalar

2 sayfadaki 7 sayfası Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Sonraki

Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından savas Bir Cuma Ağus. 23, 2013 4:01 am

Çok basit bir örnek vereyim; aracıma üniversal tip elektronik ateşleme ünitesi taktım ürünler arasındaki teknoloji farkı nedeniyle  endüksiyon bobini su koydu, şimdi de bobini değiştirmek zorundayım. Dilerim çalışmanızı kolayca hayata geçirirsiniz de bizler için referans olursunuz. Malüm artık karbüratör tamiri yapan usta bile zor bulunuyor Sad.
avatar
savas
SİTE DENETÇİSİ
SİTE DENETÇİSİ

Kayıt tarihi : 02/08/09
Mesaj Sayısı : 690
Yaş : 59
Yaşadığı Şehir : İzmir
Otomobili : 1963 P3 Taunus
Erkek Aslan

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından sayiweb Bir Cuma Ağus. 23, 2013 4:39 am

Sancar Saran demiş ki:Hele bi oksijen sensör devresi yapında gerisi kolay
Devre Oksijen sensöründen gelen voltaj değerine göre püskürtmeyi arttıracak veya azaltacaktır.

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Pogramlama mantığına göre basit bir basic programıyla yapabiliriz.

oksijen sensöründen gelen voltaj değeri: Yaptığım araştırma sonucu 1 olması gerekiyormuş. 1 in altında zengin 1 in üstünde fakir karışım oluyor. Kullandığımız sensörün voltaj aralığına göre proglama yapmalıyız. genelde sensörler bu orana göre çalışıyorlarmış. Tabi programımızı devremizi hazırlamadan hangi sensörlerle çalışacağımıza karar vermeliyiz.

baslangicnoktasi:
dim oksijen_sensoru ' değişken tanımladık

if oksijen_sensoru > 1 then ' eğer oksijen sensoru değeri 1 den büyükse fakir karışım
enjektör pompalarına uygulanan basıncı %10 arttır yakıt arttırılacaktır.daha fazla yakıt pompalayacaktır.

else if oksijen sensoru < 1 then ' oksijen sensöru değeri 1 den küçükse
enjektör pompalarına uygulanan basıncı %10 azalt yakıt azaltılacaktır.

else ' iki aralıktada olmayınca ideal karışım istediğimizde bu
end if ' şartları sonlandırdık

Programı 1 saniye beklet: Kodu şu anda hatırlamıyorum ama bulurum.
baslangicnoktasi: ' başta tanımladığımız başlangıç noktasına geri dön. böylelikle 1 er saniye aralıkla oksijen sensörü değerini sonsuz döngü içerisinde kontrol ederiz.

Pompalarımızı yormamak için 1 değerini 0,9 baz alarak daha az devreye giriş çıkış yapmasını sağlamak bize pompa karı sağlayacaktır. Fakat yakıt oranımız biraz artacaktır.


Program bu kadar. c++ programlama ilede yazabiliriz. Fakat makine diline hex ve assambly programlama dillerine dönüştürüp 16f877 mikroişlemcisine yüklemeyi öyle yaptıktan sonra devreyi ekle çalıştır.



[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Bu sönsörü kullanarak programı hazırlayabilirim. Ladanın oksijen sönsörü hem ucuz hemde kolaylıkla bulabiliriz.

