NAVİGASYON
*ANASAYFA(Home)
*BLOG SİTEMİZ
*ÜYE OL (Register)
*FORUM İNDEX
*TEKNİK DANIŞMAN-Technic Advisor
*FORUM KULLANIMI (SSS)
*FORUM KURALLARI
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Upload Photos)
*FOTOĞRAF YÜKLEME (Güncel Anlatım)
*BULUŞMALARIMIZ (Meetings)
*FACEBOOK GRUBUMUZ
*LPG SORUNLARI
*YOL DURUMU
*UZAKLIKLAR (İl-İlçe)
*HAVA DURUMU (Detaylı)
En son konular
Giriş yap
Kimler hatta?
Toplam 12 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 12 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 88 kişi Çarş. Ocak 19, 2011 2:53 pm tarihinde online oldu.
En çok konu başlayanlar
Admin | ||||
AYTAÇ | ||||
oğuzhan(efsane) | ||||
SİLENTHİLL | ||||
0M42 | ||||
KADO | ||||
delmanicomio | ||||
serkan | ||||
zeki19 | ||||
Başkan Yrd. |
En aktif konular
En bakılan konular
Haftanın en aktif yollayıcıları
No user |
Ayın en aktif yollayıcıları
No user |
Arama
4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
+30
receperdal
prof.facia
kombici
ilti
falco911
Sancar Saran
gayır
keremakçay
ahmetrahmi
unwasted
Bülent ATASOY
SİLENTHİLL
otoyilmaz
ertankaya
kskli remzi
reddrive
ABDULLAH ÖZCAN
efebey
efsaneprens
tosun
nazdorovya
thundereblue
BAFRALIFERHAT
vedat.KILIÇ
ari_v
Serhat
SinopicaL
turistik==09
gogo1905
raison
34 posters
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER :: MEKANİK VE TEKNİK BAZI BİLGİLER
3 sayfadaki 4 sayfası
3 sayfadaki 4 sayfası • 1, 2, 3, 4
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
ertankaya ve otoyılmaz rumuzlu üyelerimiz aramıza hoş geldiniz. Keyifli forumlar diliyorum...
Misafir- Misafir
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
arkadaşlar bence aracın orjinali en idealidir.ben 4 vites aracıma 5 vitese çevirdim ve memnun değilim tekrar 4 vitese çevireceğim.ayrıca 5 vites yaptıktan sonra defransiyellede oynadım çünkü uyum sağlamıyor aynı zamanda motor devri ile şanzıman da birbirini karşılamıyor.eğer aracın performansından memnun değilsen sibop ayarı,karbiratör ayarı,buji,buji kabloları,hava filtresi ve motora göre şanzuman ve defransiyel uyumuna baktırman lazım diye düşünüyorum
Bülent ATASOY- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 26/10/09
Mesaj Sayısı : 21
Yaş : 48
Yaşadığı Şehir : SAKARYA
Otomobili : granada consept
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
Bülent ATASOY demiş ki:arkadaşlar bence aracın orjinali en idealidir.ben 4 vites aracıma 5 vitese çevirdim ve memnun değilim tekrar 4 vitese çevireceğim.ayrıca 5 vites yaptıktan sonra defransiyellede oynadım çünkü uyum sağlamıyor aynı zamanda motor devri ile şanzıman da birbirini karşılamıyor.eğer aracın performansından memnun değilsen sibop ayarı,karbiratör ayarı,buji,buji kabloları,hava filtresi ve motora göre şanzuman ve defransiyel uyumuna baktırman lazım diye düşünüyorum
katılıyorum.. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
SinopicaL- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 31/12/08
Mesaj Sayısı : 602
Yaş : 38
Yaşadığı Şehir : Sinop
Otomobili : 73 ConsuL coupe
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
Bülent ATASOY demiş ki:arkadaşlar bence aracın orjinali en idealidir.ben 4 vites aracıma 5 vitese çevirdim ve memnun değilim tekrar 4 vitese çevireceğim.ayrıca 5 vites yaptıktan sonra defransiyellede oynadım çünkü uyum sağlamıyor aynı zamanda motor devri ile şanzıman da birbirini karşılamıyor.eğer aracın performansından memnun değilsen sibop ayarı,karbiratör ayarı,buji,buji kabloları,hava filtresi ve motora göre şanzuman ve defransiyel uyumuna baktırman lazım diye düşünüyorum
motor hacmi nedir?
unwasted- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/08/08
Mesaj Sayısı : 630
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : Bursa
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
Benim ford 5 vites. Aldığımda böyleydi ama çok rahat. Uzun yolda araç çok rahat gidiyor. Motor yorulmuyor ve yakıt tüketimi gayet iyi. Uzun yolda 180 - 200 şehirde 250 - 270 yakıyor.