OKSİJEN (Lamda) Sensörü:
egzost borusu üzerinde , katalitik konvektörün önünde bulunur. görevi egzost gazındaki oksijen miktarını ölçmektir. basitçe tarif etmek gerekirse 50 ile 900 milivolt arası elektrik üreterek bunu sinyal olarak ECU ya gönderir. üretilen elektrikteki bu değişkenlik gazdaki oksijen miktarı ile orantılı olarak değişir , sensör kendi kafasına göre bu değişimleri yapamaz. sıcaklık 360 dereceyi aştığında çalışmaya başlar. sensörün çabuk çalışma sıcaklığına erişebilmesi için rezistansla donatılmıştır. bu rezistans ECU tarafından kontrol edilir. ECU sensör çalışma sıcaklığına erişinceye kadar bu rezistansa 450 milivoltluk sabit elektrik akımı gönderir. soğuk haldeki oksijen sensöründeki direnç çok yüksek olacağından ilk etapta elektrik üretemez. bu yüzden . bu durumda ECU sadece kendisinin gönderdiği 450 milivoltluk sinyali görür. motor ve sensör ısındıkça sensörün direnci giderek düşmeye başlar ve sensör kendi değişken elektriğini üretmeye başlar. ECU elektrikteki bu değişimi algılayınca sensörün çalışmaya hazır olduğuna karar verip , kendisinin gönderdiği 450 milivoltluk devamlı enerjiyi keser.
bu durumda hava/yakıt karışımını oksijen sensöründen aldığı değişken sinyale göre ayarlamaya başlar.
Euro3 ve daha ust normlara sahip ladalarda ikinci bir oksijen sensörü daha bulunmakta. bu sensör de hemen katalitik könvektörün arkasındadır. konvektör sonrasındaki çıkan gazların ölçümünü yaparak konvektörün durumu hakkında bilgi verir. ayrıca hava/yakıt karışımının doğru ayarlanabilmesi için yardımcı bir kontrol mekanizması oluşturur.
bozuk oksijen sensörleri istenilen karışımın elde edilmesine mani olacağından hem yakıt sarfiyatı , hem motor sağlığı , hemde çavre kirliliği açısından istenilen bir durum değildir. ECU oksijen sensörünün bozuk olduğuna kanaat getirdiğinde ChekEngine ışığını yakarak yedek moda geçer. bu durumda karışım optimum şarlara göre ayarlanır ve buna bağlı olarak performans kaybı + yakıt tüketiminde yükselme olarak bizlere yansır.
avatar
sayiweb
SADIK ÜYE
SADIK ÜYE

Kayıt tarihi : 08/01/13
Mesaj Sayısı : 416
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : Elazığ
Otomobili : 78 Taunus 1.6 L
Erkek Kova

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından keremakçay Bir Cuma Ağus. 23, 2013 2:42 pm

Sancar Saran demiş ki:He, evet,

Enjeksiyonu makinayı tamirhaneye götürünce ben o keyfi ayrıca göreceğim tabii...

Eski araçları modern parçalarla güncellemek sadece hastasının işidir. Bu gün piyasada orjinal enjeksiyonlu tofaşa müdehale edecek usta yoktur. Servis belki anlar. Sizin yapacağınız modifiyeye ancak siz müdehale edebilirsiniz.

Dahası 4 bin tl lik taunusa 3 tl masraf edince 7 bin tl etmiyor.

Bakın bu enjeksiyon mereti o kadar iyi bir şey olsa idi. Amerikancıların alayı geçerdi. Adamlarda hazır kit var. Karbüratörü söküp bunu takıyorsun araç otomatik olarak mapını kendi çıkartıp devam ediyor. 4 vida 3 kablo yani.

Genede kimse oturup uğraşmıyor. Car Craft ın bu konuda ki fetvası [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

buradan takip edilebilir.

Ha bizim motorlar küçük, beygir için turbo lazım derseniz. Megajolt + emme turbo bu işi bağlar derim. (belli bir yere kadar tabii)

Efi çok uzun iş. ECU ile bitmiyor. Manifold var, benzin deposu var, benzin pompası var, enjektörler var. var oğlu var. Tabi birde arıza var. Geçen hafta cumartesi ateşleme bobinim bozuldu, hiç hoş bir durum değildi.

Kendi arabamla oynadığım hariç sende en az 100 araba görüyorum karbüratörlü araçlarda gayet güzel sabit afr verebilyor.

Bence Sancar bey haklı, siz başınıza ne kadar dert alacağınızın farkında değilsiniz herhalde. Millet amerikada enjeksiyonu söküp karbüratör koyuyor. Sierralar yeniyken bu enjeksiyonlar tat vermiyordu şimdimi verecek size şaşırıyorum.
Evet turbo için enjeksiyon şart illa turbo olsun diyorsanız, alın kaza yapmış pert olmuş turbolu bir ford (her ne olursa) sistemi komple aktarın olsun bitsin, bence en az maliyetli ve sorunsuz böyle yapılır.
Son olarak benim aracımda karbüratörlü sizin dediğiniz hiç bir sorun benim otomobilimde yok, ne ayar kayıyor ne çalışmama sorunu var, sadece gazını koyuyorum o kadar.....
avatar
keremakçay
ADMİN
ADMİN

Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 43
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Erkek Yengeç

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından sayiweb Bir Cuma Ağus. 23, 2013 2:53 pm

Enjeksiyon işinden vazgeçmek gözüküyor dediklerinize göre; Peki başka bi konuda görüşlerinizi alayım.
Bloss Lpg Mikseri hakkında ne düşünüyorsunuz.

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
sayiweb
SADIK ÜYE
SADIK ÜYE

Kayıt tarihi : 08/01/13
Mesaj Sayısı : 416
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : Elazığ
Otomobili : 78 Taunus 1.6 L
Erkek Kova

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından 0M42 Bir Cuma Ağus. 23, 2013 4:47 pm

Ben ısrarla enjeksiyon sisteminden yanayım, kullanım sorunsuzluğu ve konfor yönünden karburatöre nazaran istisnasız 2 - 3 adım önde olduğunu düşünüyorum.Karburatör yeterli bir sistem olsaydı enjeksiyon sistemi çıkmazdı zaten.Avrupayı örnek gösteriyorsunuz insanlar enjeksiyon sistemini söküp karburatörü takıyor diyorsunuz avrupada öyle karburatörler varki mantık olarak tıpkı karburatör gibi çalışıp içerisindeki enjektörden işeme yapıyor yani meme yok (tek nokta enjeksiyondan bahsetmiyorum, tamamıyla mekanik) çeşit çeşit sistemler var istediğin gibi belini büküp ihtiyacına fazla fazla cevap verecek şekile getirebiliyorsun yedek parça zebil istediğin parçayı rahatlıkla bulabiliyorsun e daha bu adamın enjeksiyon ile ne işi olsun ? Hem fiyatları enjeksiyon sistemlerine nazaran daha uygun.Sırf turbo için kullanılmaya el verişli özel karburatörler bile var. 

Kaldı ki ben aracımı günlük hayatta kullanan biriyim aracım karburatörlü ama lpg sistemim yok benzinde kullanıyorum.Karburatörü lpg ile kullanınca zaten karburatörün hiç bir ekstrası kalmıyor sadece kelebeğini kullanmış oluyorsunuz ancak benzinde çalıştırınca o zaman karburatörü tam teşekküllü kullanıyorsunuz ve sorunlar o zaman başlıyor.

Normalde karburatör ler bu kadar sorunlu parçalarmı ? Hayır fakat ülkemizde araçlarımıza uygun orjinal sıfır karburatör bulmak imkansıza yakın keza ihtiyaç olduğun da "hurdacı" ları dolaşmak zorundasınız.Alacağınız karburatör en az 15 - 20 senelik karburatör olacaktır.Bu da şu demek oluyor 20 senedir çalışan karburatör zamanla bir sıcak bir soğuk göre göre artık fiziksel olarak çekmeye, yamulmaya başlıyor.Üst kapağı ile gövdesi birbirine tam oturmuyor.Bu gün çıkmacılardan aldığınız karburatörlere bakın üst kapağı ile gövdesi birbirine tam oturan, aralıksız birbirini öpen karburatör bulamazsınız ki bir karburatörde bu durum herşey dir.Kaldı ki zamanla içerisinde kurumlar da oluşabiliyor içeride ki kılcal damarlarda tıkanmalar vs. oluyor bunlar çözümü olmayan sorunlar.