ahmetrahmi- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 07/03/10
Mesaj Sayısı : 27
Yaş : 39
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus 88 1.6 gl
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
Arkadaşlar motor, şanzıman, defransiyel bunlar mekanik parçalardır ve bunlar bir mühendislik eseridir. Yukarıda bir arkadaşın ustasının dediği gibi motor bu şanzımana alışık 5 vites yaparsan buna alışamaz uyum sağlamaz yada ben yaptım uyum sağlamadı gibi şeyler tamamen bilime aykırıdır, siz eğer işi hakkı ile yaparsanız uymama gibi bi sorun olmaz bu bir canlı değilki canı istemesin.4 vites aracı 5 vites yaparken aynı motoru şanzımanı defransiyeli ve lastikleri hakkıyla uygulayın uymasında ben bi göreyim.. Benim anladığım kadarıyla esas problem şanzıman değiştiğinde defransiyelide değiştirmiyorlar bide 4 vites Taunuslar 70 beygirdir 5 vitesler 82 beygirdir ve araçlar LPG'li ise güç kaybı daha fazla oluyor tabii bu durumda 5. vitese atınca motor bayılıyor (çekmiyor) sonrada usta bu motor bu vitese alışmış öbürünü kabullenmedi oluyor. (sanki canı var)
keremakçay- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
arkadaşlar bütün herkez yok kalkışta geçerim yok bnm 5 ben kalktıktan sonra geçerim bu vitese değilde motora gücü ve motor bakımına bağlı birşey amca olunda 2.0 gts 160 da bayılıo bakımlı motor bizim 4 vites alman 190 wuruo 5 ileri daha gzl birşey ama bence orjinallığını bozmayın 5 ileri ile 85-90 gitceğine 4 ileri ile 75-80 git BU ARADA ALMAN TAUNUS ŞANZUMANI İLE YERLİLERİNKİ BİRBİRİNE UYMUYOR DENEYEN ARKADAŞLAR OLMUŞTU .
Misafir- Misafir
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
arkadaşım forumda ismini hatırlamadıgım bi kardeşim araclarımızın pdf dokumanlarını verıyordu lınkı bulursam koyucam oradan kendi aracını ve motoru aynı fakat 5 vites olan modelın dosyalarını ındır tork degerlerıne difransıyel degerlerıne sanzuman dişli degerlerine bir bak zaten otomotivcisin sonra sen karar ver birde ben senin için şanzuman ve difransiyel bulmaya calışıcam fakat bıraz zamana ihtiyacım var
artı şanzumanı degıstırdıkten sonra kılıtlı dıfransıyel taktırmanı onerırım onada bakıcam umarım bulur ve sana yardımsı olurum
kolay gelsin
ha birde arabalarımızı cok sevıyor olabılırız ama motorlarımızın bır kalbı yok bişeye alışsın. ama kasadakı ve şafttaki metal yorgunlugu dersenız. o sızın gozlemınıze kalmıs ki bende 74 model var 2 .3 yerınde ufak curuklerınden baska yorulma yok
artı şanzumanı degıstırdıkten sonra kılıtlı dıfransıyel taktırmanı onerırım onada bakıcam umarım bulur ve sana yardımsı olurum
kolay gelsin
ha birde arabalarımızı cok sevıyor olabılırız ama motorlarımızın bır kalbı yok bişeye alışsın. ama kasadakı ve şafttaki metal yorgunlugu dersenız. o sızın gozlemınıze kalmıs ki bende 74 model var 2 .3 yerınde ufak curuklerınden baska yorulma yok
gayır- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 28/02/10
Mesaj Sayısı : 265
Yaş : 40
Yaşadığı Şehir : ksk li ve marmariste
Otomobili : 74 taunus coupe
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
5. Vites Surat vitesi degil. Ekonomi vitesidir.
4. vites 1-1 dir, yani Motor 1 tur donerken, saftta 1 tur doner.
0.82 5. vites temek motor 1 tur donerken, saftin 0.82 tur donmesi demektir.
Orjinali diye bisi yok. Bunlarin hepsi orjinal.
Ustalar sevmiyor teknik dokuman okumasini, hatta bilmiyor. O yuzdende basa bela almak istemedikleri icin, kestirip atiyorlar.
Su anda parasini verecek olan icin, bu araclara 6 Ileri sequental yani ileri geri iterek calisan sanzumanlar bile var.
4. vites 1-1 dir, yani Motor 1 tur donerken, saftta 1 tur doner.
0.82 5. vites temek motor 1 tur donerken, saftin 0.82 tur donmesi demektir.
Orjinali diye bisi yok. Bunlarin hepsi orjinal.
Ustalar sevmiyor teknik dokuman okumasini, hatta bilmiyor. O yuzdende basa bela almak istemedikleri icin, kestirip atiyorlar.
Su anda parasini verecek olan icin, bu araclara 6 Ileri sequental yani ileri geri iterek calisan sanzumanlar bile var.
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
abi gördüm o şanzumanı, dijital göstergesiyle birlikte 3000 paund istiyorlar
5 ileri yapıcam ben de yazın, sonuçları ne olacak görücez hep birlikte
5 ileri yapıcam ben de yazın, sonuçları ne olacak görücez hep birlikte
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
Ahh ahh, o paralara burda olsa, yemem icmem alir takarim bir tane. De yok iste... GUmruktur sudur budur iki granada daha yapar.
Sancar Saran- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 02/03/09
Mesaj Sayısı : 1888
Yaş : 50
Yaşadığı Şehir : Izmir
Otomobili : 2.0 Granada GL
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
Sancar Saran demiş ki:5. Vites Surat vitesi degil. Ekonomi vitesidir.
4. vites 1-1 dir, yani Motor 1 tur donerken, saftta 1 tur doner.