Ha ne olur ebay den 1000 tl ye orjinal weber karburatör alır takarsın aracına o zaman hiç bir eksikliğini yaşamassın ama 1000 tl bir karburatöre vereceğime biraz daha sıkarım dişimi enjeksiyona geçiş yaparım içimde rahat olur kafamda.Yüksek rakıma çıktığımda motorum aptallaşmaz yakıtımı daha iyi kontrollü yakarım daha stabil çalışır motorum daha da bir güven altında olur.Sensör arızalarına gelince arıza yapacak sensörler zaten bellidir genelde bozulan sensörler oksijen sensörü olur yada maf olur bunların dışında çok nadirdir sorun yaşanması.
avatar
0M42
VIP ÜYE
VIP ÜYE

Kayıt tarihi : 25/11/08
Mesaj Sayısı : 1290
Yaş : 32
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 2.3 AMG & Senator
Erkek Balık

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından Sancar Saran Bir Cuma Ağus. 23, 2013 5:45 pm

Gösterdiğin sensör Lambda sensörü. Daha doğrusu tek nokta sensörü. Alacağın değerler, eksoz ısısınndan etkilenir dahası ölçüm aralığı dardır.

5 kablolu olanlardan bakacaksın. O 5 kabloluların kontrol devresinde birde ısı kontrol devresi var (zaten işin yarması da burdan).

O devreyi yapın gerisi çok daha kolay.
avatar
Sancar Saran
SİTE DENETÇİSİ
SİTE DENETÇİSİ

Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 44
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Erkek Koç

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından Sancar Saran Bir Cuma Ağus. 23, 2013 5:45 pm

sayiweb demiş ki:Enjeksiyon işinden vazgeçmek gözüküyor dediklerinize göre; Peki başka bi konuda görüşlerinizi alayım.
Bloss Lpg Mikseri hakkında ne düşünüyorsunuz.

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Forumda kullanan var. Gayette memnun... Dene istersen...
avatar
Sancar Saran
SİTE DENETÇİSİ
SİTE DENETÇİSİ

Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 44
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Erkek Koç

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından sayiweb Bir Cuma Ağus. 23, 2013 9:35 pm

Sancar Saran demiş ki:
sayiweb demiş ki:Enjeksiyon işinden vazgeçmek gözüküyor dediklerinize göre; Peki başka bi konuda görüşlerinizi alayım.
Bloss Lpg Mikseri hakkında ne düşünüyorsunuz.

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Forumda kullanan var. Gayette memnun... Dene istersen...
deneyeceğim hem maliyeti uygun, hemde enjeksiyon sistemindede kullanılabiliyor. Faorumda kullanan arkadaşın nicki veya iletişim bilgileri varmı acaba
avatar
sayiweb
SADIK ÜYE
SADIK ÜYE

Kayıt tarihi : 08/01/13
Mesaj Sayısı : 416
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : Elazığ
Otomobili : 78 Taunus 1.6 L
Erkek Kova

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından Sancar Saran Bir C.tesi Ağus. 24, 2013 3:55 pm



[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Burada var detay
avatar
Sancar Saran
SİTE DENETÇİSİ
SİTE DENETÇİSİ

Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 44
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Erkek Koç

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından serkan Bir Paz Eyl. 15, 2013 10:51 am

enjeksiyon işi bayağı masraflı olur.kısaca gerekli parçaları sıralamak gerekirse.
A-enjektörler.
B.rolanti sensörü.
C.ateşleme bobini ve kabloları.
D.yakıt buhar geri dönüş valfi.
E.gaz kelebek pozisyon sensörü.
F.hava giriş sıcaklık sensörü.
G.egzantrik mil konum sensörü.
H.araç hız sensörü (km sensörü)
J.motor ısı sensörü(soğutma su sıcaklık sensörü)
K.elektronik ateşleme modülü.
L.oksijen sensörü(hego sensör)
M.krank mil konum sensörü.
N.hava kütle ölçer.
bunlar sadece sensörler ayrıca beyin,manifolt,yakıt pompası,kablo tesisatı,yeni sigorta ve röle kutusu gerekli röleler ve daha hatırlayamadığım bir kaç parça daha.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
serkan
SİTE DENETÇİSİ
SİTE DENETÇİSİ

Kayıt tarihi : 13/11/08
Mesaj Sayısı : 1803
Yaş : 33
Yaşadığı Şehir : antalya
Otomobili : 1991/GTS
Erkek Akrep

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından serkan Bir Paz Eyl. 15, 2013 10:54 am

enjeksiyona yatırım yapmak yerine yeni bir karbüratör yada çıkma bir enjeksiyonlu motor alıp tüm tesisatı ile ruhsata işletme konusunu düşünmeniz daha iyi olacaktır bence.
avatar
serkan
SİTE DENETÇİSİ
SİTE DENETÇİSİ

Kayıt tarihi : 13/11/08
Mesaj Sayısı : 1803
Yaş : 33
Yaşadığı Şehir : antalya
Otomobili : 1991/GTS
Erkek Akrep

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından zıva Bir Ptsi Eyl. 23, 2013 12:27 am

iyi akşamlar arkadaşlar benim motor tek nokta enjeksiyonlu 2000 motor turbo takılabilirmi motor kaldırırmı anlayan arkadaşlar yorum yaparsa makbule geçer

zıva
STANDART ÜYE
STANDART ÜYE

Kayıt tarihi : 05/01/13
Mesaj Sayısı : 2
Yaş : 54
Yaşadığı Şehir : giresun
Erkek Yengeç

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından yekiz Bir Ptsi Ekim 07, 2013 9:59 pm

çıkma enjeksiyonlu motor alıp taktırmak size %60 karlı olur bumalzemeleri toplayıp yaptırmak ve çalışır hale getirmek 6000 tl civarında ankara ivedikte 2000 tl ye 2000 cc mondeo motoru satıyorla varın hesabı siz yapın...
avatar
yekiz
VIP ÜYE
VIP ÜYE

Kayıt tarihi : 03/07/12
Mesaj Sayısı : 549
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : izmir
Otomobili : ford taunus 1972 coupe MK1
Erkek Balık

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından sayiweb Bir Paz Kas. 03, 2013 8:26 am

Lpg enjeksiyonunu karburatörlü sistemimize uyarlayamazmıyız?
Elektronik ateşleme ile platinden gelen anahtarlama ile emme manifoldundan giriş yapılmış lpg enjektörlerine sinyal göndererek lpg yakıtını içeriye pompalamak. Bu yapılacak bir şey sizce avantajı ve dezavantajı neler olabilir?
avatar
sayiweb
SADIK ÜYE
SADIK ÜYE

Kayıt tarihi : 08/01/13
Mesaj Sayısı : 416
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : Elazığ
Otomobili : 78 Taunus 1.6 L
Erkek Kova

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından Sancar Saran Bir Paz Kas. 03, 2013 5:01 pm

yekiz demiş ki:çıkma enjeksiyonlu motor alıp taktırmak size %60 karlı olur bumalzemeleri toplayıp yaptırmak ve çalışır hale getirmek 6000 tl civarında ankara ivedikte 2000 tl ye 2000 cc mondeo motoru satıyorla varın hesabı siz yapın...
Bunu atlamışım...

Nerede o 2000 tl ye zetec veren amcalar...

@sayiweb

Ateşleme sinyali tüm sübaplar kapalı iken gelir. LPG beyinleri ana ecu olmadan çalışmaz...
avatar
Sancar Saran
SİTE DENETÇİSİ
SİTE DENETÇİSİ

Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 44
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Erkek Koç

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından sayiweb Bir Ptsi Kas. 04, 2013 3:00 am

eksantirik miline sitediğimiz ebatta bir dişli veya bir kayış ile tur sistemine göre emme subabının açıldığı zaman aralığını rahatlıkla bulabiliriz. Bunu yapabiliriz kanaatimce fakat merak ettiğim. Zamanında enjektörle yakıt püskürtmemizin bize + sı ne oranda olur. yoksa herşey aynımı kalır. Merak ettiğim nokta bu. Sancar abi fikirlerini önemsiyorum yanlış anlama zaten beyin olsa tamam. Ama niyetim beyinsiz elektronik bir sistem yapmak. Enjektörle pompalamanın yanmaya etkisi nedir?

Ayrıca distribütörüde bu sistemle devre dışı bırakabiliriz.
Eksantrik mili konumunda
1. piston Ü.ö.N ise ateşle
1. Emme açık yakıt püskürt.
Sonuçta işlemler dönme işlemine çok hızlı bir şekilde tekrar ediyor. Buda elektronik için sorun değil anında tepki verdirebilirim devreme.
avatar
sayiweb
SADIK ÜYE
SADIK ÜYE

Kayıt tarihi : 08/01/13
Mesaj Sayısı : 416
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : Elazığ
Otomobili : 78 Taunus 1.6 L
Erkek Kova

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından Sancar Saran Bir Ptsi Kas. 04, 2013 3:28 am

% falanlık bir faydası var. Enjeksiyon sistemleri.