0.82 5. vites temek motor 1 tur donerken, saftin 0.82 tur donmesi demektir.
Orjinali diye bisi yok. Bunlarin hepsi orjinal.
Ustalar sevmiyor teknik dokuman okumasini, hatta bilmiyor. O yuzdende basa bela almak istemedikleri icin, kestirip atiyorlar.
Su anda parasini verecek olan icin, bu araclara 6 Ileri sequental yani ileri geri iterek calisan sanzumanlar bile var.
Aynen katılıyorum. Zaten o yüzden Taunus dahil birçok araç son sürate 4. viteste ulşıyor. 4 viteste hepsini seyrüsefer vitesi gibi düşünebiliriz ama 5 viteste 5. vites ekonomi vitesidir. 4 otomatikte ise 4. vites karma bir özellik gösterir.
Bu arada, Keremakçay ve ari_v 'ye ithafen..
Sürtünen veya tutunan yüzeylerin biribirine alışması (cıvataların somunlara alışması gibi) ayrı bir olaydır, belirli bir tarza, veya yaşam biçimine alışma (rock'çı olmak, Ford'çu olmak.. gibi) ayrı bir olaydır. Şanzıman değişince eski alışkanlıklara uymayan bir durum olursa motorun buna nasıl tepki vereceğini usta da bilemez, siz de bilemezsiniz, tabii ki ben de bilemem. Bunu bir motor psikoloğuna sormak gerekir [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ilti- ADMİN
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 1765
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 1992 Ford Taunus GTS
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
evet motor yapılırken bende araştırdım arkadaşlar ankarada 5 ileri janzuman 500tl altında yok volan baskı balata şaft kafası yani 1000 tl yi geçiyo değermi derseniz bence deyer.
kombici- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 07/06/10
Mesaj Sayısı : 27
Yaş : 44
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : taunus 1,6 gl
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
arkadaşlar benim aracım 88 gl.ben aracıma 5 ileri şanzuman taktırdım.bayağı memnunum.ama benim aracın difransiyelide 5 ileri çıktı.ben aracı almadan evvel değiştirmişler.belkide oyüzden araçta problem çıkmadı.
prof.facia- SADIK ÜYE
- Kayıt tarihi : 20/01/10
Mesaj Sayısı : 165
Yaş : 55
Yaşadığı Şehir : İZMİR BORNOVA
Otomobili : ford escort clx i
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
çelik baga yaptırdım üst kapaklara, elim değmişken mantığıyla egzantirik dişlisini, egzantirik yataklarını, krank yataklarını , benzin pompasını, karbüratör diyaframlarını falan da değiştirdim, motor komple dağıtıldı, yeniden toplandı.
krank, pistonlar ve egzantirik hariç değişebilecek her şey değişti motorda.
marş motoru, bujiler, buji kabloları, distribütör kapağı, hava yağ filtreleri, motor, şanzuman, defransiyel yağları falan, akla gelecek her şey değişti
baskı güzeldi, balata değiştirdim, prizdirek tornada yeniden yapıldı, daha doğrusu 5 vitesin şanzumana giren kısmıyla 4 vitesin motora giren kısmı birleştirildi. 2 tane 5 vites şanzuman ve benim 4 vites şanzuman dağıtıldı, ortaya karışık bir şanzuman toplandı
hepsi toplam 1500 liraya çıktı yaklaşık.
motor çok sıkı olduğu için fazla yüklenemiyorum, hararet feci yüksek
çekiş inanılmaz fark etti, ayağımın ucuyla gaz pedalına dokunuyorum resmen ve 90la gidiyor araç kaç kere araba stop etti sandım, rölantide ne sallanma var ne motor sesi.
bir iki haftaya kadar motor açılırsa hıza etkilerini de paylaşırım. şimdilik söyleyebileceğim tek şey, uzun yol yapacak arkadaşlar paraya kıyıp yaptırsın...
krank, pistonlar ve egzantirik hariç değişebilecek her şey değişti motorda.
marş motoru, bujiler, buji kabloları, distribütör kapağı, hava yağ filtreleri, motor, şanzuman, defransiyel yağları falan, akla gelecek her şey değişti
baskı güzeldi, balata değiştirdim, prizdirek tornada yeniden yapıldı, daha doğrusu 5 vitesin şanzumana giren kısmıyla 4 vitesin motora giren kısmı birleştirildi. 2 tane 5 vites şanzuman ve benim 4 vites şanzuman dağıtıldı, ortaya karışık bir şanzuman toplandı
hepsi toplam 1500 liraya çıktı yaklaşık.
motor çok sıkı olduğu için fazla yüklenemiyorum, hararet feci yüksek
çekiş inanılmaz fark etti, ayağımın ucuyla gaz pedalına dokunuyorum resmen ve 90la gidiyor araç kaç kere araba stop etti sandım, rölantide ne sallanma var ne motor sesi.
bir iki haftaya kadar motor açılırsa hıza etkilerini de paylaşırım. şimdilik söyleyebileceğim tek şey, uzun yol yapacak arkadaşlar paraya kıyıp yaptırsın...
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
arkadaşlar ilğinç olan bi durum var benim 88 gl 5 vites iken sanzuman arızasından dolayı benden önceki sahibi 4 vites şanzuman taktırmış sanırım daha ucuz olduğu içindir.araç normalden biraz daha seri kalkışı uzaması falan beni çok şaşırtmıştı aldıktan birkaç ay sonra bakımlarını yaptırmaya götürdüğüm ustam söylemişti.önceden 2.0 gls vardı rampada kalkışta falan 100-120 km/h kadar bi fark göremedim güç olarak nerdeyse aynı gibi arkadaşların yazdıklarını inceledim sanırım difransiyelin 5 vitese göre olamasından kaynaklanıyor...
receperdal- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 29/03/10
Mesaj Sayısı : 20
Yaş : 41
Yaşadığı Şehir : BURSA
Otomobili : 2.0 GTS
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
GL zaten 4 vites olması lazım sizin diferansiyel daha önce 5 ileri toplanmış olabilir.
ilti- ADMİN
- Kayıt tarihi : 23/02/09
Mesaj Sayısı : 1765
Yaş : 45
Yaşadığı Şehir : İstanbul
Otomobili : 1992 Ford Taunus GTS
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
olabilir ben tamircinin yalancısıyım gidişatı çok iyi bi şekilde orjinal olmayan bişey var
receperdal- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 29/03/10
Mesaj Sayısı : 20
Yaş : 41
Yaşadığı Şehir : BURSA
Otomobili : 2.0 GTS
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
87 16 gl 4 vites 6000 devir 180 km gördüm hararet şişiyor 14 jantreddrive demiş ki:4 vites bir aracı 5 ileri ye çevirmek için gerekenler
şanzuman muhafazası.vites kolu.şanzuman traversi.debriyaj seti.kayıcı takoz.ve şanzuman .bu baya maliyetli iş.kazanacaklarınız.
aracınızın yakıtı düşer uzun yolda.5 vites te 4.vites e göre 500 d/d daha az gösterir.4 vites araç 4 .viteste motordan aldıgı devirin aynısını tekerleklere iletir.5 vites ise motor devrinden yarım tur daha az tekerleklere iletir.
not.anadol ve 1.6 taunus larında şanzumanları aynıdır.
5 vitesli 1-6 taunus ile 195 klm sürate kadar çıktım.(ama contayıda yakmıştım)
tosyalı- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 03/06/09
Mesaj Sayısı : 45
Yaş : 56
Yaşadığı Şehir : ist bakırköy
Otomobili : taunus 1987
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
ilti demiş ki:Sancar Saran demiş ki:5. Vites Surat vitesi degil. Ekonomi vitesidir.
4. vites 1-1 dir, yani Motor 1 tur donerken, saftta 1 tur doner.
0.82 5. vites temek motor 1 tur donerken, saftin 0.82 tur donmesi demektir.
Orjinali diye bisi yok. Bunlarin hepsi orjinal.
Ustalar sevmiyor teknik dokuman okumasini, hatta bilmiyor. O yuzdende basa bela almak istemedikleri icin, kestirip atiyorlar.
Su anda parasini verecek olan icin, bu araclara 6 Ileri sequental yani ileri geri iterek calisan sanzumanlar bile var.
Aynen katılıyorum. Zaten o yüzden Taunus dahil birçok araç son sürate 4. viteste ulşıyor. 4 viteste hepsini seyrüsefer vitesi gibi düşünebiliriz ama 5 viteste 5. vites ekonomi vitesidir. 4 otomatikte ise 4. vites karma bir özellik gösterir.
Bu arada, Keremakçay ve ari_v 'ye ithafen..
Sürtünen veya tutunan yüzeylerin biribirine alışması (cıvataların somunlara alışması gibi) ayrı bir olaydır, belirli bir tarza, veya yaşam biçimine alışma (rock'çı olmak, Ford'çu olmak.. gibi) ayrı bir olaydır. Şanzıman değişince eski alışkanlıklara uymayan bir durum olursa motorun buna nasıl tepki vereceğini usta da bilemez, siz de bilemezsiniz, tabii ki ben de bilemem. Bunu bir motor psikoloğuna sormak gerekir [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Motorda Şanzımanda yada defransiyeldedeki parçaların birbirlerine alışmaması lazım alıştığı zaman o duruma ömrünü tamamlamış derler, mesela pistonlar yataklara alışınca yağ yakmaya başlar en iyisi alışmamak, bazı alışkanlıklar hayır getirmeyebilir:)
keremakçay- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
ben de bir soru sorsam abilerim kardeşlerim...
cevap bekliyorum ama...mesela gls yada gts şanzmanı ile birlikte o takoz şaft volan baskı balata vs... onlarıda alsak o zaman daha kolay olmazmı yani o parçalar örn.16 gl 87 ye uymazmı...hepsini birden alıp taktığımız vakit sanırım sorun kalmaz bu parçalar arasında tahminim sadece volan uymaya bilir gerisi olur gibime geliyor...saygı ve sevgiler...
cevap bekliyorum ama...mesela gls yada gts şanzmanı ile birlikte o takoz şaft volan baskı balata vs... onlarıda alsak o zaman daha kolay olmazmı yani o parçalar örn.16 gl 87 ye uymazmı...hepsini birden alıp taktığımız vakit sanırım sorun kalmaz bu parçalar arasında tahminim sadece volan uymaya bilir gerisi olur gibime geliyor...saygı ve sevgiler...
artlas- STANDART ÜYE
- Kayıt tarihi : 21/08/10
Mesaj Sayısı : 24
Yaş : 35
Yaşadığı Şehir : İZMİR
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
artlas demiş ki:ben de bir soru sorsam abilerim kardeşlerim...
cevap bekliyorum ama...mesela gls yada gts şanzmanı ile birlikte o takoz şaft volan baskı balata vs... onlarıda alsak o zaman daha kolay olmazmı yani o parçalar örn.16 gl 87 ye uymazmı...hepsini birden alıp taktığımız vakit sanırım sorun kalmaz bu parçalar arasında tahminim sadece volan uymaya bilir gerisi olur gibime geliyor...saygı ve sevgiler...
Tabiiki Uyar daha kolay olur Ama burada sorun ucuza maletmek için karma bir sistem kuruluyor üstelikte bilinçsiz olarak, sonrada tamirciler (bunlara usta denmez) Bu parçalar birbirlerine alışık değil, sevmediler birbirlerini gibi komik akla ve bilime uymayan bahanelerle vatandaşı kandırıyorlar, Örnek olarak 1.6 gl 5 vites yapılırken kısa oranlı defransiyel ile birlikte kullanılırsa hiç bir sorun kalmaz, olay bu kadar basit....
keremakçay- ADMİN
- Kayıt tarihi : 12/12/09
Mesaj Sayısı : 1030
Yaş : 49
Yaşadığı Şehir : ankara
Otomobili : Ford Taunus GT
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
Tabiiki Uyar daha kolay olur Ama burada sorun ucuza maletmek için karma bir sistem kuruluyor üstelikte bilinçsiz olarak, sonrada tamirciler (bunlara usta denmez) Bu parçalar birbirlerine alışık değil, sevmediler birbirlerini gibi komik akla ve bilime uymayan bahanelerle vatandaşı kandırıyorlar, Örnek olarak 1.6 gl 5 vites yapılırken kısa oranlı defransiyel ile birlikte kullanılırsa hiç bir sorun kalmaz, olay bu kadar basit....[/quote]
1.6 gl 5 vites yapılırken kısa oranlı defransiyel ile birlikte kullanıldığında sorun kalmadığını nasıl ispatlarsınız?
1.6 gl 5 vites yapılırken uzun oranlı defransiyel ile kullanılırsa,sorun olur mu?
1.6 gl 5 vites yapılırken kısa oranlı defransiyel ile birlikte kullanıldığında sorun kalmadığını nasıl ispatlarsınız?
1.6 gl 5 vites yapılırken uzun oranlı defransiyel ile kullanılırsa,sorun olur mu?
unwasted- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/08/08
Mesaj Sayısı : 630
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : Bursa
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
kısa uzun neyi kastettiğinizi anlamadım tam olarak, ancak şöyle söyleyeyim, defransiyel oranı ne kadar büyürse aracın hızı o kadar düşer, hızlanması o kadar artar, oran küçüldükçe düzlükte çok daha yüksek hızlara ulaşılırken araç yokuş tırmanırken bayılır.
buradan hareketle, orjinali 4 vites olan aracın defransiyeli biraz daha sürate yöneliktir, bu durumda şanzumanı 5 ileriye çevirince defransiyeli de değiştirmek gerekir, aksi takdirde yokuşların sonu gelmez, 5 viteste bayılır araç
ben değiştirmedim şahsen, zaten tek kapı araç, 2 3 kişi oluyoruz en fazla, o da çok yormuyor aracı, ama 4 5 kişi yokuş çıkamayacağıma eminim .
konuya dönersek, 4 vites aracı hızlandırmanın iki yolu var, birincisi iyi balanslanmış bir krankla beraber yüksek devirde sorun çıkartmayacak şekilde motor toplamak, şanzumana dokunmayıp defransiyel küçültmek, ikincisi de motora defransiyele dokunmayıp şanzumanı değiştirmek.
bu arada v motorların prizdireği taunusa uymaz, tornada kesilir biçilir kaynaklanır, prizdireğin dış sayıları farklıdır, yani v4, v6 taunusu 5 vites yapmakla pinto motorlu taunusu 5 yapmak farklıdır, yukarıda yazdığım çoğu şey düz4 taunuslar için.
buradan hareketle, orjinali 4 vites olan aracın defransiyeli biraz daha sürate yöneliktir, bu durumda şanzumanı 5 ileriye çevirince defransiyeli de değiştirmek gerekir, aksi takdirde yokuşların sonu gelmez, 5 viteste bayılır araç
ben değiştirmedim şahsen, zaten tek kapı araç, 2 3 kişi oluyoruz en fazla, o da çok yormuyor aracı, ama 4 5 kişi yokuş çıkamayacağıma eminim .
konuya dönersek, 4 vites aracı hızlandırmanın iki yolu var, birincisi iyi balanslanmış bir krankla beraber yüksek devirde sorun çıkartmayacak şekilde motor toplamak, şanzumana dokunmayıp defransiyel küçültmek, ikincisi de motora defransiyele dokunmayıp şanzumanı değiştirmek.
bu arada v motorların prizdireği taunusa uymaz, tornada kesilir biçilir kaynaklanır, prizdireğin dış sayıları farklıdır, yani v4, v6 taunusu 5 vites yapmakla pinto motorlu taunusu 5 yapmak farklıdır, yukarıda yazdığım çoğu şey düz4 taunuslar için.
falco911- SİTE DENETÇİSİ
- Kayıt tarihi : 12/11/09
Mesaj Sayısı : 537
Yaş : 36
Yaşadığı Şehir : SAMSUN
Otomobili : 77 alman taunus tek kapı v6
Geri: 4 Vites Aracı 5 Vites Yapmak...
[quote=" Örnek olarak 1.6 gl 5 vites yapılırken kısa oranlı defransiyel ile birlikte kullanılırsa hiç bir sorun kalmaz, olay bu kadar basit....[/quote]
Anlaşılmayan nokta bu.(Açıklama:Kısa oranlı = kalkış güçlü, son sürat daha az)
Uzun oranlı= kalkış az güçlü son sürat daha fazla
Hangisiyle hangisi eşleştirilir.Sanırım buna açıklık getirmek lazım.
Bana kalırsa 5vites şanzımanı + 3.44 granada diferansiyeli en uygun alternatif.Hem yakıt tüketimi azalır hem son sürat artar.
Şu anda motorum 2.3 litre ve difransiyelim 4.11 (orjinal granada 1.7 )Amacım difransiyeli veya 4 vites şanzımanı değiştirmek.
Anlaşılmayan nokta bu.(Açıklama:Kısa oranlı = kalkış güçlü, son sürat daha az)
Uzun oranlı= kalkış az güçlü son sürat daha fazla
Hangisiyle hangisi eşleştirilir.Sanırım buna açıklık getirmek lazım.
Bana kalırsa 5vites şanzımanı + 3.44 granada diferansiyeli en uygun alternatif.Hem yakıt tüketimi azalır hem son sürat artar.
Şu anda motorum 2.3 litre ve difransiyelim 4.11 (orjinal granada 1.7 )Amacım difransiyeli veya 4 vites şanzımanı değiştirmek.
unwasted- VIP ÜYE
- Kayıt tarihi : 16/08/08
Mesaj Sayısı : 630
Yaş : 47
Yaşadığı Şehir : Bursa
3 sayfadaki 4 sayfası • 1, 2, 3, 4
Similar topics
» 5 vites km dişlisi ile 4 vites dişli arasındaki fark
» Otomatik vites mi düz vites mi? Kararsızım...
» 4 Vites - 5 Vites Farkı?
» Dünyanın en hızlı kar aracı...
» Bakan\'ı Şaşırtan Makam aracı
» Otomatik vites mi düz vites mi? Kararsızım...
» 4 Vites - 5 Vites Farkı?
» Dünyanın en hızlı kar aracı...
» Bakan\'ı Şaşırtan Makam aracı
FORD TAUNUS CLUB TURKEY :: FORD TAUNUS HAKKINDA HERŞEY... :: TEKNİK SORUNLAR-ÖNEMLİ UYARILAR VE BİLGİLER :: MEKANİK VE TEKNİK BAZI BİLGİLER
3 sayfadaki 4 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Nis. 28, 2023 10:22 pm tarafından fordju75
» Uzun zaman sonra forum' a bir ilk yapalım.
Çarş. Mart 15, 2023 3:04 pm tarafından fthpl
» Kaput İzalatörü
Perş. Ara. 03, 2020 6:23 am tarafından fthpl
» TAUNUS TAMİR KİTABI- TÜM PDF DOSYALARI..!!!!!BURDAAAAA....
Ptsi Tem. 22, 2019 4:52 pm tarafından by_mek4
» avans hortum baglantılarını güncelleyelim
Cuma Tem. 19, 2019 4:24 am tarafından Jeep100
» 92 model gt bagaj kilidi
Paz Ekim 14, 2018 4:39 pm tarafından eroguls
» Tekrar selamlar :) Far değişimi
C.tesi Haz. 23, 2018 4:04 pm tarafından tolergul
» Marş basıyor çalışmıyor
C.tesi Mayıs 12, 2018 12:53 pm tarafından serkan
» TAUNUS GTS WESTINGHOUSE HORTUMU
Perş. Nis. 19, 2018 2:45 am tarafından serkan
» Emme Manifolt Su Rekoru Değişimi ( Daha uzun ömürlü parça kullanarak)
Perş. Mart 08, 2018 5:28 pm tarafından bergist
» Taunus'u arka düzeni çift salıncak yapabilir miyim?
Perş. Mart 08, 2018 7:38 am tarafından carbonfiber
» Pinto dohs sohc coswort Ford motorları ???
Perş. Şub. 08, 2018 12:09 am tarafından Afitron
» 92 GT otomatik jikle
Salı Şub. 06, 2018 4:19 am tarafından fth_cft
» ORJİNALCİ: Kalorifer fan motoru regülatörü
C.tesi Ocak 06, 2018 5:45 pm tarafından gonluguzel
» ön cama hava gelmiyor
Çarş. Ocak 03, 2018 10:08 pm tarafından serkan
» Taunus 1.6 s geçmeyen subap sesi/performans sorun
Cuma Ara. 22, 2017 6:10 am tarafından orjinalci
» Yokuşta Bayılma
Cuma Ara. 15, 2017 2:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus GT 1.6'ya hangi marka (MAPA hariç) baskı balata oluyor ?
Cuma Ara. 15, 2017 2:34 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunuslarda şase numarası nerde çakılı
Cuma Ara. 15, 2017 2:30 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Tofaş radyator fan kullanan var mi
Cuma Ara. 15, 2017 2:28 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gts 2.0 hava filtresi karburator emme manifoldu yenileme
Cuma Kas. 24, 2017 2:44 am tarafından oguzhan89
» 78 taunus koltuk
Paz Kas. 05, 2017 5:08 am tarafından metin.kaya_eml
» Ford taunus çakmaklık
Ptsi Ekim 30, 2017 1:53 am tarafından bergist
» Süratli giderken vonlama
Paz Ekim 22, 2017 2:35 am tarafından serkan
» Lütfen yardımcı olur musunuz
Paz Ekim 08, 2017 5:25 pm tarafından yekiz
» Devir saati düşme sorunu yardım
Perş. Eyl. 28, 2017 4:27 pm tarafından tolergul
» Tekleme Sorunu için Buji Kablosu
Çarş. Eyl. 20, 2017 9:26 pm tarafından bergist
» tekleme
Salı Eyl. 19, 2017 9:29 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» Erzincan...
C.tesi Eyl. 16, 2017 3:13 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Artık tampon yapmıyorum aramayın arkadaşlar.
Ptsi Eyl. 04, 2017 3:08 am tarafından ayhan_77
» Devir saati düşme sorunu yardım
C.tesi Eyl. 02, 2017 4:54 pm tarafından Sherbo
» ORJİNALCİ: FORUMDA KAYBOLMUŞ TEKNİK BİLGİLER
Paz Ağus. 27, 2017 6:02 pm tarafından GLSHastasi
» yardım lütfen Sıcak havalarda araba çalışmıyor.....!
Ptsi Ağus. 14, 2017 2:23 am tarafından alişenel
» Taunus 2.0 gls alternator yetmezligi
Salı Tem. 25, 2017 9:30 pm tarafından BurakBy
» araba soğukken patırtılı çalışma
Perş. Tem. 20, 2017 10:08 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» 1.6 ile 2.0 arasındaki farklar???
Perş. Tem. 20, 2017 10:05 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» proje fazlası 88 taunus gls
Salı Tem. 18, 2017 10:08 pm tarafından mustafa44
» Yıldım arkadaş
Salı Tem. 18, 2017 2:02 am tarafından 0M42
» granada zetec
Ptsi Haz. 19, 2017 6:30 am tarafından bilal delen
» Swaymar Cologne V6
Paz Haz. 18, 2017 6:39 pm tarafından Sancar Saran
» FORD OTOSAN P 100 hakkinda teknik bilgi (Proje icin)
Ptsi Haz. 12, 2017 10:06 pm tarafından Afitron
» Kalorifer petek iptali
Ptsi Haz. 12, 2017 3:28 pm tarafından tolergul
» Radyatör Fan Termiği Hakkında Tespitler
Paz Mayıs 28, 2017 6:01 pm tarafından bergist
» Tavsiyeli Yedek Parçacılar
Salı Mayıs 16, 2017 8:23 pm tarafından ilti
» Subap ayarı tek soru.
Paz Mayıs 14, 2017 6:44 pm tarafından tolergul
» Silindir kapak contası yandı.
C.tesi Mayıs 13, 2017 10:11 pm tarafından cango
» SIFIR MOTOR yaptıracağım.Tavsiyeleriniz!
Salı Mayıs 02, 2017 3:54 am tarafından Alpargu
» 91 GTS ÖN FREN BALATALARI DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR...
Çarş. Nis. 26, 2017 5:48 pm tarafından sezar78
» İSTANBULDAKİ TAUNUS KULLANICILARI
C.tesi Nis. 22, 2017 7:37 am tarafından emregediik
» Tamir ve Bakım Klavuzları
C.tesi Nis. 08, 2017 1:33 pm tarafından yusufdiler
» rolanti ayarı tutmaması ve motor soğukken alt devirlerde yığılma
Cuma Nis. 07, 2017 2:56 pm tarafından suat64
» arka stop lambası hk.
Çarş. Nis. 05, 2017 10:15 pm tarafından aytac66
» 91 GTS ÖN FREN BALATA DEĞİŞİMİ HAKKINDA YARDIMA İHTİYACIM VAR
Çarş. Nis. 05, 2017 5:10 pm tarafından sezar78
» Ücretsiz: Ford Taunus km halatı
Cuma Mart 31, 2017 3:05 pm tarafından sahinleblebici
» yağ seviyesi sorunu
Cuma Mart 31, 2017 4:35 am tarafından bergist
» Otomatik ve manuel şanzımanların çalışma prensipleri
Cuma Mart 17, 2017 5:20 am tarafından ilti
» BALIKESİRDE BU ARABALARIN DİLİNDEN ANLAYAN İYİ BİR USTA VARMI
Ptsi Mart 13, 2017 5:09 am tarafından Kadir TUNAÖZ
» 2000 sübab ayarı
Cuma Mart 10, 2017 6:45 pm tarafından kayhan karaca
» komple fırın boyatma fiyatı ve 2 ön çamurluk fiyatı ?
Paz Şub. 26, 2017 1:38 am tarafından BAFRALIFERHAT
» taunus kaporta aksamları
Cuma Şub. 24, 2017 1:49 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Hararet Müşürü sorununa farklı çözüm...
Perş. Şub. 23, 2017 3:47 pm tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Çarş. Şub. 22, 2017 4:31 pm tarafından kayhan karaca
» Şaft askısı degisimi
Çarş. Şub. 22, 2017 4:14 pm tarafından kayhan karaca
» Motor yağ kapağı temizliği.
Çarş. Şub. 22, 2017 4:13 pm tarafından kayhan karaca
» 1986 MODEL FORD TAUNUS ARKA STOP LAMBASI LAZIM
Cuma Şub. 17, 2017 10:35 pm tarafından aytac66
» 93 model ford sierra macerası başladı herkese selamlar.
Çarş. Şub. 15, 2017 4:47 am tarafından erbay
» Acil şanzımana ihtiyacım var abilerim
Perş. Şub. 09, 2017 1:36 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1976 model ford taunus
Perş. Şub. 09, 2017 1:26 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Fren & devir saati karmaşası
Cuma Şub. 03, 2017 7:37 pm tarafından serkan
» Kurucular yardımcı olabilir mi?
Salı Ocak 31, 2017 8:49 am tarafından yataganli
» Direksiyon kutusu
Ptsi Ocak 16, 2017 11:20 pm tarafından Murtaza
» Weber Karbüratör Yardım
Salı Ocak 03, 2017 11:32 pm tarafından tolergul
» 1990 Model Ford Taunus GT için kapı çekme kolu arıyorum.
Ptsi Ocak 02, 2017 5:18 pm tarafından sahinleblebici
» GTS ELEKTRİK ŞEMASI
Paz Ocak 01, 2017 9:06 pm tarafından bergist
» Tam kapanmayan kapı sorunsalı
Cuma Ara. 30, 2016 9:53 pm tarafından aydinerdem
» Taunus 1.6 Sıfır Motor Yaptırmak
Perş. Ara. 29, 2016 2:57 am tarafından erbay
» Ford Taunus GT & GTS Kullanma Kılavuzu
Cuma Ara. 23, 2016 3:02 pm tarafından janeley
» TAUNUS 1.6 GT 120 km den sonra gitmiyor
Cuma Ara. 16, 2016 3:18 am tarafından 0M42
» orjinal sol stop
Salı Kas. 29, 2016 3:09 am tarafından erbay
» Tekleme Sorunu Artık çok olmaya başladı
Salı Kas. 29, 2016 3:07 am tarafından erbay
» Ford Taunus Hararett müşürü Problemi ?
Çarş. Kas. 09, 2016 2:25 am tarafından sahinleblebici
» ford taunus GT gösterge paneli arıyorum
Perş. Ekim 27, 2016 2:21 am tarafından sahinleblebici
» Ford Taunus GT Elektrik Devre Şemaları
Paz Ekim 16, 2016 1:58 am tarafından BAFRALIFERHAT
» corum mını buluşma03.04.2016
Cuma Ekim 14, 2016 5:00 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 1988 GLS 2.0 Komple Motor Şanzuman Değişimi
Cuma Ekim 14, 2016 3:55 am tarafından moryeşil
» taunus headers arıyorum
Perş. Ekim 13, 2016 2:42 am tarafından BAFRALIFERHAT
» start butonlu çalıştırma (anahtarsız ya da anahtarlı)
Paz Ekim 09, 2016 4:07 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Taunus 1.6 vites konsolu ve sıfır şaft arıyorum.
Perş. Ekim 06, 2016 1:17 am tarafından BAFRALIFERHAT
» (Tüvtürk) Lpg tankı izolasyonu ve arka aks bilyası değişimi
Perş. Ekim 06, 2016 1:15 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gt-Gts kalorifer kumandası
Perş. Ekim 06, 2016 1:08 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Gösterge ışıkları
Perş. Ekim 06, 2016 1:01 am tarafından BAFRALIFERHAT
» Piyasada bulunabilecek kaliteli buji kablosu önerisi ?
Perş. Ekim 06, 2016 12:59 am tarafından BAFRALIFERHAT
» FORD TAUNUS KULLANIM KLAVUZU...
Perş. Eyl. 08, 2016 3:18 am tarafından serkan
» Ford taunus 86 model çalışmıyor nedendir
Çarş. Ağus. 24, 2016 8:21 pm tarafından Samuraymusti
» BENZINDE NEDEN GAZ PEDALI DAHA SERT LPG'ye GÖRE
Paz Ağus. 21, 2016 4:54 am tarafından BAFRALIFERHAT
» araçda lpg de dahi benzin kokusu
Paz Tem. 31, 2016 2:15 am tarafından erbay
» Disk koruma sacı ses yapıyor
Perş. Haz. 09, 2016 8:20 pm tarafından BAFRALIFERHAT
» OTOMATİK ŞANZIMAN KONUMLARI HAKKINDA
Perş. Haz. 09, 2016 3:23 am tarafından BAFRALIFERHAT
» 14 inç 4 bijon borbet veya benzeri jant arıyorum
Cuma Mayıs 06, 2016 9:49 pm tarafından Sancar Saran