A-) Soğukta çalışma (ki lpg de böyle bir sorun yok)
B-) Daha iyi soğuk ta çalıma emisyonu
C-) Basınç altında (turbo) daha iyi dozajlama sağlar.


Konu hakkında bilgim var, dahası kendi başına ecu üreten adamlarla az buz teşviki mesaimde var. Kendim cihaz üretiyorum.

LPG için konuşuyorum. İyi kurulmuş bir kit %5 vakum kaybi ile devir bandının yaklaşık %80 ninde sabit bir yakıt değeri verir. Benim görüşüme görede bu şartlar için Elektronik enjeksiyona gerek yoktur.

Ha LPG yi sıvı vereceksindir orası başka ancak onun dışında gereği. Gereği olan şey tam elektronik ateşleme

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Sancar Saran
SİTE DENETÇİSİ
SİTE DENETÇİSİ

Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 44
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Erkek Koç

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından yekiz Bir C.tesi Kas. 23, 2013 5:21 pm

Sancar Saran demiş ki:
yekiz demiş ki:çıkma enjeksiyonlu motor alıp taktırmak size %60 karlı olur bumalzemeleri toplayıp yaptırmak ve çalışır hale getirmek 6000 tl civarında ankara ivedikte 2000 tl ye 2000 cc mondeo motoru satıyorla varın hesabı siz yapın...
Bunu atlamışım...

Nerede o 2000 tl ye zetec veren amcalar...

@sayiweb

Ateşleme sinyali tüm sübaplar kapalı iken gelir. LPG beyinleri ana ecu olmadan çalışmaz...
sancar abi ivedik sanayiinde sormuştum temmuz ayında mondeo 2000 motora 2.500 dediler komple 1600 focusada 2000 birde 1.8 vardı heralde escort onada 1800 demişlerdii.
avatar
yekiz
VIP ÜYE
VIP ÜYE

Kayıt tarihi : 03/07/12
Mesaj Sayısı : 549
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : izmir
Otomobili : ford taunus 1972 coupe MK1
Erkek Balık

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından Sancar Saran Bir C.tesi Kas. 23, 2013 11:43 pm

5.500 da sıfır sandık motor var.

Neyse yaw, bozmayalım niyeti...
avatar
Sancar Saran
SİTE DENETÇİSİ
SİTE DENETÇİSİ

Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 44
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Erkek Koç

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından yekiz Bir Paz Kas. 24, 2013 1:23 am

abi sandık motoru bende araştırdım ama sandık motorun yanında hiç bişi vermiyolar.elektrik tesisatı beyni radyatör klima pompası hidrolik pompası bunların bağlantıları yok malesef ford servisini gedip sorduğumda bana böle dediler onlarla 7 8 bini buur işçilik hariç..
avatar
yekiz
VIP ÜYE
VIP ÜYE

Kayıt tarihi : 03/07/12
Mesaj Sayısı : 549
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : izmir
Otomobili : ford taunus 1972 coupe MK1
Erkek Balık

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından sayiweb Bir Paz Kas. 24, 2013 6:34 am

[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
sıkı pazarlık 6 ya alırsın
avatar
sayiweb
SADIK ÜYE
SADIK ÜYE

Kayıt tarihi : 08/01/13
Mesaj Sayısı : 416
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : Elazığ
Otomobili : 78 Taunus 1.6 L
Erkek Kova

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından Sancar Saran Bir Paz Kas. 24, 2013 3:36 pm

Onları çıkmacılarda vermez. Anca alıp kendin söküp kalanı hurdaya verirsen de gene motor yapman lazım...
avatar
Sancar Saran
SİTE DENETÇİSİ
SİTE DENETÇİSİ

Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 44
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Erkek Koç

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından asilkancinar Bir Ptsi Haz. 02, 2014 10:54 pm

Arkadaşlar merhaba konuyu hortlatıyorum. Öncelikli olarak elektronikçi arkadaşlarımın desteğini bekliyorum. Bende bir efi hayali vardı sonra turbo için programlanabilen efi falan. Bayağı bir araştırdırm. Bir arkadaş mercedes sitesinde mekanik enjeksiyonlu araçlarının sistemini iptal edip kendiside yazılım yapıp sıralı sistem enjektörleri ile aracı lpg de efiye uyarlamış. Onlar belki çok sonraki iş ama bizim karbüratörlü pintolara adım adım iyileştirmelere gidecek olursak ilk olarak afr ölçer sonrasındada bana göre; focus1 lerdeki distribütörsüz ateşleme sistemine geçmek. afr olayını araştırdım bir adet oksijen sensörü temin etmemiz halinde lm3914 ile led göstergeli bir afr meter elde etmemiz mümkün. Birçok kişi yapmış. Sensör harici pek bir maliyetinin olacağını sanmıyorum. Sonraki konumuz ise ateşleme. Bence artık tevzi makarasından bobinden distribütör kapağından kurtulma zamanı geldi. Benim aklımdan geçen proje ise şu ;
üstündeki motorcraft modül ve orijinal distribütörünü kullanarak ' distribütörün avans zamanlamasını sağlıklı şekilde yaptığını farz ediyoruz. Buna ek olarak egzantrik veya krank miline bağlayacağımız bir hall efect sensörü uygulaması ile terfi edeceğimiz focus1 lerdeki ateşleme bobini. focuslardaki ateşleme bobini 2 tane bujiyi aynı anda ateşliyor. bize ateşleme zamanını kendi distribütörümüz verecek zaten. bizim çözmemiz gereken olay şu. 1 ve 4 silindirleri biyerde 2 ve 3 ü biryerde toplarsak . 1. silindir ateşlemede iken 4. silindirde egzoz gazını dışarı veriyor. iki silindirdede kıvılcım oluşuyor. 4. silindirdeki boşa gidiyor 1 den sonra 3. silindir ateşelmeye geçiyor onunla birlikte 2. silindirde egzoz gazını boşaltırken boşa ateşleme yapıyor. Bizim yapacağımız devrenin temeli ise şu 1. ve 4. silindiri ateşlemeye A ; 2 ve 3 e B diyelim. ateşleme 1 3 4 2 şeklinde. 1 ateşlemeye geldiğinde A , 3 de B, 4 de A ,2 de B ve tekrar 1 de A ateşleme yapmalı. bizim devremizin modülden gelen - yi ateşleme bobinine iki ayrı şekilde bu sensörden referans alacak şekilde paylaştırması gerekiyor.. Anlatımım biraz karışık oldu galiba ama Smile sizler ne düşünürsünüz veya önerirsiniz.

asilkancinar
STANDART ÜYE
STANDART ÜYE

Kayıt tarihi : 10/02/13
Mesaj Sayısı : 49
Yaş : 27
Yaşadığı Şehir : ankara
Erkek Kova

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından 0M42 Bir Salı Haz. 03, 2014 2:56 am

2 silindirin aynı anda ateşlemesinin ne zararı var ?
avatar
0M42
VIP ÜYE
VIP ÜYE

Kayıt tarihi : 25/11/08
Mesaj Sayısı : 1290
Yaş : 32
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 2.3 AMG & Senator
Erkek Balık

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Enjeksiyona geçiş için parçalar

Mesaj tarafından asilkancinar Bir Salı Haz. 03, 2014 4:13 am

bi zararı yok eğer dediğim sistem konulmazsa 4 silindire birden ateşleme göndermek zorunda kalırız. söz ettiğim şey zaten iki silindiri ateşleyecek ama bize lazım olan silindirleri ateşleyecek Smile

asilkancinar
STANDART ÜYE
STANDART ÜYE

Kayıt tarihi : 10/02/13
Mesaj Sayısı : 49
Yaş : 27
Yaşadığı Şehir : ankara
Erkek Kova

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

2 sayfadaki 7 sayfası Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Sonraki

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz